![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zie niet goed in waarom wij deze traditie terug moeten invoeren, ik dacht dat het tot de folklore behoorde.
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Spijtig, ik heb nog nooit zo'n verzameling non argumenten bij elkaar gezien.
Kan iemand mij dat door-mailen want dat was echt niet meer mooi om aan te zien. Toch belangrijk om dat schrijfsel regel per regel door te lichten want de mens kent echt geen schaamte meer.
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
een moskee (kerk) is geen openbare instelling/plaats. maar als je een officiele religie aanhing waar dat er een gebruik is dat je nooit je schoenen af doet, zou ik ook tegen een gebod/verbod zijn om schoenen dragen in openbare instellingen/plaatsen
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 16 juli 2009 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() Sabam zendt zijn zonen uit ...
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom dragen die vrouwen hoofddoeken? Volgens mij is het een hoofddoekplicht, wat nog minder bevorderlijk is voor de emancipatie. Een aantal van die vrouwen wordt gedwongen door hun familie (vooral de mannelijke leden ervan) om hun hoofddoek te dragen. Maar een groot deel doet het omdat hen van kindsbeen af wordt ingefluisterd dat de hoofddoek hen als moslimmeisjes beschermt. Dat de hoofddoek een bewijs is dat ze beter (lees reiner, zuiverder, dichter bij God - sorry Allah) zijn dan hun zusters die geen hoofddoek dragen. Hen wordt wijsgemaakt dat hun schoonheid alle mannen zowat verleidt tot verkrachting. Er wordt niet bij gezegd dat mannen die geneigd zijn om vrouwen te verleiden of te verkrachten enkel en alleen omdat die vrouwen niet volledig bedekt zijn, zwakkelingen zijn zonder enig gevoel voor moraal, zonder enige zelfdiscipline, zonder enig respect voor de vrouw. Het wordt hoog tijd dat de moslim-mannen emanciperen.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 17 juli 2009 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hierboven werd opgemerkt dat mensen tegen hoofddoeken zijn uit een soort nostalgie. Reken mij dan maar bij het nostalgische deel van de bevolking. Vroeger gebeurde het me nooit dat ik onderwerpen vermeed te bespreken en ik zou graag willen dat die tijd terugkwam. Is dat nostalgie? Of is het normaal te verlangen naar uitkomen voor je eigen mening?
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |