Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2009, 15:33   #41
Fakkel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
De RVA kan iedereen meteen schorsen wegens langdurige werkloosheid. Werklozen mogen dan zelfs geen opleiding meer volgen van de RVA maar moeten meteen gaan werken! Naargelang de leeftijd (jonger dan 35 jaar) moet de werkloze minimaal 1 jaar voltijds werk kunnen bewijzen om terug een uitkering achteraf te krijgen. Ben je ouder dan 35 jaar is dit al 3 jaar voltijds werk!

Ook al heb je opleidingen gevolgd, ook al heb je 1000 sollicitatiebewijzen...de RVA wint want je bent langdurig werkloos.
Wat als je 50 bent, en nog maar 5 jaar gewerkt hebt, alles bijéén in uw hele leven ? Krijg je dan ook dop, of mag je direct op vervroegd pensioen ?
Fakkel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 15:33   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
als het crisis is bij de overheid en dus de sociale zekerheid en ziekteuitkeringen weer onder vuur komen te liggen, richten we onze pistolen op een paar tienduizenden werklozen die een dop krijgen van rond de 900 euro.
Het zijn luierikken en profiteurs die werklozen zeggen de meesten die werken

maar we vergeten dat de overheid bij de crisis voor miljarden de banken heeft gesteund, een crisis veroorzaakt door malafide bankdirecteurs en net zij kregen nu de steun

bedrijven krijgen miljarden steun via de notionele interest aftrek

rijkere mensen met wat kennis van de achterpoortjes van de belastingen, bedrijven, managers enz frauderen jaarlijks voor miljarden euro's, miljarden die de staat dus niet krijgt

laat onze eerlijk zijn het geld dat we moeten ophoesten voor misschien honderduizend werklozen is niks vergeleken met het geld dat word gefraudeerd door rijkere mensen en de steun die bedrijven krijgen

maar de media zorgt ervoor dat onze aandacht op werklozen worden gericht en niet op de ware schuldigen in de samenleving

het geld vloeit nog altijd maar in 1 richting en wie rijk is word enkel rijker punt uit
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 15:37   #43
Fakkel
Banneling

Standaard

Citaat:
als het crisis is bij de overheid en dus de sociale zekerheid en ziekteuitkeringen weer onder vuur komen te liggen, richten we onze pistolen op een paar tienduizenden werklozen die een dop krijgen van rond de 900 euro.

maar we vergeten dat de overheid bij de crisis voor miljarden de banken heeft gesteund, een crisis veroorzaakt door malafide bankdirecteurs en net zij kregen nu de steun

rijkere mensen met wat kennis van de achterpoortjes van de belastingen, bedrijven, managers enz frauderen jaarlijks voor miljarden euro's, miljarden die de staat dus niet krijgt

laat onze eerlijk zijn het geld dat we moeten ophoesten voor misschien honderduizend werklozen is niks vergeleken met het geld dat word gefraudeerd door rijkere mensen en de steun die bedrijven krijgen

maar de media zorgt ervoor dat onze aandacht op werklozen worden gericht en niet op de ware schuldigen in de samenleving

het geld vloeit nog altijd maar in 1 richting en wie rijk is word enkel rijker punt uit
100 % juist. Bij elke 100 doppers zal men er 5 of 6 vinden die niet anders willen doen, de rest zit daar tegen hun zin , en door de schuld van anderen.
En die anderen, dat zijn degenen die de lakens uitdelen.
Fakkel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 15:41   #44
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fakkel Bekijk bericht
100 % juist. Bij elke 100 doppers zal men er 5 of 6 vinden die niet anders willen doen, de rest zit daar tegen hun zin , en door de schuld van anderen.
En die anderen, dat zijn degenen die de lakens uitdelen.
Is het ooit anders geweest dat de sterkere zich verrijkt dankzij de zwakkere?nee toch...
Oud 22 oktober 2009, 15:48   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Neen. Verwijzingen zijn jobs waarvoor de werkloze 100% in aanmerking komt qua opleiding. De werkloze kan dus niet zeggen dat hij niet voldoet aan het profiel.
Dat mijn beste, kan ik ten zeerste tegenspreken. De enige keer de VDAB me een solicitatie toestuurde , was ik al aan't werk, ze waren maar 3 weken te laat. En ik zou moeten gaan soliciteren hebben voor fotoshopper in een drukkerij, want ik kon toch fotolassen....

Citaat:
Het gaat om jobs waar men weinig tot geen personeel kan voor vinden. De werkloze moet dan al een erg gegronde reden hebben om niet in aanmerking te komen. Na 6 maanden werkloosheid moet ook iedere werknemer aannemen wat de RVA voorstelt (wetgeving RVA).
Dakdekkers, een knelpuntberoep. Met mijn technische achtergrond zelfs een goeie beroepskeuze. Detail, ik heb wel hoogtevrees. Eigenlijk meer landingsvrees.
Oud 22 oktober 2009, 15:50   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Baard laten groeien, en gaan solliciteren in djellabba bvb
Dan word je vorkliftchauffeur bij ons op't werk.
Oud 22 oktober 2009, 15:52   #47
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Vlaanderen is de situatie totaal anders: de vlaamse RVA schorst iedereen die langdurig werkloos is (>1 jaar).
Bron?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 15:55   #48
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt als een bus. zal véél goedkoper uitkomen dan al dat ge-dop , en ge-leefloon. Minder paperassen, en veel eerlijker. Maar wel NIET voor vreemdelingen, hé !
Nu wat is het verschil tussen een onvoorwaardelijk basisinkomen, en een leefloon ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 15:56   #49
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is zeker om de jeugd aan te sporen goed hun best te doen op school ?
Denk eerder om de jeugd aan te sporen om te werken.
Oud 22 oktober 2009, 15:57   #50
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Die linkse wereldverbeteraars toch...
Die rechtse wereldverslechteraars toch...
Oud 22 oktober 2009, 15:59   #51
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De RVA kan iedereen meteen schorsen wegens langdurige werkloosheid. Werklozen mogen dan zelfs geen opleiding meer volgen van de RVA maar moeten meteen gaan werken! Naargelang de leeftijd (jonger dan 35 jaar) moet de werkloze minimaal 1 jaar voltijds werk kunnen bewijzen om terug een uitkering achteraf te krijgen. Ben je ouder dan 35 jaar is dit al 3 jaar voltijds werk!

