Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2009, 13:25   #41
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Ayaan Hirsi Ali met hoofddoek
Naam: Screenshot_1.png
Bekeken: 243
Grootte: 122,7 KB
Ik zie niet goed in waarom wij deze traditie terug moeten invoeren, ik dacht dat het tot de folklore behoorde.
Oud 16 juli 2009, 13:35   #42
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik had blijkbaar gelijk.
Spijtig, ik heb nog nooit zo'n verzameling non argumenten bij elkaar gezien.
Kan iemand mij dat door-mailen want dat was echt niet meer mooi om aan te zien. Toch belangrijk om dat schrijfsel regel per regel door te lichten want de mens kent echt geen schaamte meer.
Oud 16 juli 2009, 13:37   #43
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
selectief bezig? vrouwen hebben eeuwen gestreden om te dragen wat zij willen, en nu wil je datafpakken.

Hoofddoeken verbod is de emancipatie eeuwen terug draaien.

vrouwen baas over eigen hoofd. niemand heeft het recht vrouwen te gebieden of verbieden wat te dragen.
zeg dat dan aan hun vaders en broers die hen dit verpichten
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 19:21   #44
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Owjah...en ik herhaal mijn vraag van een hele tijd geleden nóg maar eens; baas over eigen hoofd, baas over eigen voeten; ik heb géén goesting om mn schoenen uit te doen in de moskeet, wat nu? Is dat verbod óók de emancipatie eeuwen terugdraaien dan?
en herhaal ik mijn antwoord:

een moskee (kerk) is geen openbare instelling/plaats. maar als je een officiele religie aanhing waar dat er een gebruik is dat je nooit je schoenen af doet, zou ik ook tegen een gebod/verbod zijn om schoenen dragen in openbare instellingen/plaatsen

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 16 juli 2009 om 19:24.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 17:57   #45
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had blijkbaar gelijk.
Weet je Savatage, in feite benijd ik u. Hoe uw eenvoudige geest het geluk vindt in de kleine dingen des levens. Een artikel dat weggeknipt wordt. De ban van een medeforumlid. Meer moet er niet zijn om uw dag goed te maken.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 19:33   #46
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dit niet stijdig met het auteursrecht?
Sabam zendt zijn zonen uit ...
Oud 17 juli 2009, 22:27   #47
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Uit het knackartikel

Ik ben een beetje de 'feeling' kwijt met de realiteit in Vlaanderen de laatste jaren, vandaar dat ik me afvraag of degenen die een hoofddoekverbod voorstaan het belang van die 'meisjes' pogen te verdedigen of eerder een excuus zoeken om moslims te pesten.

Of een hoofddoekverbod de emancipatie van de vrouw bevordert weet ik niet zo. Het artikel stelt daar goede vragen over. Zo'n verbod tast in ieder geval de (westerse?) vrijheidswaarden aan. Langs de andere kant hebben scholen steeds bepaald welke kleding acceptabel is. Een punkkapsel mocht vroeger ook niet. Scholen pogen de mens te 'socializeren', wat neerkomt op het bevorderderen van 'integratie', 'standardizatie'. Is dit hier ook de bedoeling met dit verbod?

Het is normaal en gezond dat de getroffen jongeren tegen zo'n verbod in opstand komen. Een maatschappij is niet gediend met meningloze schapen.

Met het laatste deel van het artikel ben ik niet akkoord. De voorgestelde positieve discriminatie van 'allochtonen' op de arbeidsmarkt zou ik liever vervangen zien door een poging ervoor te zorgen dat ze een degelijke opleiding krijgen, zodat hun kansen verhogen op de arbeidsmarkt.

tot slot. 'Autochtonen' die zelf liever feestend door het leven willen gaan en geen verantwoordelijkheid voor (meer dan 1!) kinderen willen op zich nemen moeten niet te veel beginnen zeveren over het verdedigen van 'onze' cultuur door het willen 'terugsturen' van de imigranten, want die sturen uiteindelijk aan op het verdwijnen van die cultuur die ze zo menen te verdedigen. Dat is hypocriet.
Een hoofddoekverbod bevordert niet rechtstreeks de emancipatie van de vrouw.
Maar waarom dragen die vrouwen hoofddoeken? Volgens mij is het een hoofddoekplicht, wat nog minder bevorderlijk is voor de emancipatie.
Een aantal van die vrouwen wordt gedwongen door hun familie (vooral de mannelijke leden ervan) om hun hoofddoek te dragen. Maar een groot deel doet het omdat hen van kindsbeen af wordt ingefluisterd dat de hoofddoek hen als moslimmeisjes beschermt. Dat de hoofddoek een bewijs is dat ze beter (lees reiner, zuiverder, dichter bij God - sorry Allah) zijn dan hun zusters die geen hoofddoek dragen. Hen wordt wijsgemaakt dat hun schoonheid alle mannen zowat verleidt tot verkrachting.
Er wordt niet bij gezegd dat mannen die geneigd zijn om vrouwen te verleiden of te verkrachten enkel en alleen omdat die vrouwen niet volledig bedekt zijn, zwakkelingen zijn zonder enig gevoel voor moraal, zonder enige zelfdiscipline, zonder enig respect voor de vrouw. Het wordt hoog tijd dat de moslim-mannen emanciperen.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 17 juli 2009 om 22:40.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 22:39   #48
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Vraag het eens aan die vrouwen zélf, en u zal merken dat u een compleet verwrongen beeld hebt van uw eigen land. Misschien wordt het eens tijd om rondom u te kijken, met de mensen te praten, te lezen (te beginnen met het artikel hier, want dat hebt u kennelijk nog niet gedaan) i.p.v. u de les te laten spellen door die ranzige partij van het verleden... Informeer u, denk zélf!
Praat u zelf wel regelmatig met allochtonen vanuit het standpunt van iemand die hier geboren en getogen is? Ik ontmoet dagelijks allochtone vrouwen. Eén Turkse dame die ik ken is een vrijgevochten vrouw met een fantastisch gevoel voor humor, met haar kan ik over alles gewoon praten. Als ik met de Marokkaanse dames praat, draai ik dikwijls mijn tong drie keer rond in mijn mond. Ik houd het op onschuldige onderwerpen (kinderen, het weer ...) en vermijd alles wat ook maar in de verste verte gevoelig kan liggen.
Hierboven werd opgemerkt dat mensen tegen hoofddoeken zijn uit een soort nostalgie. Reken mij dan maar bij het nostalgische deel van de bevolking. Vroeger gebeurde het me nooit dat ik onderwerpen vermeed te bespreken en ik zou graag willen dat die tijd terugkwam. Is dat nostalgie? Of is het normaal te verlangen naar uitkomen voor je eigen mening?
Oud 18 juli 2009, 14:40   #49
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Een hoofddoekverbod bevordert niet rechtstreeks de emancipatie van de vrouw.
Maar waarom dragen die vrouwen hoofddoeken? Volgens mij is het een hoofddoekplicht, wat nog minder bevorderlijk is voor de emancipatie.
Een aantal van die vrouwen wordt gedwongen door hun familie (vooral de mannelijke leden ervan) om hun hoofddoek te dragen. Maar een groot deel doet het omdat hen van kindsbeen af wordt ingefluisterd dat de hoofddoek hen als moslimmeisjes beschermt. Dat de hoofddoek een bewijs is dat ze beter (lees reiner, zuiverder, dichter bij God - sorry Allah) zijn dan hun zusters die geen hoofddoek dragen. Hen wordt wijsgemaakt dat hun schoonheid alle mannen zowat verleidt tot verkrachting.
Er wordt niet bij gezegd dat mannen die geneigd zijn om vrouwen te verleiden of te verkrachten enkel en alleen omdat die vrouwen niet volledig bedekt zijn, zwakkelingen zijn zonder enig gevoel voor moraal, zonder enige zelfdiscipline, zonder enig respect voor de vrouw. Het wordt hoog tijd dat de moslim-mannen emanciperen.
Dat is ook een punt dat in het Knack-artikel stond, en wat me stukken effectiever lijkt dan zo'n verbod.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be