![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kortom laat LDD het proberen, ik heb niet de indruk dat ge met JMDD zijn voeten gaat spelen. Je kan ook zeggen , alles is beter dan le clan BSP-PVV-CVP Anders heb je de zuilen (zie maar De Groof , Schurmans, Mireille meisje, kabinetards die de administratie verzieken, vakbonden, mutualiteiten, boerenbond, unizo,.....) en daar heb ik mijn buik van vol. Ter info: anciaux-Groen zijn hors catégorie Laatst gewijzigd door boerenverstand : 22 december 2008 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zeg eens, HAMC, met wie maakt VB een coalitie als ze bv. 35% halen en ze mogen de gesprekken beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het communautaire vijvertje kan gerust tot 99.98% aangroeien als "de mensen" het communautaire in hun portefeuille voelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En als het VB 35% haalt dan mogen ze nog niet met de gesprekken beginnen. Bij de Vlaamse verkiezingen, moest NVA- LDD-VB 51% halen dan zou er wel wat vuurwerk komen denk ik. Een anti-Belgische Vlaamse regering zou ook effectief het einde van Belgie veroorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groeien die twee vijvertjes niet stilaan naar elkaar toe? Heeft precies Leterme niet overtuigend aangetoond dat het niet mogelijk is België op de klassieke manier te hervormen in functie van de noden van de Vlamingen? En zullen niet steeds meer mensen daaruit de electorale conclusie trekken?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, maar ik vrees dat je je wensen voor werkelijkheid neemt, HAMC[/quote]
Zoals u kan zien ben ik niet de enige die dat zegt, HAMC |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, maar zolang het pure feit dat België bestaat elk normaal beleid blijft blokkeren zou ik toch niet gerust zijn in uw plaats. De gevolgen van die blokkage, die nu al drie decennia duurt, zullen reëler en reëler worden en uiteindelijk direct de levenskwaliteit van de mensen aantasten. Dat proces is volop bezig, en maakt steeds meer brave, a-politieke mensen tot separatisten.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 22 december 2008 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Ja, zoveel meen ik te mogen begrijpen uit het VB-programma, zeg het maar als het niet waar is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De foertvijver is structureel: dat zijn mensen die nu eenmaal 'anti-establishment' zijn. De 'emotionele kiezer' Het thema van de andere vijver (van de 'rationele' kiezer) wordt bepaald door wat het minst schade toebrengt aan de eigen persoon (en meer bepaald "de portefeuille"). Kost een systeem/beleid ons centen? "Weg ermee!" Belooft een ander systeem/beleid ons meer centen? "Stemmeeeeuuuuuuh!" Die vijver is dus onderhevig aan een cyclus; in Vlaanderen is die beweging langzaam maar zeker aan het doorslaan naar "pro-vlaanderen". Maar niet vanuit een vlaamse reflex. Vanuit een financiele reflex. Dat is net dezelde reflex waarom in Wallonie de cyclische beweging net andersom is: "pro-belgisch" omdat dat meer geld opbrengt; Vlamingen en Walen redeneren op dat vlak vanuit net dezelfde optiek: De euro idealen? "Niks mee te maken, mijnheer, monsieur" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Ja, twee tegen èèn is een meerderheid dus ik moet verkeerd zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry, maar dat vind ik een vreemde analyse. Het doet vermoeden dat je geen blijf weet met dat foert-gevoel, en er dan maar een soort aangeboren afwijking of zoiets van maakt. Een tip: die mensen die nu in de foert-vijver zitten, waren ooit brave CVP- en SP-kiezers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gewoon een gedrag zoals een ander; ik spreek me niet uit over de waarde hiervan. Dat foertgevoel is dan ook een gekend menselijk gevoel en alsdusdanig te begrijpen. De manier van uiten is soms verkeerd, maar het gevoel zelf is neutraal biologisch gedrag. Citaat:
In de jaren zeventig kon je politiek geen richting uit met je foertstem. Of je nu wou of niet; er was niemand die viste in die vijver. Pas in 1978 heeft iemand die taak op zich genomen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ja, hoe is die markt ontstaan? Zou het niet kunnen zijn dat de politieke elite er stapje voor stapje steeds minder in slaagde om een treffelijk beleid te voeren, en op zijn minst de scherpste noden van de gewone man te voldoen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, het aantal foertstemmen is simpelweg gestegen, en ze komen van traditionele kant.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Tuurlijk wel: de hardcore VU'ers van weleer. |
|
![]() |
![]() |