![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Nuja, hij was zonder twijfel de grootste VOOR ZIJN TIJD, en heeft een ongelooflijke stempel gedrukt op de toekomst. Hij heeft b.v. meegewerkt aan de ontwikkeling van de Welgetemperde stemming die de muziek voor altijd zou veranderen. Maar goed, in alle hetze zou je nog vergeten dat er in het verleden, nog vóór Bach, mensen geleefd hebben die misschien wel even groot waren. Als je ziet wat sommige componisten van de Ars Nova en Ars Subtilior gepresteerd hebben... het is letterlijk om kippenvel van te krijgen. En die hebben óók hun stempel gedrukt op alle latere muziek, al is dat niet altijd zo duidelijk omdat het zo lang geleden is. Citaat:
De meesten kozen voor de 2 blz uiteraard. Na verschillende uren zwoegen, maakte de leerkracht er uit miserie een eind aan en stelde voor het samen met hem op te lossen. Onze partituren van Bach, hoewel simpel klinkend, stonden om de haverklap vol met becijferingen en daar hadden we een paar uur tijd voor nodig om het allemaal te ontcijferen. Sommige akkoorden blijken zelfs regelrecht "20e eeuws" te zijn. De sonate van 12 blz... was op 5 minuten gedaan!!! Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | ||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
de beatles maakten muziek, bach overstijgt muziek. Citaat:
dit wat mij betreft is anachronistische jazz. drie eeuwen voor de term werd uitgevonden. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar als je Mamma Mia van ABBA niet als de absolute waarheid aanvaardt zal ik een Jihaad tegen jou uitroepen.
![]() |
![]() |
#45 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
ik ben janet, abba zit in mijn genen ingebakken. overigens vind ik fernando leuker dan mama mia. toch kunnen ook bjorn, benny, agneta en frieda zelfs niet tippen aan de meester. vrede, redwasp
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bach is soms een zware dobber om doorheen te wroeten. Allemaal een kwestie van smaak uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Muziek, heeft immers steeds bestaat. Het werd ontdekt en dus niet uitgevonden. Luister even goed naar de 'wind' in de bomen of het spattende water en je hoort muziek! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Temeer dat van muziek houden, niet impliceert dat je ook van degene die ze geschreven heeft of uitvoert moet gaan houden. Moest ik U vertellen dat mijn lievelings 'Kapelmeister' Herbert Von Carajan is geweest. Dan zou je beslist aandraven met: Die was voor de 'Nasi's'. dus? Wat zou je er eigenlijk aan hebben en dat het hogere of lagere Wiskunde is, daar kan ik niet over oordelen. Zo te merken zijn we ook al een heel eindje uit de richting van het oorsponkelijke voorwerp: Moskee - bach - gsm en 'Badinerie', hetgeen er mij toe aanzet met deze laatste woorden deze post te besluiten: Dus, als onze vredelievende goede 'forumkameraad' Redwasp, graag ' in een Moskee via een G.s.m, 'Bach' beluisterd, mij niet gelaten hoor. Ieder zijn voorkeur hé? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vrede en alle goeds en steeds welkom in onze oorden van 'Cultuur'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
'musici' is de meervoudsvorm van het substantief 'musicus', vandaar mijn opmerking. een poging tot humor, meer niet. ik zou natuurlijk liever muziek op een goed instrument gehoord hebben, maar een GSM is beter dan niets. welke oorden van cultuur bedoel je? ik blijf liefst van al in het oude vertrouwde west vlaanderen, als je dat niet erg vindt. vrede, redwasp
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens; Bach via een mobiele telefoon vind ik eigenlijk nog niet zo'n groot mirakel - Marylin Manson in de kerk daarentegen - en 'niet' via mobiele telefoon, maar werkelijk afgespeeld via CD, dát is pas een mirakel - nahjah, een unicum alleszins.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Why is it so cold in here? Let me in! - - - The price of your entry is Sin! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je een link (YT)? Heb je MM (of AB) al ergens in een kerk gehoord?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
jaja, gouts et couleurs ik weet het. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Floating drooping looping turning roaring balls of fire light the pathway you must take to drag you from the mire //Come and Buy |
|
![]() |
![]() |