Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2009, 15:00   #41
laurensje
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Walgelijk zegt U Laurensje - inderdaad walgelijk dat 5 kerelkes die diezelfde dag al een paar handtassen gejat hadden, nu gewoon terug thuis zitten (om hun carriere te vervolmaken?) - walgelijk dar er hier werd opgeroepen tot gerechtigheid? - walgelijk dat er werd geroepen om de 'daders' te bestraffen? - walgelijk dat er misschien verkeerde conclusies werden getrokken omdat die kerelkes niet die vrouw hadden geviseerd, maar wél een paar anderen die dag? - walgelijk dat die kerelkes hier 'virtueel' werden aangevallen? - walgelijk dat ze nu alweer terug thuis zitten en helemaal geen blijvende schade zullen ondervinden van een paar - hier geplaatste posts.

Weet U wat walgelijk is?

Dat er een vrouw in coma werd geslagen - dat zulke dingen zomaar kunnen gebeuren in een min of meer normaal westers land - dat er kerelkes rondlopen die net zo goed U in coma zouden kunnen schoppen voor 50 € - dat er lui zijn die het blijkbaar liever opnemen voor criminelen - ja criminelen, want kerels die andermans handtas jatten zijn óók criminelen - en dat het leed van die vrouw én haar familie blijkbaar NIET ter zake doet!
Dat dát leed zo veel mogelijk geminimaliseerd moet worden om de daders toch maar goed te praten - dat dit soort van walgelijke dingen gerelativeerd, gereduceerd worden tot - een val - "ja, want ik ben ook es gevallen" - "een oudere vrouw breekt nogal snel iets bij een 'val'" etc etc ...

DAT IS PAS WALGELIJK !!!
U spreekt de verkeerde persoon aan. De quote waar u op reageert komt niet van mij.
laurensje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 15:05   #42
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
daar spreek ik me zelf niet over uit(omdat ik eerst het onderzoek afwacht).

ik heb het niet over wat er gebeurt is

ik heb het over wat er hier gezegd/gepost is

u vermengt in uw hysterie deze 2 zakens om toch maar te rechtvaardigen wat u hebt beweerd over de verdachten die u toch al tot allochtone daders had bestempeld nog vóór het het onderzoek.
IK heb NERGENS iemand bestempeld als 'allochtonen' - indien U dat beweert - staaf dat dan met bewijzen graag!! - U beschuldigt mij 'OOK' van iets wat niet waar is - dat is laster!

Wat er hier gepost is - schaadt die 'kerelkes' langs geen kanten - ik durf zelfs te beweren dat geen enkel van die kerelkes hier op dit forum gelezen heeft wat er geschreven werd - er werden trouwens geen namen genoemd - dus niemand kan zich aangesproken voelen!

U betn degene die voorbijgaat aan het leed - U weet niet wat dit 'voorval' veroorzaakt bij zoveel mensen die nu in rouw zijn!

Ga je ergens in een hoek staan schamen om steeds maar terug te komen op die arme 'onschuldige' kerelkes - die diezelfde dag al op rooftocht geweest waren om tassen te jatten - die per ongeluk aangehouden en weer vrijgelaten zijn - omdat ze die vrouw NIET 'per ongeluk' hebben laten 'vallen'!
Minimaliseren - relativeren . reduceren - in 1 woord: WALGELIJK wat U maar steeds opnieuw blijft doen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 15:08   #43
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensje Bekijk bericht
U spreekt de verkeerde persoon aan. De quote waar u op reageert komt niet van mij.
Sorry, ik heb me van naam vergist, ik zie dat ik het niet meer kan 'edit'en - sorry

Laatst gewijzigd door SDX : 28 mei 2009 om 15:08.
Oud 28 mei 2009, 15:10   #44
laurensje
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Sorry, ik heb me van naam vergist, ik zie dat ik het niet meer kan 'edit'en - sorry
Geen probleem
laurensje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 15:23   #45
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat er hier gepost is - schaadt die 'kerelkes' langs geen kanten - ik durf zelfs te beweren dat geen enkel van die kerelkes hier op dit forum gelezen heeft wat er geschreven werd - er werden trouwens geen namen genoemd - dus niemand kan zich aangesproken voelen!
Lol, yeah right..

als ze over u zouden spreke, zou u zich dat ook langs geen kant aan trekken? U zou het ook maar normaal vinden, dat u al op voorhand veroordeeld werd?
trouwens,
wie zegt dat ze hier dit niet geleze hebbe?
Waarom denkt u dat?

man man man

Laatst gewijzigd door Duvelke : 28 mei 2009 om 15:24.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 15:37   #46
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IK heb NERGENS iemand bestempeld als 'allochtonen' - indien U dat beweert - staaf dat dan met bewijzen graag!! - U beschuldigt mij 'OOK' van iets wat niet waar is - dat is laster!
Citaat:
Ik dacht niet dat ik Uw naam genoemd had Sywen - voelde U zich desondanks aangesproken - spreekt dus voor zich.

Ik dacht niet dat ik Uw naam genoemd had SDX - voelde U zich desondanks aangesproken - spreekt dus voor zich.

er waren er genoeg die dat beweerden
die post was niet alleen (nee je bent niet het middelpunt van het universum) aan jou gericht. en dat neemt niet weg dat je nog altijd die 2 zakens door elkaar haalt om toch maar te rechtvaardigen wat er werd gezegd.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 28 mei 2009 om 15:40.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 17:29   #47
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Ik dacht niet dat ik Uw naam genoemd had SDX - voelde U zich desondanks aangesproken - spreekt dus voor zich.

er waren er genoeg die dat beweerden
die post was niet alleen (nee je bent niet het middelpunt van het universum) aan jou gericht. en dat neemt niet weg dat je nog altijd die 2 zakens door elkaar haalt om toch maar te rechtvaardigen wat er werd gezegd.
Dan quote je me niet PUNT!

Als ik jou quote is het ook de bedoeling dat wat ik schrijf aan JOU gericht is PUNT!
Maar nu wil je je eruit lullen omdat ik NERGENS beweer dat het om allochtonen, marsmannekes of wat dan ook gaat - je nam dat gewoonweg aan.
Oud 28 mei 2009, 17:34   #48
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Lol, yeah right..

als ze over u zouden spreke, zou u zich dat ook langs geen kant aan trekken? U zou het ook maar normaal vinden, dat u al op voorhand veroordeeld werd?
trouwens,
wie zegt dat ze hier dit niet geleze hebbe?
Waarom denkt u dat?

man man man
Yeah right!

Die 'sacochentrekkers' zitten elke dag fora uit te spitten of er niks over hen geschreven wordt!

De hele wereld spreekt over de hele wereld - daar gaat geen mens dood van hoor!

Wat een rare bewering maakt U; "U zou het ook maar normaal vinden dat U al op voorhand veroordeeld werd" - waarvoor zou ik op voorhand moeten veroordeeld worden - ik loop nie elke dag madammekes te beroven van hun sacoche! Ik kan er derhalve niet voor aangehouden/opgepakt en weer terug losgelaten worden!
Oud 28 mei 2009, 17:46   #49
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
toen de eerste groep van verdachten werden vrijgelaten, waarschijnlijk door gebrek aan bewijzen, was er een groep van mensen op deze forum die moord en brand schreeuwden. Hun conclusies gingen zelfs zo ver dat ze België afdeden als een bananenrepubliek. Sommigen deden uitspraken in de zin van: hang die jongeren op...en de rechters die hen vrijlieten, ook.

Maar wat is nu gebeurd?

De eerste groep van verdachten blijken totaal onschuldig te zijn. Maar goed dat die jongens vrijgelaten werden hé. Maar goed dat die rechters correct gehandeld hebben hé. Immers, als je iemand geen schuld ten laste kan leggen, dan beschuldig je die persoon niet. Dat is toch een essentieel kenmerk van een rechtstaat. Zo dus België.

Wat nu met de felle en ongenuanceerde kritieken van de groep van mensen hier (en het zijn altijd dezelfde groep van mensen die zo gefrustreerd en zuur moeten reageren, over welke groep zou ik het toch hebben ). Wat als de rechters in deze zaak gehandeld hadden zoals die soort mensen gewild hadden... dan waren nu 5 onschuldige jongeren gedood geweest op een zeer wrede wijze. Was dat dan goed geweest? Verstaan die mensen dit onder "harde aanpak"?

Je kan veel kritiek hebben op het Belgisch gerecht en staat maar het alternatief van de groep verzuurde en gefrustreerde mensen hier trekt toch ook op niks.

Dit hele voorval wijst er (nogmaals) op dat deze groep van mensen totaal geen respect hebben voor rechtsregels en handelen en spreken vanuit hun darmen in plaats van hersenen. Zij hebben vooroordelen en willen daarom mensen aan een boom hangen in plaats van hen het recht op weerwoord te gunnen.

Conclusie: jullie (je weet wel wie ) hadden het weer aan het verkeerde eind, en ik niet!
Wat zit jij hier nu eigenlijk weeral langs de kwestie te lullen? Een vrouw word zo goed als dodelijk verwond bij een roofoverval door 2 criminele (allochtone) jongeren. De politie pakt 5 jongeren op die allemaal schuldig waren aan gelijkaardige misdaden, verdenkt ze logischerwijze van schuldig te zijn aan het incident bij de vrouw in kwestie en laat ze vervolgens zo maar prompt vrijgaan. Iets later worden de echte daders opgepakt. Als dat al een zege is voor de linksen
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 17:50   #50
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan quote je me niet PUNT!

Als ik jou quote is het ook de bedoeling dat wat ik schrijf aan JOU gericht is PUNT!
klik dan even op het blauwe pijltje van waar ik jou heb geciteerd, dan zou je zien dat het om een vergelijkbare situatie gaat, jij quote mij, maar het was niet aan mij gericht? .... dubbele standaards misschien?

Citaat:
Maar nu wil je je eruit lullen omdat ik NERGENS beweer dat het om allochtonen, marsmannekes of wat dan ook gaat - je nam dat gewoonweg aan.
ja, het typische "wat je zegt ben je zelf". er zijn er genoeg die dat beweerden om het in mijn post te zetten dat niet alleen aan jou was gericht (dan zou ik wel een privébericht gestuurd hebben)

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 28 mei 2009 om 17:53.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 07:03   #51
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ons burgerlijk rechtsysteem is in vergelijking met andere Europese landen 1 van de betere. Alleen is ze voor sommige zaken onderbemand.

Beter dan het Pools gerecht bedoelt u?
Waar je je straf effectief moet uitzitten in iets dat de naam gevangenis waardig is.

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 07:07   #52
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

De vrijlating van die vijf direct na de aanslag was en blijft onverantwoord gedrag van justitie.

Die vijf waren dieven.
Ze waren aan het werk in Geraardsbergen ten tijde van de roofmoord op Christiane De Cremer.
De leeftijden komen wonderwel overeen.

Dat is meer dan genoeg aanwijzing om hen vast te houden tot nader onderzoek uitsluitsel gaf.

Velen lijken nu ook vergeten te zijn dat het parket dinsdag zei dat de vijf losgelaten werden omdat "niet kon aangetoond worden welke dader verantwoordelijk was voor de fatale slagen".
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be