![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Burgemeester
|
![]() Obesitas is ook een soort van zelfverminking. Het verwaarlozen van je lichaam en uiteindelijk geest. Zet een straf of lichaamsverwaarlozing en lichaamsmishandeling zoals kindermishandeling. Iedereen is baas over eigen lichaam wordt dan ook meer vertaald als dat je lichaam eigendom van de maatschappij is.
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 17 oktober 2009 om 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat je mensen hebt die tot in het extreme gaan (anorexia), moet je er bijnemen en zo veel mogelijk voorkomen. Bv anorexische modellen weren uit die media. Voor jou lijkt de enige oplossing dat je iedereen gaat dwingen om magerder te worden. Veel geluk daarmee in een vrije samenleving. Tenzij je natuurlijk die vrijheid gaat afschaffen, zie ik het niet gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Hoogstaande beschavingen blinkten uit op militair vlak. Zo lang de wil tot macht er is, zal deze zich onder andere manifesteren als de wil tot militaire macht.
Vreedzaamheid is zelden een gevolg van rationaliteit of beschaving. Bij een absolute minderheid kan het zo zijn, maar bij een meerderheid in een beschaving als de onze is het een symptoom van decadentie en luiheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik ben het eens met je dat het ongelukkig zijn een grote factor is.
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Nu komen wij bij de belangrijke vraag: wat vooroorzaakt ongelukkigheid in onze samenleving? Is de hoeveelheid ongelukkige mensen even groot in alle samenlevingen, of is ze groter nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En vooral aan mensen om zelf meer verantwoordelijkheid te nemen voor hun gezondheid. Zorgen dat dit ook fiscaal voordeliger is dan ongezond eten, lijkt me al een goede stap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Burgemeester
|
![]() Een andere factor die vaak verzwegen wordt is de genetica. Onlangs las ik over een Schots onderzoek dat een bepaald eiwit (denk ik) in de darmwand detecteerde dat de voedselopname bepaalt. Zo zal iemand met het bepaalde gen aanwezig in een of andere darmwand, meer energie uit een bepaald stuk voedsel halen, degene met een lage concentratie van het gen, minder energie halen uit dat stuk voedsel en de rest onder excretie sorteren. Wat als blijkt dat het allemaal genetisch bepaald wordt?
Maar het is allemaal simpel op te lossen: wie vet wordt, moet bewegen. Bewegen is voor niets slecht. Het kost alleen moeite. Die moeite vinden vele mensen teveel.
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen dank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 17 oktober 2009 om 23:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk wel dat het aantal ongelukkigen tegenwoordig groter is dan vroeger. Men heeft nu de luxe om ongelukkig te zijn.
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 17 oktober 2009 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Papzakkerij kan iedereen treffen, maar door sociale druk zullen veel mensen het proberen te voorkomen. Het zijn vaak vrij eenzame mensen hier in Europa die dik worden. In Amerika kan ik de situatie niet inschatten, maar naar wat ik heb gehoord, is papzakkerij daar aanvaard. En ja. Depressies zijn dan ook, als dusdanig, Westerse fenomenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Ik ga nu, als beschaafde mens, mijn spontane drang om nog verder te reageren met militaire dwang beknotten, ten einde geen gezondheidsrisico's te lopen door gebrek aan slaap of onregelmatig slaapgedrag.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn de VS groot. De papzakken daar dienen als een soort substraat waarop geld wordt gekweekt. De big strong men zijn in topconditie, en zij gaan naar't leger. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |