![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar geloof ik niets van. Ik wil aannemen dat ze met Vermassen iets betere kaarten had, maar verder dan dat ga ik niet. Vic Van Aelst, de advocaat van Els Clottemans, is geen beginneling hoor. Die heeft er al meer dan 50 assisenzaken opzitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eerst volgt hij de tunnelvisie van het onderzoek,zonder de mogelijkheid te toetsen of er geen andere verdachten zijn,en dan word het proces voor een groot deel met die gegevens gevoerd. Ik vind dat de jury deels gemanupileerd werd net door het eenzijdige onderzoek en zo in een bepaalde richting geduwd werd. Gisteren werd hij dan ook nog eens kwaad omdat bepaalde mensen het niet eens waren met zijn visie en zijn uitvoering tijden het proces,ik dacht dat de woorden tooghangers en onwetenden vielen. Ik weet niet of clottemans schuldig is of niet,maar indien niet zet ge wel een mens voor vele jaren in de gevangenis,zonder dat er bewijzen zijn,alleen maar aanwijzingen. Ik weet niet dat ge daar al eens bij stilgestaan hebt,maar dat moet verschrikkelijk zijn,zelfs als ze vrijkomt na de helft van haar straf,een toekomst heeft ze niet meer. Vermassen heeft bij mij veel krediet verloren omdat hij zonder concrete bewijzen iemand schuldig laat verklaren. Het leek net dat dit proces een wedstrijd was om te zien wie nu de beste pleiter van vlaanderen was,zonder stil te staan bij de afwezigheid van bewijzen.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In zijn hoedanigheid van verdediger, heeft hij in het verleden zo'n zeventien vrijspraken bekomen (waarvan er enkele zeer dubieus waren) . hier enkele voorbeelden Bon, een (eventuele) schuldige die vrijkomt (dankzij een eminent topadvocaat) vind ik persoonlijk minder erg, dan een (eventuele) onschuldige die (zonder bewijzen) veroordeeld wordt.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 21 oktober 2010 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Als ik ooit in de penarie kom, kies ik Vermassen als mijn advocaat. Zeker weten.
Als EC Vermassen had gehad, liep ze nu vrij rond...
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ²
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() enorm vreemd:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101021_156 'We hopen dat de pers ons vanaf nu rust gunt' is de kop Als men door de pers wil gerust gelaten worden, zeker Jefke TV inhuren, geeft nooit interviews, nooit opinies en zeker geen details prijs aan de pers |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat plaatje was lange niet fijn maar moet je er noodgedwongen bijnemen eens je voor schuldig gaat. Dat plaatje schets eerder een vrij gevaarlijk individu ipv zomaar een moord op een liefdesrivaal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Voor mij is de doodstraf hier niet aangewezen omdat haar schuld niet ondubbelzinnig vaststaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat hier de opinie van de rechter(s) net voor onschuldig gaat .... alleen bij assisen bepaalt de jury of je schuldig bent of niet.... de strafmaat is voor de rechter en die kan niet anders dan een strafmaat opleggen tussen de vastgelegde grenzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terzijde, iemand die een zo dure advokaat als Vermassen inhuurt is toch wel verdacht in mijn ogen ?! Dat kost stukken van mensen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Enige wat overbleef was de kant die hij moest kiezen... en dan neemt hij uiteraard die kant waar de verdediging het meest aanleunt bij zijn 'capaciteiten' ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo heeft hij het héle proces tot in zijn pleidooi toe steeds weer gezinspeeld op het verdwenen toilettasje van EVD dat volgens hem dus door EC was ontvreemd en omschreef hij dit feit als " de diefstal van het toilettasje,de trofee van de moordenares"....Ec heeft dit het hele proces ontkend ,en werd door Vermassen prompt omschreven als een pathologische leugenares.... En wat blijkt nu toen de jury tijdens haar beraadslaging de spullen van EVD nog eens doorkeek ,het tasje lag gewoon bij de andere bewijsstukken.... Laatst gewijzigd door Svennies : 21 oktober 2010 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al meegemaakt dat de procureur de maximumstraf eiste van vijf jaar en dat de rechter zes jaar gaf. Die gast ging naar het beroepshof en hij kreeg negen jaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je spreekt alvast niet over assisen daar die gast in beroep ging, zeg je Naar assisen ga je voor zwaarwichtige feiten, moord ed... en net voor zulke zaken zijn er minima opgesteld Laatst gewijzigd door praha : 22 oktober 2010 om 00:55. |
|
![]() |
![]() |