![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: De katholieke kerk is... | |||
op sterven na dood, na al de schandalen van piemelfriemelende godsdienaars |
![]() ![]() ![]() |
20 | 46,51% |
een zware deuk ondergaan, en het kan een hele generatie duren, vooraleer mensen daar terug intrappen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,28% |
zwaar gekwetst, maar zal snel herstellen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,95% |
heeft een tikje gekregen, maar al bij al valt dat nog mee |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,28% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,65% |
ik ben boeddhist |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,33% |
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nog Zeus aanbidders tegengekomen recently? Kan zijn dat het nog een tijd duurt, das dan spijtig. ooit kijken ze met evenveel vermaak naar de RKK zoals wij naar maretaksnijders nu.
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zelfzekerheid waarmee u die bewering neerzet is indrukwekkend. Het kan er alleen maar op wijzen dat u overtuigd bent van uw waarheid. Of misschien ook dat u oordeelt dat waarheid helemaal niet bestaat.
![]() |
#43 |
Partijlid
|
![]() Na een deductieve analyse van de geschreven historische bronnen van de menselijke geschiedenis werd afgeleid en wordt er door rationele leden van dit forum aangenomen dat elke religie na een onbepaalde duur niet meer geleden wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Voila.
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat wel zo? Wat u hierboven schrijft, lijkt me een nogal overhaaste conclusie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me toch vrij gemakkelijk in te zien. Een pastoor die zijn ambt en zijn roeping als priester ernstig neemt, onthoudt zich van bepaalde vormen van ontspanning. Hij neemt een bepaalde levenstijl aan. Hij moet als het ware permanent van wacht zijn; hij is immers geen apother of dokter die het eventjes aan anderen kan uitbesteden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat homofiel gedrag een probleem vormt in deze context en dus aanleiding kan geven tot uitspanningen en afwijkingen, daar ben ik het volkomen met u eens. Daarom ook vind ik het belangrijk dat priesterkandidaten in dat verband grondig gescreend worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En die priester-leraars maar zingen in het begin van het christelijk schooljaar van: 'veni Creator Spiritus...'. http://www.youtube.com/watch?v=sVqalU2yKjI Laatst gewijzigd door system : 19 maart 2011 om 09:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De kerk was al stervende voor al deze schandalen. We zien een gelijkaardig fenomeen bij homoseksuelen besmet met HIV die zich vergrijpen aan kinderen, zoals in nederland.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen, en over een generatie van nu zal het christendom in het westen nog hooguit vermeld worden in de geschiedenisboek.
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het belang van het Christendom zal afnemen, maar het zal niet gaan verdwijnen tegen de volgende generatie. ALS het verdwijnt, dan kun je er op z'n minst nog een aantal eeuwen bijplakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De voorspelling was (op basis van regressies uit statistieken) dat in Belgie de RKK over en uit is tegen 2018. (onder de 1% praktiserenden) Kijk maar in de kerk, wat binnenzit mag gratis op de bus. Al een paar decennia trouwens.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 19 maart 2011 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echter kan het Christendom hier ook terug uit opgroeien. Als de maatschappij terug verzuild geraakt (wat nog mogelijk kan zijn), zullen ook deze bekeerlingen zich voortplanten. Het kan zijn dat er terug een katholieke zuil komt, het kan zijn van niet. Tenzij er weer een verzuiling komt, zullen ze het gevecht tegen de sterke stroom verliezen, vrees ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dan kan je inderdaad nog eeuwen overleven, als de risé van de rest van de wereld.
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ain't gonna happen.
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Afschaffing van het internet? Het internet en de sociale media zouden één van de kernpunten moeten worden van de evangelisatie, zoals de paus vertelde.
Ik denk dat de verzuiling terug kan komen, maar waarschijnlijk eerst zonder een katholieke zuil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat weet ik niet. Ik denk niet dat verzuiling terugkomt, omdat het te simpel is in een wereld met zoveel mogelijkheden en keuzes. Zodra je teveel zuilen hebt, heb je er geen meer. Maar ik kan me vergissen.
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |