![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is de tegenstem een goed idee? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
27 | 50,00% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
27 | 50,00% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mensen met een negatief aantal stemmen moeten ze dan maar opknopen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is anti-politiek... Daar denken wij zelfs niet aan.
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
![]() Allez, het is toch surrealistisch? Iedereen zit te klagen dat de politici over onze kop heen regeren, en dan zijn ze allemaal voorstander van een systeem dat de beslissingen nog minder representatief maakt. Inderdaad, pure antipolitiek, vanuit een negativistische visie bedreven.
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Guderian schreef:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik had het dan wel al gelezen, maar ik heb het gewoon nog eens opnieuw gelezen. Het verhaal wat je schrijft klinkt me niet onwaarschijnlijk in de oren, maar ik ben er al vanaf het begin van deze topic vanuit gegaan dat de tegenstem een oplossing zou kunnen zijn om de burger de kans te geven duidelijk te maken welke partij je niet wilt zien regeren. Ik gaf daarbij helemaal in het begin het voorbeeld uit Nederland, waarin, door het niet kunnen samenwerken van het CDA en de PvdA er ineens een coalitie werd gesloten met kleine rechtsgetinte partijen waar het volk absoluut niet voor gekozen had. Dat was de keuze van de grootste partij het CDA, die haar eigen partijtjes zocht om mee te regeren. Oftewel: op het moment dat de verkiezingen zijn afgelopen en de stemmen zijn geteld ligt het lot in handen van de grootste partij en dat is in dit specifieke geval absoluut ondemocratisch verlopen, naar mijn mening. Hoe kan het dat bijna 50% van de bevolking kiest voor een centrum linkse partij en dat er uiteindelijk een centrum rechtse regering wordt gemaakt van partijen die amper stemmen hebben gehad? In het geval van de tegenstem was bijvoorbeeld duidelijk geworden dat het volk geen vertrouwen stelde in een aantal partijen, laten we zeggen (ik geloof daar heilig in) de meest extreme partijen. Die nu wellicht de Nederlandse regering vormen. Dat kan toch ook niet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
Als er aan het vertegenwoordigingsbeginsel maar niet geraakt wordt (m.a.w. de tegenstemmen worden niet gebruikt voor de zetelverdeling) dan kan ik me er wél in vinden, maar dat is een heel andere discussie. Maar waarom zo negatief altijd? TEGEN TEGEN TEGEN... Kun je niet VOOR een bepaalde coalitie stemmen? Want als iedereen bv. tegen het Vlaams Blok stemt, en die partij dus uitgesloten is van deelname, dan kan bv. VLD nog altijd samen met SP.A gaan, terwijl de centrum-rechtse Vlaamse kiezer liever VLD-CD&V zou zien. Maar waarom wilt iedereen op negativistische wijze aan politiek doen?
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik wou eerst instemmende of tegenstemmende reacties van jullie lezen... Wat die tegenstem betreft, vind ik een heel interessant idee! Maar hou het dan enkel informatief, hang er geen gevolgen aan vast... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
|
![]() Citaat:
Dit doet in deze discussie echter niets ter zake, juist omdat de TEGENstem die al vrij betwistbare representativiteit nog verder afbreekt. Zie de voorbeelden.
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |