![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verder vind ik dat elk tweede-kamerlid recht heeft op wachtgeld, ongeacht hoe lang of van welke partij. Je moet als politicus ongeremd en ongezouten je mening kunnen verkondigen. Het kan dus voorkomen dat een politicus dingen moet zeggen die ''niet zo lekker liggen'', bijvoorbeeld in het bedrijfsleven. Dat kan dus betekenen dat sommige politici niet (gauw) een baan kunnen vinden. Ik begrijp weinig van de kritiek op haar functioneren als politica. Voorzover ik kan zien heeft zij altijd de belangen van haar kiezers goed vertegenwoordigd. Dat zij Wilders wind uit de zeilen wilde nemen is onzin. Haar kiezers zitten echt niet onder de PVV-aanhang. Die partijen zijn geen concurenten. Zij is altijd kritisch geweest op de islam, als ideologie die emancipatie van bevolkingsgroepen tegenhoudt, maar wilde - in tegenstelling tot Wilders - niet mensen wegzetten. Die interne strijd heeft ze vanaf het begin gehad. Wat mij betreft is ze een politica zoals ze horen te zijn: haar idealen als leidraad nemend maar niet te beroerd haar handelen aan te passen aan de praktijk van de dag om haar kiezers zo goed mogelijk te vertegenwoordigen. Dat maakt haar een intelligente politica. Dat sommige mannen daar niet goed tegen kunnen en haar bestempelen als ''haaibaai'' bevestigt dat beeld alleen maar. Alleen in haar eerste jaren was ze af en toe te fel maar zoals ze zelf zegt: ''Constante boosheid is vermoeiend''. Gemeen wil ik haar niet noemen maar wel door de wol geverfd. Maar je wilt toch ook iemand die het vak van politica slim beoefent om de dingen voor elkaar te krijgen waar je achter staat? @Liberalist: ''Ome-trek-eens-aan-mijn-vinge'-Roemer'' is aardig maar kan nog lang niet in de schaduw staan van Femke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook heeft ze recht op 6 jaar. Citaat:
En ik vind die regeling tot aan het pensioen gewoon graaierij. Één jaar 80% kan ik nog inkomen, en dan ben ik heel coulant, maar daarna dient gewoon wat op alle andere Nederlanders ook van toepassing is als ze werkloos zijn, te geschieden. Daarbij hebben Tweede Kamer-leden ook al recht op wachtgeld als ze zelf vrijwillig opstappen, i.t.t. gewone Nederlanders. Citaat:
Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat zij samen met de andere linkse partijen, waarvan de PvdA en SP wel degelijk in dezelfde vijver vissen als de PVV, de PVV de wind uit de zeilen heeft geprobeerd te nemen. Ik denk dan tevens aan de pogingen om tot een Nederlands 'cordon sanitaire' te komen. Citaat:
Citaat:
Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik de laatste jaren steevast de knop omzette als zij aan het woord kwam en het referaat later wel heb gelezen. En dat is enkel en alleen te wijten aan haar gedrag waarmee ze zoveel jaar geleden de Kamer binnenkwam. Toen heeft ze het door haar irritante gezaag voorgoed verbruid bij mij. Uiteraard, maar het moet, zoals ik hierboven al aan probeerde te duiden, niet alleen de eigen achterban ten goede komen, maar iedereen. En daar schortte het m.i. nogal eens aan. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Precies, u zegt het zelf al. En ook dit is een voorbeeld van de PVV de wind uit de zeilen proberen te nemen. De tegenstander obstrueren i.p.v. zelf met iets constructiefs bezig te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Vergelijk: Links moet kritischer zijn over de bankiers. Links moet kritischer zijn over de homo's. Links moet kritischer zijn over de RK-priesters. Links moet kritischer zijn over de zorgcentra. Links moet kritischer zijn over de kinderopvang. Links moet kritischer zijn over de maffia. Links moet kritischer zijn over de drugsgebruikers. Links moet kritischer zijn over de energiebedrijven. Links moet kritischer zijn over de telecommaffia. Links moet kritischer zijn over de werkgevers. Links moet kritischer zijn over de koppelbazen. Links moet kritischer zijn over de prostitutie. Het heeft onze voortdurende aandacht en we werken aan een oplossing. Maar ja, als eeuwige oppositiepartij blijft het vechten tegen de bierkaai. Valse eerlijkheid. Laatst gewijzigd door Piero : 19 december 2010 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Ze ziet het liefst dat moslima's in vrijheid die hoofddoekjes van hun hoofd slingeren maar bevecht ook hun vrijheid om ze te dragen als ze dat vrijwillig doen. Een verdedigbaar standpunt en moedig om te zeggen binnen GroenLinks. Ze was trouwens ook voorstander van het vrij vertonen van Fitna. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
En verder is GroenLinks, zoals je weet, mijn partij niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn reeds Bundesländer waar "Die Grünen" samen coalitie vormen met de CDU -
dat Groen-Links niet meer zo héél erg "links" is, is in de meta politieke evolutie allicht normaal. Zelfs Meneer Wilders sprak zijn waardering uit voor de politica Halsema, alhoewel hijzelf andere ideeën vertegenwoordigt. Dat volksvertegenwoordigers een riante vergoeding opstrijken heeft zijn redenen : op die manier zou omkoopbaarheid vermeden moeten worden. Breek me de bek niet open door te zeggen dat dit niet altijd klopt... Maar toch is het zo dat in een democratie partijen en politici onafhankelijk van het bedrijfsleven moeten kunnen werken.
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mevrouw Sap lijkt me ook lid van het linkse Amsterdamse grachtengordel damestheekransje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit gewerkt zeker ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haar voorganger in GL reist nu op kosten van de Nederlandse belastingbetaler de wereld af voor een omroep en misschien heeft Halsema ook al zo'n snoepbaan in de tas. Het kan dat je dat bedoelt met "intelligent". Het bekende patroon overigens van de linkse 'anti-racistische' bourgeoisie, zodra er leuke en goedbetaalde posten te verdelen zijn staan deze wite uitvreters zelf vooraan. De gekleurde medemens moet het vooral doen met lipservice. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() 2
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand om U tegen te zeggen. Laatst gewijzigd door filosoof : 20 december 2010 om 01:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Bij de val van het kabinet Balkenende IV dacht ze even dat ze met die slijmerige D66 kwal Pechtold en de theedrinker Cohen van de PvdAllahtonen de VVD in een links net kon verstrikken in een extreem-linkse Paars+ coalitie. Zo dom was Mark Rutte nou ook niet en dankzij Cohen,s gestuntel en Verhagen die ze,n partij op het nippertje achter de gedoogconstructie kreeg kon Femke haar eigen haar wel opvreten. De frustratie achter het mislukken van paars+ moet enorm zijn geweest. Daarom gooide ze eind vorig jaar de handdoek in de ring. Zeer goede beslissing en nu enkel Pechtold nog.
|
![]() |
![]() |