Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2010, 16:10   #41
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Je bent hier appelen met peren aan het vergelijken.

Een koffiezet werkt of werkt niet. Bij digitale televisie komt er wel wat meer bij kijken. Signaalsterkte, binnenhuisbekabeling, abonnementen, contracten, compatibiliteit, ... . Is het apparaat van de maatschappij zelf kan er een oplossing worden gezocht, eventueel door een technicus langs te sturen. Is het apparaat niet van de maatschappij, dan mag je je plan trekken.
Bij satelliet en DVB-T kan dat nochtans wel allemaal, en dat is minstens even ingewikkeld.
Maar ik ken de argumenten van de tegenstanders van vrije hardwarekeuze al door en door.
Ik heb al eens oog in oog gezeten met een kabinetsmedewerker van Lieten, die verdacht veel Telenet verdedigde.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 16:18   #42
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En nochtans zijn er veel abonnees die hun box al lang niet meer aan de modem hangen.
Enkel als er meerdere boxen in huis zijn wordt die interactiviteit opgedrongen, maar in ruil krijg je dan wel alle abonnementen op alle boxen.
Klopt.

Citaat:
Jazeker, want dan ontsnap je aan dit soort sabotages, en geldaftroggelarijen.
Als je een box aankoopt, dan kost digitale televisie u maandelijks niets meer. Integendeel, uw kabelabonnement is goedkoper als je digitaal kijkt.

Citaat:
Het idee dat je alles bij één provider moet hebben is belachelijk.
Verplicht er u iemand dat?
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 22:17   #43
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bij satelliet en DVB-T kan dat nochtans wel allemaal, en dat is minstens even ingewikkeld.
En niet te vergeten de talloze kabelmaatschappijen overal ter wereld die wel vrije keuze toelaten.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 22:42   #44
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Als je een box aankoopt, dan kost digitale televisie u maandelijks niets meer. Integendeel, uw kabelabonnement is goedkoper als je digitaal kijkt.
Maar een HD digicorder kun je niet aankopen, daarvoor moet je iedere maand huurgeld betalen.
Een manier om voor eeuwig geld uit uw zak te kloppen dus.

Citaat:
Verplicht er u iemand dat?
Jij bent het die hier zit te verantwoorden waarom de hardware en software door Belgacom en Telenet moeten opgedrongen worden, zogezegd omdat dat beter is voor de klant.
Alleen heeft de klant daar geen enkele keuze in, en zie je ook dat het wel anders kan bij andere sectoren.
Oud 4 september 2010, 08:49   #45
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bij digitale televisie komt er wel wat meer bij kijken. Signaalsterkte, binnenhuisbekabeling, abonnementen, contracten, compatibiliteit, ... . Is het apparaat van de maatschappij zelf kan er een oplossing worden gezocht, eventueel door een technicus langs te sturen. Is het apparaat niet van de maatschappij, dan mag je je plan trekken.
Ooit was er de RTT. Als je telefoon wilde, dan moest je bij hen een abonnement nemen, en moest je bij hen ook een telefoontoestel kopen of huren. Vandaag kun je bij Belgacom nog altijd een toestel kopen of huren, en heel wat mensen doen dat ook omdat ze erop vertrouwen dat ze op die manier betere support kunnen krijgen. Prima, niks mis mee. Maar ondertussen zijn er toch heel veel andere mensen blij dat ze tegenwoordig de vrije keuze hebben om ergens anders een mooier/beter/... toestel te halen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 09:20   #46
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar een HD digicorder kun je niet aankopen, daarvoor moet je iedere maand huurgeld betalen.
Een manier om voor eeuwig geld uit uw zak te kloppen dus.
Wat de HD Digicorder betreft is dat inderdaad zo. Buiten deze box heb je ook nog Digibox, Digicorder en HD Digibox. Dus als je een aankoop wilt doen heb je wel degelijk die mogelijkheid. Denk eraan bij een aankoop is er maar 2 jaar garantie, bij huur is die garantie er continu. Nog een voordeel bij een huurbox is wanneer er een nieuwer model uitkomt je onmiddellijk deze kunt laten swappen. Het komt erop neer wanneer je een toestel huurt er ook voordelen aan verbonden zijn. en als je toch een box wenst aan te kopen heb je alternatieven, daarom niet de meest ideale maar ze zijn er.

Citaat:
Jij bent het die hier zit te verantwoorden waarom de hardware en software door Belgacom en Telenet moeten opgedrongen worden, zogezegd omdat dat beter is voor de klant.
Alleen heeft de klant daar geen enkele keuze in, en zie je ook dat het wel anders kan bij andere sectoren.
Niet overdrijven. Het enige wat ik doe is u trachten te laten inzien dat er redenen kunnen zijn waarom een bedrijf zo handelt.
Oud 4 september 2010, 09:28   #47
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ooit was er de RTT. Als je telefoon wilde, dan moest je bij hen een abonnement nemen, en moest je bij hen ook een telefoontoestel kopen of huren. Vandaag kun je bij Belgacom nog altijd een toestel kopen of huren, en heel wat mensen doen dat ook omdat ze erop vertrouwen dat ze op die manier betere support kunnen krijgen. Prima, niks mis mee. Maar ondertussen zijn er toch heel veel andere mensen blij dat ze tegenwoordig de vrije keuze hebben om ergens anders een mooier/beter/... toestel te halen.
Dat is waar. En dat zou ook ideaal zijn als dit voor Digitale TV zou kunnen. Ik ben zelf ook voorstander voor vrije marktkeuze. Het is wel zo dat de technologie voor digitale tv, laat staan voor HD, nog volop in ontwikkeling is. Bij telefonie is dit niet het geval.
Oud 4 september 2010, 12:22   #48
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben zelf ook voorstander voor vrije marktkeuze.

Vrije marktkeuze zou gaan betekenen dat de Vlaamse commerciele omroepen omvallen.
Gaat dus niet gebeuren.
De meeste Nederlandse zenderse blijven dus van de Vlaamse en Brusselse kabel verwijderd.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 12:32   #49
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Vrije marktkeuze zou gaan betekenen dat de Vlaamse commerciele omroepen omvallen.
Gaat dus niet gebeuren.
De meeste Nederlandse zenderse blijven dus van de Vlaamse en Brusselse kabel verwijderd.
Er is een vrije marktwerking. Alleen is het wel normaal dat men met een Vlaamse zendvergunning niet in Nederland kan uitzenden en omgekeerd. Dit heeft te maken met auteursrechten en dergelijke (openbare omroepen zijn een uitzondering). Maar niets staat RTL4 en 5 in de weg om een Vlaamse zendvergunning aan te vragen.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 22:49   #50
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven. Het enige wat ik doe is u trachten te laten inzien dat er redenen kunnen zijn waarom een bedrijf zo handelt.
De meest voor de hand liggende is een monopoliepositie die ze optimaal uitbuiten om hun winst te maximaliseren. ze dwingen mij hun hardware op zodat ze mij elke maand netjes 2x 8 euro uit mijn zak kunnen kloppen.
vroeger wa het abbo 11 euro en vandaag is dat, mi althans, 16 euro.
en of ge dit nu huur noemt of abbo is allemaal semantiek want uiteindelijk zijn zowel telenet als belgacom ca 20 �* 25 % duurder als onze geliefkoosde integan terwijl de service gewoon totaal ingestort is.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 23:05   #51
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Er is een vrije marktwerking. Alleen is het wel normaal dat men met een Vlaamse zendvergunning niet in Nederland kan uitzenden en omgekeerd. Dit heeft te maken met auteursrechten en dergelijke (openbare omroepen zijn een uitzondering). Maar niets staat RTL4 en 5 in de weg om een Vlaamse zendvergunning aan te vragen.
TF1 en bv RAI uno hebben geen Vlaamse zendvergunning.

Nochtans kunnen wij allen genieten in Vlaanderen van de grootste tv stations uit het Franstalige taalgebied.

Eind jaren 80 werd op politiek niveau besloten om commerciele nl zenders te weren om VTM levensvatbaar te maken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 09:16   #52
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Wat de HD Digicorder betreft is dat inderdaad zo. Buiten deze box heb je ook nog Digibox, Digicorder en HD Digibox. Dus als je een aankoop wilt doen heb je wel degelijk die mogelijkheid.
Oh neen, begrijp mij niet verkeerd, ik wil helemaal geen Telenet toestel, een goed toestel als een Dreambox, waar je kabeltuners kunt instoppen, dat zou een goede aankoop zijn.
Maar Telenet saboteert dat dat samenwerkt.

Citaat:
We kennen de motieven maar al te goed : geldzucht is het enige.
Er wordt heel veel verdiend aan het opdringen van te dure hardware.
Flexview (8€/maand) was maar mogelijk omdat Telenet de hardware en software in handen had.
En straks komen ze dus weer met een variant om u extra geld uit uw zakken te kloppen.
Neen, er zijn geen technische redenen om vrije hardwarekeuze niet mogelijk te maken.
Oud 5 september 2010, 09:18   #53
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Je bent hier appelen met peren aan het vergelijken.

Een koffiezet werkt of werkt niet. Bij digitale televisie komt er wel wat meer bij kijken. Signaalsterkte, binnenhuisbekabeling, abonnementen, contracten, compatibiliteit, ... . Is het apparaat van de maatschappij zelf kan er een oplossing worden gezocht, eventueel door een technicus langs te sturen. Is het apparaat niet van de maatschappij, dan mag je je plan trekken.
Allemaal rookgordijntjes die door Telenet medewerkers opgezet worden om het onredelijke te verantwoorden.

Signaalsterkte, binnenhuisbekabeling, abonnementen, contracten, compatibiliteit...
zijn factoren die net zo goed bij satelliet TV spelen, en daar is wel vrije hardwarekeuze mogelijk.
Geef dus maar gauw toe dat het een pure geldkwestie is.
Oud 5 september 2010, 13:28   #54
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allemaal rookgordijntjes die door Telenet medewerkers opgezet worden om het onredelijke te verantwoorden.

Signaalsterkte, binnenhuisbekabeling, abonnementen, contracten, compatibiliteit...
zijn factoren die net zo goed bij satelliet TV spelen, en daar is wel vrije hardwarekeuze mogelijk.
Geef dus maar gauw toe dat het een pure geldkwestie is.
Vergeet niet wat Telenet aanbiedt is "interactieve" digitale televisie. Decoders die daarvoor niet uitgerust zijn vallen sowieso uit de boot.

Wat de geldkwestie betreft, elk bedrijf heeft tot doel winst te maken. Daarvoor hoef je niet enkel de telecombedrijven te gaan viseren. Laten we wat dat betreft redelijk blijven.
Oud 5 september 2010, 14:49   #55
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Vergeet niet wat Telenet aanbiedt is "interactieve" digitale televisie. Decoders die daarvoor niet uitgerust zijn vallen sowieso uit de boot.
Je gaat perfect op het parcours van je voorgangers voort.
Werk jij voor Telenet ?
Het zijn precies altijd dezelfde argumenten, en zelfs in dezelfde vologorde ook.

1. Ik heb geen nood aan interactiviteit.
Ik wil ook niet dat een bedrijf mij verplicht dat erbij te nemen.

2. Ik wil nog eens op het technische aspect terugkomen.
Problemen met signaalsterkte, compatibiliteit, enz..
Hoe verklaar je dan dat je wel met een ander toestel bijv. de VRT zenders kunt ontvangen, zelfs in HD ?
Daarmee heb je toch het perfecte bewijs dat het niet van niet kunnen, maar van niet willen is.
Oud 5 september 2010, 14:55   #56
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Geef 10 % van budget dat hier ten onrechte aan illegalen wordt gegeven aan de VRT. Op voorwaarde dat ze dan 'De morgen' niet meer volgen voor hun nieuwsgaring.
Lap, thread over digitale televisie en in post 5 beginnen ze weeral over illegalen te zagen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 15:01   #57
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vergeet niet wat Telenet aanbiedt is "interactieve" digitale televisie.
ze bieden eht niet aan, ze dwingen het op. mijn grootouders worden al maanden gepest door telenet met hun ouderwets integan kabeltje krijgt ge: constant verdwijnen zenders, komen er nieuwe bij, veranderen frequenties, ...
tussen dit en 3j zal telenet het analoge aanbod gewoon stopzetten en iedereen zo'n bakje in de maag splitsen. het enige interactieve is dat ge filmkes kunt huren en voor elk bakje apart moet betalen. mja, ooit al van de videotheek gehoord?

ik zat bij integan en had daar alle zenders digitaal met mijne digitale ingebouwde tuner. nu is die tuner waardeloos en zit ik bij belgakrom en die zijn al even crapuleus als teleslet. en ik kan geen satelliet zetten en dvb-t zal ook niets worden in vlaanderen. end of story en misschien ga ik stilaan mijn tv abo buitengooien

Laatst gewijzigd door 1207 : 5 september 2010 om 15:02.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 15:07   #58
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Is een vrije keuze van koffiezet zo ideaal? Als er een probleem is, waar ga je dan terecht kunnen? Bij de klantendienst van Douwe Egberts? En wat met de koffiefilters? Compatibel met elk apparaat?
Indien je een Citroën of Peugeot koopt kan je toch ook enke met Michelinbanden rijden, logisch toch? vergissing!!, je kan er Pirelli, Continental, Bridgestone of Firestone etc op zetten.
Nee, met je TV gaat dat niet. Spijtig dus. J�*, in Frankrijk doe je dat met een Freebox of X-box, in Duitsland heet het anders, maar het is compatibel .
In Vlaanderen niet.
In Duitsland klaagt men dat 't zoveel duurder is dan in Spanje.

In Frankrijk kost een kabeltv+internet+telefoon 30€/maand , las ik vorige maand. Daar kunnen we hier alleen maar van dromen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 september 2010 om 15:18.
Oud 5 september 2010, 15:10   #59
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ze bieden eht niet aan, ze dwingen het op. mijn grootouders worden al maanden gepest door telenet met hun ouderwets integan kabeltje krijgt ge: constant verdwijnen zenders, komen er nieuwe bij, veranderen frequenties, ...
tussen dit en 3j zal telenet het analoge aanbod gewoon stopzetten en iedereen zo'n bakje in de maag splitsen. het enige interactieve is dat ge filmkes kunt huren en voor elk bakje apart moet betalen. mja, ooit al van de videotheek gehoord?

ik zat bij integan en had daar alle zenders digitaal met mijne digitale ingebouwde tuner. nu is die tuner waardeloos en zit ik bij belgakrom en die zijn al even crapuleus als teleslet. en ik kan geen satelliet zetten en dvb-t zal ook niets worden in vlaanderen. end of story en misschien ga ik stilaan mijn tv abo buitengooien
Bad luck. Teleslet heet TELENET VLAANDEREN !

Shape of things to come...
Oud 5 september 2010, 18:48   #60
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

We noemen dit evolutie. Ofwel ga je mee ofwel niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be