![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs over God. Hun eigen hoogmoed zal ze ten val brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door respublica : 17 mei 2011 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, vast niet. Een wetenschapper zou zich daarover niet moeten uitlaten. Maar ik besef wel dat hij deze uitspraken deed in een interview. Hij werd naar zijn mening gevraagd en vond het waarschijnlijk flauw om te zeggen dat hij op zulke vragen niet wilde antwoorden terwijl zijn antwoord voor de hand ligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
The Grand Design is voor 99 % NIET bezig met geloof, maar probeert een zinnige verklaring te geven voor het "zijn". Voor 1% refereert het naar God, die niet nodig zou zijn om het startsein te geven voor het begin van alles. Maar de clou van het boek draait daar zeker niet rond. Het is een wetenschappelijke benadering van fundamentele vragen. De introductie via de oudheid is ook nog aangenaam leesvoer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als het maar wetenschap heet. Hawking moet maar eens in zijn eigen zwarte gat gaan sterven dan zal hij daar de microwezentjes ontmoeten en het eeuwige leven erven... ![]() Wat een gezeur van zo'n ongelovige hond douw zijn rotzooi maar in zijn eigen kont..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verdiep je dan maar in mijn atoomtheorie, en als je het echt begrijpt zul je weten dat het zo moet wezen.
God bestaat als een microwezen in de microkosmos. Amen.... ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarschijnlijk zijn broer of zijn neef misschien. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Niemand kan die hogere geest kennen, er is namelijk geen enkele manier om die te kunnen kennen. Iedereen die anders beweerd maakt zichzelf wat wijs.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 - de persoon die denkt. 2 - het denken zelf. 3 - de inhoud van het denken. De hogere Geest openbaart zich in de Geest van God, met name in de filosofie van Hegel als Logica en in mijn atoomtheorie. God daarentegen niet te willen kennen is een grote zonde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
There is no god. Get over it.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met name bestaat God in en als een oneindig aantal microwezentjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
Dan zwijg ik nog over John Travolta, de monniken in Tibet en al de andere miljoenen die in andere goden geloven dan jij. Het leutige is (voor mij althans) dat jij op géén enkele manier kan argumenteren waarom jouw godsbeeld het juiste is.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Namaste all friends,
Beschouw deze twee antagonistische stellingen: 1. Er is een God, creator of designer van leven, aarde en kosmos. 2. Er is geen God, dus niets, geen ziel, dan is geloof dus gewoon zelfbedrog en goedkope opium voor de domme massa. Ik las iets over de Sankya filosofie van de zeven leerscholen van Hindoeisten en dit is een stroming die absoluut niet gelooft dat er een creator bestaat, dus zuiver atheistisch. Dit moet ik nog beter gaan onderzoeken, maar als iemand even googled en het uitzoekt dan hebben wij wat data voor het bewijs van de tweede stelling. Elk van de twee genoemde stellingen kan een wezen met intelligentie met duizend argumenten bewijzen. Ja, wat is dan de absolute waarheid? Ik ben nu nog bezig met het dewanistisch onderzoek hiernaar en moet nog vele zaken doorrekenen, om eruit te komen. Alles zal ik binnen enkele jaren publiceren in nieuwe werken. by the way, men zou die harriecristus gewoon IP moeten blocken op dit forum, want hij zit hier gewoon hinderlijk te trollen en alles te verpesten. Zaken die met geloof en de creator te maken hebben, zijn heel moeilijk en het is maar net hoe en wat je wil bewijzen en geloven. Mooiste visie vind ik toch die van de Nederlandse professor zwaluw, kijk dit is het boek: Drs. J. -Ph. van der Zwaluw, Het grote geheim, een filosofische kijk op de geschiedenis, Van Gorcum & Comp B.V., Assen, 1990. Zwaluw stelt dat elk mens gewoon een eigen gelukkigheidsfilosofie heeft voor zichzelf en zijn clubje of stam. Dit is gewoon simpel, easy en fast. Mensen willen gelukkig zijn en soms hebben zij een god nodig en soms niet. ok tot zover, dewanand |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hegel kon dat wel en ik nog beter met mijn atoomtheorie. Geloven is goed, maar begrijpen is veel beter. Citaat:
Het is ook allemaal al over bekend, en nu is het eens tijd voor Mij, die een heel ander idee heeft dan al die anderen. Citaat:
En dat jij mijn atoomtheorie ooit hebt gelezen blijkt nergens uit. Leut is thee, maar nog niet de heilige geest van het weten, denken en begrijpen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 18 mei 2011 om 19:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet ik, maar jij verpest de boel: mijnheer de dictator. Alsof de Oosterse filosofie nog niet genoeg ruimte krijgt, willen ze ook mij nog eens de strot afknijpen. Sluit je aan bij Redwasp, die zal blij met jou zijn. Laatst gewijzigd door harriechristus : 18 mei 2011 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |