Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2009, 09:25   #41
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard !!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Pakt er ene binnen eh, dan heeft'm een adres, als ge die mensen echt wilt helpen kan da toch?!
/sarcasme
Dat noemen we "een pragmatische oplossing"

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 09:54   #42
smokey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De titel v. deze draad zou moeten zijn: "Overheid negeert armen".
tuurlijk, want die brengen niets op en consumeren niet echt veel, ivm de rest van het consumentenvee
smokey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 11:57   #43
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat noemen we "een pragmatische oplossing"

Ik wou eigenlijk wijzen op het feit dat men mij verwijt van egoisme & arrogantie omdat ik dat volk geen cent geef, terwijl de meesten die wel een centje geven dit alleen maar doen om zichzelf beter te voelen dan die sukkel en in feite nog grotere egoisten & arrogante zakken zijn dan ik.

Ik ben consequent, ik betaal belastingen aan de staat waarmee de staat haar burgers moet beschermen tegen onheil, het sociaal net in België dient net voor het voorkomen dat mensen in zak & as gezet worden & op straat belanden, het feit dat er toch op straat leven ligt in mijn opziens aan het falen van het beleid én aan die mensen zelf, vergeet ook niet dat een deel van de bedelaars niet eens echt bedelaars zijn. Ik kan geen onderscheid maken tussen de echte bedelaars & de foefelaars, ergo, ik geef aan niemand.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 23 oktober 2009 om 11:57.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 12:26   #44
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik wou eigenlijk wijzen op het feit dat men mij verwijt van egoisme & arrogantie omdat ik dat volk geen cent geef, terwijl de meesten die wel een centje geven dit alleen maar doen om zichzelf beter te voelen dan die sukkel en in feite nog grotere egoisten & arrogante zakken zijn dan ik.

Ik ben consequent, ik betaal belastingen aan de staat waarmee de staat haar burgers moet beschermen tegen onheil, het sociaal net in België dient net voor het voorkomen dat mensen in zak & as gezet worden & op straat belanden, het feit dat er toch op straat leven ligt in mijn opziens aan het falen van het beleid én aan die mensen zelf, vergeet ook niet dat een deel van de bedelaars niet eens echt bedelaars zijn. Ik kan geen onderscheid maken tussen de echte bedelaars & de foefelaars, ergo, ik geef aan niemand.
Ik apprecieer uw eerlijkheid en oprechtheid en ben het grotendeels met u eens.

Ik geef sedert een paar jaar trouwens ook niets meer aan bedelaars. Ik dok al genoeg af, aan de overheid om het geld efficiënt te besteden.

Het is nogal flauw om de MIVB met de vinger te wijzen, terwijl onze overheid geld uit ramen en deuren smijt (met de 75.000.000,00 € voor een brug waarvan de eerste steen nog moet gelegd worden, om maar een recent voorbeeld te noemen, had men al veel kunnen doen voor de bedelaars die zich in de Brusselse metro begeven).
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 12:23   #45
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die armen moeten niet boeten.
Waar in hemelsnaam heb ik dat gezegd?

Waarom zou een vrouw van middelbare leeftijd zich moeten onderzoeken omdat zij op weg naar haar werk, in een groot bijna leeg stasion, alleen maar op de grond liggende zatlappen ziet, een beetje moet omlopen voor hunne kots, en heel af en toe aangsproken wordt en bij de arm genomen door zo'n niet gewassen dronkaard, die dan iets wil uitleggen al brabbelend zonder veel agressie te willen, maar door zijn daden toch bedreigend overkomt ...???
U vrouw eist een optreden van de politie om haar eigen gemoed te sussen en de slachtoffers daarvan zijn armen. Schoon is toch anders.
Iemand anders wil 'hang'jongeren de schuld geven, ja dat hangen is toch wel zeer gevaarlijk voor omstaanders.
Met aandrang vraag ik niet te kijken naar de gevolgen van onze maatschappelijke structuur maar poog de oorzaken ervan te zien en het is aan de oorzaken dat gewerkt moet worden; en aan de oorzaken werken is niet hetzelfde als de resultaten de kop inslaan of negeren, want die resultaten zullen steeds terugkomen in de een of andere vorm zolang de oorzaken onveranderd blijven.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 13:59   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
U vrouw eist een optreden van de politie om haar eigen gemoed te sussen en de slachtoffers daarvan zijn armen. Schoon is toch anders.
Iemand anders wil 'hang'jongeren de schuld geven, ja dat hangen is toch wel zeer gevaarlijk voor omstaanders.
Met aandrang vraag ik niet te kijken naar de gevolgen van onze maatschappelijke structuur maar poog de oorzaken ervan te zien en het is aan de oorzaken dat gewerkt moet worden; en aan de oorzaken werken is niet hetzelfde als de resultaten de kop inslaan of negeren, want die resultaten zullen steeds terugkomen in de een of andere vorm zolang de oorzaken onveranderd blijven.
Als een meiske/vrouw zich ergens onveilig voelt door een paar vetzakken, dan zijn die vetzakken de oorzaak daarvan en niet het slachtoffer.

Die vetzakken kunnen wel degelijk het slachtoffer zijn, maar dan wel van iets anders.
Vb. omdat ze onvoldoende aangemoedigd worden om te gaan werken, voor zij die kunnen werken.

Voorts zijn er veel meer 'armen' die andere mensen niet lastig vallen (en gewoon bedelen is dan nog niet lastig ...)

Luistert hé, met zo het omkeren van slachtofferrol en dergelijke meer, doet ge voor de zaak waar gij wilt voor uitkomen (en die ik waardeer) meer slecht dan goed.
Laat u zo toch niet opjutten door die propagandisten van klein-links, die met een heel andere agenda zitten dan gij vermoedt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 16:23   #47
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als een meiske/vrouw zich ergens onveilig voelt door een paar vetzakken, dan zijn die vetzakken de oorzaak daarvan en niet het slachtoffer.

Die vetzakken kunnen wel degelijk het slachtoffer zijn, maar dan wel van iets anders.
Vb. omdat ze onvoldoende aangemoedigd worden om te gaan werken, voor zij die kunnen werken.

Voorts zijn er veel meer 'armen' die andere mensen niet lastig vallen (en gewoon bedelen is dan nog niet lastig ...)

Luistert hé, met zo het omkeren van slachtofferrol en dergelijke meer, doet ge voor de zaak waar gij wilt voor uitkomen (en die ik waardeer) meer slecht dan goed.
Laat u zo toch niet opjutten door die propagandisten van klein-links, die met een heel andere agenda zitten dan gij vermoedt.

omkeren van de slachtofferrol????????
mensen die daar liggen zijn het slachtoffer, mensen die ze niet willen zien zijn slachtoffer van zichzelf.
'onvoldoende aangemoedigd om te werken' - zulke uitspraken zijn het triestige resultaat van indoctrinatie vanuit de waarlijke schuldigen; kak maar op de kap van de kanslozen die kunnen zich toch niet verdedigen.
Oud 24 oktober 2009, 18:11   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mensen die daar liggen zijn het slachtoffer, mensen die ze niet willen zien zijn slachtoffer van zichzelf.
'onvoldoende aangemoedigd om te werken' - zulke uitspraken zijn het triestige resultaat van indoctrinatie vanuit de waarlijke schuldigen; kak maar op de kap van de kanslozen die kunnen zich toch niet verdedigen.

Waarom laat je bij het kwoten, de bijzin weg ???

Om op mij te kakken ?

Zet dat recht, of ik smijt mijn schoen naar je kop.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 25 oktober 2009, 12:06   #49
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard kanslozen

Citaat:
Die kanslozen gaan beter bedelen aan de deuren v.d. OCMW's
Oud 25 oktober 2009, 14:30   #50
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Om op mij te kakken ?

huh?
Oud 25 oktober 2009, 17:38   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Huh, huh ... hardhorig aan ene kant en doof aan de andere kant ?

Dit staat letterlijk in mijn post nr 46

Citaat:

en dit iis jouw kwoot in post 47 (het rode duidt waar het probleem is)

Citaat:

huh huh ....

Oud 26 oktober 2009, 14:19   #52
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Huh, huh ... hardhorig aan ene kant en doof aan de andere kant ?

Dit staat letterlijk in mijn post nr 46

en dit iis jouw kwoot in post 47 (het rode duidt waar het probleem is)

huh huh ....
schoon u schrijft een of ander -asme wat ik eruithaal (ik streef naar optimaal energieverbruik en iets gaan doen is simpelweg verschikkelijk, je kunt ook gewoon iets doen zonder te moeten gaan.
Pas een mug, neen wacht 't is al een olifant
Oud 26 oktober 2009, 14:30   #53
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Om op mij te kakken ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 20:38   #54
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard oorzaken

Citaat:
mensen die "min of meer" lastig gevallen worden door bedelaars en anderen, zijn slachtoffer.
echte bedelaars zijn op hun beurt slachtoffer.
Van wat ? Van wie ? Waarom ?
Bedelaars zijn dikwijls het slachtoffer van ons sociaal vangnet waarvan de mazen TE GROOT zijn. Wie kan daar iets aan doen ? De lokale besturen. Niet "Brussel".
Waarom zijn er bedelaars ? Meestal omdat ze de weg niet kennen naar die lokale besturen.
Oud 13 november 2009, 11:25   #55
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad
13/11/2009
MIVB duldt bedelaars die niet opdringerig zijn
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20091113_017

