Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2010, 16:36   #1
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard Bourgeois' wanbeheer

Met het geld van anderen de grote sier uithangen is niet alleen een Waalse aangelegenheid. Ook de vingerwijzigingen van het Rekenhof aan zijn laars lappen wordt niet echt als "Vlaams Goed Bestuur" aanzien. Maar de schijnheiligheid ten top drijven door anderen te verwijten wat je zelf doet kan je alleen maar doen walgen en dat is het soort politici waar we mee opgescheept zitten.

http://www.tijd.be/reactie/8977729-3137-636810
Oud 22 oktober 2010, 17:26   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik lees in dat artikel helemaal niks van grote sier uithangen met andermans geld.

Met andere woorden: ik vind de manier waarop de draad opgestart wordt uitermate anti-gekleurd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 17:30   #3
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik lees in dat artikel helemaal niks van grote sier uithangen met andermans geld.

Met andere woorden: ik vind de manier waarop de draad opgestart wordt uitermate anti-gekleurd.
Grote sier uithangen in andermans ogen tenminste, of de gulle hand van de weldoener, of gewoon vriendjespolitiek.

Er zijn niet veel draden die ongekleurd opgestart worden maar deze blijft wel binnen de lijntjes ...
Oud 22 oktober 2010, 18:06   #4
system
Banneling

Standaard

Dat is al de tweede keer dat Geert Bourgeois gelinkt wordt met niet al te kosjere geldelijke praktijken. En het Rekenhof is toch een vrij sereen orgaan. Natuurlijk wie aan de vleespotten zit, moet al goed uitkijken. En daarom zou het wel eens kunnen dat de lezersbrief het bij het rechte eind heeft.

Citaat:
lc666802 om 17:08 - 22 oktober 2010
Die heeft nog niet naar zijn voorzitter BDW geluisterd als hij het heeft over responsabilisering ! Zowel Bart De Wever als Kris Peeters hebben op dat vlak blijkbaar nog heel veel werk op Vlaams niveau . . . De vriendjes politiek met belastingsgeld is niet alleen bijde PS het geval ! Shame on you, Bourgeois !
Alleen vergist de lezersbrief zich een beetje wat BDW betreft. Bart De Wever heeft het Vlaams Parlement al lang gelaten voor wat het was en daar zijn schup afgekuist. Hij vond het beter in dit halfrond te gaan zetelen waarvan hij luid aan iedereen oreerde er nooit te gaan zetelen.

Laatst gewijzigd door system : 22 oktober 2010 om 18:24.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 08:53   #5
schaveiger
Minister-President

Standaard

Awel, waar blijven onze moraalridders ?
Was het een franstalige dit forum was te klein geweest.
Arme kikskes
Oud 23 oktober 2010, 09:33   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

't Moet zijn dat de door jou benoemde moraalridders je geen gelijk geven in deze.

(en als ik al las in het artikel dat volgens het Rekenhof er 'meetbare doelstellingen ontbreken', dan moet ik al eens flink lachen.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 23 oktober 2010, 09:43   #7
schaveiger
Minister-President

Standaard

In dit geval hadden ze al lang mijn gelijk proberen te weerleggen.

Goed om weten dat het Rekenhof je doet lachen. Jij bent tenminste iemand met een uitgesproken komische instelling.
Oud 23 oktober 2010, 11:15   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
In dit geval hadden ze al lang mijn gelijk proberen te weerleggen.

Goed om weten dat het Rekenhof je doet lachen. Jij bent tenminste iemand met een uitgesproken komische instelling.
"Jouw gelijk" ?
Je bedoelt: het eventuele gelijk van de betrokken journalist.

Seffens waan je je nog de wiki-leak van Vlaanderen.

Oud 23 oktober 2010, 11:22   #9
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
"Jouw gelijk" ?
Je bedoelt: het eventuele gelijk van de betrokken journalist.

Seffens waan je je nog de wiki-leak van Vlaanderen.
Dus volgens u zegt het Rekenhof dat allemaal over Bourgeois zo maar voor de gein. Het zou kunnen natuurlijk, maar ik heb er toch mijn ernstige twijfels over. U blijkbaar niet. Waarom verwondert me dat nu niet?
Oud 23 oktober 2010, 13:21   #10
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Wanbeheer??????
winnezele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 13:24   #11
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Met het geld van anderen de grote sier uithangen is niet alleen een Waalse aangelegenheid. Ook de vingerwijzigingen van het Rekenhof aan zijn laars lappen wordt niet echt als "Vlaams Goed Bestuur" aanzien. Maar de schijnheiligheid ten top drijven door anderen te verwijten wat je zelf doet kan je alleen maar doen walgen en dat is het soort politici waar we mee opgescheept zitten.

http://www.tijd.be/reactie/8977729-3137-636810
Geen enkele minister geeft zij eigen geld uit, ook geen Waalse. Vlaamse begroting in 2012 welicht in evenwicht. Links verkozen is democratisch, niet links verkozen is mee opgescheept. LInks heeft het moeilijk met democratie, andersdenkenden en verdraagzaamheid.
Oud 23 oktober 2010, 13:27   #12
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Wanbeheer??????
'Wanbeheer' kan ook 'gesjoemel' zijn natuurlijk.

Volgens De Morgen spreekt het Rekenhof van 'beperkte evaluaties', zwakke begrotingen' gebrekkig meetbaar beleid'. De kritiek van het Rekenhof op het subsidiebeleid van de Vlaamse minister van Tourisme Geert Bourgois (N-VA) is niet van de poes'.

En het gaat toch effe om 12 miljoen € subsidies. Ttz, om en bij de 480.000.000 oude Belgische franken...

Bij het gesjoemel van het Vlaams Huis in New York indertijd, dook ook de naam Bourgeois op.

Laatst gewijzigd door system : 23 oktober 2010 om 13:30.
Oud 23 oktober 2010, 13:31   #13
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Volgens De Morgen spreekt het Rekenhof van 'beperkte evaluaties', zwakke begrotingen' gebrekkig meetbaar beleid'. De kritiek van het Rekenhof op het subsidiebeleid van de Vlaamse minister van Tourisme Geert Bourgois (N-VA) is niet van de poes'.

En het gaat toch effe om 12 miljoen € subsidies. Ttz, om en bij de 480.000.000 oude Belgische franken...

Bij het gesjoemel van het Vlaams Huis in New York indertijd, dook ook de naam Bourgeois op.
Wees nu es duidelijk System ipv ziekelijk , gefrustreerd, onverdraagzaam te reageren. Allé komaan.
Oud 23 oktober 2010, 13:32   #14
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

De wat? De Morgen????
Oud 23 oktober 2010, 13:32   #15
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Serieuze bronnen? Tch Walter Pauli niet?
Oud 23 oktober 2010, 13:40   #16
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wees nu es duidelijk System ipv ziekelijk , gefrustreerd, onverdraagzaam te reageren. Allé komaan.
Ik zeg maar wat De Morgen zegt.

En de Directeur van het Vlaams Huis in New York indertijd, Philippe Fontaine, was toch geen onbekende voor Bourgeois. Volgens JMDD wist de Vlaamse regering toen al lang dat er gesjoemeld werd in New York. En wie was toen de drijvend kracht achter dat Vlaams Huis in die tijd? Juist, Geert Bourgeois.

Laatst gewijzigd door system : 23 oktober 2010 om 13:41.
Oud 23 oktober 2010, 13:42   #17
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De wat? De Morgen????
De Morgen neemt maar over wat het Rekenhof zegt. Het staat vandaag in de krant. Op de eerste pagina.
Oud 23 oktober 2010, 13:43   #18
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik zeg maar wat De Morgen zegt.

En de Directeur van het Vlaams Huis in New York indertijd, Philippe Fontaine, was toch geen onbekende voor Bourgeois. Volgens JMDD wist de Vlaamse regering toen al lang dat er gesjoemeld werd in New York. En wie was toen de drijvend kracht achter dat Vlaams Huis in die tijd? Juist, Geert Bourgeois.
System, typisch links, volgens dit , volgens dat, en JMDD. Zou zeggen, de frustatie druipt eraf. God, spaar me dat ik ooit zo word.
Oud 23 oktober 2010, 13:45   #19
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De Morgen neemt maar over wat het Rekenhof zegt. Het staat vandaag in de krant. Op de eerste pagina.
Allé, serieus, De Morgen. Nu luister ik.
Oud 23 oktober 2010, 13:47   #20
system
Banneling

Standaard

Citaat:
System, typisch links, volgens dit , volgens dat, en JMDD. Zou zeggen, de frustatie druipt eraf. God, spaar me dat ik ooit zo word.
Men mag zeggen van JMDD wat men wil, maar de man heeft meer dan eens gelijk gekregen. Dat weten we allemaal. En de laatste tijd met de permanente dopingsschandalen in de wielersport is daar maar één voorbeeld van. En het rot systeem in het Vlaams Huis werd aangebracht door JMDD. En moest JMDD dat niet gedaan hebben, dan zat Fontaine daar nog steeds en deed de Vlaamse regering nog altijd alsof ze van niets wist. Maar dat laatste had u nog niet opgemerkt neem ik aan.

Laatst gewijzigd door system : 23 oktober 2010 om 13:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be