Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2009, 00:16   #41
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
idd...
Gij snapt het wel allemaal perfect eh duvelke groot licht, legt gij het mij eens ne X uit ja?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 00:16   #42
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
iets zegt me dat kaars en bril hier niet baten
Geen kaars en bril nodig om te zien wat dat gespuis allemaal uitsteekt !
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 00:19   #43
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Ik weet niet wie ik het meest haat, die vreemde verkrachters en bepotelaars, of de autochtonen die dit gedrag willen goedspreken / minimaliseren.
Haten hmm. zijn ze niet eens waard, beneden onze waardigheid om uitschot te haten zondebok, gewoon een grondige afkeer van hebben, ze haten zichzelf (& ons) al genoeg!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 00:22   #44
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Jij ziet dus - itt BJ - geen link tussen Marokkaanse origine en handtastelijkheden, maar eerder een link tussen moslims en handtastelijkheden. Nu nog een verklaring zoeken en die verklaring terugkoppelen aan de concrete feiten. Uitspraken van die (hoofddoekdragende?) moslima's dat ze omwille van dergelijke handtastelijkheden gescheiden willen zwemmen bvb.
Mensen die opgroeien, en aan wie men van kleinsafaan zegt dat onbedekte vrouwen hoeren zijn, die er om vragen geneukt te worden, en die dan tot handtastelijkheden overgaan als ze een vrouw of meisje in bikini zien, wat is daar verwonderlijk aan ? Het feit stellen is de verklaring geven.
Dat hun eigen, van kop tot teen ingepakt vrouwvolk aparte zwemuurtjes vraagt / eist is dan ook niet om van te verschieten. Vooral als je weet dat bij hen verkrachte vrouwen de schuld dragen voor wat hen overkomen is .
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 02:14   #45
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoewel ik nauwelijks geloof in het concept persoonlijke schuld...
Prachtig staaltje grenzeloze naiviteit!
U bent overigens niet de enige, vele rechters hebben dezelfde overtuiging.

Veel vormen van criminaliteit lonen. We mogen alleen maar hopen dat criminelen hard blijven doorpakken met vele goedgelovige idioten als hun slachtoffer zodat eens de wal het schip weer kan keren.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 05:21   #46
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als beoefenaar van een zelfverdedigingssport zou je moeten weten dat een stok een verlengstuk van je lichaam word als je daar goed mee kunt omgaan. Ik zie dus niet in hoe dat beneden je waardigheid kan vallen, zeker niet als je alleen bent, tegenover meerdere personen. Dat is dan eerder je overlevingskansen wat opkrikken . Kwestie van het eerlijk te houden.
Akkoord. In dit geval ging het echter over het 'bewerken' van een 'stuk uitschot' met een stok. Ik had veeleer dit bewerken moeten viseren ipv de stok, die slechts een middel is.
Citaat:
Mensen die opgroeien, en aan wie men van kleinsafaan zegt dat onbedekte vrouwen hoeren zijn, die er om vragen geneukt te worden, en die dan tot handtastelijkheden overgaan als ze een vrouw of meisje in bikini zien, wat is daar verwonderlijk aan ? Het feit stellen is de verklaring geven.
Dat hun eigen, van kop tot teen ingepakt vrouwvolk aparte zwemuurtjes vraagt / eist is dan ook niet om van te verschieten. Vooral als je weet dat bij hen verkrachte vrouwen de schuld dragen voor wat hen overkomen is .
Kan je voor een van die jongeren aantonen dat hen dat ooit gezegd is en dat ze met die gedachte rondliepen vlak voor de feiten? Of kan je op een andere manier enige correlatie tussen die opvattingen en zo'n feiten aantonen?

Ik vermoed dat het uw 'visie' enig bewijsmateriaal ontbeert.
Oud 26 juli 2009, 05:26   #47
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Prachtig staaltje grenzeloze naiviteit!
U bent overigens niet de enige, vele rechters hebben dezelfde overtuiging.
Die opvatting lijkt me weinig naïef. Nogal wat sociologen, criminologen en andere humane wetenschappers trachten crimineel gedrag (veelal weinig succesvol) te modelleren. De achterliggende assumptie van zo'n modellering is dat de oorzaak van criminaliteit of ander ongewenst gedrag iets is dat je kan meten, en dus buiten het individu ligt. Anders gezegd: als zo'n modellering theoretisch mogelijk is (=/= de huidige modellen realistisch zijn), dan betekent dat dat de impact van persoonlijke keuzes op crimineel gedrag nagenoeg nihil is. Die assumptie huldigen nogal wat wetenschappers dus indirect. Zo zot is dat overigens niet, aangezien de idee van persoonlijke schuld, en persoonlijke keuze, nauwelijks te falsifiëren is.

Ik begrijp dat ik met deze opvattingen in rechtszaken standpunten zou moeten innemen die maatschappelijk geheel onaanvaardbaar zijn. Kiezende voor de weg van de minste weerstand (niets menselijks is mij vreemd), ben ik dan ook geen jurist.

Citaat:
Veel vormen van criminaliteit lonen. We mogen alleen maar hopen dat criminelen hard blijven doorpakken met vele goedgelovige idioten als hun slachtoffer zodat eens de wal het schip weer kan keren.
Als dat schip keert, dan zal dat zijn omdat de achterliggende assumpties (de idee van modellering, de idee om alles te meten,...) verworpen worden. Deze opvattingen gaan al eventjes mee, en hebben zich in zowat alle aspecten van het wetenschappelijk denken genesteld. Je gaat dus een volledige nieuwe visie op wetenschap moeten ontwikkelen om van die opvattingen af te raken. Ik weet echter niet in welke mate sommigen daar al mee bezig zijn.

mvg,

Andy

Laatst gewijzigd door Andy : 26 juli 2009 om 05:48.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 11:09   #48
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat gedrag is verwerpelijk. De politie heeft de jongens in kwestie dan ook opgepakt. Welke reacties verwacht je nog meer
dat het gerecht hen aan pakt, en indien mogelijk het land uitzet.

Maar ja, waarom zouden ze dat doen.
Politiek benoemde rechters gaan toch het kiesvee van hun broodheren het leven niet lastig maken zeker.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 juli 2009 om 11:30.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 13:59   #49
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Sommigen hier zullen het weeral als een fiat diver beschouwen maar het zal je dochter maar zijn die door dat bruin gespuis betast en bepoteld wordt.
Ook in Belgié hadden we onlangs een dergelijk geval maar in tegenstelling met Nederland mocht het krapuul na verhoor beschikken.
Een "fiat diver"? Ziet er dat zo ongeveer uit?

Laatst gewijzigd door Raf : 26 juli 2009 om 13:59.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 14:05   #50
born2bewild
Banneling

Standaard

Nee, zo:

http://www.worldcarfans.com/10801182...-berlin-u-bahn

Gay Car of the Year
The Fiat 500 is picking up awards left and right, including the LeDorga 2008 Gay Car of the Year award.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 juli 2009 om 14:07.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 21:53   #51
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt de hints die via het artikel gegeven werden goed opgevangen. Nu de band tussen religie en handtastelijkheden nog terugvinden in de feiten.
Denk je dat het zal helpen als je die uitleg krijgt, Andy? Ik heb die uitleg niet meer nodig, hoor. Ik heb een paar jaartjes in Mohammedanië geleefd en gewerkt. Voor mij is het verband zonneklaar, maar wel een statistisch verband natuurlijk. De koran maakt niet van elke mohammedaan een vrouwenverachter. Soms mist het boekje zijn effect.
Oud 29 juli 2009, 00:28   #52
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Zijn die reacties hier nu niet wat overdreven? Het zijn tenslotte pubers. Marginale, OK, maar een goei oorveeg en een berisping van de rechter en ze kunnen terug proberen braaf te zijn.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 01:39   #53
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- het zegt niet waarom die jongeren dat deden.
Wsl daarom: http://www.binnenlandsbestuur.nl/nie...2.116582.lynkx
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 04:58   #54
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Goed om weten dat u deze feiten tracht te verklaren door dit artikel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artikel
‘Binnen de islam ligt de nadruk op gehoorzaamheid aan en respect voor de ouders. Individualisme en onafhankelijkheid worden minder belangrijk gevonden - en dit zijn juist de eigenschappen die de morele ontwikkeling tot een hoger niveau kunnen brengen’, aldus de co-auteurs van het Kennisfundament ten behoeve van de aanpak van criminele Marokkaanse jongeren.
Leg eens uit: waren die jongeren te weinig individualistisch of te gehoorzaam aan hun ouders? Over het rangschikken van morele niveau's (van hoog naar laag) begin ik dan nog geeneens...

Het zou wellicht helpen moest je jezelf voorzien van iets degelijker bronnenmateriaal. Een doorgedreven tekstanalyse of een degelijke statistische studie bijvoorbeeld. Artikeltjes zoals dit, dat nota bene slechts spreekt over een verband waarvan men nog niet eens zeker is dat het bestaat, zeggen hooguit iets over het niveau van Justitie - gelet op de discrepantie tussen titel en artikel - uw krant.

Laatst gewijzigd door Andy : 29 juli 2009 om 05:06.
Oud 29 juli 2009, 05:13   #55
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Denk je dat het zal helpen als je die uitleg krijgt, Andy? Ik heb die uitleg niet meer nodig, hoor. Ik heb een paar jaartjes in Mohammedanië geleefd en gewerkt. Voor mij is het verband zonneklaar, maar wel een statistisch verband natuurlijk. De koran maakt niet van elke mohammedaan een vrouwenverachter. Soms mist het boekje zijn effect.
Als u gelooft dat achterlijke woordspelletjes zoals 'Mohammedanië' kunnen verbergen dat u blijkbaar niet al te veel heeft opgevangen van de grote mate van diversiteit onder de landen met een significante moslimpopulatie, dan bent u mis. Voorts zou u er goed aan doen uw analyses over 'de moslims' of 'de koran' niet enkel te baseren op uw persoonlijke ervaringen waarover u nota bene erg vaag blijft. U zegt immers zelf: er zouden uitzonderingen kunnen rondlopen. Welnu: wat maakt u er zo zeker dat u uw persoonlijke ervaringen niet heeft opgebouwd rond enkele van die uitzonderingen?

Ook voor u: misschien moet u eens een (in uw ogen) degelijke studie aanraden die wat u verkondigt hard maakt. Als er een statistisch verband bestaat, dan is dat verband meestal falsifieerbaar. Zonder bronnenmateriaal dat uw stelling onderbouwt, blijft deze stelling niet meer dan wat ze is: een stelling.

Laatst gewijzigd door Andy : 29 juli 2009 om 05:13.
Oud 29 juli 2009, 14:01   #56
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed om weten dat u deze feiten tracht te verklaren door dit artikel.

Leg eens uit: waren die jongeren te weinig individualistisch of te gehoorzaam aan hun ouders? Over het rangschikken van morele niveau's (van hoog naar laag) begin ik dan nog geeneens...
Geen idee, ik lees alleen dat ze veelal een islamitische opvoeding achter de rug hebben en...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artikel:

...Individualisme en onafhankelijkheid worden minder belangrijk gevonden - en dit zijn juist de eigenschappen die de morele ontwikkeling tot een hoger niveau kunnen brengen’...
Blijkbaar biedt de inherente starheid van de islam (te) weinig mogelijkheden aan iemand, om zich 'individueel en onafhankelijk' op te stellen tov z'n eigen opvoeding of cultuur, of ze nu wel of niet hun ouders gehoorzamen.
Dat kan een vrijdenker als u toch niet ontgaan zijn ?
Mss kan men daar dan eens een en ander systematisch beginnen onderzoeken, in aanvang bij de inspiratiebronnen en kanselprekende raadgevers van die ideologische opvoeding, ipv de schuldoorzaak van hun probleemgedrag steeds maar bij het zgn 'racisme' van de niet-moslim te leggen.

Citaat:
Het zou wellicht helpen moest je jezelf voorzien van iets degelijker bronnenmateriaal. Een doorgedreven tekstanalyse of een degelijke statistische studie bijvoorbeeld. Artikeltjes zoals dit, dat nota bene slechts spreekt over een verband waarvan men nog niet eens zeker is dat het bestaat, zeggen hooguit iets over het niveau van Justitie - gelet op de discrepantie tussen titel en artikel - uw krant.
Ik denk eerder, dat het voor jou wellicht zou helpen om in te zien, dat het Nederlandse OM over net iets meer cijfers en bronmateriaal beschikt dan u wellicht wenselijk acht, gezien ze zich anders niet de 'discrepantie' zou kunnen veroorloven om dit maatschappelijke verband te leggen tussen de islam en moslimcriminaliteit.
Tot voor enkele jaren geleden was zo'n publicatie tot onderzoek nog ondenkbaar, not done at all en strafbaar zelfs, hoewel de cijfers er toen ook al niet om logen, tot nu...
Vandaar wsl het tot tot op heden ontbreken van enige doorgedreven tekstanalyse of een degelijke statistische studie, of had u dat multi-correcte verbod nog niet door ?

Ze lijken dus vrij zeker van dat verband bij het OM, iets wat een simpele burger met ogen in z'n kop al lang in de smiezen had.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 19:31   #57
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ook voor u: misschien moet u eens een (in uw ogen) degelijke studie aanraden die wat u verkondigt hard maakt. Als er een statistisch verband bestaat, dan is dat verband meestal falsifieerbaar.
OK. Ik ga met bekwame spoed op zoek naar een degelijke studie die hard maakt dat ik geen uitleg meer nodig heb.

Ze hebben er misschien wel ergens ook eentje dat een statistisch verband legt tussen de verspreiding van geloof in de koran en het vóórkomen van (toevallig in dat boekje aangeprezen) criminaliteit. Maar die studie ga ik niet opzoeken - er is hierboven wel ergens een link in die zin. Ik heb genoeg aan mijn ervaringen, lang niet allemaal slechte, maar als het slechte waren: verdomd typische! En ja, ik zou misschien meer volledigheid moeten betrachten, mijn ervaringen aan wetenschappelijkheidscriteria van godbetert de heer Popper moeten toetsen, maar ik ben dan ook geen volmaakt mens zoals insân kâmil Mohammed vzmh.

Ik heb dus genoeg aan mijn ervaring. Ik verfoei deze blijk van mijn zelfgenoegzaamheid, niet alleen omdat ik uw afkeuring heb verdiend, maar vooral omdat ze u mishaagt. In dit berouw wil ik leven en sterven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be