Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 juli 2011, 14:46   #41
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ja, und? Het is en blijft hun schuld dat Antwerpen niet langer 'het voornaamste financieel en economisch centrum' was.

Vreemd? Spanje regeerde al lang de Nederlanden.

Willem zelf was een Duitser die werd opgeleid door de Spanjaarden, en macht kreeg omdat ie beloofd had zich te bekeren tot het Katholicisme. Die laatste belofte heeft ie ook gebroken, maar soit, da's weer een andere zaak. Willem van Oranje, hij was de vreemde bezettingsmogendheid.
U mag gerust aan geschiedherschrijving doen, ik zal u echter niet volgen daarin. Willen van Oranje was helemaal geen bezetter, i.t.t. de Spaanse bezetter. Maar ja, Belgicisten voelen de noodzaak om anti-Noord-Nederlands te zijn, hoe kan je anders België kunstmatig 'in leven' houden?

Volgens uw redenering moet je een gebied gewoon een bepaalde lange periode bezetten, en dan wordt je automatisch geen bezetter meer ("Spanje regeerde al lang de Nederlanden.")

Laatst gewijzigd door Nebur : 9 juli 2011 om 14:48.
Nebur is offline  
Oud 9 juli 2011, 14:48   #42
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
U mag gerust aan geschiedherschrijving doen, ik zal u echter niet volgen daarin.
Dat laat ik over aan de Vlaams-Nationalisten.
Citaat:
Willen van Oranje was helemaal geen bezetter, i.t.t. de Spaanse bezetter.
Spanje was de rechtmatige heer, met een weliswaar veel te harde hand. Willem en de geuzen hebben het ook heel bond gemaakt, hoor. Beeldenstorm, iemand?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Maar ja, Belgicisten voelen de noodzaak om anti-Noord-Nederlands te zijn, hoe kan je anders België kunstmatig 'in leven' houden?
Ik ben niet echt Belgicist, eerder een Heel-Nederlander. Ik heb helemaal niks tegen het Noorden, enkel tegen bepaalde historische figuren.
Albrecht is offline  
Oud 9 juli 2011, 14:54   #43
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spanje was de rechtmatige heer,
Bestond er dan iets als een rechtmatige heer in het feodaal tijdperk?

Was België dan niet de rechtmatige heer van de Kongo?
Fj9lnir is offline  
Oud 9 juli 2011, 14:56   #44
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Bestond er dan iets als een rechtmatige heer in het feodaal tijdperk?
Erven, erven en nog eens erven. 't Is hier begonnen als bezit van bezit van de Bourgondiërs.

Ik ben wel blij dat die periode gedaan is.

Citaat:
Was België dan niet de rechtmatige heer van de Kongo?
Tot op zekere hoogte wel.
Albrecht is offline  
Oud 9 juli 2011, 14:56   #45
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
EIN-DE-LIJK begint het bij meer en meer mensen door te dringen. Ik verkondig het hier al jaren, gestaafd door uitlatingen van bedrijfsleiders en professoren: Vlaanderen kan perfect overleven in een scenario waarbij Brussel géén deel uitmaakt van de Vlaamse Staat. Maar tot voor kort was dat nog vloeken in de "Vlaams nationale kerk", waar ze -over dit thema- blijkbaar allemaal met hun hoofd in het zand staken.

Eindelijk beginnen steeds meer mensen in te zien dat hét laatste argument 'pro-belgie', nl. dat "Vlaanderen zonder Brussel niks betekent", of dat "Brussel dé economische pool van Vlaanderen is", pure belgicistische propaganda is om zoveel mogelijk Vlamingen bang te maken voor een mogelijk onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel.

Wat de Brusselfetisjisten echter vergeten is dat indien Vlaanderen onafhankelijk wordt, �*lle Vlaamse instellingen (politiek, media, gezondheidszorg, cultuur, etc...) zullen wegtrekken uit Brussel en de "federale" (Belgische) administratie ook zal ophouden te bestaan.

Ja, ik vier maandag mee. Vanuit onze èchte hoofdstad
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Brussel is dan ook een stad die z'n gelijke in de benelux niet kent. Rij eens met de Eurostar langs de suburbs van Londen, ga eens kijken in Liverpool, Glasgow, rij eens met de RER door de buitenwijken van Parijs, enz.

Grote steden hebben nu eenmaal 'armere' buurten aan de rand. Maar om nu die "slechte huizen" die je ziet in Schaarbeek voor te stellen als "de" huizen in Belgie is wel erg kort door de bocht. Over het algemeen wonen Vlamingen/Belgen veel ruimer dan Nederlanders.

Spijtig dat dat het beeld is van Brussel dat je onthoudt. Tijd dan je -op een zonnige dag- de stad nog eens bezoekt. Brussel is de laatste jaren erorm aan het 'boomen'.

Brussel is al lang geen lelijk eendje meer. En voor de komende jaren staan nog grootse projecten op stapel (nieuw Rogierplein met grote glazen koepel, nieuw Flagey, renovatie omgeving financietoren, nieuw sportstadion, nieuwe metro, enz)
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=225
BWarrior is offline  
Oud 9 juli 2011, 14:56   #46
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

11 Juli is een dag zoals een andere voor mij : ik heb er niets te vieren. 21 Juli vier ik ook niet.
Everytime is offline  
Oud 9 juli 2011, 15:00   #47
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Erven, erven en nog eens erven. 't Is hier begonnen als bezit van bezit van de Bourgondiërs.

Tjah, als ge het in de wetgeving van dien tijd bekijkt, is het inderdaad wel 'wettelijk'.

Met 'rechtmatig' bedoelde ik dan ook niet 'volgens het juridisch recht' maar 'volgens het recht van mijn eigen morele opvattingen'.
't Is niet omdat een of andere Spanjool trouwde met een of andere Bourgond, dat die daarom ineens den baas mag spelen in de Nederlanden en de bevolking dwingen om volgens zijne moraal te leven.
Fj9lnir is offline  
Oud 9 juli 2011, 15:00   #48
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmm? Ga je dan voor onafhankelijkheid de democratie, die de flamingante partijen zo aanbidden, omzeilen?
Omzeilen? Als Vlaandere in het Vlaamse parlement beslist dat het onafhankelijk is, WIE kan daar iets tegen inbrengen?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 9 juli 2011, 15:02   #49
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
11 Juli is een dag zoals een andere voor mij : ik heb er niets te vieren. 21 Juli vier ik ook niet.
13 juni daarentegen... dat is volgend jaar de officiele feestdag van de Vlamingen
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 9 juli 2011, 15:04   #50
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
13 juni daarentegen... dat is volgend jaar de officiele feestdag van de Vlamingen
En 7 juni en 17 oktober. en 21 december...

Zo zou ik nog wel efkes kunnen doorgaan... voor Vlamingen is het al een heel jaar feest
Fj9lnir is offline  
Oud 9 juli 2011, 15:04   #51
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals Will Tura het zong : "Hoop doet leven". En het is inderdaad niet verboden te hopen. Nu, dat die hoop werkelijkheid wordt, dat is een ander verhaal..............
Everytime is offline  
Oud 9 juli 2011, 15:05   #52
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Met 'rechtmatig' bedoelde ik dan ook niet 'volgens het juridisch recht' maar 'volgens het recht van mijn eigen morele opvattingen'.
't Is niet omdat een of andere Spanjool trouwde met een of andere Bourgond, dat die daarom ineens den baas mag spelen in de Nederlanden en de bevolking dwingen om volgens zijne moraal te leven.
En 't is ook niet omdat een Duitser met een Franse titel een land bezet, dat de bevolking naar diens moraal moet leven, zeker? Of geldt dat niet met Willem van Oranje?
Albrecht is offline  
Oud 9 juli 2011, 15:05   #53
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Omzeilen? Als Vlaandere in het Vlaamse parlement beslist dat het onafhankelijk is, WIE kan daar iets tegen inbrengen?
De bevolking?
Albrecht is offline  
Oud 9 juli 2011, 15:06   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En 7 juni en 17 oktober. en 21 december...

Zo zou ik nog wel efkes kunnen doorgaan... voor Vlamingen is het al een heel jaar feest
En Nieuwjaar, en Pasen, en Carnaval, en de zomervakantie : genoeg tijd om te feesten!
Everytime is offline  
Oud 9 juli 2011, 15:25   #55
EddyBal

Standaard

Citaat:

De hoogte van de Kilimanjaro?

EddyBal is offline  
Oud 9 juli 2011, 15:28   #56
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
De hoogte van de Kilimanjaro?

Of de Patola bergen, aan jouw schermafbeelding te zien?

Laatst gewijzigd door Albrecht : 9 juli 2011 om 15:29.
Albrecht is offline  
Oud 9 juli 2011, 15:29   #57
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En Nieuwjaar, en Pasen, en Carnaval, en de zomervakantie : genoeg tijd om te feesten!
Ach Everytime, een confederatie België zou iets moois kunnen zijn, maar het is duidelijk dat democratie van de meerderheid niet te slikken is voor onze zuiderse landgenote, ten minste voor hun politici.

Nochtans is dat de enige methode om hun titels te kunnen blijven behouden, want in Frankrijk zijn ze maar eentje van zovelen, zonder de internationale uitstraling die ze nu kunnen hebben.

Het is duidelijk welke keuze er is gemaakt door Dirupo: géén copernicaanse omwenteling en een afwenteling van alle kosten op de hardwerkende Vlaming.

Het zal dus Byebye Belgium worden.
EddyBal is offline  
Oud 9 juli 2011, 15:30   #58
EddyBal

Standaard

Citaat:
Of de Patola bergen, aan jouw schermafbeelding te zien?
Ahh, een fan?
EddyBal is offline  
Oud 9 juli 2011, 15:31   #59
EddyBal

Standaard

Citaat:
De bevolking?
Als de bevolking die macht geeft aan de NVA, zal ze die gebruiken. Volgende verkiezingen zullen meer duidelijkheid brengen.
EddyBal is offline  
Oud 9 juli 2011, 15:34   #60
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ahh, een fan?
Bwa, het was een aardige serie. Veel beter dan de rommel die je van Nickelodeon gewoon bent.
Citaat:
Als de bevolking die macht geeft aan de NVA, zal ze die gebruiken. Volgende verkiezingen zullen meer duidelijkheid brengen.
Vlaams-separatisme toont N-VA niet echt.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 9 juli 2011 om 15:34.
Albrecht is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be