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 november 2009 om 11:27.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 13:29   #56
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

T' is bijna winter ! Ze krijgen nog doden op hun geweten !
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 15:38   #57
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

onlangs in brussel noord bij een van die broodjeszaken een pamflet gelezen....
De 'werkmensen' van Brussel noord zouden vragen om ook daar daklozen te verwijderen vanwege de geur en het uitzicht (staat er zo geschreven : kunt u zich voorstellen wat het is om in zo'n geur te moeten werken....)?????????
Ik zou graag aan de opsteller van die brief vragen of u het zich kunt voorstellen om erin te leven?
Hoe ver drijven wij nog af in onze alles voor de schone schijn emo-wereld?
Oud 18 november 2009, 16:09   #58
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
onlangs in brussel noord bij een van die broodjeszaken een pamflet gelezen....
De 'werkmensen' van Brussel noord zouden vragen om ook daar daklozen te verwijderen vanwege de geur en het uitzicht (staat er zo geschreven : kunt u zich voorstellen wat het is om in zo'n geur te moeten werken....)?????????
Ik zou graag aan de opsteller van die brief vragen of u het zich kunt voorstellen om erin te leven?
Hoe ver drijven wij nog af in onze alles voor de schone schijn emo-wereld?
Soms denk ik wel eens: nog véél verder dan nu, want 'we' zijn nog maar pas begonnen (met dat afdrijven).

Maar als ik er dan nog eens over nadenk: 'we' zijn eigenlijk gewoon een beetje aan het teruggaan naar een tijd waarin het nog véél erger was dan nu het geval is.

Daarmee wil ik nog niet gezegd hebben dat ik die evolutie OK vind, hé.

Ik heb ooit al, op dit forum, het voorstel geopperd om bibliotheken 24/7 open te houden. Daklozen kunnen zich daar dan verschuilen, verwarmen en vooral: zich informeren, studeren, zichzelf kansen verschaffen om aan hun ellende te ontsnappen.

Maar misschien is dat een beetje naïef.

Ik geef vaak iets aan de oudere mevrouw die hier in de buurt staat te bedelen. Soms koop ik al eens een extra fles melk of een belegd broodje of zo.

Ik geef niks aan een iets jongere man die hier ook regelmatig op straat zit te schooien. Van die man wéét ik namelijk dat hij door het OCMW wordt geholpen.

Het verschil tussen die twee is: die mevrouw hoor je nauwelijks prevelen, die voelt zich duidelijk niet op haar gemak in haar rol van bedelares. De man heeft een brutale bek. Het scheelt niet veel of hij scheldt je uit voor rotte vis als je niks geeft.

Voor de rest ben ik het echter met velen hier eens: er is een sociaal vangnet, maar het werkt niet naar behoren. En de ergste bedelaarsbende in ons land is m.i. nog steeds de koninklijke familie. D�*t zijn pas onbeschaamde lefgozers!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 16:58   #59
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Soms denk ik wel eens: nog véél verder dan nu, want 'we' zijn nog maar pas begonnen (met dat afdrijven).

Maar als ik er dan nog eens over nadenk: 'we' zijn eigenlijk gewoon een beetje aan het teruggaan naar een tijd waarin het nog véél erger was dan nu het geval is.

Daarmee wil ik nog niet gezegd hebben dat ik die evolutie OK vind, hé.

Ik heb ooit al, op dit forum, het voorstel geopperd om bibliotheken 24/7 open te houden. Daklozen kunnen zich daar dan verschuilen, verwarmen en vooral: zich informeren, studeren, zichzelf kansen verschaffen om aan hun ellende te ontsnappen.

Maar misschien is dat een beetje naïef.

Ik geef vaak iets aan de oudere mevrouw die hier in de buurt staat te bedelen. Soms koop ik al eens een extra fles melk of een belegd broodje of zo.

Ik geef niks aan een iets jongere man die hier ook regelmatig op straat zit te schooien. Van die man wéét ik namelijk dat hij door het OCMW wordt geholpen.

Het verschil tussen die twee is: die mevrouw hoor je nauwelijks prevelen, die voelt zich duidelijk niet op haar gemak in haar rol van bedelares. De man heeft een brutale bek. Het scheelt niet veel of hij scheldt je uit voor rotte vis als je niks geeft.

Voor de rest ben ik het echter met velen hier eens: er is een sociaal vangnet, maar het werkt niet naar behoren. En de ergste bedelaarsbende in ons land is m.i. nog steeds de koninklijke familie. D�*t zijn pas onbeschaamde lefgozers!

²
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 13:37   #60
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Hoeveel 'bespaart' (besparen op geld dat niet van u is, zou op zich toch zeer makkelijk moeten gaan, me dunkt) die familie eigenlijk de komende jaren, kwestie van solidair te zijn in tijden van crisis?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be