Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2010, 21:15   #41
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ze heeft inmiddels een leerstoel aan een of andere hogeschool. Ergens in het Brabantse als ik het goed beluisterd heb. Ik denk dat er van haar best wel wat te leren valt.
Wil je me niet beledigen?

Dank je.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 21:18   #42
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wil je me niet beledigen?

Dank je.
Ik denk, ik hoop, dat D'ARTOIS bedoelde hoe je van haar kan leren graaien en met gespleten tong spreken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 21:51   #43
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Hier wat meer over de wachtgeldregeling van ministers en Tweede Kamer-leden:

http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-e...-politici.html

http://www.parlement.com/9291000/modulesf/gpql3r8j

Voor Femke H. betekent dat dus, dat zij in ieder geval 1 jaar lang een riante uitkering van 80% van € 92.899,87 plus 1 procent extra omdat ze fractievoorzitter was, plus 0,3 procent voor elke GroenLinksert in de Tweede Kamer. En alle daarop volgende jaren van 70% van dat totaal bedrag.

Gaat ze voor die tijd weer 'werken' en onverhoopt minder 'verdienen' (m.i. is het enige wat zij verdient pek & veren), wordt haar salaris door de schatkist (door u en mij dus) aangevuld tot die 80% of 70%.

En dan hebben we het niet eens gehad over al die onkostenvergoedingen e.d. die ze tijdens haar jaren in de Tweede Kamer heeft genoten. Onkostenvergoedingen waar een gewone werknemer alleen maar van kan dromen. Net zoals een gewone werkgever alleen maar kan dromen van een uitkering als hij vrijwillig opstapt, want die krijgt hij dan namelijk niet.

Neen, de dames en heren politici zorgen uit-ste-kend voor zichzelf en elkaar.
Hmm, Femke Halsema is 44. Dus niet 50 jaar of ouder.

Verder vind ik dat elk tweede-kamerlid recht heeft op wachtgeld, ongeacht hoe lang of van welke partij. Je moet als politicus ongeremd en ongezouten je mening kunnen verkondigen. Het kan dus voorkomen dat een politicus dingen moet zeggen die ''niet zo lekker liggen'', bijvoorbeeld in het bedrijfsleven. Dat kan dus betekenen dat sommige politici niet (gauw) een baan kunnen vinden.

Ik begrijp weinig van de kritiek op haar functioneren als politica. Voorzover ik kan zien heeft zij altijd de belangen van haar kiezers goed vertegenwoordigd. Dat zij Wilders wind uit de zeilen wilde nemen is onzin. Haar kiezers zitten echt niet onder de PVV-aanhang. Die partijen zijn geen concurenten.

Zij is altijd kritisch geweest op de islam, als ideologie die emancipatie van bevolkingsgroepen tegenhoudt, maar wilde - in tegenstelling tot Wilders - niet mensen wegzetten. Die interne strijd heeft ze vanaf het begin gehad.

Wat mij betreft is ze een politica zoals ze horen te zijn: haar idealen als leidraad nemend maar niet te beroerd haar handelen aan te passen aan de praktijk van de dag om haar kiezers zo goed mogelijk te vertegenwoordigen.
Dat maakt haar een intelligente politica. Dat sommige mannen daar niet goed tegen kunnen en haar bestempelen als ''haaibaai'' bevestigt dat beeld alleen maar. Alleen in haar eerste jaren was ze af en toe te fel maar zoals ze zelf zegt: ''Constante boosheid is vermoeiend''.

Gemeen wil ik haar niet noemen maar wel door de wol geverfd. Maar je wilt toch ook iemand die het vak van politica slim beoefent om de dingen voor elkaar te krijgen waar je achter staat?

@Liberalist: ''Ome-trek-eens-aan-mijn-vinge'-Roemer'' is aardig maar kan nog lang niet in de schaduw staan van Femke.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 21:54   #44
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Loze woorden kan iedereen uitspreken. Het gaat erom wat ermee gedaan wordt.
En wat betreft Halsema en haar partij is dat dus niet zoveel. Eerst zeggen dat de problematiek van de islam bespreekbaar gemaakt moet kunnen worden binnen links, en vervolgens wel mede-initiatiefneemster zijn van een motie die stelde dat tegengaan van de islamisering in Nederland geen doel van het regeringsbeleid mag zijn.

Maar inderdaad Polly, u heeft gelijk hoor, ze heeft het toch maar gezegd dat links kritischer moet zijn over de islam.

Er naar handelen is er echter niet bij, integendeel zelfs.
Dit was een motie ''tegen-Wilders''. U moet wel de achtergrond van een stemming meenemen in uw beoordeling.
Oud 18 december 2010, 21:57   #45
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Hertog, mag ik even met u trouwen aub?

En dan bigamist worden?
(Maar ik vind je wél lief hoor...)
Oud 18 december 2010, 22:36   #46
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Let wel, de cijfers en informatie is van 2008. Iets recenters kon ik niet vinden op die website van de overheid. Dus bepaalde voorwaarden kunnen inmiddels al wel veranderd zijn.
Hoe dan ook heeft ze recht op 6 jaar.

Citaat:
Verder vind ik dat elk tweede-kamerlid recht heeft op wachtgeld, ongeacht hoe lang of van welke partij. Je moet als politicus ongeremd en ongezouten je mening kunnen verkondigen. Het kan dus voorkomen dat een politicus dingen moet zeggen die ''niet zo lekker liggen'', bijvoorbeeld in het bedrijfsleven. Dat kan dus betekenen dat sommige politici niet (gauw) een baan kunnen vinden.
Sorry, maar dit vind ik echt geen valide argument. Er is bij mijn weten maar één politicus in de recente geschiedenis geweest voor wie dat gold, en dat is wijlen Hans Janmaat geweest. Alle andere ex-politici zijn vrij makkelijk en vrij snel weer onder de pannen gekomen.
En ik vind die regeling tot aan het pensioen gewoon graaierij. Één jaar 80% kan ik nog inkomen, en dan ben ik heel coulant, maar daarna dient gewoon wat op alle andere Nederlanders ook van toepassing is als ze werkloos zijn, te geschieden.
Daarbij hebben Tweede Kamer-leden ook al recht op wachtgeld als ze zelf vrijwillig opstappen, i.t.t. gewone Nederlanders.

Citaat:
Ik begrijp weinig van de kritiek op haar functioneren als politica. Voorzover ik kan zien heeft zij altijd de belangen van haar kiezers goed vertegenwoordigd. Dat zij Wilders wind uit de zeilen wilde nemen is onzin. Haar kiezers zitten echt niet onder de PVV-aanhang. Die partijen zijn geen concurenten.
Ze heeft inderdaad de belangen van haar kiezers, de elitaire grachtengordeldieren, met verve verdedigd. Dat moet ik haar nageven. En u heeft ook gelijk dat de aanhang van GL een andere is dan die van de PVV.
Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat zij samen met de andere linkse partijen, waarvan de PvdA en SP wel degelijk in dezelfde vijver vissen als de PVV, de PVV de wind uit de zeilen heeft geprobeerd te nemen. Ik denk dan tevens aan de pogingen om tot een Nederlands 'cordon sanitaire' te komen.

Citaat:
Zij is altijd kritisch geweest op de islam, als ideologie die emancipatie van bevolkingsgroepen tegenhoudt, maar wilde - in tegenstelling tot Wilders - niet mensen wegzetten. Die interne strijd heeft ze vanaf het begin gehad.
Van die interne strijd van haar heb ik bitter weinig gemerkt eerlijk gezegd. Wel heb ik haar heel veel zien toegeven zonder dat er geëist werd dat er iets tegenover stond. Je kan niet enerzijds pleiten voor behoud van cultuur en religie en anderzijds verwachten dat er binnen die cultuur en religie dan geëmancipeerd wordt. Dat is gewoon naïef. En dan ben ik wederom erg coulant, want eigenlijk vind ik dat misdadig omdat ik vind dat een politicus niet alleen de belangen van zijn of haar eigen achterban moet behartigen, maar ook moet kijken naar de belangen van de rest van het land. Politici zijn er om het land te besturen, ten beste van de bevolking, niet om enkel de partijbelangen te behartigen. En dat geldt voor Tweede Kamer-leden net zo goed als voor de regering, ook al zitten ze niet in een regeringspartij.

Citaat:
Wat mij betreft is ze een politica zoals ze horen te zijn: haar idealen als leidraad nemend maar niet te beroerd haar handelen aan te passen aan de praktijk van de dag om haar kiezers zo goed mogelijk te vertegenwoordigen.
Dat maakt haar een intelligente politica. Dat sommige mannen daar niet goed tegen kunnen en haar bestempelen als ''haaibaai'' bevestigt dat beeld alleen maar. Alleen in haar eerste jaren was ze af en toe te fel maar zoals ze zelf zegt: ''Constante boosheid is vermoeiend''.
U zult mij niet horen zeggen dat het geen intelligente politica was, uiterst gedreven ook. En geslepen.
Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik de laatste jaren steevast de knop omzette als zij aan het woord kwam en het referaat later wel heb gelezen. En dat is enkel en alleen te wijten aan haar gedrag waarmee ze zoveel jaar geleden de Kamer binnenkwam. Toen heeft ze het door haar irritante gezaag voorgoed verbruid bij mij.

Citaat:
Gemeen wil ik haar niet noemen maar wel door de wol geverfd. Maar je wilt toch ook iemand die het vak van politica slim beoefent om de dingen voor elkaar te krijgen waar je achter staat?
Uiteraard, maar het moet, zoals ik hierboven al aan probeerde te duiden, niet alleen de eigen achterban ten goede komen, maar iedereen. En daar schortte het m.i. nogal eens aan.
Oud 18 december 2010, 22:38   #47
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit was een motie ''tegen-Wilders''. U moet wel de achtergrond van een stemming meenemen in uw beoordeling.
Precies, u zegt het zelf al. En ook dit is een voorbeeld van de PVV de wind uit de zeilen proberen te nemen. De tegenstander obstrueren i.p.v. zelf met iets constructiefs bezig te zijn.
Oud 19 december 2010, 11:54   #48
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ja, precies. Dit vind ik bv fantastisch en ik wacht nog steeds op Belgisch links om zoiets te durven zeggen:

"LINKS MOET KRITISCHER ZIJN OVER ISLAM" (F. Halsema)

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Ne...over-islam.htm
Voor mij is dit een volkomen nietszeggende oppervlakkige zinloze verdachtmaking van een godsdienst en alleen gedaan voor de bühne. Iets om zich achter te verschuilen, een fopspeen en hypocriet gelul. Het is dit vrijblijvende gezwam waarvan mijn haren recht overeind gaan staan.

Vergelijk:
Links moet kritischer zijn over de bankiers.
Links moet kritischer zijn over de homo's.
Links moet kritischer zijn over de RK-priesters.
Links moet kritischer zijn over de zorgcentra.
Links moet kritischer zijn over de kinderopvang.
Links moet kritischer zijn over de maffia.
Links moet kritischer zijn over de drugsgebruikers.
Links moet kritischer zijn over de energiebedrijven.
Links moet kritischer zijn over de telecommaffia.
Links moet kritischer zijn over de werkgevers.
Links moet kritischer zijn over de koppelbazen.
Links moet kritischer zijn over de prostitutie.

Het heeft onze voortdurende aandacht en we werken aan een oplossing. Maar ja, als eeuwige oppositiepartij blijft het vechten tegen de bierkaai. Valse eerlijkheid.

Laatst gewijzigd door Piero : 19 december 2010 om 12:01.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 17:31   #49
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het heeft onze voortdurende aandacht en we werken aan een oplossing. Maar ja, als eeuwige oppositiepartij blijft het vechten tegen de bierkaai. Valse eerlijkheid.
Neen, wél een heikel punt in een linkse partij dat ze meerdere malen onder de aandacht heeft gebracht. Trouwens al in september 2009, toen er van verkiezingen nog geen sprake was.

Ze ziet het liefst dat moslima's in vrijheid die hoofddoekjes van hun hoofd slingeren maar bevecht ook hun vrijheid om ze te dragen als ze dat vrijwillig doen. Een verdedigbaar standpunt en moedig om te zeggen binnen GroenLinks.

Ze was trouwens ook voorstander van het vrij vertonen van Fitna.
Oud 19 december 2010, 17:34   #50
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, wél een heikel punt in een linkse partij dat ze meerdere malen onder de aandacht heeft gebracht. Trouwens al in september 2009, toen er van verkiezingen nog geen sprake was.

Ze ziet het liefst dat moslima's in vrijheid die hoofddoekjes van hun hoofd slingeren maar bevecht ook hun vrijheid om ze te dragen als ze dat vrijwillig doen. Een verdedigbaar standpunt en moedig om te zeggen binnen GroenLinks.

Ze was trouwens ook voorstander van het vrij vertonen van Fitna.
In de praktijk is dat niet waar. Kijk naar Utrecht: toen GroenLinks uit het college werd gegooid en de VVD erin voor de plaats kwam, werd er gelijk een einde gemaakt aan de gescheiden inburgering van mannen en vrouwen. Je kunt niet verwachten dat vrouwen gaan emanciperen als je de ongelijkheid accomodeert; en dit deed en doet GroenLinks met alle liefde.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 17:36   #51
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
In de praktijk is dat niet waar. Kijk naar Utrecht: toen GroenLinks uit het college werd gegooid en de VVD erin voor de plaats kwam, werd er gelijk een einde gemaakt aan de gescheiden inburgering van mannen en vrouwen. Je kunt niet verwachten dat vrouwen gaan emanciperen als je de ongelijkheid accomodeert; en dit deed en doet GroenLinks met alle liefde.
We hebben het hier over Femke Halsema als persoon/politica en niet over GroenLinks als partij. Met het verdwijnen van Halsema verdwijnt niet GroenLinks. Maar met het vertrek van Halsema uit de landelijke politiek vertrekt wel een scherpe en intelligente politica.
En verder is GroenLinks, zoals je weet, mijn partij niet.
Oud 19 december 2010, 18:01   #52
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Er zijn reeds Bundesländer waar "Die Grünen" samen coalitie vormen met de CDU -
dat Groen-Links niet meer zo héél erg "links" is, is in de meta politieke evolutie allicht normaal.

Zelfs Meneer Wilders sprak zijn waardering uit voor de politica Halsema, alhoewel hijzelf andere ideeën vertegenwoordigt.

Dat volksvertegenwoordigers een riante vergoeding opstrijken heeft zijn redenen : op die manier zou omkoopbaarheid vermeden moeten worden. Breek me de bek niet open door te zeggen dat dit niet altijd klopt... Maar toch is het zo dat in een democratie partijen en politici onafhankelijk van het bedrijfsleven moeten kunnen werken.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 18:03   #53
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben het hier over Femke Halsema als persoon/politica en niet over GroenLinks als partij. Met het verdwijnen van Halsema verdwijnt niet GroenLinks. Maar met het vertrek van Halsema uit de landelijke politiek vertrekt wel een scherpe en intelligente politica.
En verder is GroenLinks, zoals je weet, mijn partij niet.
Me dunkt dat je de persoon nooit los kan zien van de partij, zeker de leider ervan niet.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 20:00   #54
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Mevrouw Sap lijkt me ook lid van het linkse Amsterdamse grachtengordel damestheekransje
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 20:32   #55
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

@Liberalist: ''Ome-trek-eens-aan-mijn-vinge'-Roemer'' is aardig maar kan nog lang niet in de schaduw staan van Femke.
Om 44 te zijn ziet ze er begot nog goed uit.
Nooit gewerkt zeker ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 00:27   #56
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Mevrouw Sap lijkt me ook lid van het linkse Amsterdamse grachtengordel damestheekransje
Volgens mij heeft ze het uitgevonden. Met slaande trom en vliegend vaandel op naar PvdA en D66.
Oud 20 december 2010, 00:28   #57
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar met het vertrek van Halsema uit de landelijke politiek vertrekt wel een scherpe en intelligente politica.
Ik heb nog nooit iets anders dan dom en opgewonden gemuts gehoord van deze mevrouw.

Haar voorganger in GL reist nu op kosten van de Nederlandse belastingbetaler de wereld af voor een omroep en misschien heeft Halsema ook al zo'n snoepbaan in de tas. Het kan dat je dat bedoelt met "intelligent".

Het bekende patroon overigens van de linkse 'anti-racistische' bourgeoisie, zodra er leuke en goedbetaalde posten te verdelen zijn staan deze wite uitvreters zelf vooraan. De gekleurde medemens moet het vooral doen met lipservice.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 00:33   #58
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

2
Oud 20 december 2010, 01:27   #59
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer veel respect voor Femke, een politiek zwaargewicht. Ze heeft haar standpunten en haar kiezers altijd met veel passie verdedigd.

Iemand om U tegen te zeggen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 december 2010 om 01:27.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 12:31   #60
AAA
Banneling

Standaard

Bij de val van het kabinet Balkenende IV dacht ze even dat ze met die slijmerige D66 kwal Pechtold en de theedrinker Cohen van de PvdAllahtonen de VVD in een links net kon verstrikken in een extreem-linkse Paars+ coalitie. Zo dom was Mark Rutte nou ook niet en dankzij Cohen,s gestuntel en Verhagen die ze,n partij op het nippertje achter de gedoogconstructie kreeg kon Femke haar eigen haar wel opvreten. De frustratie achter het mislukken van paars+ moet enorm zijn geweest. Daarom gooide ze eind vorig jaar de handdoek in de ring. Zeer goede beslissing en nu enkel Pechtold nog.
AAA is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be