Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 augustus 2011, 15:30   #41
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

"Vlaamse grenzen liggen voor honderden jaren vast."

Wat een pretentie.
Over grenzen, voor wie het kan openen: http://www.facebook.com/video/video.php?v=1878103070606
pajoske is offline  
Oud 16 augustus 2011, 15:32   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
"Vlaamse grenzen liggen voor honderden jaren vast."

Wat een pretentie.

Over grenzen, voor wie het kan openen: http://www.facebook.com/video/video.php?v=1878103070606
Ik zou eerder zeggen, "wat een komedie."
Oud 16 augustus 2011, 15:33   #43
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ik denk dat Bye Bye Belgium in 2006 niet veel goeds gedaan heeft in het zuiden van het land. vanaf dan merkte ik toch een andere toon in de Franstalige pers en van de Franstalige politici.

hoedanook, Franstalige studiediensten staan ten dienste van alle Franstalige politieke partijen om een splitsing van België voor te bereiden, dat staat vast. In het noorden van het land ken ik niet zulke studiediensten. toch opvallend, niet?
Vlamingen worden dan ook al duizend jaar genaaid, opvallend niet?
solidarnosc is offline  
Oud 16 augustus 2011, 16:34   #44
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
oh brussel uitbreiden, zo ver gaan ze wel niet gaan. Ze zullen misschien een 'compromis' maken en al die gasten inschrijvingsrecht geven etc. CD&V kan dan zeggen dat ze de uitbreiding tenminste hebben tegengehouden en tegelijk bhv hebben gesplitst, maar de facto zal brussel uitgebreid zijn.
Volgens uw redenering is Brussel vandaag dus de facto uitgebreid met alle gemeenten in Halle-Vilvoorde?
BWarrior is offline  
Oud 17 augustus 2011, 03:01   #45
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Beke gaat er geen genoegen mee nemen dat ze dat allemaal opnieuw op tafel gaan gooien...
Beke kan geen kant meer uit.
Oud 17 augustus 2011, 04:10   #46
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat kan even makkelijk of moeilijk met of zonder kanton. Dat is de typische fetisch waar FDF en Vlaams-nationalisten aan denken. Mocht België splitsen dan moet men over alles onderhandelen inclusief de grenzen van de nieuwe landen. Of BHV nu bestaat of niet. Of daar nu een kanton ligt of niet is in essentie totaal irrelevant.
Neen, dat is onzin. Bij een splitsing wordt bijna altijd uitgegaan van eerder bestaande administratieve grenzen. Zo zijn de grenzen van de deelstaat Kroatië uiteindelijk ook het nieuwe land Kroatië geworden, ondanks het feit dat er honderdduizenden Serviërs woonden.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 17 augustus 2011 om 04:10.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 17 augustus 2011, 04:13   #47
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Bemerk trouwens op de nieuwssite het commentaar van onze favoriete Vlamingenhater:

Citaat:
Bruno Yammine, Leuven

In de jaren dertig was er nog ene in Duitsland die zo sprak. Duizendjarig Rijk...
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 17 augustus 2011, 05:11   #48
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nja de spoken van Franstalige politici zijn hun ergste vijand maar anderzijds is het toch wat absurd dat in Vlaanderen bijna de helft van de mensen stemt op separatistische partijen een pak anderen op "confederale" partijen (wat in de rest van de wereld ook separatisme veronderstelt) en dat niemand in Vlaanderen denkt aan separatisme. Belgisch surealisme.

Dat NVA niet zou onderhandelingen met een splitsing in het achterhoofd geloof ik met de beste wil van de wereld niet. ls dat het geval zou zijn dan zou dat kanton toch absoluut geen probleem mogen zijn, niet? Ten andere. Mocht de splitsing vandaag op de agenda komen te staan dan hebben de Franstaligen met BHV nog een veel groter argument dan mocht dat kanton er komen. Vandaar ook de "perverse" logica van FDF. Als de splitsing er toch moet komen dan liever nu.
Hoezeer veel mensen ook als konijnen voor de lichtbak naar het separatistische programmapunt van de N-VA zitten te staren, uit hun gedrag op het terrein blijkt dat ze daar echt niet naar handelen. Op zijn hoogst proberen ze ervoor te zorgen dat Vlaanderen er bij een splitsing van België niet té bekaaid zal van afkomen.
SDG is offline  
Oud 17 augustus 2011, 07:27   #49
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlamingen worden dan ook al duizend jaar genaaid, opvallend niet?
dat heb je mij nooit horen zeggen hé.

over geschiedenis wil ik het helemaal niet hebben, ik constateer alleen maar dat de Franstaligen er alles willen aan doen om de rand rond Brussel aan Brussel te hechten, ofwel door een echte uitbreiding ofwel door één of andere constructie. ik kan dat alleen maar uitleggen dat ze niet meer in het project "België" geloven.

Voor de rest merk ik toch nog altijd dat er in Franstalig België de idee "België is een Franstalig land waar er Nederlandstaligen op bepaalde gebieden Nederlands mogen spreken, behalve als er genoeg Franstaligen komen wonen" nog goed leeft.

Het meest bizarre is dat er blijkbaar nog altijd genoeg Nederlandstaligen gevonden worden die vinden dat dit waar is.
Oud 17 augustus 2011, 10:07   #50
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Wel, hij kan de onderhandelingstafel verlaten en Bart de Wever gelijk geven. De enigste oplossing om hun verlies te beperken OF ze moeten een zuivere splitsing van BHV uit de brand kunnen slepen...

Dat laatste is toch quasie onmogelijk.
matthias999 is offline  
Oud 17 augustus 2011, 10:29   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat heb je mij nooit horen zeggen hé.

over geschiedenis wil ik het helemaal niet hebben, ik constateer alleen maar dat de Franstaligen er alles willen aan doen om de rand rond Brussel aan Brussel te hechten, ofwel door een echte uitbreiding ofwel door één of andere constructie. ik kan dat alleen maar uitleggen dat ze niet meer in het project "België" geloven.

Voor de rest merk ik toch nog altijd dat er in Franstalig België de idee "België is een Franstalig land waar er Nederlandstaligen op bepaalde gebieden Nederlands mogen spreken, behalve als er genoeg Franstaligen komen wonen" nog goed leeft.

Het meest bizarre is dat er blijkbaar nog altijd genoeg Nederlandstaligen gevonden worden die vinden dat dit waar is.
Dat kunnen we hier elke dag merken op deze site. Bij nogal wat pseudo-Vlamingen schuilt diep in hun binnenste nog steeds de overtuiging dat Franstaligen op alle vlakken een niveau hoger staan dan de Vlamingen. Een écht Stockholm-syndroom.
Oud 17 augustus 2011, 11:01   #52
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is het hé, de Franstaligen zitten alweer in een zetel. zoals ik in een ander topic al gezegd heb: zéér veel respect voor de Franstalige onderhandelaars, je moet het maar doen hoor.
Inderdaad... maar ze hebben het zo gemakkelijk...
Ze weten immers dat 'de' Vlaming veel meer te verliezen heeft als het tot een volledige impasse komt... en dat wachten hen gegarandeerd succes oplevert...
freelancer is offline  
Oud 17 augustus 2011, 12:33   #53
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Dat zullen de bazen in de CD&V - de Belgiscistische machtsgroepen, wel beslissen.
Oud 17 augustus 2011, 12:34   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Wel, hij kan de onderhandelingstafel verlaten en Bart de Wever gelijk geven. De enigste oplossing om hun verlies te beperken OF ze moeten een zuivere splitsing van BHV uit de brand kunnen slepen...

Dat laatste is toch quasie onmogelijk.

Die naiviteit over belgische politiek toch altijd weer.
Oud 17 augustus 2011, 13:03   #55
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hahahahah...
Den 'Beke' zie ik nog gezellig onder de linkse kant van de tafel 'stoeien'?
OilOnFire is offline  
Oud 17 augustus 2011, 18:16   #56
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat inschrijvingsrecht stond toch ook in de nota van BDW ? Pagina 37
Was mijn vraag echt zo moeilijk, dat ik geen enkel antwoord krijg ?
peter1962 is offline  
Oud 17 augustus 2011, 18:58   #57
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat inschrijvingsrecht stond toch ook in de nota van BDW ? Pagina 37
Onmogelijk. Bart de Wever kan geen compromissen sluiten. Bart de Wever wil geen oplossing. Er is nooit een toegeving geweest die in de Nota De Wever stond. De Nota de Wever is gewoon een copie van het N-VA partijprogramma.
fonne is offline  
Oud 17 augustus 2011, 20:17   #58
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Oké voor de mooie slogan, maar heb je ook een inhoudelijk antwoord op mijn vraag ?
peter1962 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be