![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Op snelwegen zijn relatieve snelheden een pak belangrijker dan absolute snelheden, maar daarvoor moet je wel verder kunnen kijken dan de standaard "snelheid - slecht!" redenering. Enfin, en zelfs als staat er een auto stil, aan die snelheden is 5m inderdaad irrelevant; zoals ik al zei, dat gaat over 0,2seconden. Als jij bovenmenselijk ben, kan je misschien die tijdspanne gebruiken om iets te doen. Gewone mensen kunnen dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij rijdt me voorbij aan 120 terwijl ik aan 100 rij. op hetzelfde moment zien we beiden dat er een auto iets verderop stilstaat wie staat er het snelst stil?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar laat ons veronderstellen dat beide wagens en beide personen hun reflexen gelijk zijn, dan staat U stil op een meter van de stilstaande wagen, en geeft Sfax diezelfde wagen een kusje tegen 5km/u.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verlaag de snelheid, dan verkort die veiligheidsafstand en daarmee ook de plaats die elk voertuig inneemt: er is dan plaats voor meer voertuigen op die weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet alleen van de reflexen, ook van de staat van de wagen, de staat van je remmen, de staat van je banden, het type/de grootte van remmen dat je hebt en de kwaliteit van die remmen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan heeft Sfax een bult airbag te vreten. Maar dan kan ik zeggen, jullie 2 reden met onaangepaste snelheid.
Ik zie het bord 100km/u al staan langs de snelweg, iedereen krampachtig 70 km/u of trager rijdend wegens mist.... Toch mag U er 100km/u rijden nietwaar. Te snel rijden is rijden met een onaagepaste snelheid naar gelang de situatie. En daar gaat een woud aan verkeersborden, hele bibliotheken vol wetgeving, hele hordes geitewollen sokken en legers ambtenaren aangevoerd door politici geen reet aan veranderen
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zorg altijd dat slechte chauffeurs (zoals degenen die stil gaan staan op de snelweg of zo) achter mij rijden.
Da's het beste. En de verzekering heeft me deze week laten weten dat ik een "uitstekende chauffeur" ben ondertussen.
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Gebeuren er in Duitsland en Frankrijk met 130km/h meer ongevallen? Misschien na de 100 afzakken naar 90. Of gewoon geen autosnelwegen meer gebruiken, zijn ze nog veiliger!
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() We rijden toch niet meer dan 100 nu?We gaan de straat op met onze auto en hop,daar staan we dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() In de US is behalve Nevada dacht ik, overal 55mph (=88kmph) van toepassing.
Laatst gewijzigd door filosoof : 23 januari 2009 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Meestal rijd ik rond de 120 km/u. Soms dien ik dan wagens, die slechts 90 of 100 km/u rijden, voorbij te steken. Dat zijn gevaren op de weg. Zelfs vrachtwagens dienen ze voorbij te steken. Of, linksrijders... Je hebt zo van die mensen die nog steeds niet weten dat je op een autosnelweg RECHTS moet houden, tenzij je voorbijsteekt. Het exponent daarvan zijn die chauffeurs die 110 km/u rijden op het linkse rijvak, ondanks dat er op het rechtse rijvak geen wagen rijdt. Maar bon, dat is een ander punt. Laatst gewijzigd door Havana : 23 januari 2009 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |