![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maak er maar een karikatuur van... Ik word daar kotsmissselijk van maar ik kan best begrijpen dat U daarvoor begrip hebt... Het zijn per slot van rekening zo'n mensen waarop de 'arrebeidersklasse' rekent... Laatst gewijzigd door Chipie : 5 december 2008 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een extraatje: "Kapitalisme is een verderfelijk systeem. Daar zou zelfs geen discussie over mogen bestaan".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() welke andere rechtzaken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() ooit al aan een piket gestaan? dat werkshuw tuig moet nog vroeger opstaan dan wanneer ze zouden gaan werken. en staan er uren langer dan dat ze normaal zouden werken (zeker die met parttime contract, waar carrefour nogal om gekend is).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() en waar is dat hier geschonden? er waren daar mensen aan het werken. alleen ging de winkel niet open.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() Het zou allezisn beter zijn moesten liberalen geld niet meer als toiletpapier zouden gebruiken.
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij Carrefour ligt het betreffende brutoloon voor een 35 urenweek op 1705 €. Bij de nieuwe hypermarkt is dat 1609 € voor 36,3 uren. Zondagswerk wordt daar niet extra vergoed. Er wordt een grote flexibiliteit geëist: het personeel kan, de dag zelf, plots horen dat het 2 uren meer of minder moet werken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier in dit geval gaat het dus over een10% meer verdienen. Feitelijk loonverschillen verdwijnen uit de wereld door informatie. Moest elke solicitant weten dat het loon 10% hoger ligt op het moment van het tekenen van het contract duw je ze allemaal in een andere onderhandelingspositie. Loonverschillen kunnen ook geeffend worden door voordelen in natura die dan hier in uw twee zinnetjes niet besproken worden. Het zou mij niet verwonderen dat die gasten bvb maaltijdcheques, bonusregelingen hebben die bvb fiscaal gunstiger uitkomen en die het netto loon op hetzelfde niveau brengen.. En er zijn dus altijd mensen die de ene regeling een bonus systeem hier hebben en de andere een bedrijfswagen dat het netto geen verschil meer maakt maar dat voor de ene meer geluk brengt dan voor de andere... Dus waarom zou je nu elk mens over dezelfde kam scheren ? Dus diskuteer eens over totaal netto 1 versus totaal netto 2. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() er kan altijd gestaakt worden tot de geldverering nutteloos is geworden. Kunnen we misschien overstappen naar een serieus systeem.
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Met staken versterk je meestal, niet altijd, je positie vóór de onderhandelingen. - De normale regels ZIJN hier met voeten getreden. - De solicitanten waren bijna allemaal verplicht v.d. RVA om die jobs te aanvaarden. Anders werden ze geschrapt v.d. RVA. - Maaltijdcheques: armengeld. Ik heb dat ooit ook ééns gekregen. Ik werd rood van schaamte toen ik a.d. kassa v. Delhaize stond en de mensen mij bekeken als...(je mag het zelf invullen). - Bonus regelingen: 0,0 - Bedrijfswagen: voor de gewone arbeid(st)ers, want daar gaat het om : een Lada misschien ? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staken resulteerde in praktisch dezelfde loon- en arbeidsvoorwaarden voor de werknemers van de nieuwe Carrefour brugge.
De uitspraak v.d. rechter heeft verstrekkende gevolgen voor gans Belgie. Collectieve aktie houdt ook in dat vakbonden de mogelijkheid hebben om de toegang tot het bedrijf tijdelijk te blokkeren. Dit is een overwinning voor de vakbonden maar de strijd gaat verder want er zullen nog eenzijdige verzoekschriften neergelegd worden...Hiertegen zal telkens "derdenverzet" aangetekend worden. Zeker weten ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Vreemdeling
|
![]() Ik wil eens meemaken dat men mij wil ( proberen te ) beletten om een winkel of een bedrijf binnen te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |