![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burgemeester
|
![]() Ik vind dat wel een mooie beker zeiksrtaal
![]() maak je dat zelf?
Zolang als de wereldelite op een oorlogseconomie draait weiger ik deelname aan financiering ervan. De european defense agency had niet opgericht mogen worden door de 27 ministers zonder de toestemming van de burgers!!!Burgers willen geen oorlogen! Stop met belasting betalen!! www.democratie.nu Zonder bindende referenda geen echte democratie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vond altijd dat hij wel iets moeder theresa-ig had.
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Morales heeft een duidelijke poging Bolivia in een burgeroorlog te storten (met buitenlandse financiering) ontmanteld en de vrede in het land kunnen handhaven. Hij was ook voorgedragen voor de Nobelprijs voor de vrede dit jaar. Ik wil maar zeggen...een 'trackrecord' zou toch niet slecht zijn vooraleer je een prijs krijgt. Aan de andere kant heeft de staatgreep in Honduras reeds meer dan 100 levens gekost en daarbij de ineenstorting van het democratisch systeem. Toch heeft Obama nog niet het woord 'staatsgreep' over zijn lippen kunnen krijgen en wordt het militair regime van Micheletti financieel (o.a.) gesteund vanuit de VS. Verder poogt de VS legitimiteit te verlenen aan de Karzai regering in Afghanistan hierbij voorbij gaande aan een verkiezingsfraude. Ook, de droneoorlog in Pakistan en Afghanistan die zo'n massale 'collaterale schade' oplevert, zeg maar gerust een tereur tegen de burgerbevolking is, wordt opgevoerd. onder andere... en dat allemaal onder Obama's bestuur. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 oktober 2009 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is dus duidelijk een anti-prijs voor Bush.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() On-topic. Deze prijs voor Obama komt 2 jaar te vroeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Burgemeester
|
![]() Man man, niet te geloven. Wat een klucht die prijs...
Zijn laatste grote daad was enkele dagen geleden.. de Spelen naar Chicago brengen. ![]() Ik zoek nog altijd iemand die me het verschil tussen Bush en Obama kan uitleggen op buitenlands vlak. Ik heb het voor alle duidelijkheid over daden, geen woorden. Persoonlijk heb ik deze ochtend voor 2 mensen de deur opengehouden omdat ze hun handen vol hadden. Niet 2 mensen in 1 keer, nee nee, op 2 verschillende tijdstippen. Ik verwacht volgend jaar ook kanshebber te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 oktober 2009 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
OT: ik vind ook dat hij de prijs te vroeg gekregen heeft, maar heb een sterk vermoeden dat het Nobel committee hiermee wil wegen op een beslissing ivm A'stan (Obama beslist op dit moment of er een nieuwe surge komt of een terugtrekking). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Multilateralisme, herstel van normale relaties met de VN, een politiek van cooperatie ipv confrontatie (cfr rakettenschild in polen en tsjechie) , ecologische politiek, ... Met als gevolg o.a. : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() De reden is toch simpel? Obama heeft beslist om de Amerikaanse troepen binnen negentien maanden uit Irak terug te trekken. Vandaar.
Kissinger kreeg dezelfde prijs voor dezelfde reden ("exit" uit Vietnam). |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
http://www.prisonplanet.com/war-crim...ace-prize.html
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Vertikaal te klasseren zonder te lezen zoals gewoonlijk. Laatst gewijzigd door parcifal : 9 oktober 2009 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...of aan Obama omdat hij een aantal troepen terugtrok uit Irak (zonder daarbij de controle over het land uit handen te geven of militaire basissen te sluiten welliswaar) Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 oktober 2009 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb niets tegen Obama, maar hij is pas een paar maanden aan de macht op een totaal van 4 of 8 jaar, en welke prestaties heeft hij neergezet?
Zonder hem te veroordelen, vind ik dat hij het niet verdient. De vredesprijs zou moeten gaan naar mensen die zich echt op het terrein inzetten voor 'het goede doel,' zoals de stichter van de Grameen Bank een paar jaar terug, of Moeder Theresa, of een Pater Damiaan moest hij nog leven - dus niet voor machtige politici tenzij ze echt een finaal vredesakkoord ergens sluiten. Als 'belofte tonen' genoeg is voor een Nobelprijs, dan is volgend jaar onze Prins Filip aan de beurt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op basis van eigen verwezelijkingen of was het gewoon wegens contrast met de politiek van Brezjnev? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Misschien moeten we Bismarck postuum de Nobelprijs ook toekennen ?
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In hoeverre er echt van multilateralisme sprake is in de politiek van de VS is trouwens nog maar de vraag. Zal Obama de 'wereldmunt' omarmen om olie in te verhandelen? Ik denk dat we daar nog ver van af staan. De nobelprijs voor de vrede is een dubbelzinnige bedoening (Kissinger krijgt hem maar Ghandi niet). Over het waarom argumenteerde ik eerder in deze draad. |
|
![]() |
![]() |