Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2010, 08:03   #41
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
dit draadje begint serieus te ruiken

Absoluut !

Er zijn er hier een paar die aan het ontkenningssyndroom lijden !

Er zijn er zelfs die zeggen dat daneels een brave man is !

Ik ken contexten waarbinnen zoiets strafbaar is !

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2010, 23:41   #42
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
Ik wil niet nog eens een mediahetse hé, ik voel me alleen maar slachtoffer van de Pedofielie-MEDIA-hetse, ik kan er neit meer tegen, het is / was buiten proportie. Soms tendentieus. Denk maar toen ze kard. Danneels aanvielen. De brave man kon zich dat gewoon niet voorstellen m.i., net zoals we vôôr 9/11 ons niet konden voorstellen dat lijnvliegtuigen opzettelijk een hoog gebouw invlogen. Leeft niet iedereen een beetje in zijn eigen wereld?
Niet dat ik de feiten niet erg vind. Het is gewoon schandaligb dat Roger Vangheluwe zicht heeft laten tot bisschop wijden, het getuigd van grote hoogmoed en gebrek aan schuldbesef.
Filosoof, Waarom niet een leesbarder vertaling? http://www.willibrordbijbel.nl/? typ er Lk 17 in.
Vroeger las ik "wee zij die ergernis geven..." dus zij die het kwade aanleren. Vaak van toepassing op de media die uitlegt hoe je ouderen berooofd, hoe je fietsen steelt enz. Om maar te zwijgen over het aanzetten tot homofilie, waar velen het hier niet mee eens zullen zijn. Propaganda voor euthanasie, abortus en dies meer.
Enerzijds spoort men aan tot euthanasie, maar anderzijds pakt men een beginnend dementerende zijn auto af, en in een verder stadium bindt men hem vast zodat hij niet kan weglopen. Als er eens een wegloopt, is dat dan zo erg?
Ik ben niet zozeer bang van dementie, maar wel van de omgeving die je dan niet meer ernstig neemt en je van je vrijheid beroofd.
Van http://www.liberales.be/ ben ik ook fan.
Rudy, Jezus, het boek van Joseph Ratzinger, kan je ook lenen in de bib he voor je het koopt. En als ze het niet hebben, vragen dat ze het aankopen. Daarin vind je ook "liberalisme", bevrijding van wettisme, nu wetten en regeltjes tekens iets gebeurt. Bovenal bemin één God, buig en kruip niet voor goden en afgoden allerhande.
En die God kunnen we ons niet voorstellen, sommige ongelovigen, die niet meedoen aan de moderne afgoderij, vaak via de media, staan dichter bij de waarheid dan gelovigen die blijven steken zijn in de geloofsvoorstellingen van 40 jaar geleden en langer. Geen determinisme. Geloof en wetenschap kunnen samen gaan, maar ieder moet wel op zijn terein blijven. Misschien heeft de psychologie raakpunten, de exakte wetenschap niet.
Het scheppingsverhaal verteld dat de dingen maar schepsels zijn, dat we zon en maan enz niet moeten aanbidden, voor niets buigen of kruipen, zoals we in oude culturen nog steeds zien.
...
Vroeger had ik respekt voor de vrijzinnigen, die staan dichter bij de waarheid dan bijgelovigen en zij met het geloof van 50 jaar geleden.
Meer en meer begin ik het gevoel te hebben dat we leven in een dictatuur zoals in de Sovietunie eertijds, daar werd het geloof en de kerk ook vervolgd. Er heerste een dialectisch materialisme en de mensen waren niets méér dan produktie-eenheden. Zielig.
Hier zal ik stoppen en mijn begrafenis voorbereiden.
Er ligt een mail voor mijn dochter klaar waarin ik haar vraag dan mijn overlijden mee te delen.
Wees gegroet iedereen.
Wel, tot ziens...Daarboven mischien, als dat bestaat en als ik daar binnenmag...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2010, 23:45   #43
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als iedereen zelfmoord moest plegen voor een pedofilie-media-hetze dan konden de pastoors niemand meer misbruiken.
Beter ware het dat de pedofiele pastoors hara-kiri pleegden...
Oud 2 oktober 2010, 23:46   #44
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Het is de Kerk van Christus. Wij Katholieken voelen een grote verbondenheid met de Kerk.
Pech voor jullie.
Oud 3 oktober 2010, 00:11   #45
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Waarom zou iemand die misbruikt is 30 jaar wachten om z'n verkrachter aan te klagen?

Tussen de verhalen die nu de media halen zullen verhalen zitten die waarheid zijn maar of ze dit allemaal zijn?

Wat betreft ik ben het gaan vertellen tegen bisschop die of die en die hebben er niets aan gedaan wel, men moet niet bij de bisschop zijn men moet op de juiste plaats zijn voor zulke klacht en die is bv. een politiekantoor maar dan wel geen dertig jaar later.

Indien men zo graag gebruik maakt van zulke verhalen over pedofilie in de RKK zoals bv. een filo, moet men wel weten dat deze filo als eerst op de barricade staat wanneer het gaat over de volgelingen van een pedofiel en zijn religie waarin men graag gebruik maakt van een kinderkruis in navolging van de profeet. Dit even om aan te tonen hoe verontwaardigd (hypocriet) sommige wel niet kunnen zijn.
Er zou toch maar eens een draad niet over moslims of islam moeten gaan, he.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 01:01   #46
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verleden dinsdag vonden ze het nodig ook de paus door het slijk te halen, met vooral verhalen van meer dan 30 DERTIG! jaar gelden. Als je nooit eens iets vergeeft moet je wel heel rancuneus worden.
wat?
Die man is zogezegd gods dichtstbijzijnde dienaar op Aarde... Moet hij dan niet de meest reine zijn? Zijn de 'feiten' gelogen misschien? Kent u de historie rond zijn broer en de school? En verjaring is geen, maar dan ook absoluut GEEN, argument in een discussie. Moest de paus 30 jaar geleden iemand verkracht hebben, was het dan vandaag OK? Schitterend geloof...

Ik walg van mensen die zo'n dingen goedpraten...

Citaat:
Denk maar toen ze kard. Danneels aanvielen. De brave man kon zich dat gewoon niet voorstellen m.i., net zoals we vôôr 9/11 ons niet konden voorstellen dat lijnvliegtuigen opzettelijk een hoog gebouw invlogen. Leeft niet iedereen een beetje in zijn eigen wereld?
Arme man? Danneels had veel vroeger moeten ingrijpen; dan had hij zelfs veel van de 'collateral damage' kunnen vermijden. Maar operatie doofpot was natuurlijk te prefereren...

P.S.1. er zijn zeker goede priesters, waaronder diegene in mijn parochie. En niemand scheert ze allemaal over dezelfde kam. Maar de verhalen die nu naar boven komen in grote getalle zijn waarschijnlijk maar het tipje van de verderfelijke ijsberg... Er zullen inderdaad gefantaseerde tussenzitten; is dit dan een reden om alle aanklachten af te doen als 'leugens'?
P.S.2. Deze media-hetse is juist nodig. Als de pers deze zaken niet uitdiept, dan verdwijnt alles in de katholieke doofpot. Juist zoals ze dit al eeuwen doen. De druk zit op de ketel; het is kwestie van de druk niet af te laten tot alles gekookt is.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 3 oktober 2010 om 01:09.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 09:25   #47
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Na het zien van "panorama" gisterenavond, pleit ik ervoor om die hele katholieke mesthoop, met alles erop en eraan, te verbieden en op de lijst "gevaarlijke sektes" te plaatsen.

Danneels een brave man, jaja.....

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 09:39   #48
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Na het zien van "panorama" gisterenavond, pleit ik ervoor om die hele katholieke mesthoop, met alles erop en eraan, te verbieden en op de lijst "gevaarlijke sektes" te plaatsen.

Noorman
'k Ben het nu aan het herbekijken...
Sjonge jonge... 't is de moeite...
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 17:35   #49
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Er zou toch maar eens een draad niet over moslims of islam moeten gaan, he.
En is dat voor u een probleem?

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 17:37   #50
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En is dat voor u een probleem?
Nee hoor, leef je maar een keer flink uit. Er bestaan wel meer mensen die maar over een onderwerp kunnen praten.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 17:40   #51
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht

Noorman
Het is inderdaad nog erger dan ik al dacht. Opdoeken die handel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 17:56   #52
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
wat?
Die man is zogezegd gods dichtstbijzijnde dienaar op Aarde... Moet hij dan niet de meest reine zijn? Zijn de 'feiten' gelogen misschien? Kent u de historie rond zijn broer en de school? En verjaring is geen, maar dan ook absoluut GEEN, argument in een discussie. Moest de paus 30 jaar geleden iemand verkracht hebben, was het dan vandaag OK? Schitterend geloof...

Ik walg van mensen die zo'n dingen goedpraten...

Arme man? Danneels had veel vroeger moeten ingrijpen; dan had hij zelfs veel van de 'collateral damage' kunnen vermijden. Maar operatie doofpot was natuurlijk te prefereren...

P.S.1. er zijn zeker goede priesters, waaronder diegene in mijn parochie. En niemand scheert ze allemaal over dezelfde kam. Maar de verhalen die nu naar boven komen in grote getalle zijn waarschijnlijk maar het tipje van de verderfelijke ijsberg... Er zullen inderdaad gefantaseerde tussenzitten; is dit dan een reden om alle aanklachten af te doen als 'leugens'?
P.S.2. Deze media-hetse is juist nodig. Als de pers deze zaken niet uitdiept, dan verdwijnt alles in de katholieke doofpot. Juist zoals ze dit al eeuwen doen. De druk zit op de ketel; het is kwestie van de druk niet af te laten tot alles gekookt is.
Is dit dan een reden om alles als een waarheid te beschouwen?

Misschien zoiets als een jacky lafon die eerst een boek schrijft over hoe ze sexueel werd misbruikt door haar vader en die dan na het lezen/horen van het sexueel misbruik binnen de RKK en verhaaltje ophangt van, 'ik ben ook misbruikt door een priester'. En aangezien zulks wordt beschouwd als een BV, is deze haar verhaal voor bepaalde voldoende om waarheid te zijn.

Misschien inplaats van de hetze in de media aan te moedigen eerst hopen dat zowel de daders en slachtoffers zéér nauwkeurig worden nagetrokken op leugen en waarheid. Want een media hetze, wat zou deze kunnen bijdragen aan een grondig onderzoek want zoals nu al blijkt is voor sommige door deze hetze de volledige RKK al schuldig. Is een makkelijk oordeel is het niet.

Oud 4 oktober 2010, 18:20   #53
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dit dan een reden om alles als een waarheid te beschouwen?

Misschien zoiets als een jacky lafon die eerst een boek schrijft over hoe ze sexueel werd misbruikt door haar vader en die dan na het lezen/horen van het sexueel misbruik binnen de RKK en verhaaltje ophangt van, 'ik ben ook misbruikt door een priester'. En aangezien zulks wordt beschouwd als een BV, is deze haar verhaal voor bepaalde voldoende om waarheid te zijn.

Misschien inplaats van de hetze in de media aan te moedigen eerst hopen dat zowel de daders en slachtoffers zéér nauwkeurig worden nagetrokken op leugen en waarheid. Want een media hetze, wat zou deze kunnen bijdragen aan een grondig onderzoek want zoals nu al blijkt is voor sommige door deze hetze de volledige RKK al schuldig. Is een makkelijk oordeel is het niet.
het lijkt voor sommigen blijkbaar moeilijk verteerbaar, dat de rkk een broeinest is/was van sexueel geperverteerden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 20:51   #54
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

Het onderwerp is hier wel Pedofielie-MEDIA-hetse. sommigen willen die hetse hier nog uitbreiden.
Die hetse gaat tegen onze moeder de kerk hé. Tegen mijn moeder de kerk.
Hiermee wil ik pedofilie niet goedpraten, maar de mediahetse is buiten proportie.
Ik zou eens willen weten hoeveel percent van de priesters pedofiel zijn en zich zo gedragen.
Ik zou eens willen weten hoeveel percent van de mensen hiervan slachtoffer zijn.
Ik ken al meer slachtoffers van de mediahetse dan van het probleem zelf.
Iemand spreekt van fantasten ertussen. Dat hoeft niet noodzakelijk, wel is er reeele kans dat er mensen zijn die wat confabuleren, na zoveel jaren ben je toch een en ander vergeten, google confabuleren maar eens.
Doe hier niet kleingeestig over, het geloof heeft me totnogtoe rechtgehouden.
Als je Jezus van onze paus leest zal je zien dat hij heel ruimdenkend en modern is, voor onze protestantse broeders moet het zoete kost zijn want hij haalt veel de bijbel aan. "Jezus" isbn 978 90 209 71767"

"de paus zou moeten aftreden" wordt al geopperd, de vertegenwoordiger van god op aarde. Dan moesten al vele pausen voor hem aftreden, denk maar aan de vele natuurrampen die "god toelaat" (dit berust wel op een fout godsbeeld)
Aardbevingen, overstromingen en aardverschuivingen, een vulkaan op IJSland...
Hier ga ik maar stoppen, anders dwing ik me waar ik nog niet klaar voor ben, heb nog een paar DINGEN TE REGELEN.
Als ik het niet doe moet straks mijn vrouw die >60% mindervaliede is rondkomen met 400 Euro per maand. Zij voelde nattigheid denk ik, ze is is nog nooit zo lief geweest voor me. Dat troost voor even. Evenals de eucharistieviering, ik krijg rillingen bij het instellingsverhaal of de consecratie. Daar begrijpen de jonge mensen niets meer van denk ik, ze krijgen geen christelijk godsdienstonderricht meer, zelfs niet in het katholiek onderwijs.
Normaal zou ik kunnnen naar de dokter gaan, maar een paar maanden geleden ben ik erbij buitengevlogen omdat ik niet wilde meekijken naar de soap "mooi en meedogenloos" in zijn wachtkamer en buiten was gaan wachten op mijn beurt.
Nu zoek ik een andere, maar het moet er een zijn zonder TV of muziek in zijn wachtzaal.
Ik kan me voorstellen dat jullie hiervan niets begrijpen.
Ik zal trachten nog een paar maanden door het leven te kruipen, mijn dochter die in het buitenland woont, komt met de kerstvakantie even naar Belgie.
Misschien zal de hetse tegen dan tegen onze moeder de kerk wat geluwd zijn.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 05:21   #55
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het onderwerp is hier wel Pedofielie-MEDIA-hetse. sommigen willen die hetse hier nog uitbreiden.
Hiermee wil ik pedofilie niet goedpraten, maar de mediahetse is buiten proportie.
Ik zou eens willen weten hoeveel percent van de priesters pedofiel zijn en zich zo gedragen.
Ik zou eens willen weten hoeveel percent van de mensen hiervan slachtoffer zijn.
Iemand spreekt van fantasten ertussen. Dat hoeft niet noodzakelijk, wel is er reeele kans dat er mensen zijn die wat confabuleren, na zoveel jaren ben je toch een en ander vergeten, google confabuleren maar eens.
Als je Jezus van onze paus leest zal je zien dat hij heel ruimdenkend en modern is, voor onze protestantse broeders moet het zoete kost zijn want hij haalt veel de bijbel aan. "Jezus" isbn 978 90 209 71767"

"de paus zou moeten aftreden" wordt al geopperd, de vertegenwoordiger van god op aarde. Dan moesten al vele pausen voor hem aftreden, denk maar aan de vele natuurrampen die "god toelaat" (dit berust wel op een fout godsbeeld)
Hier ga ik maar stoppen, anders dwing ik me waar ik nog niet klaar voor ben, heb nog een paar DINGEN TE REGELEN.
Als ik het niet doe moet straks mijn vrouw die >60% mindervaliede is rondkomen met 400 Euro per maand. Zij voelde nattigheid denk ik, ze is is nog nooit zo lief geweest voor me. Dat troost voor even. Evenals de eucharistieviering, ik krijg rillingen bij het instellingsverhaal of de consecratie. Daar begrijpen de jonge mensen niets meer van denk ik, ze krijgen geen christelijk godsdienstonderricht meer, zelfs niet in het katholiek onderwijs.
Normaal zou ik kunnnen naar de dokter gaan, maar een paar maanden geleden ben ik erbij buitengevlogen omdat ik niet wilde meekijken naar de soap "mooi en meedogenloos" in zijn wachtkamer en buiten was gaan wachten op mijn beurt.
Nu zoek ik een andere, maar het moet er een zijn zonder TV of muziek in zijn wachtzaal.
Ik zal trachten nog een paar maanden door het leven te kruipen, mijn dochter die in het buitenland woont, komt met de kerstvakantie even naar Belgie.
Wat is dat eigelijk? Chantage?
Ik hou mijn adem in tot jullie stoppen met commentaar te geven op de kerk? Kijk maar, ik adem niet meer. Kijk dan, ik word al blauw. Maar kijk dan verdomme!
Zoiets?
Oud 5 oktober 2010, 06:55   #56
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 08:12   #57
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
toch één gezonde reactie/reflex

dank u DDD

wij hebben voor de rest niet veel gemeen, maar toch dank u
Begrijp me niet verkeerd: als die mens zelfmoord wil plegen, moet hij dat beslist doen, en hopelijk vindt hij een zachte, menswaardige manier om uit het leven te stappen (in afwachting van de legalisatie van vaarwelpilletjes). Ik geloof niet in een wereld waarin iedereen voldoende geluk vindt om zich staande te houden, noch vandaag, noch in de toekomst, en in zulk geval is de "plicht tot leven" nauwelijks iets anders dan een langdurige tortuur - een soort passieve foltering eigenlijk.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 12:04   #58
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:

Aansteller.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 15:55   #59
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
het lijkt voor sommigen blijkbaar moeilijk verteerbaar, dat de rkk een broeinest is/was van sexueel geperverteerden.
Sexueel geperverteerden zitten overal, zelfs naar het schijnt in uw koningshuis.

Wat betreft het broeinest van sexueel geperverteerden zoals u komt te typen binnen de RKK, hebt u daar buiten hetgeen de media nu opblaast enig bewijs van? Misschien weet u het nog niet maar voor de media zal deze zaak wel winstgevend zijn en waarom, de simpele die graag de roddel van dit of dat horen stormen naar de krantenkiosk om het nieuwste roddeltje te kunnen lezen voor de buurman/vrouw dit zou kunnen.

Oud 5 oktober 2010, 16:07   #60
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hier kijk ik heb er weeral eentje voor u juist gehoord.

Weer een bv die sexueel is misbruikt door een pater nogwel stel u voor. Hier betreft het de vroegere acteur van de kampioenen walter Michiels. Hij zou naar het schijnt door de pater zijn betast terwijl hij naar de kindjes op de speelplaats stond te kijken foei foei . Maar, hij dient geen klacht in tegen de pater. Toch schoon van deze mijnheer nietwaar.

En pas op, het is vertelt door een bv dus, is het voor de simpele zéér zeker waar hé zipper.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 5 oktober 2010 om 16:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be