Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2010, 02:17   #41
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Kunnen we niet allemaal eens de folders van de aldi dumpen in hun brievenbus?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 08:57   #42
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Mocht ik daar nu een paar honderdduizend euro staan hebben, zie, dan zwierde ik mijne poen over naar een andere rekening...
Moest ge een paar honderduizend euro staan hebben dan denk je daar vast wel wat anders over.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 09:03   #43
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Mensen met een leuk vermogen gaan niet naar delta loyd, die zetten dat op banken die daar specifiek voor gelden. Weldra in het uitstalraam: Deltaloyd.
Exact mijn punt: dit is niet nieuw.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 09:13   #44
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Exact mijn punt: dit is niet nieuw.
KBC toen nog Kredietbank, deed dit 15 jaar geleden al ... gewoon buitenkieperen, u bent als klant voor ons niet rendabel genoeg, zoek u maar een andere bank. kennis van mij heeft dat voor gehad.

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 december 2010 om 09:14.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 09:16   #45
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Toch straf hoe de grote criminelen (waaronder deze arrogante, hoogmoedige dikke nek) hulp inroepen van de arme belastingbetaler als ze dreigen failliet te gaan. En nu komen aandraven met deze eis. Men zou deze bank moeten aanklagen en bannen wegens discriminatie.

Men zou nu eens de lef moeten hebben om deze bank vaarwel te zeggen, De grote kapitalist Piet zou nogal anders piepen.
Kul in pakkes,bij ons in het rusthuis zitten er ook elke kapitaalkrachtig,ben blij dat ik mijn boterham eraan verdien,dus laat die dikke nekke clubjes toch
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 09:44   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Toch straf hoe de grote criminelen (waaronder deze arrogante, hoogmoedige dikke nek) hulp inroepen van de arme belastingbetaler als ze dreigen failliet te gaan. En nu komen aandraven met deze eis. Men zou deze bank moeten aanklagen en bannen wegens discriminatie.

Men zou nu eens de lef moeten hebben om deze bank vaarwel te zeggen, De grote kapitalist Piet zou nogal anders piepen.
verschil maken op basis van financiele status is niet opgenomen in de antidiscriminatiewet
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 09:45   #47
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Jongens toch,als ik geen geld had zag niemand mij staan,kreeg ik nergens een bepaalde diens,erger nog ik werd het huis uitgezet
Toch had ik meer dan 27 jaar belastingen betaalt,ik heb dus ook één en ander gered(te veel om op te noemen)
Wel het leven is nu eenmaal zo,ik heb mij er bij neergelegd,sterker nog,volgend jaar koop te zelfs mijn eigen woonst

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 15 december 2010 om 09:45.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 10:03   #48
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
KBC toen nog Kredietbank, deed dit 15 jaar geleden al ... gewoon buitenkieperen, u bent als klant voor ons niet rendabel genoeg, zoek u maar een andere bank. kennis van mij heeft dat voor gehad.
De vraag is waarom er nu zoveel commotie rond is?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 11:01   #49
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet echt? En al zeker het maatschappelijk probleem niet.
Natuurlijk niet. Je schaamhaar komt nog maar juist door, en je wil met volwassen mensen komen klappen...

Waarom denk je dat de wet is aangepast en dat elke bank verplicht is om elke klant aan te nemen? Omdat arme mensen anders niet meer aan een broodnodige bankrekening geraakten... Iedereen dus verplicht om "aldi" te spelen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 13:33   #50
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
verschil maken op basis van financiele status is niet opgenomen in de antidiscriminatiewet
tuurlijk niet, anders is elke politieker racist
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 13:41   #51
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

bank run met vertraging

typisch voor hier, he, die vertraging
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 14:04   #52
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Je schaamhaar komt nog maar juist door, en je wil met volwassen mensen komen klappen...

Waarom denk je dat de wet is aangepast en dat elke bank verplicht is om elke klant aan te nemen? Omdat arme mensen anders niet meer aan een broodnodige bankrekening geraakten... Iedereen dus verplicht om "aldi" te spelen.
De ad hominem gaan we maar negeren.

Het eerste gedeelte ('het is wettelijk verplicht') is niet echt een argument. Het is een verwijzing naar de autoriteit (de wetgever) die iets verplicht heeft gemaakt. Maar dat zegt niets of dit slim is of niet.

Je tweede punt ('omdat arme mensen anders niet meer aan een bankrekening geraken') is wel een argument, maar een verkeerd. De 'armen' vertegenwoordigen nog altijd een gigantische koopkracht, dus dat is een bepaalde niche waar ook op ingespeeld kan worden. Delta Lloyd verkiest nu om dat niet te doen; hun zaak.

Verder is het maar de vraag of er iets is zoals een 'recht' op een bankrekening dat dit verplicht moet worden. Het lijkt me duidelijk dat dat onzinnig is.

En zelfs als dat zo is: je kan nog altijd naar Fortis, KBC, ING en zoveel meer gaan. Het is duidelijk dat er geen maatschappelijk probleem is met de beslissing van DL.

