![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom een grote mentaliteitsverandering in de hele wereld en vooral bij de mannen. Dat egoïstische gedoe van "mijn kinderen zullen later voor mij zorgen" moet de wereld uit. Inderdaad heeft men daar een werkende sociale zekerheid voor nodig. En zolang in bepaalde landen hebzuchtige tirannen het voor het zeggen blijven hebben, komt dat er niet van. Wij hebben hier zoveel veranderingen meegemaakt door de invloed van film, TV-series enzovoort. Als de boodschappen die daar haast altijd in verwerkt worden eindelijk een beetje aangepast worden, heeft dat misschien een zekere invloed. Beter twee kindjes gezond en wel opvoeden dan een nest van 10 krijgen waarvan - in minder ontwikkelde gebieden al zeker - er mogelijk 5 sterven en de rest het met veel minder moet stellen dan kinderen uit kleine gezinnen.
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En néé, het communisme slaagde er niet in, godsdienst daadwerkelijk uit de maatschappij te bannen, niet in China en niet in de USSR. Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2011 om 12:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2011 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ratio man/vrouw is in de meeste streken van China niet anders dan in België.
![]() |
![]() |
#48 |
Partijlid
|
![]() Tja, m'n voorstellen heb ik van Etienne Vermeersch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Partijlid
|
![]() Voor verslaafden en marginalen die al op voorhand weten dat ze niet deftig voor hun kinderen zullen kunnen zorgen heb ik sympathie noch respect.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Ik zag 't op een TVjournaal, maar vraag me niet welke zender. Het ging over één (in China geheim) proefproject.
Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2011 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Minderheden mochten meerdere kinderen hebben om hun volk niet te laten uitsterven. Ook Han-chinezen ("échte" chinezen) die in de onderbevolkte westelijke provincies gingen wonen mochten meerdere kinderen hebben om genoeg volk te hebben om het land te bewerken en om lokale vergrijzing en brain-drain in te perken. Toch bleven er "illegale" kinderen geboren worden die officiëel niet bestonden, geen sociale zekerheid genoten, geen toegang hadden tot onderwijs en een snertleven leiden. Het gaat hier om honderduizenden individuen. Mislukte maatregel met perverse effecten dus. In Taiwan daarentegen gaven ze de opdracht aan sociaal werkers om zwangere vrouwen in moeilijkheden te bezoeken en hen te informeren over abortus om de drempel ervoor te verlagen. Dwang noch druk kwam eraan te pas. Wie toch wou bevallen werd evengoed geholpen. Ze slaagden erin een daling van +/- 20% geboortes te bereiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb meteen maatregelen genomen toen ik twee kinderen tamelijk vlug na elkaar kreeg. Er zijn mogelijkheden genoeg tegenwoordig. Pil of spiraaltje - om maar iets te zeggen - zijn afdoende. Voor mij zelf vond ik die opties niet goed nadat ik ze allebei een aantal jaren geprobeerd had, daarom heb ik me in 1978 laten steriliseren. Als men weet dat men geen kinderen meer wil is dat de gemakkelijkste en goedkoopste oplossing. Dat hadden die vrouwen ook kunnen doen in plaats van "ongelukjes" op de wereld te zetten!
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opdringerigheid klinkt in uw context als een fenomeen uit een beschaafde wereld. De westerse wereld dus. Hoeveel vrouwen worden in het westen zwanger door opdringerigheid van hun partner ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kom omdat jij - zoals gewoonlijk - niet de geringste notie hebt waar je over spreekt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 15 maart 2011 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Partijlid
|
![]() Ik volg je hierin (afbouwen kinderbijslag) maar ik denk niet dat het een scheefgroei is dat hoger opgeleiden minder kinderen baren dan lager opgeleiden. Ik denk dat een gezonde maatschappij nog altijd meer lager geschoolden nodig heeft dan hooggeschoolden. Ik negeer de hedendaagse sociale en economische mobiliteit niet, maar ben bang voor de gevolgen van sturatie aan hooggeschoolden op de arbeidsmarkt. Al zou een culturele diaspora ook wel interessant zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg gaat het niet overal in de wereld zo vlot. In de derdewereldlanden is de situatie nog zoals hier vroeger. Mijnheer heeft goesting? Mevrouw doet de beentjes open. Dat er daar een kind uit voorkomt, ziet meneer meer als het probleem van mevrouw dan als zijn zorg. Als de vrouwen in de derdewereldlanden vrij kunnen beslissen of ze al dan niet gebruik willen maken van voorbehoedsmiddelen om te voorkomen dat er ieder jaar weer een kleutertje aan hun rokken hangt, dan zullen ze misschien ook wat meer plezier beleven aan seks. Het is tenslotte geen toeval dat "vrije seks" en al wat er rond hoort, vooral opkwam in de jaren '60 toen er degelijke voorbehoedsmiddelen op de markt kwamen (de pil). Een vrouw die voortdurend bang is om in verwachting te geraken, vindt er op den duur niks meer aan om te vrijen. En geloof me, ik heb die periode nog even meegemaakt, dus ik spreek uit ervaring. Mijn leven kreeg een serieuze meerwaarde toen de angst voor ongewenste zwangerschappen verdween.
![]() |