![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: laat ons, om profiteurs te ontmoedigen, het eeuwigdurend dopgeld afschaffen | |||
ja inderdaad, afschaffen maar |
![]() ![]() ![]() |
26 | 28,26% |
nee, helemaal niet afschaffen |
![]() ![]() ![]() |
27 | 29,35% |
beperken in tijd, maar hogere uitkeringen. |
![]() ![]() ![]() |
24 | 26,09% |
anders |
![]() ![]() ![]() |
15 | 16,30% |
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar noteer goed het beste zelfvertrouwen komt door gewoonweg weer te werken, en appreciatie te horen. Dus het beste concept zou een 'betaalde' proefperiode zijn, die elke werkloze de kans geeft om een maand op proef, zonder sociale zekerheid te betalen zijn diensten aan te bieden in het bedrijf, zodat je kunt 'testen' en evalueren. Het systeem zou voordelene hebben in twee richtingen: de werknemer krijgt zelfvertrouwen en kan in verschillende diensten of plaatsen proberen zijn beste plaats te zoeken in de maatschappij EN de werknemer heeft de kans om goedkoper te zoeken achter de beste werknemer En de overheid heeft minder werklozen te steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() Uitkering beperken in de tijd en aanpassen aan gemiddelde duur van de werkloosheid in sector of regio van de werkloze + bijsturing door cursussen, stages enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En gedwongen nietsdoen onder de armoedegrens, is dat ook profiteren of eerder langzaam creperen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is een dubbel marktfalen van de arbeidsmarkt. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 januari 2010 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Pensioen en dop, de stokpaardjes van de sossen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat moet wél voor iedereen hetzelfde zijn, want het moet op de armoedegrens gesteld worden, en niet 30% eronder, want de huidige toestand is een humanitair schandaal. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 januari 2010 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Xeno wordt wakker, ja dat heet communisme, je werkt voor de staat als je werkloos bent. En als je niets doet ben je niet werkloos maar gewoon iemand die niets doet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Krijg je niet 60% van uw laatste wedde ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moeten in belgië(een heel klein land) 4 regeringen zijn? een vlaamse, waalse , brusselse en federale telkens met heel wat politiekers die toch iets meer dan een maandloon van 1200 euro hiervoor krijgenDat vraag ik me ook al jarenlang af. bankdirecteuren, managers, directeuren algemeen enzovoorts durven zich zelf in de ergste crisis miljoenen euro bonussen geven zonder dat hier iets van gezegd kan worden.Heel juist
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf en meerdere vrouwen van mijn generatie stopten met werken toen er kinderen kwamen. Er waren vroeger geen honderden voorzieningen als nu : crèches, onthaalmoeders, mogelijkheid tot loopbaanonderbreking. Als de kinderen oud genoeg waren (bij mij 7 en 8 jaar) zette moeder haar loopbaan verder. In die niet-gewerkte jaren werd er niet gestempeld. Gevolg : tegen de pensioenleeftijd aan ziet men zich plots geconfronteerd met het feit dat men onmogelijk aan voldoende loopbaanjaren kan geraken om een volwaardig pensioen te krijgen. Dus al die vrouwen die vroeger thuisbleven om zelf hun kinderen op te voeden moeten daarvoor gestraft worden?
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou jij; volgens dit standpunt; nog werkloosheidsuitkering krijgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de banken hebben steun nodig, omdat hun TIER1 ratio moet aangepast wordenop een moment dat niemand nog geld wil geven aan hen, en op een moment dat ze iets die meer waard is dan 0euro moeten afboeken naar 0euroL. Dus had de overheid niets gedaan, dan ging de wereld wel verder gaan hoor. Die TIER1 is niet eens een uitvinding van de banken zelf; maar ook ergens een of andere richtlijn van een ambtenaar. De overheid daarentegen heeft geld tekort op haar begroting (dat heeft dus niets te maken met het geld dat ze geleend hebben aan de banken) maar alles te maken met hun bestuurlijk werk. En die mensen vragen straks meer belastingen en meer inkomsten van hun burgers. Dus samengevat: elk moet eerst voor zijn eigen deur schoonmaken, en mag dan kritiek geven. Dus de overheid moet haar begroting opkuisen, en de banken moeten maximum geld verdienen om die lening tekunnen aflossen. |
|
![]() |
![]() |