Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2010, 11:20   #1
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard Bank dumpt 'arme' klanten: "We zijn de Aldi niet"

Citaat:
De ambitieuze bank Delta Lloyd voert onder druk van de crisis een brutale koerswijziging door waardoor tienduizenden minder vermogende klanten die te weinig opbrengen voor de meeste verrichtingen verbannen worden naar één kantoor in Brussel. Dat schrijven de Coreliokranten.
"Wie op zoek is naar een Aldi, is bij ons aan het verkeerde adres", zegt Delta Lloyd-topman Piet Verbrugge. De bank wil zich tegen eind 2011 omvormen tot een nichebank voor bedrijven met cash en vermogende particulieren, omdat Delta Lloyd in België te weinig schaalgrootte heeft, de crisis de winstmotor heeft aangetast en de Nederlandse moeder na de beursgang afziet van overnames.

Diploma, geld of buiten
Ben je meer dan 35 jaar, dan moet je als klant ofwel minstens 75.000 euro spaargeld op je rekening hebben staan, 1.200 euro per maand kunnen sparen of zelfs 1.300 euro, afbetaling van je lening inbegrepen.

Ben je jonger dan 35, dan moet je als klant van Delta Lloyd Bank minstens een bachelordiploma hebben of zelfstandige zijn. Wie niet aan de strenge voorwaarden voldoet - maximaal de helft van de 250.000 klanten - zal volgend jaar na een individueel gesprek vriendelijk maar beslist de uitgang gewezen worden, luidt het. (belga/tw)
Toch straf hoe de grote criminelen (waaronder deze arrogante, hoogmoedige dikke nek) hulp inroepen van de arme belastingbetaler als ze dreigen failliet te gaan. En nu komen aandraven met deze eis. Men zou deze bank moeten aanklagen en bannen wegens discriminatie.

Men zou nu eens de lef moeten hebben om deze bank vaarwel te zeggen, De grote kapitalist Piet zou nogal anders piepen.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 11:21   #2
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...ldi-niet.dhtml
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 11:30   #3
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Toch straf hoe de grote criminelen (waaronder deze arrogante, hoogmoedige dikke nek) hulp inroepen van de arme belastingbetaler als ze dreigen failliet te gaan. En nu komen aandraven met deze eis. Men zou deze bank moeten aanklagen en bannen wegens discriminatie.

Men zou nu eens de lef moeten hebben om deze bank vaarwel te zeggen, De grote kapitalist Piet zou nogal anders piepen.
Ik dacht dat volgens het bankendecreet geen enkele bank nog een klant mocht weigeren?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 12:34   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik dacht dat volgens het bankendecreet geen enkele bank nog een klant mocht weigeren?
Ze weigeren ze niet als ik het goed begrijp. Ze maken de omstandigheden zo dat ze het zelf afbollen.
Oud 14 december 2010, 12:39   #5
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze weigeren ze niet als ik het goed begrijp. Ze maken de omstandigheden zo dat ze het zelf afbollen.
Tjah, dan is het eigenlijk gewoon de doelgroep herbekijken.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 12:40   #6
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik zie het probleem niet echt? En al zeker het maatschappelijk probleem niet.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 12:41   #7
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

De voorgeschiedenis van die bank: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerard_Nagelmackers

Bank Nagelmackers 1747 was bijna failliet toen ze door Delta Lloyd werd overgenomen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 december 2010 om 12:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 12:56   #8
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Ik wens ze veel succes. Ik behoor tot hun doelgroep, maar ik weet wel betere plaatsen voor mijn centen.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 12:59   #9
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Banken die leningen geven aan mensen die ze toch niet kunnen terug betalen zijn beter.
Oud 14 december 2010, 13:15   #10
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom al die moeite doen? Gewoon afwachten is voldoende.

Delta Lloyd is namelijk niet ambitieus zoals het krantenartikel beweert maar wanhopig zoals wel meer banken de laatste tijd.

Bekijk eens met welke berichten DL vandaag naar buiten gekomen is:

- We worden een bank voor de vermogende Belg!
- We verlagen de rente op onze webspaarrekening!

Op welke manier is dit zinnig? Ze gaan vermogende mensen aantrekken door hun voorwaarden onaantrekkelijker te maken?

Wat er werkelijk aan de hand is: DL heeft last van een te kleine winstmarge voor heel heel wat diensten. Hierdoor maakt ze verlies of niet voldoende winst op een groot deel van hun klanten. Ze proberen die nu kwijt te geraken en er tegelijkertijd een positief verhaal van te maken. Het is zeer zeker betwijfelbaar of ze wel voldoende winstmarge zullen behalen op hun klanten die overblijven. Nieuwe klanten aantrekken met hun huidige voorwaarden lijkt me heel moeilijk.

Zinkend schip.

Laatst gewijzigd door netslet : 14 december 2010 om 13:36.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 13:19   #11
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Via welke manier is een bachelor bewezen als stabiele basis voor inkomsten?
Waarom richten op zelfstandigen? Want dat is toch helemaal ridicuul, de meeste verdienen cré meer dan het minimum. Dat is wel een vastsstaand feit. Gaan ze een witwasbank worden? Onder het mom van privacy denk ik toch dat je job geen criteria kan zijn om een spaarrekening te krijgen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 13:34   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mocht ik daar nu een paar honderdduizend euro staan hebben, zie, dan zwierde ik mijne poen over naar een andere rekening...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 14:04   #13
Another Jack
Banneling

Standaard

Financiële instellingen zijn er om winst te maken, klanten zijn enkel een middel, geen doel.
Alle financiële instellingen werken zo, "uw geld daar weghalen" is zinloos.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 14:26   #14
pegasus6869
Banneling

Standaard

Dikke, arrogante, omhooggevallen " kl...z..ken " zijn dit,het zijn die maffiose grootbanken die de wereldcrisis veroorzaakt hebben,en straffen krijgen ze niet,integendeel ze zijn ook wel zeer goede vriendjes met de (corrupte) justitie in hun landen .Zie maar naar de Fortis hoge heerschappen hier in belgenland,en die lopen ook nog allemaal vrij rond.

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 14 december 2010 om 14:26.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 15:54   #15
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeft niet, ze smijten u (en mij) wel zelf buiten
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 16:00   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Zinkend schip.
2

Lijkt mij een ultieme poging om rijke onnozelaars die door snobisme te vangen zijn, slechte beleggingen aan te smeren

"bij ons is het brood aangebakken, maar let wel, enkel maar madammen met een bontjas en meneren met een mercedes mogen hier voor 8 Euro een brood komen kopen"

"hohohoho, ik ben ZO rijk, dat ik zelfs bij bakker Vanpimpelzele mijn aangebakken brood voor 8 Euro mag kopen, kijk eens mensen, wat een hele heer ik ben" ...

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 december 2010 om 16:01.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 16:16   #17
kameleon
Minister

Standaard

Wat een ijzersterk beleid
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 16:21   #18
giserke
Banneling

Standaard

Binnen 2 dagen trekken ze hun kak weer in.
Wedden?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 16:24   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Binnen 2 dagen trekken ze hun kak weer in.
Wedden?
Binnen 2 weken hebben ze geen klanten meer
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 18:06   #20
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

raar verhaal.....

Laat ons voorzichtig aannemen dat DL niet geinteresseerd is in klanten die gewoon een spaar- en een zichtrekening hebben,en verder geen noemenswaardige beleggingsaktiviteiten doen of iets afbetalen (of anders gezegd,het meeste van hun centjes liquide houden)

"basis-bankdienst" is voor de banken inderdaad een pure kost....

Daar zijn we weer met het verhaal van een "eenvoudige bankdienst" zonder verdere chichi voor de mensen.... (de Post?)

Laatst gewijzigd door kelt : 14 december 2010 om 18:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be