Ook al heb je opleidingen gevolgd, ook al heb je 1000 sollicitatiebewijzen...de RVA wint want je bent langdurig werkloos.
Citaat:
Bron: Het laatste nieuws, 25/09/2009

Illegalen mogen zich laten inschrijven bij de VDAB waardoor zij een bewijs krijgen van "werkwilligheid" !

Zo gaan ze verder onze sociale zekerheid misbruiken! Eventjes snel inschrijven bij de VDAB en recht krijgen op een uitkering...daar gaat het om! Maar ooit gaan werken of zich aanpassen...neen!

Je begint stilaan na Shaddy en haar dubbelnicks de volgende forumnar te worden.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 oktober 2009 om 16:03.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 16:00   #52
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Is het ooit anders geweest dat de sterkere zich verrijkt dankzij de zwakkere?nee toch...
Vraagt toch wel enige nuance. Het is wel zo dat het niet met te werken is, dat ge geld verdient. Maar dit is wel geldig, zowel voor de sterkere die laat werken, als de zwakkere die niet werkt.
Oud 22 oktober 2009, 16:00   #53
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt als een bus. zal véél goedkoper uitkomen dan al dat ge-dop , en ge-leefloon. Minder paperassen, en veel eerlijker. Maar wel NIET voor vreemdelingen, hé !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door politics.be
Fakkel

Vreemdeling

Fakkel's schermafbeelding

Doe je 't expres omdat men je geen vreemdelingenhaat of discriminatie zou kunnen aanwrijven?

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 oktober 2009 om 16:16.
Oud 22 oktober 2009, 16:20   #54
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat mijn beste, kan ik ten zeerste tegenspreken. De enige keer de VDAB me een solicitatie toestuurde , was ik al aan't werk, ze waren maar 3 weken te laat. En ik zou moeten gaan soliciteren hebben voor fotoshopper in een drukkerij, want ik kon toch fotolassen....

Bloody hell. En zo'n mensen beslissen dan om je werkloosheidsuitkering af te nemen.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 22 oktober 2009, 16:23   #55
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

²
Het is altijd makkelijker om de zwakkeren in het vizier te nemen dan de sterken. Zij kunnen in tegenstelling tot de sterken zicht niet verweren.

Oud 22 oktober 2009, 16:37   #56
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
²
Het is altijd makkelijker om de zwakkeren in het vizier te nemen dan de sterken. Zij kunnen in tegenstelling tot de sterken zicht niet verweren.
Denkt ge.
Oud 22 oktober 2009, 16:40   #57
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
In Vlaanderen is de situatie totaal anders: de vlaamse RVA schorst iedereen die langdurig werkloos is (>1 jaar).

!![/b]
Ha ja?

Ik ben al vijftien jaar werkloos.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 16:43   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ha ja?

Ik ben al vijftien jaar werkloos.
Dat is knap, ik ken iemand die zal nu ook bijna zolang werkloos zijn maar die was overlaatst wat cursussen aan het volgen.

Volhouden zou ik zeggen, alle beetjes helpen om de staat kapot te maken.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 17:23   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is knap, ik ken iemand die zal nu ook bijna zolang werkloos zijn maar die was overlaatst wat cursussen aan het volgen.

Volhouden zou ik zeggen, alle beetjes helpen om de staat kapot te maken.
Ik wil niet zozeer de staat kapot maken als wel het Kapitalische Kalf.

Ik heb trouwens al heel wat cursussen gevolgd voor ik werkloos werd.

Mijn dochter aard naar haar vaartje. Na vijf jaar werkloosheid is ze nu universitaire studies begonnen om te kunnen blijven doppen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 oktober 2009 om 17:26.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 21:00   #60
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

22/10/09: De Vlaamse regering heeft intussen hun ongenoegen laten blijken tegen de waalse beslissing om werkzoekenden niet of weiniger te controleren.Dit kan echt niet!

Volgens de RVA moet een werkloze voldoen aan volgende regels:

1) Minimaal 15 brieven per dag versturen (best aangetekend,anders geen bewijs)
2) OF minimaal 10 sollicitatietelefoons per dag
3) Na 6 maanden werkloosheid ingaan op ALLE jobaanbiedingen

Ik las dat iemand hier al 15 jaar gaat stempelen? Normaal gezien is dit onmogelijk, omdat men opnieuw x-aantal jaren werk moet bewijzen,na een werkloosheidsduur! Dit geldt ook voor "gezinshoofden"!

Laatst gewijzigd door Gezond Vlaanderen : 22 oktober 2009 om 21:00.
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be