Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Zal Benedictus XVI vervolgd worden ???
Ja. 6 20,69%
Nee. 23 79,31%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2010, 21:25   #41
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij manipuleert en verdraait feiten, neemt zelf besluiten in naam van Dennett en Hawking, geeft nergens één citaat om ook maar iets te staven.
Hawking?
Ik manipuleer en verdraai feiten? Geef een voorbeeld met een bron over deze feiten en citeer waar ik ze heb verdraaid.

Citaat:
Onkunde of kwaadwilligheid?
Klunzig autodidact of papegaaitje van de imam?
Cafépraat en maakt u hier de laatste caféuitspraakje van, aub. Als je met dit trucje weg wilt lopen, dan mag u dat wel zonder trucjes en cafépraat.

Ik wacht dus op een voorbeeld met bron en citaat.

Laatst gewijzigd door porpo : 13 april 2010 om 21:27.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 22:06   #42
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Je denkt dus dat de aanklacht onontvankelijk gaat worden verklaard. Want ze gaat zeker ingediend worden.
Op welke gronden denk je dat ze dat gaan doen? Ik kan namelijk geen reden verzinnen.
'Ze' zullen wel iets verzinnen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 01:24   #43
Geert C

Standaard

Citaat:
Je denkt dus dat de aanklacht onontvankelijk gaat worden verklaard. Want ze gaat zeker ingediend worden.
Op welke gronden denk je dat ze dat gaan doen? Ik kan namelijk geen reden verzinnen.
1. Zijn diplomatieke onschendbaarheid.
2. Het feit dat de feiten waarvan ie beschuldigd wordt niet onder de noemer misdaden tegen de menselijkheid vallen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 06:08   #44
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
1. Zijn diplomatieke onschendbaarheid.
2. Het feit dat de feiten waarvan ie beschuldigd wordt niet onder de noemer misdaden tegen de menselijkheid vallen.
2. moet je vergeten, de aanklacht gaat waarschijnlijk van kerkdonateurs komen die aanklagen dat hun bijdragen worden gebruikt voor het betalen van zwijggeld en het ontrekken aan het gerecht. Waar of niet waar, voldoende voor onderzoek.

1. staat ter discussie. Vaticaanstad is geen staat zoals een andere. Voor de rest van de wereld is vaticaanstad officieel een stad in italie. En is de paus een italiaan.

Heb je nog iets anders, want zelfs met alleen de twijfel over die onschendbaarheid zou ik als paus niet gerust zijn nu.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 06:31   #45
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees van niet.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 06:44   #46
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Hawking?
Ik manipuleer en verdraai feiten? Geef een voorbeeld met een bron over deze feiten en citeer waar ik ze heb verdraaid.

Cafépraat en maakt u hier de laatste caféuitspraakje van, aub. Als je met dit trucje weg wilt lopen, dan mag u dat wel zonder trucjes en cafépraat.

Ik wacht dus op een voorbeeld met bron en citaat.
"Ze gaan niet direct zeggen dat er geen leven, vrijheid is. Het is hun reductionistische mensbeeld die er het ontkennen van leven, dood, vrije wil en dwang, insluit."

Dat zei je gisteren. Dat is jouw citaat.
Nu graag een citaat waar, kies maar van één van de twee, beweert dat er geen leven of vrijheid is.

Cafépraat is namen lanceren, deze mensen afrekenen op uitspraken die ze blijkbaar nooit gedaan hebben.

De bal ligt in uw kamp.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 april 2010 om 06:53.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 09:10   #47
Geert C

Standaard

Citaat:
2. moet je vergeten, de aanklacht gaat waarschijnlijk van kerkdonateurs komen die aanklagen dat hun bijdragen worden gebruikt voor het betalen van zwijggeld en het ontrekken aan het gerecht. Waar of niet waar, voldoende voor onderzoek.
Hangt er vanaf hoe ze te werk gaan en wie er geviseerd wordt, lijkt me.

Citaat:
1. staat ter discussie. Vaticaanstad is geen staat zoals een andere. Voor de rest van de wereld is vaticaanstad officieel een stad in italie. En is de paus een italiaan.
Al de landen die het Vaticaan diplomatiek erkennen (meer dan 170, waaronder het VK) en de Verenigde Naties denken er anders over.

Citaat:
Heb je nog iets anders, want zelfs met alleen de twijfel over die onschendbaarheid zou ik als paus niet gerust zijn nu.
Elke twijfel over zijn diplomatieke onschendbaarheid berust louter op wishful thinking.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 14 april 2010 om 09:10.
Oud 14 april 2010, 09:42   #48
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu graag een citaat waar, kies maar van één van de twee, beweert dat er geen leven of vrijheid is.
Ik heb dat in deze topic tweemaal herhaald en gezegd dat hun mensbeeld het ontkennen van vrijheid en leven insluit. In mijn topics "Ook fout bestaat niet --" en "Ga jij echt dood?", trouwens ook.

Citaat:
deze mensen afrekenen op uitspraken die ze blijkbaar nooit gedaan hebben.
Citaat:
Ik ken te weinig van Dennett om op basis van één zin, die dan nog uw interpretatie is, me hier over hem uit te spreken.
Moet ik jou vanaf nu serieus nemen?
Oud 14 april 2010, 09:49   #49
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb dat in deze topic tweemaal herhaald en gezegd dat hun mensbeeld het ontkennen van vrijheid en leven insluit. In mijn topics "Ook fout bestaat niet --" en "Ga jij echt dood?", trouwens ook.

Moet ik jou vanaf nu serieus nemen?
Als het over filosofie gaat wel, ja.
Over schrale woestijngodsdiensten zal u ongetwijfeld meer weten.

Maar nogmaals: je kan niet zomaar willekeurig en foutief conclusies afleiden op basis van stellingen van anderen.
De conclusies die jij trekt, vallen vanaf dan onder jouw verantwoordelijkheid, niet die van Dennett of wie dan ook.
Oud 14 april 2010, 09:56   #50
Another Jack
Banneling

Standaard

Heel andere vraag, porpo.

Klopt het dat moslims systematisch weigeren dat men organen gebruikt van hun overledenen?

En klopt het dat ze niet weigerachtig staan tegenover het ontvangen van een orgaan?
Oud 14 april 2010, 10:01   #51
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Het is in het algemeen een noodzaak om leven en vrijheid te ontkennen als je het determinisme op fysisch niveau stelt. De onzin van de reductionismes van de twee priesters Dennett en Dawkins, vallen in hetzelfde onzinnige pot. De realiteit (lichaam-geestelijke / materialistische en immaterialistische mens) spreekt hun bijgeloof tegen, dat is de reden waarom ze rond de pot draaien wanneer we een discussie over vrijheid en leven voeren. Niet vreemd, maar meer kunnen we van die atheïstische priesters ook niet verwachten.

Citaat:
deze mensen afrekenen op uitspraken die ze blijkbaar nooit gedaan hebben.
Citaat:
Ik ken te weinig van Dennett om op basis van één zin, die dan nog uw interpretatie is, me hier over hem uit te spreken.
Noem je jezelf tegenspreken een "filosofie"? Raar!
Oud 14 april 2010, 10:03   #52
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt het dat moslims systematisch weigeren dat men organen gebruikt van hun overledenen?
En klopt..
De vraag is of (x) klopt. Je gelooft dus en "klopt niet" ook.
Dus je gelooft in fout/juist. Maar vriend, fout en juist bestaan niet.
Lees hier: Ook fout bestaat niet --!
Oud 14 april 2010, 10:08   #53
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij en ik fietsen samen. Plotseling zeg ik: "opgepast voor die paal", en jij zegt "niet juist, er staat geen paal" waarna jij er vol met je gezicht op knalt.

Was ik dan "juist" of"fout" ?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 10:57   #54
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hangt er vanaf hoe ze te werk gaan en wie er geviseerd wordt, lijkt me.
Ik ga ervan uit dat de advocaten weten wat ze doen. Ze zullen die bedenkingen ook maken en omzeilen.

Citaat:
Al de landen die het Vaticaan diplomatiek erkennen (meer dan 170, waaronder het VK) en de Verenigde Naties denken er anders over.
Elke twijfel over zijn diplomatieke onschendbaarheid berust louter op wishful thinking.
Wishfull thinking zit er zeker en vast in. Maar toch is hier stront de knikker.

Maar Benedictus XVI geniet als staatshoofd immuniteit en kan niet als getuige worden betrokken bij rechtszaken, zo liet het Vaticaan weten. Hoogleraar Internationaal Recht Willem van Genugten (UvT) betwist dit. Hoogleraar Kerkelijk Recht Rik Torfs (KU Leuven) licht toe hoe het binnen de katholieke kerk geregeld is.
http://www.radio1.nl/contents/14485-...utostart=17922

luister even, het belangrijke begint na 6 minuten.
Oud 14 april 2010, 11:17   #55
Zyklon B
Banneling

Standaard

Vaticaanstad is rijker dan Europa samen. Het zal niet gebeuren. Spijtig genoeg. Het volk kan natuurlijk altijd proberen om Vaticaanstad massaal te bestormen en het te proberen. Publiekelijke ophanging lijkt me een faire straf. En het offerblok ledigen en de armen hun maag vullen.
Zyklon B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 11:22   #56
Geert C

Standaard

Citaat:
Ik ga ervan uit dat de advocaten weten wat ze doen. Ze zullen die bedenkingen ook maken en omzeilen.
Goh, ik heb zo een paar uitlatingen van die advocaten gelezen, zoals de bewering dat de diplomatieke relaties van al die landen met het Vaticaan niet "van volle diplomatische waarde" zouden zijn, die me doen vermoeden dat ze enkel even in de belangstelling willen staan en voor de rest niet goed weten waar ze mee bezig zijn.

Citaat:
Wishfull thinking zit er zeker en vast in. Maar toch is hier stront de knikker.

Maar Benedictus XVI geniet als staatshoofd immuniteit en kan niet als getuige worden betrokken bij rechtszaken, zo liet het Vaticaan weten. Hoogleraar Internationaal Recht Willem van Genugten (UvT) betwist dit. Hoogleraar Kerkelijk Recht Rik Torfs (KU Leuven) licht toe hoe het binnen de katholieke kerk geregeld is.
http://www.radio1.nl/contents/14485-...utostart=17922

luister even, het belangrijke begint na 6 minuten.
Kan het nu niet beluisteren, zal dus tot vanavond of zo moeten wachten.
Oud 14 april 2010, 11:57   #57
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is in het algemeen een noodzaak om leven en vrijheid te ontkennen als je het determinisme op fysisch niveau stelt. De onzin van de reductionismes van de twee priesters Dennett en Dawkins, vallen in hetzelfde onzinnige pot. De realiteit (lichaam-geestelijke / materialistische en immaterialistische mens) spreekt hun bijgeloof tegen, dat is de reden waarom ze rond de pot draaien wanneer we een discussie over vrijheid en leven voeren. Niet vreemd, maar meer kunnen we van die atheïstische priesters ook niet verwachten.

Noem je jezelf tegenspreken een "filosofie"? Raar!
Ik heb mezelf gëinformeerd over Dennett.
Ken je dat?

Determinisme is wel je goochelterm waarmee je alle onzin probeert mee toe te dekken. Wat is determinisme volgens jou?

Waarom kan jij nooit op simpele vragen antwoorden in verband met orgaandonatie?
Oud 14 april 2010, 12:00   #58
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry porpo,

Maar deze orakeltaal snap ik niet.

Laat ik de vraag herformuleren, er van uit gaande dat je van goede wil bent:

Is er in de islam een verbod op organen verwijderen uit een lijk?

Dit is een ja/neen vraag.
Oud 14 april 2010, 12:52   #59
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Goh, ik heb zo een paar uitlatingen van die advocaten gelezen, zoals de bewering dat de diplomatieke relaties van al die landen met het Vaticaan niet "van volle diplomatische waarde" zouden zijn, die me doen vermoeden dat ze enkel even in de belangstelling willen staan en voor de rest niet goed weten waar ze mee bezig zijn.

Kan het nu niet beluisteren, zal dus tot vanavond of zo moeten wachten.
Ik heb hetzelfde vermoeden gehad. Ik ga ervan uit dat dat proefballonnetjes waren die nog worden bijgestuurd.

Anyway, dat audiostukje dat ik postte geeft ook geen uitsluiting. Onschendbaarheid geldt blijkbaar voor geen enkel staatshoofd als het gaat over oorlogsmisdaden, misdaden tegen de menselijkheid en nog eentje dat ik vergeet.

Het wordt in alle geval interessant.
Oud 14 april 2010, 17:22   #60
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Nog een grappig filmpje: The arrest of the pope trailer: http://www.youtube.com/watch?v=EAauyXRzhDY
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be