Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2009, 09:59   #41
schwungman
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ach, aandacht is soms al heel veel voor mensen...reageer inhoudelijk want nu schittert Raf inplaats van de discussie!
Het topic is al verloren hoor, zoveel is duidelijk. Moderatie uiteraard nergens te zien.
schwungman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 10:34   #42
vandaele
Banneling

Standaard

Een agent krijgt een gasfles op zijn rug. Vanuit een appartement gegooid, notabene.

Ik weet niet wat daar moet gebeuren. Ik heb de indruk dat niemand het nog weet.

Misschien ware het beter te hopen dat zo een van hun brandbommmen eens slecht gemikt is en gans dat stadsdeel platbrandt, want een degelijke oplossing schijnt er niet te zijn. En niemand schijnt er ook in geïnteresseerd te zijn. Het kan toch niet dat brandweerlui en ambulanciers tijdens het hulpverlenen bekogeld worden met stenen e.d.

Ik zou niet willen oproepen tot het platbranden van die wijk, maar als het zou gebeuren, zou ik er geen traan om laten.
vandaele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 10:38   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vandaele Bekijk bericht
Een agent krijgt een gasfles op zijn rug. Vanuit een appartement gegooid, notabene.

Ik weet niet wat daar moet gebeuren. Ik heb de indruk dat niemand het nog weet.

Misschien ware het beter te hopen dat zo een van hun brandbommmen eens slecht gemikt is en gans dat stadsdeel platbrandt, want een degelijke oplossing schijnt er niet te zijn. En niemand schijnt er ook in geïnteresseerd te zijn. Het kan toch niet dat brandweerlui en ambulanciers tijdens het hulpverlenen bekogeld worden met stenen e.d.

Ik zou niet willen oproepen tot het platbranden van die wijk, maar als het zou gebeuren, zou ik er geen traan om laten.
Dergelijke problemen kunnen alleen nog manu militari opgelost worden, als een agent een gasfles op zijn rug krijgt die uit een appartement naar beneden gegooid is. ik weet niet hoe jullie erover denken, maar dat is poging tot moord.

Dan pak je alle inwoners van dat appartement op en ge steekt ze in den bak tot ze doorslaan, en als dat niet binnen de 24 uur gebeurd, dan houd je ze wat langer vast, desnoods laat je iemand tegen een kast lopen.

Als alternatief voor dat platbranden ... een raziake misschien en elke gram drugs, of wapens die er gevonden wordt de eigenaars ervan op het vliegtuig terug naar afzender.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 10:43   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Geen reden om er in de pers zoveel aandacht en sensatie aan te besteden. Dat lokt alleen maar meer van dergelijke toestanden uit.
Wil je zeggen daardoor worden alleen maar meer vlamingen bekeerd ?
Oud 18 september 2009, 10:44   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
60 man? "zware" rellen. Die flikken zijn echt niks gewoon.
Hadden de flikken gedaan wat ze moesten doen : Matrak trekken en der ies goe op toeken... stond nu heel links belgie op zijne kop om die beroepscriminelen te verdedigen.
Oud 18 september 2009, 10:44   #46
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Het Laatste Nieuws meldt nog dat de fotograaf van de krant in elkaar werd getimmerd en dat al zijn fotomateriaal werd gestolen. “Omdat de relschoppers zelfs de ambulances niet spaarden, werd uiteindelijk de beslissing genomen om geen enkele ambulance meer naar het gebied te sturen zonder politiebegeleiding.”
Van mij mag de politie meteen met scherp beginnen schieten bij de volgende rellen. Gewoon uit lijfsbehoud.
Oud 18 september 2009, 10:53   #47
vandaele
Banneling

Standaard

Meneer Anciaux: is dat wat u bedoelt met de "warme samenleving"?
Citaat:
Donderdagnacht 27 augustus. Molenbeek brandt. In de De Ribaucourtstraat is het een komen en gaan van groepjes jongeren, die autobanden en vuilnisbakken in brand steken, auto’s viseren en voorbijgangers bedreigen. Buurtbewoner Paul, die in een opgeknapt ommuurd gebouw in de straat woont, komt per fiets thuis van zijn werk. Het is donker in de De Ribaucourtstraat, want vandalen hebben ook de elektriciteit gesaboteerd.

“Ik zag toen ik de straat binnenreed dat er iets op til was. Onderweg zag ik vuilnisbakken smeulen. Thuis werd ik even later opgeschrikt door luide knallen. Ik keek naar de binnenplaats en zag enkele auto’s in brand staan.”

De bewoners rennen naar buiten om hun in lichterlaaie staande wagens te blussen. Met de hand, want van de brandweer is geen spoor. Die geraakt de wijk niet meer in omdat ze worden bekogeld.

Ook buur Danny helpt. “Toen de brandjes geblust waren, stonden alle buren beneden nog wat te bekomen en te praten over wat gebeurd was. Maar de jongeren, ondertussen al aangegroeid tot een kleine honderd vijftig man, planden een tweede aanvalsgolf. En die was veel erger.”

De buurtbewoners verschuilen zich in hun appartementen. Er valt niets te beginnen tegen de vernielingsdrift. Alle geparkeerde auto’s moeten eraan geloven. Stenen vliegen door vensters. De toestand escaleert. Gelukkig vallen er geen gewonden, maar de materiële schade is aanzienlijk. De psychologische ook.

“Het ergste van heel die avond,” vertellen Paul en Danny geëmotioneerd, “was dat we twee uur geen hulp hebben gekregen. Toen we naar de politie belden, vertelde die ons letterlijk dat ze de wijk niet in konden omdat ze met te weinig mensen waren. Twee uur lang was deze wijk dus een no-go area.”
Bron: brusselnieuws

Bedankt, klootzakken-politici!

Laatst gewijzigd door vandaele : 18 september 2009 om 10:53.
Oud 18 september 2009, 10:57   #48
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Roland Ceulemans, de preventieambtenaar van de gemeente Sint-Jans-Molenbeek, zucht diep als de vraag valt of het geen onrustwekkende evolutie is dat ook brandweerwagens en ziekenwagens met stenen worden bekogeld. “Uiteraard is dat erg, het is zelfs smerig. Toch zou ik voorzichtig zijn met het gebruik van de term ‘rellen’.”
Neen, laten we zulke voorvallen "akkefietjes" noemen.
Oud 18 september 2009, 11:01   #49
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Allemaal onze schuld, we hadden ze nooit hierheen mogen halen.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 11:03   #50
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hadden de flikken gedaan wat ze moesten doen : Matrak trekken en der ies goe op toeken... stond nu heel links belgie op zijne kop om die beroepscriminelen te verdedigen.
Matrak? Wat denk je met een matrak te doen als je in de minderheid bent? Dan word je zelf doodgeslagen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 11:06   #51
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schwungman Bekijk bericht
Er wordt je helemaal niets in de mond gelegd: de bronvermelding van de post bevat dit element niet, en als jij dat blijkbaar wel weet is het aan jou je bron te vermelden.
Ik heb de bron al vermeld. Al meer dan eens zelfs. Niet gezien?

En er wordt me wel degelijk iets in de mond gelegd, namelijk dat de rellen zouden veroorzaakt zijn door het migrant zijn. Ik heb iets dergelijks nooit gezegd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 11:06   #52
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Allemaal onze schuld, we hadden ze nooit hierheen mogen halen.
Niet akkoord. Er zitten wel degelijk veel fatsoenlijke mensen onder deze bevolkingsgroep.
We hadden van meet af aan streng moeten optreden tegen het gespuis onder hen. Zonder schrik om voor racist versleten te worden.
Oud 18 september 2009, 11:07   #53
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik heb de bron al vermeld. Al meer dan eens zelfs. Niet gezien?

En er wordt me wel degelijk iets in de mond gelegd, namelijk dat de rellen zouden veroorzaakt zijn door het migrant zijn. Ik heb iets dergelijks nooit gezegd.
Ik heb je al gezegd, je hebt gelijk. Want vind je nu van de kwestie?
Oud 18 september 2009, 11:09   #54
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schwungman Bekijk bericht
Moderatie uiteraard nergens te zien.
Inderdaad. Het in ondertussen al meer dan vier uur geleden dat ik dit topic rapporteerde als dubbeltopic...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 11:09   #55
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meneer Anciaux: is dat wat u bedoelt met de "warme samenleving"?

Bron: brusselnieuws

Bedankt, klootzakken-politici!
En dan moogt ge daar niet op schieten, ? ik vrees echt dat ik mij niet zou kunnen inhouden in zo`n geval, Als die 149 de kop zien exploderen van hun kameraad zullen die wel gaan lopen zeker ?
Oud 18 september 2009, 11:11   #56
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet akkoord. Er zitten wel degelijk veel fatsoenlijke mensen onder deze bevolkingsgroep.
We hadden van meet af aan streng moeten optreden tegen het gespuis onder hen. Zonder schrik om voor racist versleten te worden.
Als blanken kunnen we niks meer doen want we zullen altijd racisten zijn, en veel initiatief vanuit de fatsoenlijke immigranten gemeenschap zie ik niet.

Toestand is hopeloos spijtig genoeg.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 11:11   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Matrak? Wat denk je met een matrak te doen als je in de minderheid bent? Dan word je zelf doodgeslagen.
persoonlijk zou ik inderdaad wat anders gebruiken, maar dan zou het wel bijzonder bloedig worden, alhoewel ik de flikken niks anders als gelijk zou geven moesten ze dergelijke middelen gebruiken.

Voor mijn part rijden ze daar met een leopaard binnen en knallen ze alles plat dat zich durft te bewegen...
Oud 18 september 2009, 11:14   #58
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

LOL.
Je leest bij de Libre onder de lezersbrieven of Maingain niet moet stoppen met de uitbreiding van de fr. rand te eisen.
Ze zullen wel nederlandstalige administratie verdragen. Dat liever dan bruinen , die hun goed komen vernielen, pikken, rellen, naar hun dochters fluiten en erger ....
BHV kan snel gesplitst worden.

Voorts , in het algemeen, is de stemming onder franstaligen volledig aan het veranderen. Het gekap op Vl. zie je nog amper en men richt zich tegen eigen.....politici.

Voorts mag je er niet aan denken wat je met de meerkost van niet te integreren allo's kan doen in de derde wereld. (socio/crimi/onderwijs/dop/.....kost)
Daar kan je een afrikaans land mee opkrikken.

Het contrast kon niet groter zijn : honderduizenden regulariseren/deze outing van immigranten en anderzijds is er geen geld voor de eigen volk pensioentjes noch palliatieve zorg van onze stervende oudjes. Evenwel Happart....

Tja, CVP , jullie hebben je laatste feestje gehad per 7 juni , alleen een zelfstandig Vl. kan jullie nog redden. De stemmen van de zuil zullen niet blijven volstaan, zeker nu niet , als iedereen het door heeft .

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 18 september 2009 om 11:20.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 11:17   #59
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan moogt ge daar niet op schieten, ? ik vrees echt dat ik mij niet zou kunnen inhouden in zo`n geval, Als die 149 de kop zien exploderen van hun kameraad zullen die wel gaan lopen zeker ?
Citaat:
Voor mijn part rijden ze daar met een leopaard binnen en knallen ze alles plat dat zich durft te bewegen...
Af en toe wel het schuim van je bek wrijven, eh Flick
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 11:21   #60
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

blijkbaar kunnen de multicullers weer niet inhoudelijk reageren op deze topic as usual...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be