Dus, ik herhaal de vraag: wat is het maatshcappelijk probleem van deze beslissing?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 15 december 2010 om 14:05.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 14:28   #53
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
2

Lijkt mij een ultieme poging om rijke onnozelaars die door snobisme te vangen zijn, slechte beleggingen aan te smeren

"bij ons is het brood aangebakken, maar let wel, enkel maar madammen met een bontjas en meneren met een mercedes mogen hier voor 8 Euro een brood komen kopen"

"hohohoho, ik ben ZO rijk, dat ik zelfs bij bakker Vanpimpelzele mijn aangebakken brood voor 8 Euro mag kopen, kijk eens mensen, wat een hele heer ik ben" ...
Daar heeft het inderdaad wel wat van weg, dus communicatie/marketing-wise vind ik dit nu niet zo'n denderende zet van hen. Maar verder zie ik daar nu niet bepaald een probleem mee. Als DL zich op een nichemarkt wil focussen, dan is dat hun volste recht. Als de "kleine vermogens" hen te weinig opbrengen of hen verliezen bezorgen, dan is het logisch dat ze daar actie op ondernemen (Los van het feit dat de manier waarop hen PR-wise niet bepaald veel gaat helpen).
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 18:31   #54
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik snap het eigenlijk ook niet goed. Verwachten ze nu echt op deze manier hun winstmarge te verhogen? Ik zie ze enkel toekomstige potentiële klanten verder afstoten.
Ik vraag mij ook af wat de motivering is om een groot deel van hun klanten buiten te gooien. Ik snap best wel dat de winstmarges misschien te klein zijn geworden op die klanten etc. maar dan nog lijkt het mij toch beter om die accounts gewoon door te verkopen aan een andere bank die er misschien wel wat mee aan kan.

Het kan natuurlijk ook zijn dat er helemaal geen potentiële afnemers waren...
Oud 15 december 2010, 18:40   #55
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Iedere grote bank hanteert trouwens al jaren 'specials' voor zijn vermogende klanten. Van een persoonlijke bankier tot een aparte kantoren waar je onder een vermogen van 1 000 000 euro niets hoeft te komen zoeken (van oa KBC weet ik dat ze zo'n kantoor heeft, ik geloof Dexia en BNP Paribas ook).
Het is ook al langer bekend dacht ik, dat de vermogenderen onder ons een heel ander beleggingsaanbod krijgen te zien dan de minder kapitaalkrachtigen, en dat deze ook veel beter worden geïnformeerd over dat eerste. Kortom: geld hebben loont, ook bij de bank.
Ik heb eens gekeken naar de fondsen van DL waarin men als gefortuneerde klant kan instappen en ik heb blijkbaar zelf over heel de lijn een veel hogere ROI gehaald dit jaar dan eender welk van die fondsen.

Informatie vragen aan een bank, hoe rijk je ook bent, over beleggingsproducten is trouwens ongeveer even waardevol als aan je slager vragen of het vlees wel van goede kwaliteit is. De verkoper heeft steeds een incentieve om de koopwaar mooier voor te stellen dan ze is.

Investeringsadvies van grote banken zijn trouwens ook een lachertje: momenteel is de teneur (zie maar naar Dexia Asset Management): Als er geen crisis uitbreekt, komt er ook geen double dip. En als er dan toch correcties zijn: Buy the dips!
Oud 15 december 2010, 22:15   #56
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Zolang slecht een bank het doet is dat toch geen probleem, KBC,Fortis,Dexia zal deze klanten volgens mij met open armen ontvangen

Benieuwd naar de eerste campagne met trend

Bij ons is iedereen welkom

of

Ook met minder dan € 75 000 helpen wij u graag
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 15:00   #57
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Binnen 2 dagen trekken ze hun kak weer in.
Wedden?
Het is al zover

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110105_005

Maar de vraag blijft, wie verzint nou eigenlijk zulke blunder?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 18:19   #58
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het is al zover

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110105_005

Maar de vraag blijft, wie verzint nou eigenlijk zulke blunder?
inderdaad....
Op de Tijd kon je lezen dat niet alleen een groot aantal zelfstandig agenten van Delta Lloyds begon te grollen (sommigen dreigden meer dan de helft van hun klanten te verliezen,ik kan me voorstellen dat velen van hen tevens verzekeringen en misschien wat simpele beleggingsprodukten etc aan diezelfde klanten verkochten ).Maar blijkbaar zijn er ook "Vakbonden en Mutualiteiten" klant ,en die zouden DL heel erg veel pijn doen....

Me dunkt dat de Grote Manitou van DL,die op zijn eentje meer schade dreigde toe te brengen aan DL Belgium dan al zijn personeel en agenten samen,beter iets anders gaat doen....

Wie zijn doelgroep wenst te wijzigen gooit beter NIET zijn bestaande klanten,per direkt,buiten.Het kost al geld genoeg om een klant aan te trekken.De grote Manitou was dit blijkbaar vergeten ..

Laatst gewijzigd door kelt : 5 januari 2011 om 18:23.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be