Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2009, 14:54   #41
Valentine Julien
Burgemeester

Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

Ik vind dat wel een mooie beker zeiksrtaal

maak je dat zelf?
Zolang als de wereldelite op een oorlogseconomie draait weiger ik deelname aan financiering ervan. De european defense agency had niet opgericht mogen worden door de 27 ministers zonder de toestemming van de burgers!!!Burgers willen geen oorlogen! Stop met belasting betalen!!
www.democratie.nu Zonder bindende referenda geen echte democratie.
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 15:08   #42
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik vond altijd dat hij wel iets moeder theresa-ig had.
Oud 9 oktober 2009, 15:12   #43
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Wat mij betreft zijn ze ermee aan het rammelen. Dit is toch niet meer serieus?
Denk ik ook.

Morales heeft een duidelijke poging Bolivia in een burgeroorlog te storten (met buitenlandse financiering) ontmanteld en de vrede in het land kunnen handhaven. Hij was ook voorgedragen voor de Nobelprijs voor de vrede dit jaar. Ik wil maar zeggen...een 'trackrecord' zou toch niet slecht zijn vooraleer je een prijs krijgt.

Aan de andere kant heeft de staatgreep in Honduras reeds meer dan 100 levens gekost en daarbij de ineenstorting van het democratisch systeem. Toch heeft Obama nog niet het woord 'staatsgreep' over zijn lippen kunnen krijgen en wordt het militair regime van Micheletti financieel (o.a.) gesteund vanuit de VS.

Verder poogt de VS legitimiteit te verlenen aan de Karzai regering in Afghanistan hierbij voorbij gaande aan een verkiezingsfraude.

Ook, de droneoorlog in Pakistan en Afghanistan die zo'n massale 'collaterale schade' oplevert, zeg maar gerust een tereur tegen de burgerbevolking is, wordt opgevoerd.

onder andere...

en dat allemaal onder Obama's bestuur.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 oktober 2009 om 15:25.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 15:21   #44
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
De Nobelprijs voor de Vrede 2009 is toegekend aan de Amerikaanse president Barack Obama.

Volgens de website van de BBC:

Terecht? Onterecht? Voorbarig? Een soort van anti-prijs voor Bush?
Wat denken jullie?
Vooral voorbarig. Hij moet zich vind ik eerst nog bewijzen op het internationale toneel.
Het is dus duidelijk een anti-prijs voor Bush.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 15:24   #45
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Met mijn hoeveelheid posts in 8 maanden kan ik voor Literatuur gaan.

Is jouw werk al in het Zweeds vertaald? Indien neen, zal je nog wat geduld moeten oefenen, jongeman!
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 15:25   #46
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

On-topic. Deze prijs voor Obama komt 2 jaar te vroeg.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 15:31   #47
Twigmuntus
Burgemeester

Twigmuntus's schermafbeelding

Standaard

Man man, niet te geloven. Wat een klucht die prijs...

Zijn laatste grote daad was enkele dagen geleden.. de Spelen naar Chicago brengen.

Ik zoek nog altijd iemand die me het verschil tussen Bush en Obama kan uitleggen op buitenlands vlak. Ik heb het voor alle duidelijkheid over daden, geen woorden.

Persoonlijk heb ik deze ochtend voor 2 mensen de deur opengehouden omdat ze hun handen vol hadden. Niet 2 mensen in 1 keer, nee nee, op 2 verschillende tijdstippen. Ik verwacht volgend jaar ook kanshebber te zijn.
Twigmuntus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 15:37   #48
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twigmuntus Bekijk bericht
Zijn laatste grote daad was enkele dagen geleden.. de Spelen naar Chicago brengen.
En J. Rogge is vandaag herbenoemd als voorzitter van het Internationaal Olympisch comitee voor nog 4 jaar in een geheime stemming die hij won met 88 stemmen voor en 1 tegen (3 onthoudingen). Van zie zou die ene tegen stem zijn?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 oktober 2009 om 15:38.
Oud 9 oktober 2009, 15:42   #49
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man man, niet te geloven. Wat een klucht die prijs...

Als je de internationale politiek een beetje zou volgen, dan zou je weten dat Obama niet in Denemarken was om de Olympische spelen binnen te halen (daarvoor was zijn vrouw er), maar om er generaal McChrystal te ontmoeten zonder dat dat uitgebreid de kranten zou halen. Diplomatie, weetjewel.

OT: ik vind ook dat hij de prijs te vroeg gekregen heeft, maar heb een sterk vermoeden dat het Nobel committee hiermee wil wegen op een beslissing ivm A'stan (Obama beslist op dit moment of er een nieuwe surge komt of een terugtrekking).
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 15:42   #50
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zoek nog altijd iemand die me het verschil tussen Bush en Obama kan uitleggen op buitenlands vlak. Ik heb het voor alle duidelijkheid over daden, geen woorden.
You have got to be kidding.
Multilateralisme, herstel van normale relaties met de VN, een politiek van cooperatie ipv confrontatie (cfr rakettenschild in polen en tsjechie) , ecologische politiek, ...

Met als gevolg o.a. :

Citaat:
"What's really remarkable is that in all my years studying national reputation, I have never seen any country experience such a dramatic change in its standing as we see for the United States for 2009," said Simon Anholt, the founder of NBI, which measured the global image of 50 countries each year.
He believes that during the previous administration of George W. Bush the United States suffered in the world ranking with its unpopular foreign policies but since Obama was elected, and despite the recent economic turmoil, the country's status has risen globally.
"There is no other explanation," Anholt said in an interview, referring to the impact of Obama
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 15:43   #51
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

De reden is toch simpel? Obama heeft beslist om de Amerikaanse troepen binnen negentien maanden uit Irak terug te trekken. Vandaar.

Kissinger kreeg dezelfde prijs voor dezelfde reden ("exit" uit Vietnam).
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 15:43   #52
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Is jouw werk al in het Zweeds vertaald? Indien neen, zal je nog wat geduld moeten oefenen, jongeman!
Ik heb werk in't Zweeds "gepubliceerd" en ik kan mijn eigen werk zelf vertalen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 15:50   #53
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
War Criminal Obama Deserves An Oscar, But Not A Nobel Peace Prize

Barack is good at propagandizing for an attack on Iran, and he has dutifully expanded the illegal wars in Afghanistan and Pakistan, but a peacenik he is not

War Criminal Obama Deserves An Oscar, But Not A Nobel Peace Prize 091009top

Paul Joseph Watson
Prison Planet.com
Friday, October 9, 2009

In a world where war criminals like Tony Blair are rewarded and those that oppose war criminals, like the Iraqi shoe thrower Muntadhar al-Zeidi, are imprisoned and tortured, it comes as no surprise that another war criminal – Barack H. Obama – has been rewarded for his stoic service to imperial bloodletting with the Nobel Peace Prize.

The man who gallantly promised “change” from the Bush regime’s illegal wars and a return to diplomacy over belligerency in dealing with Iran, has perpetuated the illegal wars in Afghanistan and Iraq while expanding another in Pakistan and becoming belligerent towards Iran.
Lees verder op:

http://www.prisonplanet.com/war-crim...ace-prize.html
Oud 9 oktober 2009, 15:53   #54
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ach, daar is alweer de totaal belachelijke opinie van de zotskappen van prisonplanet.

Vertikaal te klasseren zonder te lezen zoals gewoonlijk.

Laatst gewijzigd door parcifal : 9 oktober 2009 om 15:54.
Oud 9 oktober 2009, 15:55   #55
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
You have got to be kidding.
Multilateralisme, herstel van normale relaties met de VN, een politiek van cooperatie ipv confrontatie (cfr rakettenschild in polen en tsjechie) , ecologische politiek, ...
Dat is eerder het contrast met Bush dan de eigen verwezenlijkingen van Obama die u hier schetst. Op die wijze kan je aan Ahmadinejad een prijs geven omdat hij niet Israël is binnengevallen, of aan Israël omdat ze zich teruggetrokken hebben uit Gaza na hun aanval...

