Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2009, 11:27   #41
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hier had ik al rekening mee gehouden. Zeg eens, wat zou ik daarbij winnen?
Het zou kunnen dat je "partijdig" bent. Hoe ik dat kan denken? Ik las al een paar meer postings van jouw hand.

Ik experimenteerde met meerdere zoekwoorden op Net; door gezamenlijk invoeren van zowel "fraud" als "fraude" krijg ik in de meeste toepasselijke talen wel wat links, maar geen enkele daarvan komt mij voorlopig als "gezaghebbend" of zelfs maar geloofwaardig over.

http://www.metaseek.nl/search/web/1/...ernacionalista

Is Doris een zusje van jou?

http://en.wikipedia.org/wiki/Iniciat...ernacionalista

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 11 juni 2009 om 11:37.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 11:45   #42
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Nu heeft de lijst "Europa de los Pueblos - Verdes" ook onregelmatigheden gemeld. Dit is een samenwerking tussen ERC (Catalonië), Aralar, EA (beide Baskenland), BNG (Galicië), Chunta Aragonesista, Los Verdes en Entesa per Mallorca.
Deze Marsmannetjes?

Daar ga je dan.

http://www.gara.net/azkenak/06/14157...dades-Nafarroa
Oud 11 juni 2009, 11:50   #43
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Verkiezingsfrausde is erg, verkiezingsfraude die gewoon in de doofpot gestoken wordt is nog erger !
Die Spanjaarden toch! Je moet slim bedriegen. Voer stemcomputers in zoals België, dan zullen we er nooit meer iets van merken, tot onze kop eraf moet.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 11:56   #44
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het zou kunnen dat je "partijdig" bent. Hoe ik dat kan denken? Ik las al een paar meer postings van jouw hand.

Ik experimenteerde met meerdere zoekwoorden op Net; door gezamenlijk invoeren van zowel "fraud" als "fraude" krijg ik in de meeste toepasselijke talen wel wat links, maar geen enkele daarvan komt mij voorlopig als "gezaghebbend" of zelfs maar geloofwaardig over.

http://www.metaseek.nl/search/web/1/...ernacionalista

Is Doris een zusje van jou?

http://en.wikipedia.org/wiki/Iniciat...ernacionalista

Natuurlijk ben ik partijdig, dat weet toch iedereen. Nu moet jij niet zo denigrerend gaan doen over mijn persoon he man.
Maar je begint hier zowaar mijn naam door de modder te sleuren... En dat kan ik minder appreciëren.

Dat jij bepaalde media niet gezaghebbend of betrouwbaar vindt, is natuurlijk jouw hoogst persoonlijke keuze.

Laten we een afspraak maken: als iemand kan bewijzen dat ik lieg, en er dus helemaal niets aan de hand is, dan mogen de mods mij een permban geven, want dan ligt mijn geloofwaardigheid aan diggelen.

En dat risico neem ik maar al te graag blijkbaar.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 11 juni 2009 om 11:59.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 12:00   #45
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ik heb tot nog toe geen enkele Spanjaard/Catalaan gesignaleerd om schuimbekkend op straat te demonstreren tegen de 'vermeende' fraude - er wordt zelfs in geen enkele krant melding van gemaakt - integendeel iedereen lijkt me redelijk tevreden met de uitslag - de meeste Spanjaarden zijn zelfs niet eens zo erg geïnteresseerd in die EU verkiezingen - de opkomst was navenant - zou die uitslag trouwens zo verschillend zijn ná hertelling?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 12:03   #46
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb tot nog toe geen enkele Spanjaard/Catalaan gesignaleerd om schuimbekkend op straat te demonstreren tegen de 'vermeende' fraude - er wordt zelfs in geen enkele krant melding van gemaakt - integendeel iedereen lijkt me redelijk tevreden met de uitslag - de meeste Spanjaarden zijn zelfs niet eens zo erg geïnteresseerd in die EU verkiezingen - de opkomst was navenant - zou die uitslag trouwens zo verschillend zijn ná hertelling?
1. Wat het resultaat zou zijn, doet er niet toe. De kwestie is dat er onregelmatigheden gebeurd zijn.

2. Ik weet goed genoeg dat de Spaanse media erover zwijgen.

3. Nogmaals: als iemand kan aantonen dat ik lieg en er dus geen problemen zijn, mogen de mods mij een permban geven.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 11 juni 2009, 12:04   #47
willem1940NLD

Standaard

Voorlopig zwijgt de wereldpers hierover.
Oud 11 juni 2009, 12:07   #48
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorlopig zwijgt de wereldpers hierover.
Dat klopt absoluut. En laat me meteen erbij zeggen dat ik er geen enkel probleem mee heb dat je berichtgeving in bepaalde media in twijfel trekt, maar ik heb er wél een probleem mee dat je je pijlen op mijn persoon richt.

Nu weet ik ook niet hoe jij El Diario Vasco bekijkt, maar zelfs die krant erkent dat er problemen zijn geweest.

el mundo

el pais

En dat gaat dan enkel over één provincie.

Laatst gewijzigd door Txiki : 11 juni 2009 om 12:12.
Oud 11 juni 2009, 12:12   #49
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Wat het resultaat zou zijn, doet er niet toe. De kwestie is dat er onregelmatigheden gebeurd zijn.

2. Ik weet goed genoeg dat de Spaanse media erover zwijgen.

3. Nogmaals: als iemand kan aantonen dat ik lieg en er dus geen problemen zijn, mogen de mods mij een permban geven.
...euh - ik beweer niet dat je liegt - dat staat er toch niet - ik beweer dat de meeste mensen er niet van wakker liggen - het effenaf niet kan SCHELEN - de uitslag zal hetzelfde zijn en dat is waar de meerderheid voor gekozen heeft - voor verandering - de crisis is het hardst in España - zal U ook wel weten - de Spanjaarden willen terug zekerheid en stabiliteit, werkzekerheid en economische bloei, een zekere levensstandaard die ze in zeer korte tijd opgebouwd hadden behouden of terug verkrijgen - en degenen die hun dat het hardst beloofd hebben - hebben hun stem gekregen.
Kleine partijen zijn in zaken als deze niet belangrijk - die kunnen, wat de Spanjaard wil, niet garanderen.
Dat is de manier waarop de doorsnee Spanjaard gestemd heeft.
En dat is dan ook de reden waarom er niemand van wakker ligt - fraude of niet - het zal hun worst wezen - als de crisis voor hen maar niet erger wordt.

Laatst gewijzigd door SDX : 11 juni 2009 om 12:21.
Oud 11 juni 2009, 12:13   #50
willem1940NLD

Standaard

Man overdrijf niet zo zwaar; dat geintje van mij over "je zusje" daar moet je maar tegen kunnen.

Een blogje hier en een forumpje daar vind ik inderdaad geen gezaghebbende of zelfs maar geloofwaardige bronnen.

Alles wat jij hier doet is reclame maken voor extreemlinkse clubjes op spaans grondgebied.

Als er ook maar een schijntje van reden was om aan verkiezingsfraude te geloven dan was de wereldpers hier al voltallig op gedoken.
Oud 11 juni 2009, 12:17   #51
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Je weet goed genoeg dat het me niet te doen is om dat geintje om "mijn zusje".

Jij zegt nu effenaf dat ik lieg. Bewijs het.

Zelfs ABC heeft het er over.

Laatst gewijzigd door Txiki : 11 juni 2009 om 12:19.
Oud 11 juni 2009, 12:19   #52
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Die links van je bewijzen nog niet dat er opzettelijke fraude (pleonasme ) gepleegd werd.
Enkel dat er fouten waren bij het tellen.

Laatst gewijzigd door SDX : 11 juni 2009 om 12:24.
Oud 11 juni 2009, 12:23   #53
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die links van je bewijzen nog niet dat er opzettelijke fraude (pleonasme) gepleegd werd.
Buiten in mijn handtekening heb ik het in geen enkele post over fraude. Wel over onregelmatigheden, problemen en fouten, waarvan het grootste deel te nadele van Iniciativa zijn.
Oud 11 juni 2009, 12:24   #54
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Je weet goed genoeg dat het me niet te doen is om dat geintje om "mijn zusje".

Jij zegt nu effenaf dat ik lieg. Bewijs het.

Zelfs ABC heeft het er over.
Nee, dat heb ik helemaal niet gezegd of bedoeld; hooguit dat ik twijfel aan je verhalen.

Met name Nederlandse kranten zijn dol op zulk nieuws maar voorlopig nul-noppes. Of denk je dat hier een complot zit?
Oud 11 juni 2009, 12:25   #55
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Buiten in mijn handtekening heb ik het in geen enkele post over fraude. Wel over onregelmatigheden, problemen en fouten, waarvan het grootste deel te nadele van Iniciativa zijn.
Inderdaad - die handtekening van je ben ik op afgegaan - maar die is nu - gemakshalve weg.
Oud 11 juni 2009, 12:28   #56
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad - die handtekening van je ben ik op afgegaan - maar die is nu - gemakshalve weg.
Ja dat klopt. Aangezien ook andere lijsten stemmen ontnomen zijn, kan ik toch moeilijk blijven schrijven dat enkel Iniciativa benadeeld is.
Oud 11 juni 2009, 12:34   #57
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat heb ik helemaal niet gezegd of bedoeld; hooguit dat ik twijfel aan je verhalen.

Met name Nederlandse kranten zijn dol op zulk nieuws maar voorlopig nul-noppes. Of denk je dat hier een complot zit?
Ok, dat je twijfelt aan wat ik hier kom zeggen, daar kan ik mee leven.

Dat er op verschillende plaatsen stembiljetten voor Iniciativa achtergehouden of weggenomen werden, dat een vertegenwoordiger van de Spaanse regering een brief schrijft dat die lijst zich teruggetrokken heeft, dat er geprobeerd is om diverse plaatsen stemmen voor die lijst te weren... heeft niets te maken met een complot, enkel met de "democratische cultuur" ginder. Ik heb genoeg verkiezingen meegemaakt in Spanje.

Wat de verkeerde tellingen betreft, valt het gewoon op dat de grootste brok verkeerde tellingen in het nadeel is van één bepaalde lijst, niet toevallig een links-soevereinistische.

Over complotten wil ik nog niet eens beginnen.
Oud 11 juni 2009, 12:36   #58
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat klopt. Aangezien ook andere lijsten stemmen ontnomen zijn, kan ik toch moeilijk blijven schrijven dat enkel Iniciativa benadeeld is.
Stemmen ontnomen of - foute tellingen - fout in het programma van INDRA?

Dat is wel een aantijging die U hard zou moeten kunnen maken.
Oud 11 juni 2009, 12:44   #59
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stemmen ontnomen of - foute tellingen - fout in het programma van INDRA?

Dat is wel een aantijging die U hard zou moeten kunnen maken.
Dat zal onderzoek moeten uitwijzen.
Oud 11 juni 2009, 12:47   #60
willem1940NLD

Standaard

Het zou kunnen zijn dat Spanje administratief "gammel" is, ofwel erger gammel dan sommige andere landen.

Natuurlijk idioot als stemmen niet 100% geheim zou zijn.

Stemmen-telling/toewijzing lijkt mij overal een hachelijke zaak: de afgelopen jaren doken er ook/zelfs in onze landen incidenten/incidentjes op, zowel met als zonder automatisering; waarschijnlijk is het technisch niet mogelijk om zulks 100% te beveiligen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be