![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 oktober 2008 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn kinderen hebben trouwens ook nog nooit 'antibiotica' gehad of nodig gehad. Ik ken het leed van vrienden die in een straatje 'zonder einde' belanden, van de ene ooronsteking naar de andere hoge koorst. Lijkt wel een drug die antibiotica. Off topic welliswaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k heb zo ook m'n eigen ervaring met Jehova's 'k vermoed dat 'k ze toch wel ( in totaal ) een dag of 10 regelmatig over de vloer liet komen ze zijn net zo min voor rede vatbaar als neem bv ons aller forumcreationisten en spelen even graag de wetenschap uit als het in hun kraam past en omgekeerd 'k herinner me zo vagelijk nog een soort kansberekeningtruukje waarin de eerste lijnen van het hoofdstuk genesis op waarheid werd getoetst en hoeveel kans er zou zijn dat al die 'treffers' na elkaar in één boek stonden vermeldt ... dat moest toch echt wel een duidelijk bewijs vormen dat de bijbel meer was dan zomaar een boek ![]() niet alleen lapten ze _ net als zowat alle creationisten die zulk een betoog gebruiken tegen evolutieleer _ de regels van herhaaldelijke trekking flagrant aan hun laars ... mar meer in 't bijzonder schenen ze er van uit te gaan dat als het zuiver aan 't zandbakvolk toenertijd lag het keer op keer anders zou zijn geweest kortom geen spel tussen te krijgen en ze trappen het af hoor op den duur... van zodra ze doorkrijgen dat hun indoctrinatie nooit zal aanslagen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jehova's laten hun kinderen niet inenten ( noch bloedtranfusies etc ) omdat het vanuit hun godsdienstige overtuiging niet kan/mag ... en niet omwille van de boven beschreven redenen je kan ze zelfs nauwelijks 'bezorgt' noemen om het welzijn van hun kind(eren) of naasten als ze bv iets weigeren in volle wetenschap dat het fataal zal/kan aflopen niet 'bezorgt' in de zin van het aardse bestaan misschien wel 'bezorgt' in de zin van de ziel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
een vrij koele kosten/baten analyse ... meer is het niet met volgens mij als enige achterliggende reden je uiteindelijk je geld _ een ware Jehova staat dat immers af aan de organisatie_ afhandig te maken |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij vele van die relieuze groepen kan je het verschil met een 'private onderneming' niet eens meer merken. Hun kerken lijken soms op winkels, hun leiders op zakenmensen, hun product op therapie tegen betaling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er zijn vele zaken ivm vaccinaties die bij mij heel wat vragen doen oproepen. En iedereen die eens wat verder kijkt dan de mainstream info ivm dit zal zich ook wel wat vragen stellen. Ze maken de mensen onnodig bang voor allerlei zaken en claimen dan dat ze een oplossing hebben. Maar zoals vaak is de remedie erger dan de kwaal en de vraag blijft in dit geval of die remedie wel werkt. Iedereen doet wat hij of zij wil ivm vaccinaties maar er zijn 2 zaken waar ik een probleem mee heb nl de verplichting voor bepaalde vaccins en het feit dat onze overheid die terugbetaalt. Als mensen aan moderne kwakzalverij willen doen geen probleem maar niet op mijn kosten. Ik vermoed trouwens dat we al snel die putten van de federale overheid zouden kunnen vullen als we dit niet meer terugbetalen misschien een hint voor Letherme ... . Ik ben het ook met u eens ivm borstvoeding en antibioticagebruik. Maar ik vrees dat de grote meerderheid van de mensen een soort van blind vertrouwen heeft ontwikkeld in dokters en de farma. Laatst gewijzigd door dirk001 : 16 oktober 2008 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Andere waarden, maar ook van de Jehovas kan je waarschijnlijk beamen wat ooit iemand zong, 'I hope the Russians love their children to'. Met welk recht grijpt een maatschappij in indien een ouder niet kiest voor 'kwantiteit' maar 'kwaliteit' van leven? en hoe bepalen we wanneer een leven 'kwalitatief' voldoende geacht kan worden om niet in te grijpen. Geen gemakkelijke kwestie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() jammer dat de song wat minder is Citaat:
awel da's een leuke se ik stel daar onmiddellijk tegenover : met welk recht grijpt ( of laat ) een ouder ? ik vind _ maak daar maar tevens van : ik vind geen gegronde redenen _ niet dat (een) ouder(s) of plaatsvervangers een zeker méérrecht hebben .. al is dat in de praktijk wel grotendeels een gegeven dat volledig onafhankelijk van de vraag wie het nu het 'beste' voorheeft .... want dat is inderdaad bediscussiabel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de grens ligt anders voor mij perfect vast hoor de overheid heeft in deze geen méérrecht dan gelijk welk ander individu hanteer je dat gegeven ( en vooral controleer en voorkom anders ) dan kan een bv zulk een voorbeeld ( aboriginals ) nooit plaatsvinden Laatst gewijzigd door praha : 17 oktober 2008 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als mensheid worden we 'overlevensvatbaarder' omwille van de diversiteit van onze reakties tav de uitdagingen die het leven ons stelt. Een bos met alleen maar klonen van een type boom is risicanter dan de diversiteit die geboren wordt uit vrijheid. Soms echter is er collectieve actie nodig, maar ook dan best gebaseerd op de vrijwilligheid van het individu. Ik weet niet of u de relevantie van mijn 'logica' kan volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Partijlid
|
![]() Jezus Christus' boodschap op aarde was er geen van vrede en voorspoed, maar luidde : 'De naam van God is Jehovah, en men zegge het voort'. De naam 'Jehovah' werd geplukt uit oude overschrijvingen van de Bijbel, waar de modernere vertalingen de naam 'Jahweh' gebruiken. Maar het gaat om dezelfde God -niet om dezelfde Bijbel ! Het Wachttorengenootschap drukt en verspreidt namelijk zijn eigen Bijbel, waarin te pas en te onpas woorden als 'God' en 'De Heer' werden vervangen door 'Jehovah', en waaruit alle verwijzingen naar de heilige drievuldigheid werden geschrapt : enkel Jehovah is God, de twee anderen van de 'drievuldigheid' (de zoon en de geest) moeten niet denken dat zij ook God kunnen zijn.
Sedert 1914 is Jezus opgestaan ten hemel, dus van Christus' wederkomst is hier geen sprake meer. Hij is al terug, weliswaar enkel nog maar in de hemel maar straks richt hij zijn aandacht ook op deze zondige wereld en zal hij, door middel van de grote oorlog van Armageddon, alle mensen uitroeien die geen Jehovah's Getuige zijn ! Vandaar dat de getuigen nu nog snel iedereen willen bekeren, want de onbekeerden zullen voor eeuwig verdwijnen in de dood en nooit meer opstaan... De Bijbel (weliswaar in de 'Nieuwe-Wereldvertaling' van het Wachhtorengenootschap zelf) is de waarheid, maar de boeken en tijdschriften van het Wachttorengenootschap zijn daar een onmisbare aanvulling op. Wanneer een standpunt van de Bijbel ingaat tegen dat van het Wachttorengenootschap, wordt de Wachttoren als een grotere waarheid aanvaard dan de Bijbel zelf. Ha ja : de Bijbel zegt zelf dat God zijn licht harder laat schijnen in 'deze laatste dagen', dus dat licht moet toch ergens vandaan komen. Van de Wachttoren, dus. Getuigen vrijen enkel in het huwelijk (en mogen het zelfs leuk vinden, en mogen bovendien alle mogelijke voorbehoedsmiddelen gebruiken !), mogen alcohol drinken maar niet roken. Verder moeten zij zich aan de wetten van het land houden, tenzij die ingaan tegen de wetten van het Wachttorengenootschap... Ze aanvaarden geen bloedtransfusies vanuit een eigenzinnige Wachttoreninterpretatie van enkele misverstane bijbelverzen, ze weigeren legerdienst en ze houden wekelijks VIJF vergaderingen + minimum twee predikingen bij buurtbewoners. Dit lijkt enorm veel, maar da's allemaal nodig in deze eindtijd. Ze leven niet in commune, maar vangen elkaar wel op indien er thuis wat misloopt. Laatst gewijzigd door kaptenkirk : 17 oktober 2008 om 05:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat dus geen slecht idee zolang de ouders (hoe erg ze er ook aan toe zijn) er bij betrokken worden. Anders blijft het een straatje zonder einde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Kinderen worden niet bang gemaakt met helse straffen aangezien de getuigen dit niet onderwijzen en zeker niet geloven! De getuigen werden door de nazi's net als de joden vergast. Ik vraag me trouwens af waar in gans deze discussie de betrouwbare bronvermelding blijft? Laatst gewijzigd door Blaft : 17 oktober 2008 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 17 oktober 2008 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |