![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() in theorie ben ik volledig akkoord met u, maar in de praktijk niet. Tweetaligheid in gans Belgie gaat de franstaligen het excuus geven om nu gewoon overal Frans te spreken zonder ooit nederlands te spreken. Hun arrogantie zal enkel nog toenemen...
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 22 januari 2011 om 00:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kunnen die twee man en een paardekop van de NVA die in Brussel wonen niet gewoon naar het AZ van Jette gaan en het ander miljoen Brusselaars gerust laten met hun gemekker?
![]() |
#43 |
Staatssecretaris
|
![]() De Vlamingen in Brussel zijn nog steeds met 100 000- 150 000. Dat is de derde grootste stad van Vlaanderen. Die verdienen een degelijk gezondheidssysteem, in hun eigen taal.
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk dat de NVA omwille van een taalfetisj minder zorg wilt.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om op het originele voorstel terug te komen, dat stoort mij eerlijk gezegd. Wat ik WEL zou kunnen begrijpen, is dat men bijvoorbeeld zou eisen dat opdat de zorgen van een arts door de sociale zekerheid terugbetaald zouden worden, die arts aan een aantal voorwaarden moet voldoen, waaronder bijvoorbeeld tweetaligheid. Maar ik zie niet in op basis van welke staatsinmenging men een prive arts zou moeten verplichten van tweetalig te zijn, als de verzorgingen die hij verstrekt niet door een staatsapparaat worden terugbetaald. Die doet in zijn praktijk toch wat hij wil, he. Als hij enkel Chinees wil praten, en enkel Chinees-kundige patienten wil ontvangen, dan is dat zijn goede recht he. Dat die arts eventueel NIET opgenomen wordt in de erkende artsen van de openbare ziekteverzekering, dat kan ik wel nog begrijpen. Dat men eist dat hij een echt doktersdiploma heeft, dat ook (kwestie van kwakzalverij tegen te gaan). Maar dat hij zijn clienteel kiest zoals het hem belieft, dat is toch normaal ? Een handelsovereenkomst is een vrijwillige overeenkomst tussen KOPER en VERKOPER. De twee mogen kiezen of ze akkoord gaan he. Als koper mag je gelijk welk kriterium aanwenden om te bepalen of je ergens iets gaat kopen of niet, als verkoper mag je dus ook gelijk welk criterium aanwenden of je iets wil verkopen of niet, en aan wie, he. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2011 om 08:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de mate dat zorgenverstrekking nog federaal gefinancierd wordt, wil dat zeggen dat een groter stuk van de gemeenschappelijke koek naar vlamingen gaat, en een minder groot stuk naar franstaligen, door legale obstakels te plaatsen op deze stroom. Alles bij elkaar past dit prima in de N-VA strategie van de uitputtingsoorlog tussen de twee gemeenschappen, met de bedoeling voldoende "franstalige te pesten" zodat die het ook minder leuk beginnen te vinden in "Belgie" en tevens ten opzichte van de Vlaamse opinie "gematigd" over te komen. Dit voorstel zal waarschijnlijk relatief positief ontvangen worden door de Vlaamse opinie, en waarschijnlijk op een alergische reactie kunnen rekenen aan Franstalige kant. Het is dit soort akties die de N-VA nu waarschijnlijk gaat trachten aan te wenden, om aan VL kant sympatiek te zijn, en aan FR kant het leven wat zuur te maken. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2011 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Voor belgicisten is de rechtsstaat inderdaad altijd optioneel geweest.
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn tot alles bereid om het vaderland overeind te houden, meneer, maar Nederlands leren... nee, dat is echt het allerlaatste.
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel de N-VA giet dit in een wetsvoorstel.
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het UZ in Jette valt dat heel goed mee, andere klinieken is het zoeken maar vooral doen dat je geen Frans verstaat, ze zoeken wel iemand hoor ! Gewoon op je rechten staan om een verstaanbare uitleg te verkrijgen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]()
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Afschaffen die faciliteiten.
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De tante van mijn vrouw is gestorven op 52-jarige leeftijd aan kanker. Ze woonde niet ver van de Brusselse Ring, en haar kids werken daar ook, dus om het die ook makkelijk te maken om haar te bezoeken werd Bracops gekozen. Ik vermoed dat dat de voornaamste reden was, een andere zie ik niet. Mischien ook van oudsher gewoonte om daar te gaan? Of omdat er geen alternatief is dat even dichtbij is? (Ninove is even ver en heeft een véél te klein prutskliniekje. Aalst is nog verder.) Nu heb ik die keuze voor Bracops/Anderlecht nooit begrepen. Ik kén die gemeente door en door. Mijn ma had een bloemenwinkelop de Edmont Delcourt laan. Ik ben naar school geweest op Sint Guido (aka de school van Lukaku). En ik weet; als Vlaming moet je daar niet zijn. Ik heb er genoeg leveringen gedaan, bij al die klinieken. Nu, je kan je mening over keuze van die kliniek niet met hand en tand gaan opdringen, zekr niet in zo'n moeilijke periode van zware ziekte. We hebben het dus wel eens vermeld, maar... Anyway, ze heeft het niet gehaald. Maar als ik NU hoor welk een stoten ze daar allemaal meegemaakt hebben, dan kan ik enkel maar concluderen dat een Vlaams leven niet zoveel waard is als een Frans leven. Ook al is er maar één Vlaming in Brussel DAN NOG heeft hij recht op zijn eigen taal in een ziekenhuis! De houding van de Walen (en dus ook de njet op dit voorstel) is letterlijk en figuurlijk moordend. Mvg, PP Laatst gewijzigd door pixelpower : 24 januari 2011 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Grappig dat je de IT in ziekenhuizen als voorbeeld neemt. Eerst moet ik toch wel dit vermelden; je redenering klopt niet helemaal. In die zin dat het gaat om medische apparaten die kritisch zijn in die omgeving, maar niet de IT op zich. Maar los daarvan wou ik gewoon dit zeggen; wist je dat het patiëntenbeheer van 52 Vlaamse en katholieke ziekenhuizen binnenkort wordt gecentraliseerd in... het Waalse landsgedeelte? True story. Dat bommeke zal waarschijnlijk pas ontploffen als het daar de 1e keer fout gaat of er een SAP upgrade nodig is (52 ziekenhuizen plat?) Of als de verwevenheid tussen de board of directors van Partezis (het oude Caritas) en deze ziekenhuizen wordt blootgelegd. Ach... doe maar voort, beste CD&V stemmers en disbelievers van de Vlaamse zaak. Ooit bots je wel met je tronie op de muur. Ik hoop alleen minderhard dan onze tante (zie vorige post). Mvg, PP Laatst gewijzigd door pixelpower : 24 januari 2011 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu ga je er van uit dat er nu geen verplichtingen zijn die leiden tot minder zorg. Tis te zeggen: je klinkt als: tis nu beter
![]() |