Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2011, 21:38   #41
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ach, ik dacht het al dat u hier niet echt iets wil aanbrengen aan de discussie.
Tuurlijk niet, wat dacht je
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 21:44   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Tuurlijk niet, wat dacht je
Ik dacht niets; ik stelde slechts vast.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 21:49   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus, u kunt geen borden lezen?!
En u kunt niet aangepast snel rijden zonder (die) borden ?
Oud 7 februari 2011, 21:50   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Daar gaat het niet om. Wel over het voortdurend gezeur alsof de overheid een soort vallen opzet om mensen te bekeuren. Er staan borden en als je ze niet wilt zien, is dat nu eenmaal je eigen fout. Leer eens leven met je eigen verantwoordelijkheid als automobilist.
Oud 7 februari 2011, 22:01   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kan dat.
Maar de meeste mensen kunnen niet beoordelen wat aangepast rijden is.
Sommigen denken dat zij zoveel beter zijn dan de andere weggebruikers en die anderen altijd in fout zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 22:02   #46
Another Jack
Banneling

Standaard

Nog meer op de cd&v stemmen!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 22:03   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet om. Wel over het voortdurend gezeur alsof de overheid een soort vallen opzet om mensen te bekeuren. Er staan borden en als je ze niet wilt zien, is dat nu eenmaal je eigen fout. Leer eens leven met je eigen verantwoordelijkheid als automobilist.
Dat is het juist, de automobilist krijgt die eigen verantwoordelijkheid niet meer met absurd lage snelheidsbeperkingen met amper draagvlak.

Daarbij weten de meeste mensen zelfs niet meer tot hoe snel ze mogen rijden.
Niet overal staan borden. Op de meeste plaatsen zelfs niet.

Ik wil de proef op de som doen met jou als bestuurder, ik rij mee als passagier en neem redelijk rustige gewestwegen in Be die je niet kent (maar ik wel goed).

Ik zet elke keer een streepje als je de max snelheid bij doorgaande weg en/of best geen of weinig verkeer, met meer als 10 kmh onderschrijdt of 5 kmh overschrijdt.

Kan toch niet zo moeilijk zijn.

Na een uurtje pause, neem ik een ander parcours (ondertussen is het donker)

Wat denk je hoeveel streepjes je hebt na 100 km gewone weg ?

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2011 om 22:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 22:04   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het juist, de automobilist krijgt die eigen verantwoordelijkheid niet meer met absurd lage snelheidsbeperkingen met amper draagvlak.
Jawel, hij krijgt die nog steeds. Hij kan nog steeds gerust trager rijden dan aangegeven wanneer de omstandigheden dat noodzakelijk maken.
Oud 7 februari 2011, 22:05   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik wil de proef op de som doen met jou als bestuurder, ik rij mee als passagier en neem redelijk rustige gewestwegen in Be die je niet kent (maar ik wel goed).

Ik zet elke keer een streepje als je de max snelheid bij doorgaand, of beter geen verkeer, met meer als 10 kmh onderschrijdt of 5 kmh overschrijdt.

Weinig of geen. Zo eenvoudig zit dat.
Oud 7 februari 2011, 22:08   #50
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De overheid zet bewust het soort van borden met een hele lage snelheid neer op plaatsen waar dit absoluut geen zin heeft (zoals de weg van Peer naar Bree, de weg van Kleine Brogel naar St-Huybrechtslille, de weg van Hechtel naar Lommel enz enz enz. Ga maar na het zijn allemaal kaarsrechte wegen, waar alleen bomen langsstaan en vrijwel geen fietsers rijden.

Mja, je bent gebrainwashed door de overheid en je kan zelfs nog niet meer kritisch nadenken.
Oud 7 februari 2011, 22:09   #51
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel, hij krijgt die nog steeds. Hij kan nog steeds gerust trager rijden dan aangegeven wanneer de omstandigheden dat noodzakelijk maken.
Neen, die krijgt hij dikwijls niet, nog trager als de limiet - die geen draagvlak heeft - hindert de normale gang van het verkeer.

Citaat:
10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.

Ik had nog iets toegevoegd:

Ik zet elke keer een streepje als je de max snelheid bij doorgaande weg en/of best geen of weinig verkeer, met meer als 10 kmh onderschrijdt of 5 kmh overschrijdt.

Oud 7 februari 2011, 22:10   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De overheid zet bewust het soort van borden met een hele lage snelheid neer op plaatsen waar dit absoluut geen zin heeft (zoals de weg van Peer naar Bree, de weg van Kleine Brogel naar St-Huybrechtslille, de weg van Hechtel naar Lommel enz enz enz. Ga maar na het zijn allemaal kaarsrechte wegen, waar alleen bomen langsstaan en vrijwel geen fietsers rijden.

Mja, je bent gebrainwashed door de overheid en je kan zelfs nog niet meer kritisch nadenken.
Jawel, hoor. Ik denk na en stem niet in wat jullie stemmingmakerij. Heel wat wegen werden indertijd aangelegd voor, inderdaad, hogere snelheden. Alleen de intensiteit van de mobiliteit is wel wat anders dan vroeger; ook de gegeven omstandigheden rond de weg zijn vaak anders geworden. En daarnaast moet de automobilist ook eens beseffen dat het tijdperk van de ongelimiteerde vrijheid van de auto voorgoed voorbij is.
Oud 7 februari 2011, 22:12   #53
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weinig of geen. Zo eenvoudig zit dat.
Weinig...

Neen, zo eenvoudig is dat niet, snelheidslimieten moeten limieten blijven, geen richtsnelheden waar bijna iedereen op de limiet plakt omdat de limiet zo laag is.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2011 om 22:13.
Oud 7 februari 2011, 22:12   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, die krijgt hij dikwijls niet, nog trager als de limiet - die geen draagvlak heeft - hindert de normale gang van het verkeer.
Helemaal niet, want dan gaat de snelheid naar beneden omdat juist de goede gang van het verkeer dat vraagt. Als je voor u een schoolgroep op de fiets voor u heeft en u kunt die niet inhalen, dan moet u in snelheid minderen. U hindert het verkeer niet, want ook de fietsers maken deel uit van het verkeer. Ook zij hebben evenveel recht op de rijbaan als de automobilist.
Oud 7 februari 2011, 22:13   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Weinig of geen.
Oud 7 februari 2011, 22:17   #56
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Jawel, hoor. Ik denk na en stem niet in wat jullie stemmingmakerij. Heel wat wegen werden indertijd aangelegd voor, inderdaad, hogere snelheden. Alleen de intensiteit van de mobiliteit is wel wat anders dan vroeger; ook de gegeven omstandigheden rond de weg zijn vaak anders geworden. En daarnaast moet de automobilist ook eens beseffen dat het tijdperk van de ongelimiteerde vrijheid van de auto voorgoed voorbij is.
Die wegen zijn opzettelijk versmald en tegen beter weten in hebben ze er huizen langs gebouwd.

Hier dichtbij heb je nog zo'n vergelijkbare situatie : het circuit van Zolder. Dat lag er allang voordat al die huizen er gebouwd werden, en dan kopen een paar onnozelaars daar voor heel weinig geld een stuk grond en gaan dan onmiddellijk klagen dat er teveel lawaai is van de race-auto's. Komaan zeg, beetje ernstig blijven hé.
Oud 7 februari 2011, 22:20   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die wegen zijn opzettelijk versmald en tegen beter weten in hebben ze er huizen langs gebouwd.

Hier dichtbij heb je nog zo'n vergelijkbare situatie : het circuit van Zolder. Dat lag er allang voordat al die huizen er gebouwd werden, en dan kopen een paar onnozelaars daar voor heel weinig geld een stuk grond en gaan dan onmiddellijk klagen dat er teveel lawaai is van de race-auto's. Komaan zeg, beetje ernstig blijven hé.
De huizen staan er al gevolg van een onbestaand stedebouwkundig beleid. Hoe men ook over het verleden moge denken, er staan nu eenmaal huizen. Van uit je luie zetel kan je dan denken dat we door de grote aanpak dat allemaal kunnen oplossen (haal de stomram maar boven...), maar dat is nu eenmaal niet realistisch. Er staan huizen. Er wonen mensen. Er verblijven daar gezinnen met kinderen, dus is het maar normaal dat men ook de zaken aanpast in functie van de mensen die er leven en werken.
Oud 7 februari 2011, 22:22   #58
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De huizen staan er al gevolg van een onbestaand stedebouwkundig beleid. Hoe men ook over het verleden moge denken, er staan nu eenmaal huizen. Van uit je luie zetel kan je dan denken dat we door de grote aanpak dat allemaal kunnen oplossen (haal de stomram maar boven...), maar dat is nu eenmaal niet realistisch. Er staan huizen. Er wonen mensen. Er verblijven daar gezinnen met kinderen, dus is het maar normaal dat men ook de zaken aanpast in functie van de mensen die er leven en werken.
Die huizen stonden daar vroeger ook en er woonden daar toen ook gezinnen. Dat is geen argument. Die huizen zijn daar huis niet alleen de laatste 10 jaar gebouwd.
Oud 7 februari 2011, 22:23   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die huizen stonden daar vroeger ook en er woonden daar toen ook gezinnen. Dat is geen argument. Die huizen zijn daar huis niet alleen de laatste 10 jaar gebouwd.
Natuurlijk niet, maar men is gaan inzien dat bepaalde snelheden niet overeenkomen met de leefomgeving.
Oud 7 februari 2011, 22:23   #60
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet, want dan gaat de snelheid naar beneden omdat juist de goede gang van het verkeer dat vraagt. Als je voor u een schoolgroep op de fiets voor u heeft en u kunt die niet inhalen, dan moet u in snelheid minderen. U hindert het verkeer niet, want ook de fietsers maken deel uit van het verkeer. Ook zij hebben evenveel recht op de rijbaan als de automobilist.
Ik heb het niet over fietsers. Ik heb het over de dagelijkse praktijk waar automobilisten gehinderd en geprovoceerd worden tot inhaalmaneuvers, omdat de snelheidsregels en -borden soms absurd zijn, zelfs een gebrek aan borden die de snelheid opheffen.

Nog eens proberen:
Dus als jij aan de kop van een rijdende file kilometerslang aan 65 kmh rijdt omdat je (door omstandigheden) een dwarse veldweg niet gezien hebt die een bord-70 kmh opheft, naar algemene 90 kmh- is dat niet hinderend ?

Citaat:
10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.
Citaat:
C43. Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod te rijden met een grotere snelheid dan deze die is aangeduid.
In Limburg zijn er 15 meter brede openbare N-wegen (2+2 met pechstrook + gescheiden fietspad) waar doorgaand 70 kmh gemaakt is, of dezelfde weg nu langs weiden loopt zonder enige bebouwing of met lintbebouwing of zelfs door bebouwde kom waar zebrapaden lopen (daar versmald 2+2 met middenberm) overal einheitswurst 70 kmh.

Het is gewoon willekeur en houdt geen rekening met de veiligheid of het draagvlak van de gemidddelde automobilist.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2011 om 22:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be