Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2010, 06:51   #41
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Al ging het slechts om 50.000 €, dat doet hier niet terzake.
Zet je oogkleppen af en lees de rest ook.
Oud 24 oktober 2010, 07:51   #42
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Hier vergist Systeem (zoals gewoonlijk) zich.

Bart De Wever is nog steeds Vlaams Parlementslid.

Blijkbaar heeft Systeem niet veel kaas gegeten van politiek.
Frikandel Bart blijkbaar ook niet, want hij slaagt er maar niet in om een compromis-voorstel uit te dokteren.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 08:36   #43
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier vergist Systeem (zoals gewoonlijk) zich.

Bart De Wever is nog steeds Vlaams Parlementslid.
Blijkbaar heeft Systeem niet veel kaas gegeten van politiek.
U moet lezen wat er staat. Ik zei dus dat De Wever 'zijn schup heeft afgekuist in het Vlaams Parlement' . Hij is dan ook verkozen als Federaal (Gemeenschaps) Senator in het Federaal parlement. Federaal parlement waar hij zwoer nooit te gaan zetelen omdat het Vlaams parlement ,naar zijn zeggen, het enige parlement was. Tenminste dat zei hij toen. Nu weten we wel beter.

Bovendien vraag ik me af hoe iemand nu op twee plaatsen tegelijkertijd aanwezig kan zijn (twee exorbitante maandweddes, opstrijken dat kan ik me nog voorstellen- voor zover hij dit zou doen) en/of zich met twee zaken tegelijkertijd kan bezig houden.

Dat is allemaal niet meer ernstig. Daaraan ziet men dat de NVA een partij is die in niets verschilt van de andere partijen. Zoals we dit ook konden zien mbt Bourgeois.

Nu, vermits Olijke Bart in ogen van menige posters hier, zo goed als een goddelijke status heeft verworven, zou het misschien wèl kunnen zijn dat hij op één ogenblik op twéé verschillende plaatsen kan zijn. Misschien kan hij zelfs doorheen deuren en vensters lopen en plots verschijnen zoals Jezus in zijn 'verheerlijkt' lichaam. Alhoewel ik mij dan wel de vraag stel of het lichaam van De Wever nu wel zo 'verheerlijkt' is.

Laatst gewijzigd door system : 24 oktober 2010 om 09:06.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 11:05   #44
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Een minister voert beleid, niet het rekenhof.
Indien het rekenhof van mening is dat het geld voor andere culturele doelen gebruikt moet worden, dan moeten die mensen van het rekenhof zichzelf misschien eens kandidaat stellen in de politiek.

Bourgeois heeft zijn budget niet overschreden.
Het rekenhof spreekt zich niet uit over het beleid zelf; over welke doelen subsidies kregen. Het rekenhof heeft daar geen mening over.

Het rekenhof spreekt zich uit over de manier waarop subsidies worden toegekend.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 11:31   #45
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Frikandel Bart blijkbaar ook niet, want hij slaagt er maar niet in om een compromis-voorstel uit te dokteren.
Hij is nogtans de enige die na 4 maanden onderhandelen iets op papier gezet heeft. Is je blijkbaar ontgaan.

En waarom zo selectief in je verontwaardiging?
Oud 24 oktober 2010, 11:34   #46
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
U moet lezen wat er staat. Ik zei dus dat De Wever 'zijn schup heeft afgekuist in het Vlaams Parlement' . Hij is dan ook verkozen als Federaal (Gemeenschaps) Senator in het Federaal parlement. Federaal parlement waar hij zwoer nooit te gaan zetelen omdat het Vlaams parlement ,naar zijn zeggen, het enige parlement was. Tenminste dat zei hij toen. Nu weten we wel beter.

Bart is als Vlaams parlementslid aangeduid om de laamse gemeenschap te vertegenwoordigen in de senaat.

Meer is het niet. Dus Bart is nog steeds Vlaams parlementslid.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 24 oktober 2010 om 11:36.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 11:37   #47
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het rekenhof spreekt zich niet uit over het beleid zelf; over welke doelen subsidies kregen. Het rekenhof heeft daar geen mening over.

Het rekenhof spreekt zich uit over de manier waarop subsidies worden toegekend.
Ja en .....
Oud 24 oktober 2010, 11:38   #48
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bovendien vraag ik me af hoe iemand nu op twee plaatsen tegelijkertijd aanwezig kan zijn (twee exorbitante maandweddes, opstrijken dat kan ik me nog voorstellen- voor zover hij dit zou doen) en/of zich met twee zaken tegelijkertijd kan bezig houden.

Dat is allemaal niet meer ernstig. Daaraan ziet men dat de NVA een partij is die in niets verschilt van de andere partijen. Zoals we dit ook konden zien mbt Bourgeois.

Nu, vermits Olijke Bart in ogen van menige posters hier, zo goed als een goddelijke status heeft verworven, zou het misschien wèl kunnen zijn dat hij op één ogenblik op twéé verschillende plaatsen kan zijn. Misschien kan hij zelfs doorheen deuren en vensters lopen en plots verschijnen zoals Jezus in zijn 'verheerlijkt' lichaam. Alhoewel ik mij dan wel de vraag stel of het lichaam van De Wever nu wel zo 'verheerlijkt' is.
Je eenzijdige kritiek begint wel een beetje op te vallen hé.
Wie was vicepremier, minister en partijvoorzitter?
Oud 24 oktober 2010, 11:42   #49
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Je eenzijdige kritiek begint wel een beetje op te vallen hé.
Wie was vicepremier, minister en partijvoorzitter?
Eenzijdig? Ik zeg zeg toch wat is. Of niet? Hoe kunt ge nu Federaal senator zijn en Vlaams parlementslid in één keer en uw job goed doen. Dat is toch de mensen voor de gek houden. En dat is de partij die het dan 'anders' wilde gaan doen. Weg van de zogenaamde 'oude Belgische politiek'. Ze doen maar juist hetzelfde!

Hoe dan ook, De Wever heeft in de praktijk het Vlaams Parlement gelaten voor wat het is. Hetgeen overigens niet zo verwonderlijk is, want in het Vlaams Parlement hoorde men Olijke Bart nauwelijks.

Laatst gewijzigd door system : 24 oktober 2010 om 11:46.
Oud 24 oktober 2010, 11:46   #50
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja en .....
De kritiek van het rekenhof is dus terecht en is niet wat jij er van maakt.
Oud 24 oktober 2010, 11:53   #51
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Met het geld van anderen de grote sier uithangen is niet alleen een Waalse aangelegenheid. Ook de vingerwijzigingen van het Rekenhof aan zijn laars lappen wordt niet echt als "Vlaams Goed Bestuur" aanzien. Maar de schijnheiligheid ten top drijven door anderen te verwijten wat je zelf doet kan je alleen maar doen walgen en dat is het soort politici waar we mee opgescheept zitten.

http://www.tijd.be/reactie/8977729-3137-636810

ik heb het wel een beetje gehad met die hersenloze kritiek op de NVA puur pour le besoin de la cause.

ja, bourgeois volgt blijkbaar niet altijd het advies van zijn ambetantenaren. so what? dat zegt wellicht meer over de ambetantenaren in kwestie, dan over de minister.
Oud 24 oktober 2010, 12:24   #52
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
ik heb het wel een beetje gehad met die hersenloze kritiek op de NVA puur pour le besoin de la cause.

ja, bourgeois volgt blijkbaar niet altijd het advies van zijn ambetantenaren. so what? dat zegt wellicht meer over de ambetantenaren in kwestie, dan over de minister.
En zo'n antwoord zegt wellicht ook het een en het ander over u.
Oud 24 oktober 2010, 12:26   #53
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En zo'n antwoord zegt wellicht ook het een en het ander over u.

zeg nu eens eerlijk: heb jij grenzeloos vertrouwen in ons ambetantenarenkorps? LOL
Oud 24 oktober 2010, 12:30   #54
system
Banneling

Standaard

Citaat:
zeg nu eens eerlijk: heb jij grenzeloos vertrouwen in ons ambetantenarenkorps? LOL
U scheert maar al de gemakkelijk alle ambtenaren over dezelfde kam. Dat is het gemakkelijkste natuurlijk omdat het u goed uitkomt.
Oud 24 oktober 2010, 12:31   #55
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U scheert maar al de gemakkelijk alle ambtenaren over dezelfde kam. Dat is het gemakkelijkste natuurlijk omdat het u goed uitkomt.
Vandaag ambtenaren, morgen politieagenten, overmorgen belastingcontroleurs en de dag erna frituuruitbaters.......

Moet er nog zand zijn voor zure vlaamsnationalisten ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 12:34   #56
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

mijn punt is gewoon dat het feit dat Bourgeois soms zijn ambtenarenkorps negeert, een non-issue is.

het toont enkel aan dat bourgeois en zijn ambtenaren blijkbaar niet altijd met elkaar eens zijn, en dat bourgeois in dat geval zijn zin doet.

so what?

het zijn de gebruikelijke NVA bashers die volledig over de rooie gaan, zodra ze de letters NVA zien verschijnen.

er zijn heus wel belangrijker zaken, mij dunkt. maar ja, dat zal wel aan deze verzuurde rechtse liggen. ik ben overigens helemaal geen nationalist. au contraire, mon ami.
Oud 24 oktober 2010, 12:59   #57
system
Banneling

Standaard

Citaat:
mijn punt is gewoon dat het feit dat Bourgeois soms zijn ambtenarenkorps negeert, een non-issue is.

het toont enkel aan dat bourgeois en zijn ambtenaren blijkbaar niet altijd met elkaar eens zijn, en dat bourgeois in dat geval zijn zin doet.

so what?

het zijn de gebruikelijke NVA bashers die volledig over de rooie gaan, zodra ze de letters NVA zien verschijnen. er zijn heus wel belangrijker zaken, mij dunkt. maar ja, dat zal wel aan deze verzuurde rechtse liggen. ik ben overigens helemaal geen nationalist. au contraire, mon ami.
Of u nu een natonalist bent of niet, dat zal me een zorg wezen. Wanneer België-bashers volledig over de rooie gaan wanneer zij het woord 'België' horen, daar hebt u blijkbaar niet zoveel moeite mee.

Laatst gewijzigd door system : 24 oktober 2010 om 12:59.
Oud 24 oktober 2010, 13:36   #58
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Met het geld van anderen de grote sier uithangen is niet alleen een Waalse aangelegenheid. Ook de vingerwijzigingen van het Rekenhof aan zijn laars lappen wordt niet echt als "Vlaams Goed Bestuur" aanzien. Maar de schijnheiligheid ten top drijven door anderen te verwijten wat je zelf doet kan je alleen maar doen walgen en dat is het soort politici waar we mee opgescheept zitten.

http://www.tijd.be/reactie/8977729-3137-636810
Ene Kim Geybels hebben ze voor minder buitengesmeten bij N-VA. Zal Bourgeois nu zelf het goede voorbeeld geven door zelf te doen wat hij voor veel minder van anderen eist? Zal hij zich nu eens zelf als een grote vent gedragen en zelf zijn verantwoordelijkheid nemen? Indien niet, indien hij zich vastklampt aan de macht, zal hij voorgoed het recht verliezen om nog ooit anderen de les te lezen.

Zo zie je maar dat er in een zelfstandig Vlaanderen ook regionale wafelijzer-politiek bestaat. Precies hetgeen België wordt verweten. Vlaanderen wordt kwa bestuurskultuur steeds meer een klein-België. Als men de Walen de schuld niet meer kan geven, dan zal men wel de West-Vlamingen en Limburgers de schuld beginnen geven.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 13:38   #59
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Wanbeheer' kan ook 'gesjoemel' zijn natuurlijk.

Volgens De Morgen spreekt het Rekenhof van 'beperkte evaluaties', zwakke begrotingen' gebrekkig meetbaar beleid'. De kritiek van het Rekenhof op het subsidiebeleid van de Vlaamse minister van Tourisme Geert Bourgois (N-VA) is niet van de poes'.

En het gaat toch effe om 12 miljoen € subsidies. Ttz, om en bij de 480.000.000 oude Belgische franken...

Bij het gesjoemel van het Vlaams Huis in New York indertijd, dook ook de naam Bourgeois op.
De kritiekloze verering van Bart De Wever krijgt steeds patetischer vormen. Heilige Bart kan niks verkeerds doen. Zelfs overduidelijke vriendjespolitiek door zijn partij wordt door de vingers gezien. Bourgeois komt er zelfs openlijk voor uit dat hij naar eigen goeddunken vriendjespolitiek met ons belastingsgeld mag plegen, iets waar zelfs de arrogante CVP ten tijde van de CVP-staat meer schroom over had. En deze partij durft dan de PS haar vriendjespolitiek, korruptie en geldverspilling te verwijten, terwijl ze in Vlaanderen precies hetzelfde doet in de korte tijd dat ze macht heeft verworven. De arrogantie van de macht noemt men dit. Ik zal in ieder geval de straat niet opkomen om deze sjoemelaars te steunen.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 14:30   #60
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

so what?

het zijn de gebruikelijke NVA bashers die volledig over de rooie gaan, zodra ze de letters NVA zien verschijnen.

er zijn heus wel belangrijker zaken, mij dunkt. maar ja, dat zal wel aan deze verzuurde rechtse liggen. ik ben overigens helemaal geen nationalist. au contraire, mon ami.
Deze kritiek komt niet van de N-VA bashers, maar van het rekenhof.
Het gaat niet enkel over in gaan tegen het advies van de ambtenaren; er is veel meer.
Ongelijk

Uit het rapport blijkt dat er allesbehalve sprake is van 'goed bestuur' bij de uitbetaling van de subsidies. Zo ontbreekt een formele regelgeving voor de toekenning van subsidies voor evenementen en kunststeden, net als meetbare doelstellingen.

Ook worden de initiatieven waarvoor subsidies werden gegeven, te weinig geëvalueerd. 'De evaluatie gebeurt niet op een gestandaardiseerde wijze. Dat houdt het risico in op een ongelijke behandeling', merkt het Rekenhof op.

Zonder motivering

Sommige aanvragers passeren ook de administratie en bespreken hun dossier rechtstreeks met het kabinet Toerisme waar de voorbije jaren - met uitzondering van een kort intermezzo - Geert Bourgeois verantwoordelijk was.

Het rapport bevat duidelijke vingerwijzingen naar Bourgeois. Zo formuleerde de administratie voor een kwart van de subsidieaanvragen voor evenementen een negatief advies, 'maar de minister besliste die evenementen toch te subsidiëren, zonder die beslissing te motiveren'. 'In twee gevallen heeft de minister het door de administratie voorgestelde subsidiebedrag zonder motivering verhoogd, tot zelfs verdubbeld'.

Geen verantwoording

Het Rekenhof stelt ook dat de subsidieaanvragen 'geregeld ondermaatse en weinig gedetailleerde begrotingen' bevatten. In mensentaal: er worden aanvragen gunstig beoordeeld zonder dat die echt budgettair gefundeerd zijn.

In het geval van de subsidiedossiers voor de kunststeden 'werd in geen enkel dossier financiële verantwoordingsstukken voorgelegd.'
Lees meer
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...77729-3137.art
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be