![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Die man is zogezegd gods dichtstbijzijnde dienaar op Aarde... Moet hij dan niet de meest reine zijn? Zijn de 'feiten' gelogen misschien? Kent u de historie rond zijn broer en de school? En verjaring is geen, maar dan ook absoluut GEEN, argument in een discussie. Moest de paus 30 jaar geleden iemand verkracht hebben, was het dan vandaag OK? Schitterend geloof... Ik walg van mensen die zo'n dingen goedpraten... Citaat:
![]() P.S.1. er zijn zeker goede priesters, waaronder diegene in mijn parochie. En niemand scheert ze allemaal over dezelfde kam. Maar de verhalen die nu naar boven komen in grote getalle zijn waarschijnlijk maar het tipje van de verderfelijke ijsberg... Er zullen inderdaad gefantaseerde tussenzitten; is dit dan een reden om alle aanklachten af te doen als 'leugens'? P.S.2. Deze media-hetse is juist nodig. Als de pers deze zaken niet uitdiept, dan verdwijnt alles in de katholieke doofpot. Juist zoals ze dit al eeuwen doen. De druk zit op de ketel; het is kwestie van de druk niet af te laten tot alles gekookt is.
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 3 oktober 2010 om 01:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Na het zien van "panorama" gisterenavond, pleit ik ervoor om die hele katholieke mesthoop, met alles erop en eraan, te verbieden en op de lijst "gevaarlijke sektes" te plaatsen.
Danneels een brave man, jaja..... Noorman |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sjonge jonge... 't is de moeite... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() En is dat voor u een probleem?
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad nog erger dan ik al dacht. Opdoeken die handel.
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Misschien zoiets als een jacky lafon die eerst een boek schrijft over hoe ze sexueel werd misbruikt door haar vader en die dan na het lezen/horen van het sexueel misbruik binnen de RKK en verhaaltje ophangt van, 'ik ben ook misbruikt door een priester'. En aangezien zulks wordt beschouwd als een BV, is deze haar verhaal voor bepaalde voldoende om waarheid te zijn. Misschien inplaats van de hetze in de media aan te moedigen eerst hopen dat zowel de daders en slachtoffers zéér nauwkeurig worden nagetrokken op leugen en waarheid. Want een media hetze, wat zou deze kunnen bijdragen aan een grondig onderzoek want zoals nu al blijkt is voor sommige door deze hetze de volledige RKK al schuldig. Is een makkelijk oordeel is het niet.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het onderwerp is hier wel Pedofielie-MEDIA-hetse. sommigen willen die hetse hier nog uitbreiden.
Die hetse gaat tegen onze moeder de kerk hé. Tegen mijn moeder de kerk. Hiermee wil ik pedofilie niet goedpraten, maar de mediahetse is buiten proportie. Ik zou eens willen weten hoeveel percent van de priesters pedofiel zijn en zich zo gedragen. Ik zou eens willen weten hoeveel percent van de mensen hiervan slachtoffer zijn. Ik ken al meer slachtoffers van de mediahetse dan van het probleem zelf. Iemand spreekt van fantasten ertussen. Dat hoeft niet noodzakelijk, wel is er reeele kans dat er mensen zijn die wat confabuleren, na zoveel jaren ben je toch een en ander vergeten, google confabuleren maar eens. Doe hier niet kleingeestig over, het geloof heeft me totnogtoe rechtgehouden. Als je Jezus van onze paus leest zal je zien dat hij heel ruimdenkend en modern is, voor onze protestantse broeders moet het zoete kost zijn want hij haalt veel de bijbel aan. "Jezus" isbn 978 90 209 71767" "de paus zou moeten aftreden" wordt al geopperd, de vertegenwoordiger van god op aarde. Dan moesten al vele pausen voor hem aftreden, denk maar aan de vele natuurrampen die "god toelaat" (dit berust wel op een fout godsbeeld) Aardbevingen, overstromingen en aardverschuivingen, een vulkaan op IJSland... Hier ga ik maar stoppen, anders dwing ik me waar ik nog niet klaar voor ben, heb nog een paar DINGEN TE REGELEN. Als ik het niet doe moet straks mijn vrouw die >60% mindervaliede is rondkomen met 400 Euro per maand. Zij voelde nattigheid denk ik, ze is is nog nooit zo lief geweest voor me. Dat troost voor even. Evenals de eucharistieviering, ik krijg rillingen bij het instellingsverhaal of de consecratie. Daar begrijpen de jonge mensen niets meer van denk ik, ze krijgen geen christelijk godsdienstonderricht meer, zelfs niet in het katholiek onderwijs. Normaal zou ik kunnnen naar de dokter gaan, maar een paar maanden geleden ben ik erbij buitengevlogen omdat ik niet wilde meekijken naar de soap "mooi en meedogenloos" in zijn wachtkamer en buiten was gaan wachten op mijn beurt. Nu zoek ik een andere, maar het moet er een zijn zonder TV of muziek in zijn wachtzaal. Ik kan me voorstellen dat jullie hiervan niets begrijpen. Ik zal trachten nog een paar maanden door het leven te kruipen, mijn dochter die in het buitenland woont, komt met de kerstvakantie even naar Belgie. Misschien zal de hetse tegen dan tegen onze moeder de kerk wat geluwd zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik hou mijn adem in tot jullie stoppen met commentaar te geven op de kerk? Kijk maar, ik adem niet meer. Kijk dan, ik word al blauw. Maar kijk dan verdomme! Zoiets?
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Begrijp me niet verkeerd: als die mens zelfmoord wil plegen, moet hij dat beslist doen, en hopelijk vindt hij een zachte, menswaardige manier om uit het leven te stappen (in afwachting van de legalisatie van vaarwelpilletjes). Ik geloof niet in een wereld waarin iedereen voldoende geluk vindt om zich staande te houden, noch vandaag, noch in de toekomst, en in zulk geval is de "plicht tot leven" nauwelijks iets anders dan een langdurige tortuur - een soort passieve foltering eigenlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat betreft het broeinest van sexueel geperverteerden zoals u komt te typen binnen de RKK, hebt u daar buiten hetgeen de media nu opblaast enig bewijs van? Misschien weet u het nog niet maar voor de media zal deze zaak wel winstgevend zijn en waarom, de simpele die graag de roddel van dit of dat horen stormen naar de krantenkiosk om het nieuwste roddeltje te kunnen lezen voor de buurman/vrouw dit zou kunnen.
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Weer een bv die sexueel is misbruikt door een pater nogwel stel u voor. Hier betreft het de vroegere acteur van de kampioenen walter Michiels. Hij zou naar het schijnt door de pater zijn betast terwijl hij naar de kindjes op de speelplaats stond te kijken foei foei ![]() ![]() En pas op, het is vertelt door een bv dus, is het voor de simpele zéér zeker waar hé zipper.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 5 oktober 2010 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |