![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De allerlaatste keer dat ik in mijn leven "officiële" liefdadigheidsinstellingen gesteund heb is na de tsunami. Er staat heel waarschijnlijk van dit geld nu nog miljoenen op bankrekeningen. De administratieve kosten die dergelijke organisaties doorrekenen zijn uitermate groot (hun directeurs zijn zeker vet betaald). Nog deze week las ik in een dagblad dat de financiële directrice van Unicef België veroordeeld werd voor corruptie en dat ze +/- 440,000 Euro Unicef geld naar haar eigen rekening doorstortte om een huis te kopen in Engeland en een Frankrijk. Er zouden ellenlange dergelijke voorbeelden kunnen aangehaald worden van uit gans de wereld. Waarom wordt er ook op de wereld niks ondernomen tegen de corrupte leiders van deze arme landen waaronder Haïti? Moest er iemand uit mijn buurt, mijn stad, die ik ken, vertrekken naar Haïti ben ik wel bereid volgens mijn budget een steuntje te geven dan direct aan die persoon, niet via eender welke organisatie.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet maandelijks schrapen om rond te komen, ik ga alleen werken, en momenteel kosten mijn bivakhuizen meer dan ze opbrengen (lopende rekening is van onze bivakhuizen), wegens de renovaties die wij momenteel doen. En het is steeds bij dezelfde groep dat ze komen aankloppen, een groep die hard moet werken voor het dagdagelijks brood, een groep die zwaar belast wordt (kunnen niets ontduiken), een groep die ziet hoe de overheid met hun zuurverdiende geld smijt, een groep die niets te zeggen heeft omdat ze niet of nauwelijks vertegenwoordigd is in een parlement, de senaat of in de regering. Een groep die eigenlijk veel mondiger zou moeten zijn en dit niet via vakbonden.
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() De efficientste hulp zou zijn ter plaatse de handen uit de mouwen steken en dingen verplaatsen, of het nu stukken beton, voedsel of gewonden zijn.
Maar ik ben er nu eenmaal niet, dus geef ik geld aan organizaties waar ik vertrouwen in heb. Tot nu toe is dat omgerekend 20 euro aan World Vision, een groep die hier in Azie actief is en waarvan ik weet dat ze goed werk levert bij aardbevingen, overstromingen, typhoons, en de tsunami. In Haiti (niet in Port-au-Prince) hebben ze twee projecten voor arme kinderen, dus ik weet dat ze echt aanwezig zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Vandaag lees je in HLN dat een VN-medewerker die 'financiële' hulp aan Haïti maar niks vindt.
...60 tot 70% van het staatsbudget komt nu al uit het buitenland. Die bijstandscultuur moet dringend doorbroken worden. Gegeven geld komt vaak bij de verkeerde mensen terecht. Er is een groot verschil tussen arm en rijk. Er zijn Haitianen die met splinternieuwe 4x4's rond rijden. We moeten vermijden dat met de financiële hulp villa's gebouwd worden.... Het is al heel opmerkelijk dat men dergelijke berichten 'nu' publiceert. Zo vlak voordat men iedereen warm probeert te maken om te geven. Soms kan je je dan ook afvragen...wie zit er achter deze massale 'geld inzameling'... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk guido, ik ging er vanuit dat het een spaarrekening betrof. Mijn fout. ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 20 januari 2010 om 01:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
zoals in Argentinië vroeger kreeg het gewone volk ook geen hulp... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
zo'n vijf jaar geleden. Dus.... in Haïti is geen landbouw mogelijk, alle grond is ge-erodeerd. Dus... er kwam hulp uit het buitenland > tonnen rijst bijv. Die rijst werd in beslag genomen door de politie. Enige tijd later kon je die rijst kopen in de warenhuizen. En wat kreeg de bevolking? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb zo langzaam de indruk dat die grote heisa en langdurige gedetailleerde media aandacht voor Haïti moet dienen om voor de NGO's (Unicef, Oxfam enz.) zoveel mogelijk geld op de bankrekeningen te krijgen. Natuurlijk heb ik medelijden met de getroffenen in Haïti maar natuurrampen zijn van alle tijden. Moest het geld nog goed besteed worden, o.k., maar dit betwijfel ik ten zeerste bv. als ik aan de tsunami denk! Trouwens, aangezien den belgiek en wangedrocht Europa ook een ferme duit bijdragen (van ons belastinggeld) steun ik sowieso Haïti.
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenaardig: er wordt hier in alle talen gezwegen over de échte hulp die de Amerikanen geven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Morgen de grote actie op de Nederlandse treurbuis.
Gierige Ollanders geven nooit wat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Schepen
|
![]() Ik heb eergisteren van die ramp gehoord, Rogette heeft het me verteld. En het is schandalig dat België zoveel geld schenkt aan Haiti, terwijl in België zoveel eigen mensen liggen te creperen in de riool van de straten!!! Want 75procent van het geld gaat verdwijnen in de broekzakken van de corrupte maffia die zi h voordoet als helper!!!
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ga je daarover iets schrijven in je volgende boek, Herman?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Schepen
|
![]() Wat kom jij altijd af met die Herman????? Laat mij met rust, als je niets zinnigs te vertellen hebt!!
![]() |
#55 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Gouverneur
|
![]() Ze mogen mijn bijdrage afhouden van het loon van de CEO van 't Rode Kruis:
Linkje: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Sammael : 20 januari 2010 om 22:57. |
||
![]() |
![]() |