![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Partijlid
|
![]() Op dit moment zijn de sociale woningen voor asiel zoekers en zal ons eigen volk gedult moeten uitoefenen ,ik weet iemand die al 5 jaar op de lijst staat zijn inkomen is juist 980 euro hij is nu nederlands aan het leren maar hij heeft wel een diploma van het lager onderwijs in antwerpen gehaalt in 1967 is ook geboren in de zakstraat in antwerpen maar eerst asielzoekers
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Als de bedoeling is, meer sociale werkers aan het werk te krijgen; 'Why not' maar voor de rest lijkt mij dat toch nogal onnutig werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar heel misschien is dat eerder protofascistisch dan onnozel? (dat is dan de minder onnozele variante) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Aan kandidaten die een toewijzing krijgen voor een sociale huurwoning wordt gevraagd er binnen de drie maand in te gaan (soms zelfs binnen de één of twee maand). Dat betekent dat de meeste van die sukkelaars dubbele huuur moeten betalen gedurende een aantal maanden (tot hun oude contract vervalt)
terwijl ze dikwijls tegelijk bij het OCMW een waarborglening moeten gaan vragen. Zulke asociale bepalingen daar begrijp ik nu niks van zie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het beter ze afhankelijk te houden van een uitkering? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Sommige doelgroepen vallen buiten deze 'opvolging' en 'reactivatie procedure' b.n. Ouderlingen, gehandikapten, kronisch zieken en geestelijk gestoorden. Zijn het misschien deze laatsten die U bedoeld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wij, (de dommere...) vragen zich soms af waar zij, (de slimmere Belgen) hun Ministeriële inspiratie gaan halen om soms irrationele en 'negatieve' disctiminatie getinde wetsvoorstellen door de 'Kamers' te kunnen laten stemmen. Het 'Adil' subsidiëring plan is daar een schrijnend voorbeeld van. Ik begrijp daar ook niets van: voorzeker behoor ik tot de eerste groep. Laatst gewijzigd door bruggeman : 13 augustus 2009 om 07:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Als ik ga werken verdien ik meer en dan ben ik mijn sociaal appartement kwijt ... dan moet ik een andere woonst huren dat zoveel meer is ... maar dan werk ik bijna voor niets ... en moet ik zelf mijn tuin onderhouden ... werken en tuin onderhouden tegelijk .... ze zijn zij zot zekers ... Schoonekes blijven waar ik ben ... " ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Als het van jouw afhing, zou iedereen het OCMW en het VDAB moeten bijspringen, behalve de werkgevers) Laatst gewijzigd door eno2 : 13 augustus 2009 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk zouden degenen die werken minder huishuur moeten betalen ... soort van "jobbonus".
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hou geen pleidooi om het recht op sociale woning te koppelen aan werk, wel om wie er woont te begeleiden naar werk! Dat zijn er velen die wel kunnen werken maar niet solliciteren, niets ondernemen, lage scholing, taalproblemen zijn meestal de oorzaak. Maar ook de professionalisering van de hele sector is een probleem, er wordt naast mekaar gewerkt en niet samengewerkt, goede arbeidsbegeleiding is onbestaande in Vlaanderen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel zie ik iedere dag hoe WEINIG er in sociale woningen aan het werk zijn, daar kun je best wat aan doen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het Ocmw, gebruikt het wetsartkel '60' : Ivm. 'werkrecht'. om zoveel mogelijk mensen die 'potentieel' in staat zijn hun steentje bij te brengen aan onze welvaartseconomie, terug in het 'Vdba' zadel te hijzen. Zij verdienen daarvoor een minimum loon dat in verhouding met hetgeen van hun gevraagd word: tamelijk eerbaar is. Zodra deze hun 'stage' hebben voltooit, stappen ze met een spliksplinter nieuwe 'C4' op zak naar het 'Vdab' om hun als 'werkzoekende' in melden. Daar worden ze dan letterlijk en figuurlijk klaar gestoomd om werk te vinden. Het is duidelijk dat degene die de regels (clausulen) van een inmiddels ondertekent vertrouwensovereenkomst niet nakomt, tijdelijk word uitgesloten, hetgeen hem verplicht terug bij het 'Ocmw' op 'adem' te kunnen komen. Enz.... ---- Ik vind persoonlijk dat iedere 'levende' recht heeft op een deftig, gezond en spannend leven. Ook de grootse 'luiwannes' dat er bestaat of de 'slakkerigste' die men kan tegenkomen. In elk geval zal er toch nooit geen werk genoeg zijn voor iedereen,(die tijd is voorbij) Laat verdorie werken degene die er plezier aan beleeft en laat de andere gerust hun luilekkerleventje leiden. Deze laatste zouden enkel nog moeten begrijpen dat zij er alle belang bij hebben de werkende classe liefst niet te storen en niets in de weg te leggen. De werkers met eerbied en respect benaderen en hun nederig dankbaar zijn voor hun goed begrip voor een 'Post' industrialiseerde en ge-informatiseerde samenleving. Utopisch? wacht nog maar even.....Het onvermijdelijke is niet te achterhalen!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
IK blijf niet voor zo'n crapuul betalen hoor!!! Laatst gewijzigd door Princessje : 13 augustus 2009 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |