Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2009, 22:17   #21
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
hoofddoeken horen niet thuis in het westen.
horen hanekammen thuis in het westen?
horen krishnakleden thuis in het westen?
horen boeddhabeelden thuis in het westen?
horen hamers en sikkels thuis in het westen?
horen kabukivoorstellingen thuis in het westen?
horen dreadlocks thuis in het westen?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 22:19   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
horen hanekammen thuis in het westen?
horen krishnakleden thuis in het westen?
horen boeddhabeelden thuis in het westen?
horen hamers en sikkels thuis in het westen?
horen kabukivoorstellingen thuis in het westen?
horen dreadlocks thuis in het westen?
Dat is het westen
Oud 15 juli 2009, 22:23   #23
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knack
Behalve boosheid en verongelijktheid gaat onder het islamdebat ook enige nostalgie schuil. Nostalgie naar de tijd dat er nog geen moslims in Vlaanderen woonden, naar de tijd dat Armand Pien nog elke dag op de televisie was, naar de tijd dat dit nog ons land was. Maar de eenvoudige waarheid luidt als volgt: dit is niet ons land - als 'ons' betekent: blanke, autochtone, hoofddoekloze Vlamingen. Dit is het land van iedereen die hier woont, van iedereen die hier geboren en getogen is, ook van moslima's, met of zonder hoofddoek.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 22:35   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Typisch links multiKUL gezwatel: Dit is niet ons land - dit is het land van iedereen blablabla...

Dit is het land van iedereen wiens voorouders voor dit land gevochten hebben, wiens bloed vergoten is voor de vrijheden die we hadden, 'onze' vrijheden, 'onze' welvaart en vooruitgang, onze voorouders, grootvaders, ooms en vaders hebben niet gestreden en gewerkt om het te verkwanselen, om steeds meer en meer die vrijheden te zien verminderen, om steeds meer en meer te moeten buigen voor de 'eisen' van 'beledigden', om een barbaarse achterlijke cultuur in te voeren, een schaamtecultuur waar vrouwen zichzelf zouden moeten bedekken omdat mannen hun driften niet kunnen beheersen, een cultuur waar vrouwen die zich niet 'bedekken' hoeren zijn die vragen om verkracht te worden en elke man een potentiële verkrachter is.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 22:41   #25
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Uit het knackartikel
Citaat:
Kortom, het hoofddoekverbod schaadt vooral de zwakste partij in dit hele verhaal: de meisjes die daadwerkelijk worden verplicht om een sluier te dragen. Zij worden door dat verbod geen stap vooruit-geholpen, wel zeer integendeel.
Ik ben een beetje de 'feeling' kwijt met de realiteit in Vlaanderen de laatste jaren, vandaar dat ik me afvraag of degenen die een hoofddoekverbod voorstaan het belang van die 'meisjes' pogen te verdedigen of eerder een excuus zoeken om moslims te pesten.

Of een hoofddoekverbod de emancipatie van de vrouw bevordert weet ik niet zo. Het artikel stelt daar goede vragen over. Zo'n verbod tast in ieder geval de (westerse?) vrijheidswaarden aan. Langs de andere kant hebben scholen steeds bepaald welke kleding acceptabel is. Een punkkapsel mocht vroeger ook niet. Scholen pogen de mens te 'socializeren', wat neerkomt op het bevorderderen van 'integratie', 'standardizatie'. Is dit hier ook de bedoeling met dit verbod?

Het is normaal en gezond dat de getroffen jongeren tegen zo'n verbod in opstand komen. Een maatschappij is niet gediend met meningloze schapen.

Met het laatste deel van het artikel ben ik niet akkoord. De voorgestelde positieve discriminatie van 'allochtonen' op de arbeidsmarkt zou ik liever vervangen zien door een poging ervoor te zorgen dat ze een degelijke opleiding krijgen, zodat hun kansen verhogen op de arbeidsmarkt.

tot slot. 'Autochtonen' die zelf liever feestend door het leven willen gaan en geen verantwoordelijkheid voor (meer dan 1!) kinderen willen op zich nemen moeten niet te veel beginnen zeveren over het verdedigen van 'onze' cultuur door het willen 'terugsturen' van de imigranten, want die sturen uiteindelijk aan op het verdwijnen van die cultuur die ze zo menen te verdedigen. Dat is hypocriet.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 juli 2009 om 22:49.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 22:57   #26
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Dat staat nergens in het artikel. Hoe kan u het er dan "eens mee zijn"?

Waarom? (graag de argumenten weerleggen uit het artikel a.u.b.)
Meyrem Almaci , die Groene bruine madam, zei - in het artikel - dat zo een verbod tot niets dient, zolang de jongens die druk uitoefenen op de meisjes niet aangepakt worden. Heb je het artikel wel gelezen eigenlijk ? Of was je één van die slechte leerlingen op school ( kan niet lezen ) ?
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 23:02   #27
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Typisch links multiKUL gezwatel: Dit is niet ons land - dit is het land van iedereen blablabla...

Dit is het land van iedereen wiens voorouders voor dit land gevochten hebben, wiens bloed vergoten is voor de vrijheden die we hadden, 'onze' vrijheden, 'onze' welvaart en vooruitgang, onze voorouders, grootvaders, ooms en vaders hebben niet gestreden en gewerkt om het te verkwanselen, om steeds meer en meer die vrijheden te zien verminderen, om steeds meer en meer te moeten buigen voor de 'eisen' van 'beledigden', om een barbaarse achterlijke cultuur in te voeren, een schaamtecultuur waar vrouwen zichzelf zouden moeten bedekken omdat mannen hun driften niet kunnen beheersen, een cultuur waar vrouwen die zich niet 'bedekken' hoeren zijn die vragen om verkracht te worden en elke man een potentiële verkrachter is.
Vraag het eens aan die vrouwen zélf, en u zal merken dat u een compleet verwrongen beeld hebt van uw eigen land. Misschien wordt het eens tijd om rondom u te kijken, met de mensen te praten, te lezen (te beginnen met het artikel hier, want dat hebt u kennelijk nog niet gedaan) i.p.v. u de les te laten spellen door die ranzige partij van het verleden... Informeer u, denk zélf!
Oud 15 juli 2009, 23:04   #28
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Meyrem Almaci , die Groene bruine madam, zei - in het artikel - dat zo een verbod tot niets dient, zolang de jongens die druk uitoefenen op de meisjes niet aangepakt worden. Heb je het artikel wel gelezen eigenlijk ? Of was je één van die slechte leerlingen op school ( kan niet lezen ) ?
Waar staat "keihard"? Zou u niet eerst zélf leren lezen alvorens zo arrogant uit de hoek te komen?
Oud 15 juli 2009, 23:08   #29
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Meyrem Almaci , die Groene bruine madam
Waw, jij durft nogal!
Stoer hoor!
Oud 15 juli 2009, 23:20   #30
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen het hoofddoekverbod in Europa om de volgende reden: Onlangs las ik een artikel waarin moslims stelden dat als Europa hen zo behandelt, ze liever zullen emigreren naar Australie, Canada en de VS.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 23:22   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag het eens aan die vrouwen zélf, en u zal merken dat u een compleet verwrongen beeld hebt van uw eigen land. Misschien wordt het eens tijd om rondom u te kijken, met de mensen te praten, te lezen (te beginnen met het artikel hier, want dat hebt u kennelijk nog niet gedaan) i.p.v. u de les te laten spellen door die ranzige partij van het verleden... Informeer u, denk zélf!
yup praten.
Misschien kunnen die vrouwen eerst eens met ons praten?
Als ze mogen tenminste.
Oud 15 juli 2009, 23:24   #32
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kind, wat let je om er een te dragen? IK ben er zelfs vóór, dat álle moslimas er 1 MOETEN dragen, zelfs de mannetjes zouden zich moeten onderscheiden, kwestie van herkenbaar te zijn!!!
Liefst zelfs hélemaal inpakken die handel.
Oud 15 juli 2009, 23:28   #33
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
yup praten.
Misschien kunnen die vrouwen eerst eens met ons praten?
Als ze mogen tenminste.
Probeer het eens. Doen!
Oud 16 juli 2009, 01:05   #34
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Geen fan van het artikel, hemelt een kant van het verhaal te veel op. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf geen fan van het hoofddoekenverbod omdat we dan enkel de symptonen en niet de onderliggende problemen aanpakken (oa. het grote wij tegen hen geveel dat in bepaalde wijken leeft). Over de "fantastische redevoering" van de moslima scholieren heb ik mijn bedenking. Ik durf er mijn grote teen op te verwedden dat deze niet door de studentes zelf opgesteld is. Ik heb het youtube filmpje al een paar keer bekeken en er zaten naar mijn mening te veel hypocriete elementen in (spijtig dat k mijn post erover niet terugvind :S). Ik zal niet ontkennen dat bepaalde werkgevers discrimineren maar enkel dit vermelden is uitermate goedkoop. De invloed van thuisuit kan je niet negeren. Nu, ik wil niet zeggen dat alle moslims slechte ouders zijn maar je kan je evenmin beweren dat (in bepaalde lagen natuurlijk) vooral kijken naar Arabische zenders, partner in het thuisland halen etc. een positieve invloed heeft. Voorts hebben we enkel met enkele groepen immigranten problemen, dus dan kan je ook al niet alles met de mantel van "het is racisme" bedekken.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 03:35   #35
Zoom
Partijlid

Zoom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Waar zijn we mee bezig als talentvolle meisjes hun hele toekomst ondergeschikt maken aan hun hoofddoek?' vroeg de directrice van het Koninklijk Atheneum zich af. Het is de verkeerde vraag. Ze moet worden omgedraaid: waar zijn we mee bezig als deze samenleving de hoofdbedekking van talentvolle meisjes belangrijker vindt dan hun kansen op het beste diploma?
Waar zijn we mee bezig als deze samenleving plat op de buik moet gaan omdat enkele moslimmeisjes hun hoofddeksel niet willen afzetten?

Het einde van het stuk klinkt ook een beetje raar... ikzelf ben voorstander van het principe "de meest bekwame persoon op de juiste plaats", maar er gaan weer enkele allochtonen een mooi postje krijgen binnenkort gewoon omdat ze geen autochtonen zijn. Pas op, als een allochtoon de beste kandidaat is, en hij er volgens de geldende regels kan werken, sta ik er ook voor 100% achter dat hij dit werk krijgt.

@drosophila: Vind u dat deze "fanatieke" jongens keihard aangepakt moeten worden of niet, of ging het bovenstaande argument enkel en alleen over het al-of-niet in het artikel staan van dat woordje?

Hoe zou het probleem volgens u het beste op te lossen zijn?
Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 06:56   #36
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://home.planet.nl/~boers898/Site/kap.html

http://blogimages.seniorennet.be/kan...6f4e1d3ab0.jpg

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 06:58   #37
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
Dit is het land van iedereen wiens voorouders voor dit land gevochten hebben, wiens bloed vergoten is voor de vrijheden die we hadden, 'onze' vrijheden, 'onze' welvaart en vooruitgang, onze voorouders, grootvaders, ooms en vaders hebben niet gestreden en gewerkt om het te verkwanselen, om steeds meer en meer die vrijheden te zien verminderen,
selectief bezig? vrouwen hebben eeuwen gestreden om te dragen wat zij willen, en nu wil je datafpakken.

Hoofddoeken verbod is de emancipatie eeuwen terug draaien.

vrouwen baas over eigen hoofd. niemand heeft het recht vrouwen te gebieden of verbieden wat te dragen.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 16 juli 2009 om 07:02.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 09:11   #38
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En kamelen ook niet.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 09:37   #39
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
We zullen het rap weten.
Ik had blijkbaar gelijk.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 13:21   #40
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
selectief bezig? vrouwen hebben eeuwen gestreden om te dragen wat zij willen, en nu wil je datafpakken.

Hoofddoeken verbod is de emancipatie eeuwen terug draaien.

vrouwen baas over eigen hoofd. niemand heeft het recht vrouwen te gebieden of verbieden wat te dragen.
Er is niet eens 'enkel' een hoofddoekenverbod, maar een verbod op álle religieuze symbolen op bepaalde plaatsen.
...maar...
Mijn voormoeders hebben inderdaad gestreden om te mogen dragen wat ze willen, om verlost te worden van een strak keurslijf, om gelijkwaardig aan de man te zijn, NIET opdat hun nakomelingen terug zouden moeten gedrongen worden in dat keurslijf, terug ondergeschikt zijn aan de man, zichzelf zouden moeten bedekken omdat mannen hun driften niet de baas zijn, dat hoofddoek staat voor vele dingen (meestal gewoon minachting tegenover het westen!), geen enkel waarvoor mijn voormoeders gestreden hebben!!!
Maar ik refereer naar mijn laatste post, lees em nog een X. Gewoon effe terugscrollen!

Owjah...en ik herhaal mijn vraag van een hele tijd geleden nóg maar eens; baas over eigen hoofd, baas over eigen voeten; ik heb géén goesting om mn schoenen uit te doen in de moskeet, wat nu? Is dat verbod óók de emancipatie eeuwen terugdraaien dan?

Laatst gewijzigd door SDX : 16 juli 2009 om 13:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be