Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Saïd El Khadraoui (sp.a) (11 t.e.m. 17 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Saïd El Khadraoui (sp.a) (11 t.e.m. 17 mei) Saïd El Khadraoui is Europees Parlementslid en Internationaal Secretaris voor sp.a. Hij is ook fractieleider voor sp.a-slp in de Leuvense gemeenteraad. Op 7 juni staat hij tweede op de Europese sp.a-lijst.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2009, 18:43   #41
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
tof ge kunt mekaar dan wat ondersteunen tijdens de behandeling
Ik draag het islamitisch hoofduniform niet.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 18:46   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deadlock Bekijk bericht
dat is geen religie maar een geloof
geloof kan ofwel onderdeel van een religie zijn
of ook en vaak basis van religie
in de islam is religie een onderdeel van de islam
levenstijl of way of life is ook onderdeel van de islam
spiritualiteit ook
a way of thinking of credo of wereldbeeld is ook onderdeel van de islam
wacht, wat versta jij dan onder religie? ik heb altijd geleerd dat religie iets met godheden te maken had, volgens jou dus niet?

Of doe jij zo van "religie" dat is voor degenen die de verkeerde goden hebben, maar "geloof" dt is de échte god?

is het dat?

is religie hetzelfde als wat "gelovigen" ook al een mythologie noemen? het geloof in verhaaltjes (mythes) dus?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 18:46   #43
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Ik draag het islamitisch hoofduniform niet.
ge draagt sociale paranoia
Oud 13 mei 2009, 18:46   #44
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
één eenzijdige specifieke westerse levenstijl bestaat niet, westen is multicultureel, je moet dit GOED begrijpen.
Het westen is NIET iSSlamitisch je moet dit goed begrijpen en iSSlam en multicul gaan niet samen ! Multicul is voor iSSlam alleen maar een middel om iSSlam onze samenleving binnen te loodsen en wortel te laten schieten ! De wereld kan iSSlam missen als kiespijn. Je moet dit GOED begrijpen !

Citaat:
Voor mij als gediplomeerd sinoloog en indo-iranist en praktizerend multikulturalist was mijn broodje in dit multikul-tijdsklimaat eigenlijk gebakken; maar de dag dat ik het op mij nam om de bedreigde kulturele verscheidenheid in sommige delen van de wereld te verdedigen, niet tegen het wegdeemsterende eurocentrisme maar tegen de opmarsjerende islam, gooide ik mijn eigen ruiten in. Mijn publikaties over de islam zijn mij komen te staan op boycots, een lasterkampanje, en regelrechte broodroof
Koenraad Elst
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
Oud 13 mei 2009, 18:48   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
seks maniak die alle meisjes sexy wilt zien? of een seks maniak die van lichamen van andere wilt genieten of ? zijn de meisjes soms niets anders dan seks objecten?
liever dit dat aandoen, en liefst halfnaakt en misschien volledig naakt in de advetenties, come on.. is da ni vervelend?

heb wat respect voor mijn mening aub
da heeft niets te maken met angst voor een vierkante centimeter bloot kuitvlees.
Volgens islam zijn vrouwen één grote vaginale opening toch? die helemaal moet bedekt worden of het mannetje staat op springen!

Raar, maar de negerkes vonden vroeger écht niet zoveel aan tetten hoor, dus waarom moeten moslimmekes daar wèl iets aan vinden? Volgens mij komen die mannen al klaar als ze nog maar aan een knoesel DENKEN! Moet ik mijn schoeisel dan gaan aanpassen om niet door u of uw vader te worden bevuild als ik voorbij wandel?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 13 mei 2009, 18:57   #46
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
ge draagt sociale paranoia
Try harder. Uw gepikeerde-moslim-gebazel maakt maar weinig indruk hoor.
Oud 13 mei 2009, 19:00   #47
deadlock
Burger

deadlock's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wacht, wat versta jij dan onder religie? ik heb altijd geleerd dat religie iets met godheden te maken had, volgens jou dus niet?
hangt er vanaf, religie kan soms geloof betekenen, maar niet altijd, er zijn religies zonder geloof in een bepaalde god, maar hier is er ook sprake van hangt er vanaf: wat is god? welke godheden? als je gelooft met een ovetuiging dat dit leven stopt bij dood bijvooreeld, en je leeft hier en je doet dit dat omdat je geen keus hebt en je moet leven, dan is dat jouw god, maar als je denkt en overtuigd dat deze wereld op zichzelf staat los van een scheppende entiteit dan is dat ook jouw god.

aan wie of wat hang jij het leven? dat is god
hoe ben jij ontstaan, door wie of wat? dat is god

kort: hangt er vanaf.

maar religie is niet altijd geloof, levensstijl of levensbeschouwing is ook religie, en religie is ook niet altijd spiritualiteit.

iedereen heeft zijn god, maar ik als moslim geloof ik: er is geen god
behalve
één ware god de schepper.
Khalid Yahya Blankinship: Andalusia - the Muslim Spain!
Tariq Ramadan on European Muslim Identity

Laatst gewijzigd door deadlock : 13 mei 2009 om 19:03.
deadlock is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 19:11   #48
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Try harder. Uw gepikeerde-moslim-gebazel maakt maar weinig indruk hoor.
Beseffen ze bij de CD&V dat er al islamfundamentalisten in hun midden geïnfiltreerd zijn?

een psycholoog wil zeker wel luisteren naar je sociale paranoia
Oud 13 mei 2009, 19:17   #49
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Beseffen ze bij de CD&V dat er al islamfundamentalisten in hun midden geïnfiltreerd zijn?

een psycholoog wil zeker wel luisteren naar je sociale paranoia
Een psycholoog zal eerder geïnteresseerd zijn in het neurotisch gebrabbel dat Deadlock neerpende. En in u, als enige supporter van dat gebrabbel.
Oud 13 mei 2009, 19:17   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hangt er vanaf, religie kan soms geloof betekenen, maar niet altijd, er zijn religies zonder geloof in een bepaalde god, maar hier is er ook sprake van hangt er vanaf: wat is god? welke godheden? als je gelooft met een ovetuiging dat dit leven stopt bij dood bijvooreeld, en je leeft hier en je doet dit dat omdat je geen keus hebt en je moet leven, dan is dat jouw god, maar als je denkt en overtuigd dat deze wereld op zichzelf staat los van een scheppende entiteit dan is dat ook jouw god.

aan wie of wat hang jij het leven? dat is god
hoe ben jij ontstaan, door wie of wat? dat is god

kort: hangt er vanaf.

maar religie is niet altijd geloof, levensstijl of levensbeschouwing is ook religie, en religie is ook niet altijd spiritualiteit.

iedereen heeft zijn god, maar ik als moslim geloof ik: er is geen god
behalve
één ware god de schepper.
tja, als jong-gehersenspoelde persoon is het vast onmogelijk om vrij te kunnen nadenken.
Ik heb met je te doen.

Toch wel erg dat ze kinderen nog steeds op zeer jonge leeftijd zo kunnen hersenspoelen dat ze werkelijk geloven in "iets", maar niet echt weten waar het over gaat precies.

Dus alleen mensen die zo'n hersenspoeling hebben ondergaan mogen van die SLIP mijnheer met een laken rondlopen op het werk?

Oud 13 mei 2009, 19:22   #51
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een psycholoog zal eerder geïnteresseerd zijn in het neurotisch gebrabbel dat Deadlock neerpende. En in u, als enige supporter van dat gebrabbel.
supporter?ik heb deadlock nog eens niet gelezen...
ga toch eens naar een psycholoog jongen want je paranoia begint nu wel extreme vormen aan te nemen
en neem die geschockeerde getraumatiseerde kat van je maar mee

Laatst gewijzigd door globalmedia : 13 mei 2009 om 19:24.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 20:36   #52
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
supporter?ik heb deadlock nog eens niet gelezen...
ga toch eens naar een psycholoog jongen want je paranoia begint nu wel extreme vormen aan te nemen
en neem die geschockeerde getraumatiseerde kat van je maar mee
Same for you jongen, want je paranoia maakt dat je enkel de liefhebbers van het islamitisch hoofduniform niet stalkt. Dat was je in al je paranoia zeker nog niet opgevallen?
Oud 13 mei 2009, 21:13   #53
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
V[...] Volgens mij komen die mannen al klaar als ze nog maar aan een knoesel DENKEN! Moet ik mijn schoeisel dan gaan aanpassen om niet door u of uw vader te worden bevuild als ik voorbij wandel?
Vorige week kwamen de wijze mannen (tevens schriftgeleerden) bij elkaar in Islamië voor een gewichtige beslissing. Je moet weten dat ze daar een hoog Taliban-gehalte hebben. De vrouwen lopen in een burka (je weet wel zo'n allesbedekkende tent). Heel zedig maar...
Ze hebben vaak schoenen aan die klik-klik-geluid maken op de straatstenen.
Dat drijft de mannen tot waanzin. Dus sinds vorige week moeten vrouwen geluidloze schoenen aan hebben. Hoefjes van geiten maken net zo'n geluid als de trippelende vrouwtjes. Dus het resultaat laat zich raden: de gevangenis zit vol met geiten.

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 13 mei 2009 om 21:14. Reden: typo
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 21:43   #54
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verbod van een of andere culturele en/of religieuze pratkijk is tegen westerse cultuur (multiculturalisme). Dwang in de seculiere religie leidt absoluut tot ondergang van deze religie, denk maar een het communisme in URSS, of aan romeinse rijk enz..

Ik ben geen extremist, jij wel, want de meeste berichten van jou zijn vol met haat jegen islam en wat islamitisch is.

euhm tot laat in de jaren 60 was europa zeer katholiek en niet zo liefdevol tegenover anders gelovigen doorheen de europese westerse geschiedenis.

dus men kan al zeker niet zeggen dat het verbieden van een religie tegen de westerse cultuur is want dat is het niet, zeker niet na 1500 overheersing van de RKK

kritiek tegen de islam en moslims begint dezelfde weg op te gaan als met de kritiek op israël en zijn inwoners.

nu ben je ofwel anti semitist of heb je een islam fobie als je kritiek geeft op desbetreffende onderwerpen
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 23:02   #55
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Bent u, dit in tegenstelling tot vele van uw moslimpartijgenoten, voor een verbod op hoofddoeken voor mensen die een openbaar ambt bekleden, net zoals een Ataturk destijds in Turkije een dergelijk verbod instelde omdat ambtenaren (scheiding kerk en staat) neutraliteit dienen uit te stralen en omdat die doeken, of de draagster ervan dat nu beseft of niet, ook drukkingsmiddelen zijn, of bent u voorstander van het overal dragen van de hoofddoek en bent u dus voor het invoeren van speciale privileges voor moslims en steunt u zoals mie vogels en andere zogenaamde 'progressieven' onder ons de BOEH beweging (baas op eigen hoofd) en wat als de niet-moslims dan ook eens op een dag 'baas op eigen hoofd' beginnen te scanderen en hun pet op het werk of op school ook weigeren af te zetten ? Of vind u dat dat dan weer niet kan omdat dit niet onder de fameuze 'godsdienstvrijheid' valt ?
Feitelijk mag er geen discussie zijn:wij leven in een laïeke maatscha^^ij - alle verwijzingen naar godsdienst, welke dan ook, moet in alle openbare plaatsen (de straat, de school, het werk...) verboden worden - we hebben tenslotte ook de kruisbeelden uit de gerechtsgebouwen weg gehaald - geen enkele burger hoeft van elkaar te weten welke godsdienst die aankleeft, dat is iets voor thuis en/of de vrijdagse/zondagse kerk of moskee...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 23:07   #56
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Feitelijk mag er geen discussie zijn:wij leven in een laïeke maatscha^^ij - alle verwijzingen naar godsdienst, welke dan ook, moet in alle openbare plaatsen (de straat, de school, het werk...) verboden worden - we hebben tenslotte ook de kruisbeelden uit de gerechtsgebouwen weg gehaald - geen enkele burger hoeft van elkaar te weten welke godsdienst die aankleeft, dat is iets voor thuis en/of de vrijdagse/zondagse kerk of moskee...
de joden zullen het graag horen
Oud 14 mei 2009, 09:25   #57
Saïd El Khadraoui

Standaard

Dag Smiley,

Ik ben zeker niet voor een algemeen hoofddoekenverbod, maar pleit voor wat pragmatisme. In een aantal gevallen vind ik dat je een 'uniform' mag opleggen. Bijvoorbeeld rechters of ook politiemensen, daarvan vind ik dat ze zich 'neutraal' moeten opstellen in alle betekenissen van het woord. Maar, achter een loket stoort mij dat niet zo. Ik vind het belangrijk dat de mevrouw in kwestie vriendelijk is een een goede dienstverlening verzorgt. Anderzijds zou ik het dragen van het hoofddoek zeker niet aanmoedigen en moet het bovendien echt wel de persoonlijke keuze zijn van de vrouw.

Groetjes

Said
Saïd El Khadraoui is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 09:27   #58
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Zo seculier zijn we nu ook weer niet. De namen naar gemeentes/steden verwijzen niet weinig naar heiligen. Ook afschaffen??
Oud 14 mei 2009, 11:21   #59
deadlock
Burger

deadlock's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
euhm tot laat in de jaren 60 was europa zeer katholiek en niet zo liefdevol tegenover anders gelovigen doorheen de europese westerse geschiedenis.
Extremisme en fanatisme is een ander verhaal. Het was in Europa zoals je zegt, maar het is in de loop van de tijd veranderd, nu zijn er andere ideologieën die aan het extremiseren zijn, en die dan beweren niets met zogenaamde "religie" te maken hebben.

Als je geschiedenis van Euopa goed bestudeert, dan zal je duidelijk inzien, dat multiculturalisme en interreligieuze sfeer in Europa, in Andaluc�*a, onder islamitische regime, het licht heeft gezien.
Khalid Yahya Blankinship: Andalusia - the Muslim Spain!
Tariq Ramadan on European Muslim Identity
deadlock is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 11:40   #60
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Extremisme en fanatisme is een ander verhaal. Het was in Europa zoals je zegt, maar het is in de loop van de tijd veranderd, nu zijn er andere ideologieën die aan het extremiseren zijn, en die dan beweren niets met zogenaamde "religie" te maken hebben.

Als je geschiedenis van Euopa goed bestudeert, dan zal je duidelijk inzien, dat multiculturalisme en interreligieuze sfeer in Europa, in Andaluc�*a, onder islamitische regime, het licht heeft gezien.
U kijkt teveel naar Islamitische propagandazenders via de satelliet. Daar lopen ze inderdaad te pronken met de relatieve godsdienstvrijheid in Andalusië.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be