...of aan Obama omdat hij een aantal troepen terugtrok uit Irak (zonder daarbij de controle over het land uit handen te geven of militaire basissen te sluiten welliswaar)

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 oktober 2009 om 16:08.
Oud 9 oktober 2009, 16:01   #56
Twigmuntus
Burgemeester

Twigmuntus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als je de internationale politiek een beetje zou volgen, dan zou je weten dat Obama niet in Denemarken was om de Olympische spelen binnen te halen (daarvoor was zijn vrouw er), maar om er generaal McChrystal te ontmoeten zonder dat dat uitgebreid de kranten zou halen. Diplomatie, weetjewel.

OT: ik vind ook dat hij de prijs te vroeg gekregen heeft, maar heb een sterk vermoeden dat het Nobel committee hiermee wil wegen op een beslissing ivm A'stan (Obama beslist op dit moment of er een nieuwe surge komt of een terugtrekking).
Sorry, maar dat kan ik moeilijk geloven. Een 18 uur durende trip voor een ontmoeting van 25 minuten. Ik denk dat hij zijn tijd wel beter kan gebruiken. McChrystal´s plan lezen bv. Enfin, dit is off topic.
Twigmuntus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 16:03   #57
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niets tegen Obama, maar hij is pas een paar maanden aan de macht op een totaal van 4 of 8 jaar, en welke prestaties heeft hij neergezet?
Zonder hem te veroordelen, vind ik dat hij het niet verdient.

De vredesprijs zou moeten gaan naar mensen die zich echt op het terrein inzetten voor 'het goede doel,' zoals de stichter van de Grameen Bank een paar jaar terug, of Moeder Theresa, of een Pater Damiaan moest hij nog leven - dus niet voor machtige politici tenzij ze echt een finaal vredesakkoord ergens sluiten.

Als 'belofte tonen' genoeg is voor een Nobelprijs, dan is volgend jaar onze Prins Filip aan de beurt
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 16:06   #58
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is eerder het contrast met Bush dan de eigen verwezenlijkingen van Obama die u hier schetst. Op die wijze kan je aan Ahmadinejad een prijs geven omdat hij niet Israël is binnengevallen, of aan Israël omdat ze zich teruggetrokken hebben uit Gaza na hun aanval...
In 1990 kreeg Gorbachev de nobelprijs.
Op basis van eigen verwezelijkingen of was het gewoon wegens contrast met de politiek van Brezjnev?
Oud 9 oktober 2009, 16:08   #59
KaliYuga
Lokaal Raadslid

KaliYuga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Multilateralisme, herstel van normale relaties met de VN, een politiek van cooperatie ipv confrontatie (cfr rakettenschild in polen en tsjechie) , ecologische politiek
Dat is inderdaad een unicum in de geschiedenis .

Misschien moeten we Bismarck postuum de Nobelprijs ook toekennen ?
Oud 9 oktober 2009, 16:18   #60
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In 1990 kreeg Gorbachev de nobelprijs.
Op basis van eigen verwezelijkingen of was het gewoon wegens contrast met de politiek van Brezjnev?
Maar Gorbachev voerde niet elders een oorlog op. Lees bijdrage #43. Mischien dat Obama de prijs ooit 'verdient', maar zijn daden tot nu toe zijn wat te 'ambigue' mijns inziens.

In hoeverre er echt van multilateralisme sprake is in de politiek van de VS is trouwens nog maar de vraag. Zal Obama de 'wereldmunt' omarmen om olie in te verhandelen? Ik denk dat we daar nog ver van af staan.

De nobelprijs voor de vrede is een dubbelzinnige bedoening (Kissinger krijgt hem maar Ghandi niet). Over het waarom argumenteerde ik eerder in deze draad.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be