Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2008, 19:18   #41
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
Dedecker staat helemaal niet voor vernieuwing of verandering. Het is gewoon een liberale egotripper met dezelfde manieren dan de andere regimepartijen

maar hij kan wel het breekijzer zijn om ons van Profitariat-land te verlossen
Het donkerblauwe belastingontduiking-profitariaat? Ik denk dat LDD daar net zijn kapitaal haalt en er dus niets zal tegen beginnen.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 20:19   #42
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
1. De drie aanstelde smurfen bakken er niets van.
Tja, waarom dacht U dat ze er nét die drie hebben uitgekozen.....

Vertragingsmaneuvers, niet meer en niet minder, en dit omdat de heren politici véél liever op vakantie gaan .......
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 23:12   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Het probleem is Laken. Dat moeten we eerst oplossen. Daarmee is meer dan 50% van het belgisch probleem weg.
En dat zegt uw gezond verstand?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 23:43   #44
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Hij heeft gelijk hoor. Schakel de monarchie en iedereen die er rond hangt, bv de adel, uit en je hebt al heel wat minder problemen. Als men immers kijkt naar de lijst van edellieden, dan zie je dat dat gewoon een groot deel van het grootkapitaal is. België is zowat één van de weinige landen ter wereld waarbij je het grootkapitaal en de adel tegelijkertijd kunt uitschakelen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 07:19   #45
kaptenkirk
Partijlid

kaptenkirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Laten we eerlijk zijn, de waalse "jan met de pet" ligt van al deze bhv/staatshervorming en andere miserie ook niet wakker. Die mensen proberen ook maar om elke maand rond te komen.

Waarom is er zoveel waalse politieke tegenstand. Omdat daar het gros van de adel en grootkapitaal woont. Sta er eens even bij stil, de paniekvoetbal van Laken. Ongrondwettelijke dingen worden daar beslist.

Hoe vaak hoor je niet "het koningshuis is nog het enige dat belgie bijeen houdt". Awel dan, neem het koningshuis weg, en je hebt een onafhankelijk vlaanderen. Vele landen hebben het reeds gedaan.
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 08:05   #46
centrist
Burger

centrist's schermafbeelding

Standaard

Gegeven het bericht van vandaag:

Citaat:
BRUSSEL - (Belga) Terwijl er officieel nog drie koninklijke bemiddelaars aan de slag zijn, speelt Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) achter de schermen een prominente rol in het heropstarten van de communautaire gesprekken. Aan De Morgen bevestigt Peeters dat hij de voorbije twee tot drie weken aftastende gesprekken heeft gevoerd met alle hoofdrolspelers.
"Ik wil de dialoog vrij snel opstarten", zegt de christendemocraat, die daarmee het communautaire laken bij CD&V steeds meer naar zich toe trekt. Peeters maakte van de vakantie gebruik om zowel aan Vlaamse als Franstalige kant te overleggen over de "interinstitutionele dialoog". Vrijdag zou hij de Vlaamse regering al om een beslissing over eventuele deelname vragen. In zijn partij wordt de actievere rol van Peeters niet ontkend en ook de Franstaligen vinden geen graten in de formule. "Kris Peeters is immers de enige die nu al zeker is van zijn plaats aan de nieuwe onderhandelingstafel."
Herhaal ik mijn scenario:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door centrist Bekijk bericht
1. Er komt een 'akkoordje' rond 15 september dat zegt dat er nu een dialoog komt tussen de "Federale Entiteiten". Peeters mag Vlaanderen vertegenwoodigen, de Walen mogen zelf nog kiezen wie (maar geen partijvoorzitter), en zo ook Brussel, dat echter geen volwaardige stem krijgt.

2. Dit akkoordje is genoeg voor O-VLD, MR, PS, CDH, en schoorvoetend ook voor CD&V (waar de leden met 51% voor stemmen).

3. N-VA is gepakt en voelt zich door CD&V verraden maar kan ook niet beslissen om uit het kartel te stappen. N-VA congres (50.5%) stemt in met uit de regering blijven, en ook uit de Vlaamse regering te stappen (die het laatste jaar uit doet als minderheidsregering). N-VA "beraadt" zich over status kartel, en versterkt zich ondertussen met ontevreden CD&V'ers.

4. Peeters gooit in december de handdoek in de ring, en sluit zich aan bij N-VA die nu de meerderheid van de CD&V mandatarissen achter zich krijgt, en dus als eigen partij naar de verkiezingen in 2009 gaat. De 'oudere' CD&V garde vormt met N-VA een nieuw kartel, waar zij deze keer het kleine broertje vormen, maar zo wel het ACW aan de nieuwe partij bindt.

Leuk scenario, als ik het zo bekijk. Ik geef het (net als jouw scenario) 25% kans, wat vrij veel is. Er zijn nog genoeg andere mogelijkheden.
Oud 7 september 2008, 10:29   #47
centrist
Burger

centrist's schermafbeelding

Standaard

Het scenario dat ik hier precies een week geleden neerschreef wordt steeds meer werkelijkheid:

Uit DS 6/9/08:

Citaat:
De Vlaamse regering stelt een dialoog tussen de twee taalgroepen voor, waarbij elke taalgroep haar eigen delegatie mag samenstellen. De agenda is open, al willen de Vlamingen niet dat er over Brussel-Halle-Vilvoorde wordt gepraat. Er is ook geen strikte deadline, hoewel voor de Vlaamse regering de dialoog alleen geloofwaardig kan zijn als hij voor de regionale verkiezingen van juni volgend jaar een eerste resultaat kan voorleggen.

Het voorstel is niet zonder gevaar voor de Vlaamse regering. De Franstaligen kunnen er een uitweg in zien om de staatshervorming over de verkiezingen heen te tillen, de Vlaamse regering zelf loopt het risico verlamd te raken door de communautaire dialoog.
Oud 8 september 2008, 13:44   #48
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Op vlak van hervormingen 3 x 0, niks, nada, nul de botten.
Het enige dat we te horen zullen krijgen is daden van schandelijk bestuur waarbij de algemene beginselen van behoorlijk bestuur met de voeten worden getreden, ook wel G BBB geheten (geen beter bestuurlijk beleid).

Verder zal er een zoveelste getjingljangel zijn of de begroting nu wel of niet in evenwicht is.
Oud 10 september 2008, 20:50   #49
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Het enige dat we te horen zullen krijgen is daden van schandelijk bestuur waarbij de algemene beginselen van behoorlijk bestuur met de voeten worden getreden, ook wel G BBB geheten (geen beter bestuurlijk beleid).

Verder zal er een zoveelste getjingljangel zijn of de begroting nu wel of niet in evenwicht is.
Weet U,

De begroting zal in evenwicht zijn, zelfs zonder one-shot operaties. Hendrik Bogaert staat hiervoor immers persoonlijk garant (zie zijn uitspraak in De Morgen). Daarenboven heeft mevrouw Thyssen ons gerustgesteld via Radio 1. Ik slaap op beide oren.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 september 2008 om 21:05.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 08:57   #50
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht

Blijkbaar moet de discussie over de begroting Belgie redden.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 09:53   #51
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Enerzijds zegt ge dat als de communautaire problemen niet opgelost worden, er straatgeweld zal komen omdat de mensen het kotsbeu zijn. In de volgende alinea zegt ge dat het geen probleem meer zal zijn als de koning maar verdwijnt? Wat is het nu? Het is niet zo dat de Vlamingen en Walen hun communautaire ideeën ineens overboord gaan gooien bij het verdwijnen van de monarchie, hé.

"Als republiek vorm je 1 staat. Geen gezeik meer over taalgrens en andere zever." --> Dat is Belgicistische praat van de hoogste plank, ik wist niet dat het zó erg gesteld was met de LDD. Benieuwd wat mensen als Boudewijn Bouckaert, John Vrancken of Isabelle van Laethem daarvan denken. Ik zeg het: uw partij gaat rapper uiteen liggen dan ge denkt.

Nu, over Vlaamse onafhankelijkheid, die is helemaal niet utopisch, net zoals de splitsing van Tsjecho-Slovakije niet utopisch was, net zoals de splitsing van Noorwegen-Zweden niet utopisch was, net zoals de splitsing van Oostenrijk-Hongarije niet utopisch was, net zoals de splitsing van Servië-Montenegro niet utopisch was, enzovoort. Wat wél utopisch is, is twee volkeren in één staat bijeen blijven houden, terwijl de meningen over zo goed als álles fundamenteel verschillend zijn.
Correct, maar die landen hadden geen Brussel,.....
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 09:57   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
Dedecker staat helemaal niet voor vernieuwing of verandering. Het is gewoon een liberale egotripper met dezelfde manieren dan de andere regimepartijen

maar hij kan wel het breekijzer zijn om ons van Profitariat-land te verlossen
zijn optredens in Laeken doen echter sterk vermoeden dat ie op t juiste moment eerder voor een Belgisch lintje zal gaan dan voor een revolutionaire Vlaamse keuze.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 10:21   #53
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,

De begroting zal in evenwicht zijn, zelfs zonder one-shot operaties. Hendrik Bogaert staat hiervoor immers persoonlijk garant (zie zijn uitspraak in De Morgen). Daarenboven heeft mevrouw Thyssen ons gerustgesteld via Radio 1. Ik slaap op beide oren.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 10:59   #54
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zijn optredens in Laeken doen echter sterk vermoeden dat ie op t juiste moment eerder voor een Belgisch lintje zal gaan dan voor een revolutionaire Vlaamse keuze.
Dé farce is echter dat hij hierover nooit heeft gelogen.
Zijn uitspraken tijdens en na zijn verblijf in de VLD bewijzen dat hij voor een ministerpost álles zou en zál tekenen (vreemdelingenstemrecht mee stemmen, Turkije binnenhalen zij hier slechts een paar voorbeelden van).

Op zichzelf is daar niks mis mee in de Belgische politieke wereld met zijn lange geschiedenis van verraad en leugens.

Het dramatische echter is dat nu een pak domme vlamingen hem nalopen met het gedacht dat hij hun belangen zal behartigen.
Ze zullen hem achteraf zelfs niet van woordbreuk kunnen beschuldigen omdat hij al ondubbelzinnig heeft aangekondigd dat hij zonder moeite voor een ministerpost alle anti-Vlaamse voorstellen van Wallo-Brux zal toestaan.

Ik persoonlijk vind het hartverscheurend te moeten toegeven dat een volk de leiders krijgt die het verdient.
Oud 11 september 2008, 12:38   #55
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
10. 2009 en de soap wordt voorgezet....
als ze hun palaver nog een paar maanden volhouden, kunnen ze aankondigen dat er nieuwe verkiezingen komen... die dan handig samenvallen met de regionale verkiezingen van juni.

maar daarna?
Oud 11 september 2008, 12:42   #56
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Zijn uitspraken tijdens en na zijn verblijf in de VLD bewijzen dat hij voor een ministerpost álles zou en zál tekenen (vreemdelingenstemrecht mee stemmen, Turkije binnenhalen zij hier slechts een paar voorbeelden van).

Op zichzelf is daar niks mis mee in de Belgische politieke wereld met zijn lange geschiedenis van verraad en leugens.

Het dramatische echter is dat nu een pak domme vlamingen hem nalopen met het gedacht dat hij hun belangen zal behartigen.
Ze zullen hem achteraf zelfs niet van woordbreuk kunnen beschuldigen omdat hij al ondubbelzinnig heeft aangekondigd dat hij zonder moeite voor een ministerpost alle anti-Vlaamse voorstellen van Wallo-Brux zal toestaan.

Ik persoonlijk vind het hartverscheurend te moeten toegeven dat een volk de leiders krijgt die het verdient.
ik dacht dat VLD niet voor het vreemdelingenstemrecht heeft gestemd??
Oud 11 september 2008, 13:39   #57
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik dacht dat VLD niet voor het vreemdelingenstemrecht heeft gestemd??
mogelijke lapsus mijnentwege...maar het doet niet terzake...hij heeft het vreemdelingenstemrecht er mee doorgedrukt tegen de wil van het overgrote gedeelte van de bevolking in door de rezgering waar zijn partij deel van uitmaakte te blijven steunen...mits hem een ministerpost werd beloofd (dixit DD himself)
Oud 11 september 2008, 13:58   #58
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

²

"t is mijn volk, ik heb geen ander ... "

(die is van Schiltz trouwens ...ik herken er mijzelf hoe langer hoe meer in, wellicht om andere redenen dan heer Hugo )

Laatst gewijzigd door Anna List : 11 september 2008 om 13:58.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 05:02   #59
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,

Weet U,

Mea maxima culpa. Af en toe moet men het eigen ongelijkheid toegeven. Ik heb me in deze dus schromelijk vergist, want ik vernam gisterenavond via het nationale geteleviseerde journaal van de heren Van Quickenborne en Leterme dat we op een deficit afstevenen dit jaar en dat een gat van vijf miljard euro dichtgereden zal moeten worden volgend jaar. Gelukkig kon ik deze nacht weeral op beide oren slapen nadat de heer Leterme zijn plan van aanpak toelichtte : "We mogen niet blind blijven voor de realiteit - zoals sommigen - en geloven dat het toch nog goed komt, maar anderzijds mogen we ook niet pessimistisch zijn". Het ware staatsmanschap komt naar boven in deze ex begrotingstechnicus.
De Leterme action-man pop wordt verwacht in de winkelrekken te liggen net voor de sinterklaas periode start. De levensecht uitgevoerde pop zal zijn armen en benen kunnen bewegen.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 13 september 2008 om 05:08.
Oud 13 september 2008, 05:06   #60
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²

"t is mijn volk, ik heb geen ander ... "

(die is van Schiltz trouwens ...ik herken er mijzelf hoe langer hoe meer in, wellicht om andere redenen dan heer Hugo )
Weet U,

De heer Schiltz zaliger en U mogen toch wel in de handjes klappen. Zelf bezit ik geen volk en soms twijfel ik sterk of ik mijzelf wel heb. Schuift dat wat af, zo'n volk (zelfs al heb je er maar eentje en een kleintje dan nog).

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be