![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar het op neer komt in dit geval: denk je dat er hier ook reacties zouden staan indien Chinezen chocoladeletters in hun tekens in de winkel zouden leggen??? Neen dus. Leg jij maar uit waarom er juist en steeds opnieuw ivm met "die bepaalde groep" reacties komen, en ivm de vele andere groepen niet, ook al gaat het zoals nu over ... chocoladeletters??? Hierboven allesbehalve een antwoord op mijn vraag, nietwaar? En ook nog: (het ging over het gebruik van het woord "moslim") Wel, wil jij me (en zovele anderen) eens helpen met de term die ik volgens jou zou moeten gebruiken, en die toch niets aan duidelijkheid over laat? Een woord, geen halve blz graag? En geen term zoals "jongeren" waarbij iedereen nu wel snapt wat hij/zij moet snappen? Noord-Afrikanen misschien? Tja, er zijn zo van die vragen die je enkel kunt ontwijken en over iets anders moet beginnen, nietwaar? Laatst gewijzigd door andev : 8 november 2009 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://farm3.static.flickr.com/2490/...80e69502a4.jpg Zelfs alsze anderevormen verkrijgbaar zijn , uitgezonderd , juist ja .... , zie openingsthread !! Hetprobleem zit'm bijpaar heethoofden , die inALLES verkeerd als erookmaar iets ofwat moslimcultuur wordtvermeld , rechtstreek of onrechtstreeks , ofzelfs onbedoeld !! Is chocolade vorm vanarabische letters giftig ?? Wanneer je't breekt is erni'veel meer arabische vorm aan , tenzij jeen echte freak bent die exreem extremistischdenkt !! Deze , moetkunnen of niet kunnen ?? http://www.youtube.com/watch?v=363bWAtsD1Q ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 8 november 2009 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vraag me trouwens af naar wie je denkt te verwijzen als je het hebt over "lieden die zichzelf hier komen opdringen". Ik herinner je er even aan dat de overweldigende meerderheid van de mensen die jij als minderwaardig beschouwt hier in België geboren zijn en dus geen immigranten zijn. Degene die Arabische chocoladeletters produceert, verkoopt of koopt in België heeft precies evenveel recht om dat te doen als degene die hetzelfde doet met Geraardsbergse mattentaarten, om maar iets te noemen. Als je schrik hebt van die chocoladeletters, loop er dan in een boogje omheen.
Laatst gewijzigd door Doki : 8 november 2009 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag jou niet om "te verklaren" waarom Arabische letters enz enz! Ik vraag aan jou of je durft toegeven hoe het komt dat alles dat "Arabisch, moslim, islam-related enz" bij zeer veel mensen een bepaalde weerzin teweegbrengt, wat niet gebeurt bij bvb "Chinese chocoladeletters", want dat is geen onderdeel van "een geheel"! Het antwoord daarop ken jij heel goed, kan niet anders, maar daar loop je in een boogje omheen , met wat gemaakte verontwaardiging! Maar dat had ik wel gedacht! Idem voor die "lieden die zich hier komen opdringen": de soort die niet leven kan zonder halal, hoofddoekjes enz en nog de pretentie erbovenop heeft te doen alsof de autochtone inwoners waartussen ze lopen toch maar een soort ongelovige honden zijn waarvoor je niet het minste respect moet opbrengen, integendeel! Zij gaan ons vertellen wat er van onze gewoontes nog kan en wat niet! Diegenen uit die groep die zo denken mogen hier tien keer geboren zijn: het blijven ongewenste vreemdelingen die op die manier niet en nooit in onze maatschappij zullen passen, of jij dat kunt aanvaarden of niet! Dat soort mensen kent maar één doel en één oplossing: verder doen tot het hier "hun" maatschappij is geworden, en niet meer de "onze"! Als "toetje" verwijs ik je naar de zeer interessante bijdrage (posting nr 24) van SDX in de rubriek: "Het zal toch niet waar zijn, zeker!" Daar lees je duidelijk hoe iets dat begint en bestaat uit ogenschijnlijke prullen uiteindelijk toch eindigt in... Maar ik wil je leesplezier niet vergallen... Laatst gewijzigd door andev : 9 november 2009 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beste bewijs: de massamedia hebben het steeds over Marokkanen in Brussel, maar waar hoor je over de jongerenbendes uit Sub-Sahara Afrika die autochtone meisjes collectief verkrachten en steeds gewelddadiger roofovervallen plegen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 9 november 2009 om 16:12. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn antwoord op de vraag van de topicposter is - ik zal het nog eens herhalen zodat het mooi duidelijk wordt - dat een chocoladeletter inderdaad niet bevorderlijk zal zijn voor de integratie, omdat ze daar niet voor bedoeld is. Een chocoladeletter is bedoeld om lekker op te eten. Smakelijk!
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() Als je die Arabische chocoladeletter opeet, getuuigt dat dan niet van een verregaande minachting voor het Arabisch?
![]() ![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vind het niet kunnen (punt)
![]() |
#54 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niemand verplicht je om ze te kopen, hé.
![]() |
#56 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vermoed dat je hiermee bedoelt dat je het niet vindt kunnen dat dit soort chocoladeproducten verkocht wordt.
Ik vraag me af op welke basis jij zo'n verbod zou willen instellen. Als het verbod dat jij voorstelt erop zou neerkomen dat snoepgoed niet de vorm mag hebben van een taaluiting die afkomstig is uit een andere taal dan één van de Belgische landstalen, dan is er werk aan de winkel, want dat mag je meteen ook alle producten uit de handel nemen die Engelse taaluitingen bevatten, en dat zijn er nogal wat. Geen taarten meer met "Happy Birthday" erop, geen fortune cookies bij de Chinees met een Chinees ideogram, en ga zo maar door. Ik vermoed dat je voor zo'n verbod nogal wat tegenwind zult mogen verwachten van de middenstand en ik vermoed ook dat geen enkele politieke partij daar achter zal staan. Mocht je eerder een verbod in gedachten hebben dat specifiek het Arabisch viseert, dan kom je direct in aanvaring met de mensenrechten, want dat komt neer op discriminatie van één cultuur ten opzichte van andere culturen. Mocht zo'n verbod al bij meerderheid gestemd worden (wat nooit het geval zal zijn), dan zou justitie het onmiddellijk onderuit halen. Als je zulke voorstellen doet, dan kan je best eens stilstaan bij wat dat voorstel eigenlijk impliceert. Je zult dan snel tot de conclusie komen dat je bezig bent zelf in de praktijk te brengen wat je met alle geweld zegt te willen bestrijden.
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En gelijk heb je! En een hoofddoekje is er om je te beschermen tegen de zon... En een burka is er om... En halal is er om... En aparte zwemuurtjes zijn er om ... enz enz enz ... wacht nog een aantal jaren en: totaal: leve ons nieuw islamland! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een burka is er om....bommen onder te verstoppen. En halal is er om....topfit te zijn voor de strijd tegen volgevreten Belgen. En aparte zwemuurtjes zijn er om....de Belgische vloot aan te vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom komen er reacties op Arabische chocoladeletters en zullen er geen komen op de Chinese fortunecookies enz??? En gebruik toch de term "mensenrechten" "enz niet, want het is juist om dat te beschermen dat men hier een bepaalde gang van zaken wil doen stoppen, en het gaat echt niet enkel en alleen om "chocoladeletters"! Dit is maar een onderdeeltje van een geheel ... Arabisch en mensenrechten??? Gaat dat samen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Gesteld dat ze een 1 chocolade letter maken van dit woord (als dat fysiek zou kunnen):
الله Dan zou zwaar de tering uitbreken. |
![]() |
![]() |