![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan ze vergelijken met de bijklussende advocaten in het parlement : onbekwaam om een eigen bloeiende praktijk uit te bouwen en dus maar tegen vette betaling kwakkels en blazen gaan verkopen. En niet zelden komt ge die "expert" later dan tegen in een opdracht voor ... de winnende partij. En dan jeukt er iets bij mij .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien is voor mij, en voor wellicht velen hier, geen enkel perskanaal een gegarandeerd onverdachte bron van objectieve informatie. Anderzijds kan echter gesteld worden dat indien diverse perskanalen met een gelijkluidende “bewering” voor de dag komen, dit niet noodzakelijk een verdachte bron van informatie is. Ergo : informatie is te nemen voor wat ze is. Komt ze evenwel gelijkluidend van diverse bronnen, dan is het niet helemaal gek van er rekening mee te houden dat ze juist kan zijn. En dan zie ik, tot er minstens ernstige aanwijzingen zijn dat die informatie onjuist is, geen enkele reden om er geen mening over te (mogen) hebben, noch om die mening te (mogen) verkondigen via de gegeven kanalen. Meer precies voor wat G. Audenaert betreft : Afgezien van wat u al dan niet uit goede bron hebt vernomen, is het zo dat Audenaert verre van een totale uil is : als hij – om welke achterliggende reden ook – op wettige wijze gebruik maakt van het recht tot informatieverstrekking aan de minister van justitie, zal hij dat niet doen zonder daartoe nuttige en geldige argumenten te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Hela, jij daar: in 1964 heb jij tegen een boom gewaterd: openbare zedenschennis!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() als er criminelen, fraudeurs of gangsters te verdedigen vallen, kunnen we toch altijd op dezelfden rekenen om met krankjorum argumenten af te komen hollen
Er zijn nog zekerheden Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 augustus 2009 om 19:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weze het dat ik ook daarin gebruik met passende terughoudendheid voorsta. Maar goed, ik doe mijn best om hier qua “modern” taalgebruik niet al te ver op jullie achter te lopen, zelfs als ik sommige uitdrukkingen nooit in een conversatie met mijn Nederlandstalige vriendinnen zou gebruiken, net zo min als zij dat doen, overigens. Wat er bovendien zo “Vlaams” aan een woord als “smoel” is, zou ik niet weten : dat lijkt mij gewoon goed Nederlands te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Of is die kans klein aangezien er ditmaal geen 130.000 cannabisplantjes mee gemoeid zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
• In een burgerlijk geding zetten, volgens een geëigende procedure, de (advocaten van) partijen hun standpunt en argumenten inderdaad “op papier” onder de vorm van besluiten (conclusies), die zij ter griffie neerleggen en, samen met de voorgebrachte overtuigingsstukken, uitwisselen met alle partijen in het geding. • De rechtbank oordeelt en doet uitspraak op grond van de diverse besluiten en overtuigingsstukken, en motiveert haar vonnis, zonder daarbij evenwel – zoals u denkt – verplicht te zijn elk punt van alle besluiten apart te behandelen. • Politiemensen en eenieder die een beetje bekend is met rechtsprocedures, kent zeer goed het onderscheid tussen enerzijds conclusies, en anderzijds vonnissen. Zelfs iemand die helemaal niet bekend is met rechtsprocedures ziet meteen of het om een vonnis of om een conclusie gaat : dat staat er immers letterlijk op vermeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 14 augustus 2009 om 20:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zou het kunnen dat na de campagne van oud-veiligheidsadviseur De Ruyver tegen Stefaan de Clerck, hier weer eens Guy Verhofstadt achterzit? Of zijn het toch die superrijke vrijmetselaars die hem gebruiken om een lastige advocaat af te maken. Maar dat hij 'geldige' argumenten heeft? Nee, dan had hij het niet opzettelijk laten uitlekken via de Tijd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En voor alle duidelijkheid : ik heb het bericht aanvankelijk gelezen op de sites van franstalige kranten. Ik heb geen idee wat de VRT daar van gemaakt heeft : ik heb het grote geluk dat ik de VRT hier niet kan ontvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...219994-438.art
Die diepte van wat in dit artikel op de Tijd beweerd wordt is amper nog in te schatten... De "jacht op zwart geld",veelbesproken onderwerp om fiscale redenen en voor het op peil houden van onze welvaartsstaat, krijgt een geheel andere dimensie als je zoiets leest en er wat over nadenkt... ![]() Hopelijk kan Minister Declerk deze keer de "voorzichtige wolligheid" die een beetje bij zijn karakter hoort, van zich afschudden en effektief tot het bot gaan.Hij moet wel,want anders worden politici,zoals hijzelf afgerekend,en niet de magistratuur.....In zeker zin is dit het "cadeau" dat zijn voorganger moest ontberen om de zaak "Brussel" eens ferm aan te pakken.... De Dutroux-affaire was de direkte aanleiding om de politie eens helemaal ondersteboven te draaien...bemerk hoe,ondanks regelmatige accidenten,de politiediensten nu behoorlijk draaien... Dit kan,samen met de Fortis-saga,(nog altijd niet gedaan!) de "catarsis" zijn,nodig om "het gerecht" eens stevig in 2009 te positioneren.En ermee te eindigen dat "juridische procedures" weer eindigen in "gerechtigheid" zoals ook de gemeenschap dat wenst... ...overigens..ik vind die zware overstroming in de archieven van het Brusselse Gerecht wel heel erg "gelegen",en ben diep geshockeerd te vernemen dat die zelfs nog niet gedigitaliseerd zijn ...(zelfs mijn eigen huisarchieven zijn grotendeels gedigitaliseerd en het papier....weg ... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 augustus 2009 om 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 14 augustus 2009 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De hele wereld raakte gedigitaliseerd op internet in minder dan 20 jaar. De Belgische Justitie moet er nog aan beginnen. Zelfs de mummiebanden rond de lijken in de kast moeten nog losgemaakt worden. Bedankt Wathelet, De Clerk, Van Parijs, Verwilghen, Onkelinkx (2x), Van Deurzen, De Clerck ! Jullie bezorgden ons 20 jaar onvergetelijke justitie van onvergetelijke onbekwaamheid ! |
|
![]() |
![]() |