Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2008, 22:29   #41
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Vrije meningsuiting? Humor? Cartoons? Fanatieke zotten die die willen verbieden? Niemand?

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 22:44   #42
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appa Bekijk bericht
De verkoop van de jongste uitgave van 'Humo' wordt op bevel van de rechtbank stopgezet na een klacht van Sylvie Ricour, de secretaresse van politiecommissaris Fernand Koekelberg.

In het jongste exemplaar van 'Humo' wordt Ricour in de rubriek "Het gat van de wereld" afgebeeld terwijl ze naakt Fernand Koekelberg bevredigt. Het gaat om getrukeerde foto's. Vincent De Wolf, de advocaat van Ricour, liet het hier niet bij en stapte naar de rechter.

Dwangsom
Alle exemplaren van het weekblad moeten nu uit de rekken gehaald worden, anders volgt er een dwangsom van 250 euro per tijdschrift. Dat heeft de rechtbank van eerste aanleg in Brussel beslist.

Vinden jullie deze uitspraak terecht of is hier sprake van censuur?
Mag er ook al eens gelachen worden, of niet? Moeilijk, niet?
appa
Niks moeilijk, we leven stilaan in een autoritaire staat- het wordt nog erger dan met de Mohammed-cartoons (herinner je de heisa, waarom kon dat niet-wel, we doen krak hetzelfde, lachen met iedereen, jaja, maar niet met de politie, niet met onnozele forellen en zeker niet met onze heilige waarden, wat die ook mogen wezen - maar wel met die van anderen- kom nou... en tussen haakjes: met die foto's is niks mis, die zijn zeer zedig afgedekt , op TV zie je véél méér...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 22:57   #43
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
met die foto's is niks mis, die zijn zeer zedig afgedekt , op TV zie je véél méér...
Je bedoelt dat: Je er geen probleem mee hebt dat Humo het seksuele censureert. Dat Humo daar preutsheid aan de dag legt. Maar zichzelf geen censuur oplegt op 't gebied van laster en smaad. Juist die censuur vakjes benadrukken hoe gericht ze wilden kwetsen.
Oud 4 november 2008, 22:58   #44
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Je bedoelt dat: Je er geen probleem mee hebt dat Humo het seksuele censureert. Dat Humo daar preutsheid aan de dag legt. Maar zichzelf geen censuur oplegt op 't gebied van laster en smaad. Juist die censuur vakjes benadrukken hoe gericht ze wilden kwetsen.
Hebt u nog al eens het 'gat van de wereld' gelezen?

Oud 4 november 2008, 23:03   #45
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Hebt u nog al eens het 'gat van de wereld' gelezen?
Ja natuurlijk. En ?

Heeft u al eens, niet noodzakelijk in een 'sex situatie', publiekelijk te schande gestaan in een wijdverspreide publicatie ?
Oud 4 november 2008, 23:07   #46
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas Bekijk bericht
Pfff... Wat een vuile histoires allemaal tegenwoordig. De Humo draagt volgens mij al meerdere jaren bij tot de catharsis van een heel breed gamma aan thema's. Dit is regelrechte censuur.

MAAR: het moge geen toeval wezen dat ons Mireille haar artikel vandaag ook verscheen in de Humo?
Ik bezie dit niet als censuur, die collage is niets meer dan laster & eerroof.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 23:11   #47
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Waar blijven hier de aanhangers van de moslimcartoons? Moeten zij ook nu niet moord en brand schreeuwen? Vreemd, ik heb onze verdedigers van de selectieve vrije meningsuiting hier nog niets zien posten...
Wa's da nu voor een scheefgetrokken vergelijking? Der is spot, satire & laster en eerroof, dees klasseer ik bij't laatste, of ga je beweren dat die Sylvie een publiek persoon is?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 4 november 2008, 23:13   #48
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramon djv Bekijk bericht
Is er nu echt niemand die ziet dat dat eigenlijk Herman Van Molle is?
Wie?
Oud 4 november 2008, 23:14   #49
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

't gat van de wereld, elke week mijn portie billenkletsers. Vooral die van vorige week met Jezus (you can't touch this) was hilarisch.

Niks nieuws onder de zon eigenlijk.
Oud 4 november 2008, 23:15   #50
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ja natuurlijk. En ?

Heeft u al eens, niet noodzakelijk in een 'sex situatie', publiekelijk te schande gestaan in een wijdverspreide publicatie ?
Vond u dat er een onderscheid was tussen deze cartoon en de voorgaande?

Oud 4 november 2008, 23:15   #51
Randa
Burgemeester

Standaard Humo uit de rekken

Dat Humo al eens de kous op de kop krijgt, ik vind dat maar juist, ze doen maar raak, dus voor mij is het juist, dat ze nu eens prijs hebben, had al veel eerder moeten gebeuren. en zullen ze er een nummer minder door verkopen ? ik denk het niet er zullen niet veel nummers meer tekrijgen zijn morgenvroeg denk ik.
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 23:16   #52
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Wa's da nu voor een scheefgetrokken vergelijking? Der is spot, satire & laster en eerroof, dees klasseer ik bij't laatste, of ga je beweren dat die Sylvie een publiek persoon is?
Ja.

Oud 4 november 2008, 23:16   #53
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Vrije meningsuiting? Humor? Cartoons? Fanatieke zotten die die willen verbieden? Niemand?
Gelieve eens grondig te argumenteren hoe dit incident een aanval is op de vrije meningsuiting & gezond verstand, denk goed na over wat satire, spot & laster & eerroof betreft, en denk even goed na waarom de rechter de humo uit de rekken haalt.
Oud 4 november 2008, 23:17   #54
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik bezie dit niet als censuur, die collage is niets meer dan laster & eerroof.
Moslim.

Oud 4 november 2008, 23:21   #55
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ja.
Om welke reden?
Oud 4 november 2008, 23:27   #56
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Even ter informatie: dit is niet de eerste maal dat er zulke "getrukeerde" foto's in de humo staan onder de rubriek "het gat van de wereld". Over het algemeen vind je elke week wel zoiets terug. Meestal zijn de foto's ook zo van slechte kwaliteit getrukeerd dat het zeer goed opvalt dat het getrukeerde foto's zijn.

Ze hebben trouwens een paar maanden geleden de hoofden van de regering Leterme op groepsex foto's geplaatst met hilarische dialoog erbij. Moet van mij part zeker kunnen.
Oud 4 november 2008, 23:29   #57
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Kan NIET! Er zijn grenzen. Getruceerde foto's = bedrog, leugens. Dit weze een waarschuwing voor alle andere rioolbladen.

Reageerde je ook zo op de getruceerde foto van het ''warm'' onthaal van het vorstenpaar in Brakel waarop ze op een foto verschillende keer te zien waren, een foto die werd ''bewerkt'' in een zielige poging te verdoezelen hoe weinig volk daar op af gekomen was.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 november 2008 om 23:34.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 23:30   #58
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkel probleem bij het feit dat Humo als roodfascistische partijvod al jaren lang zulke trach toont.
Hetgeen ze over pakweg Notaris X schreven is duizenden keren erger.
Herinneren we ons maar Regina Louf die zij (samen met prof Prijck) als geloofwaardig naar voor brachten, niemand die de slachtoffers van deze zieke vrouw ooit heeft geholpen.
De blokwatcherige karaktermoorden tav iedereen die van kort of ver met het VB te maken heeft.

Ik vind het allemaal kunnen voor zover er ook een mediatieke tegensprekelijkheid is.
Die is er echter niet.
En dus noem ik Humo daarom een anti-democratische huurling van de roodfascisten in de vuile oorlog om de macht.

Maar daartegenover staat ook de verantwoordelijkheid van de auteur tav de aangerichte schade tav een persoon.
Ik vind echter niet dat Humo uit de rekken zou moeten worden gehaald, enkel dat het blad een paar miljoen euro schadevergoeding zou moeten betalen wegens aangerichte schade.
Niet roodfascistische geschriften worden voor veel minder door het parket vervolgd.

Wat de Mohamedcartoons betreft idem.
Dat moet allemaal kunnen.
En als Mohamed morgen een klacht neerlegt moet ook aan hem een schadevergoeding worden betaald (voor zover hij schade heeft geleden hetgeen nog te bewijzen valt door deze cartoons).
Maar de cartoons of Humo verbieden?
NOPE!
Oud 4 november 2008, 23:30   #59
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Om welke reden?
Mevrouw Ricour was de laatste dagen een publieke figuur naar aanleiding van:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/fe...icle19602.html en http://www.knack.be/nieuws/belgie/se...icle19724.html
Publieke figuren worden in 'het gat van de wereld' gehekeld. Er wordt daarbij geen onderscheid gemaakt tussen links of rechts, bekender of onbekender. Indien dit een éénmalig fenomeen was, dan zou je kunnen stellen dat mevrouw Ricour het slachtoffer was van eerroof. Mevrouw Ricour was echter niet de enige publieke figuur waarmee gelachen werd.

Oud 4 november 2008, 23:31   #60
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Vond u dat er een onderscheid was tussen deze cartoon en de voorgaande?
Cartoon ? Een cartoon = ‘getekende mop, grappig plaatje’ Wat is de grap van dit plaatje misschien ?

Mogelijk begrijp je 't verschil zelf, als je de vraag ernstig kan beantwoorden.

Al is dit niet 't eerste in een Humo dat 't er over is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be