Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2011, 10:05   #41
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Kort gezegd: SDG interesseert zich niet in de meeste sporten en ziet dus niet in waarom hij trots moet zijn.

daar is toch niets verkeerd mee hé?
Nee, ook niet juist. Ik zeg dat ik me emotioneel niet meer betrokken voel bij prestatie van sporter X dan sporter Y omdat de ene toevallig een landgenoot is en de andere niet. In de gemotoriseerde sporten - die ik vrij intensief volg - is het bijvoorbeeld als Duitser de normaalste zaak van de wereld om te supporteren voor een Engelsman of een Spanjaard, of omgekeerd. Nationalisme/chauvinisme/patriottisme, of hoe je het zaakje ook wil noemen, speelt daar een eerder ondergeschikte rol op de tribunes.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 10:05   #42
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Maar 'nationaliteit' is voor mij absoluut geen voorwaarde om van een sportprestatie te kunnen genieten of een reden waarom ik me bij de ene prestatie meer betrokken zou moeten voelen dan bij een andere.
Laat het me stellen dat ik van mooie sport altijd kan genieten ongeacht de nationaliteit MAAR ik vind het wel leuker en aangenamer als er Belgen bij zitten.

Neem nu het voetbal: ik kijk altijd naar champions league en Europa League maar nu er 4 Belgische ploegen bijzitten is het veel leuker om te volgen. Ergens voel je toch die verbondenheid als je sport tenminste intressant vindt.
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 10:09   #43
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
sport had beter geweest.
Twas nen twijfelaar maar dan had er zeker niet zoveel reactie op gekomen want wie kijkt daar nu naar...
Oud 31 augustus 2011, 10:11   #44
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Op het feit dat Belgiën bronzen medaille won op het WK las ik volgende commenateren:

-Knap gedaan voor de waalse broers. Eindelijk iets goed van de andere kant van de taalgrens. Doe zo verder en indien mogelijk ietsjes beter.

-Toch een medaille! Proficiat! Hopelijk doen ze binnenkort een inspanning om nederlands te spreken. Dan zal mijn respect voor de broertjes nog een stuk hoger zijn.

Ik vind: Dikke proficiat voor de beide broers. Ze zijn echt wel een voorbeeldvoor alle Belgen!
Ik vind: Dikke proficiat aan alle hardwerkende mensen die door weer en wind ons voorzien van basisbehoeften maar nooit door onzekere burgers, die blijkbaar een nood hebben aan helden op onbelangrijke en verwerpelijke vlakken als professionele sport en oorlog, als voorbeeld voor alle Belgen worden beschouwd.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 10:12   #45
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

De dikke kan nog geen tien meter lopen. Dus daar kunnen we zeker niet fier op zijn.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 10:16   #46
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De dikke kan nog geen tien meter lopen. Dus daar kunnen we zeker niet fier op zijn.
En hij voorziet ons ook niet in basisbehoeften, integendeel.
Oud 31 augustus 2011, 10:26   #47
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad niets verkeerd mee maar dan moet hij hier geen anti sport betoog uiteenzetten.
Mijn betoog is helemaal niet tegen sport gericht; ik zeg alleen dat ikzelf bij sport weinig tot geen nationalistische gevoelens ga uiten.
Oud 31 augustus 2011, 10:35   #48
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twas nen twijfelaar maar dan had er zeker niet zoveel reactie op gekomen want wie kijkt daar nu naar...
Misschien ook omdat dit een politics forum is? Als je over sport wil lullen, ga dan naar een sportforum. Maar met binnenlands politiek heeft het behalen van een bronzen medaille door een Belgische atleet helemaal niets te maken. Als je het dan al op dit forum wil droppen, doe dat dan in het juiste subforum.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 10:45   #49
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Laat het me stellen dat ik van mooie sport altijd kan genieten ongeacht de nationaliteit MAAR ik vind het wel leuker en aangenamer als er Belgen bij zitten.

Neem nu het voetbal: ik kijk altijd naar champions league en Europa League maar nu er 4 Belgische ploegen bijzitten is het veel leuker om te volgen. Ergens voel je toch die verbondenheid als je sport tenminste intressant vindt.
Dat jij vind jij misschien belangrijk en dat is natuurlijk jouw goed recht, maar ik heb om maar iets te zeggen de afgelopen jaren de Formule 1 niet met minder belangstelling gevolgd dan dit jaar omdat er nu toevallig weer een Belg meerijdt. Ik hou ervan dat de races en het kampioenschap spannend verlopen en de nationaliteit van de deelnemers is voor mij daarbij eigenlijk maar iets bijkomstig. Het is de coureur in kwestie uiteraard van harte gegund dat hij de F1 gehaald heeft, maar het is voor mij niet echt een criterium dat bepalend is voor mijn algehele interesse in de sport.
Oud 31 augustus 2011, 10:56   #50
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ge zo bekrompen zijt om te zeggen:
Ze spreken geen bakkes Nederlands, ze verstaan mij nauwelijks.
Dus ?
Voor mij zijn het buitenlanders.

Het zijn Brusselaars en spreken inderdaad weinig nederlands so what. De aard van het beestje is Belgisch waarop ik trots ben. Mocht hij nu burundisch spreken ofzo dan zou ik u standpunt begrijpen.
Ik denk dat ge de film "rien a declarer" eens moet zien. Hoewel ge waarschijnlijk tegen franse films zijt.
Dat maakt hij toch voor zichzelf uit, omdat er op onze vodjes 'Belg' staat, wil toch niet zeggen dat we ons werkelijk verbonden moeten voelen. Ik geniet meer van Nederlandse prestaties dan van Waalse of Brusselse. Ik zie niet in wat dit met bekrompenheid te maken heeft. Ik vond het bijvoorbeeld zeer spijtig toen Robert Gesink zo idioot slecht presteerde in de Tour en er toen uitstapte, de leiderstrui van Mollema in de Vuelta vond ik ook een mooie prestatie, moest Rosseler deze dragen, het zou me worst wezen.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 10:57   #51
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Misschien ook omdat dit een politics forum is? Als je over sport wil lullen, ga dan naar een sportforum. Maar met binnenlands politiek heeft het behalen van een bronzen medaille door een Belgische atleet helemaal niets te maken. Als je het dan al op dit forum wil droppen, doe dat dan in het juiste subforum.
Als jij bepaalde linken niet kan zien kan ik daar niet aan doen. Link sport en politiek is niet ver weg dezer dagen maar dat zal ook wel niet waar zijn volgens jou... De politiek heeft namelijk invloed op verschillende aspecten binnen de maatschappij.
Graag gedaan om je even voor te lichten.
Oud 31 augustus 2011, 11:03   #52
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Dat maakt hij toch voor zichzelf uit, omdat er op onze vodjes 'Belg' staat, wil toch niet zeggen dat we ons werkelijk verbonden moeten voelen. Ik geniet meer van Nederlandse prestaties dan van Waalse of Brusselse. Ik zie niet in wat dit met bekrompenheid te maken heeft. Ik vond het bijvoorbeeld zeer spijtig toen Robert Gesink zo idioot slecht presteerde in de Tour en er toen uitstapte, de leiderstrui van Mollema in de Vuelta vond ik ook een mooie prestatie, moest Rosseler deze dragen, het zou me worst wezen.
Zoals je zelf zegt maak ik voor mezelf uit dat ik me wel verbonden voel bij Borlée en de Belgische vlag.
Het is wel bekrompen te zeggen: ze spreken frans: tzijn buitenlanders.
Das in de genre van ze zijn zwart/bruin: het zijn buitenlanders.

Eigenlijk is het eeRder onverdraagzaam wat ik bedoelde.

Laatst gewijzigd door Modjo : 31 augustus 2011 om 11:11.
Oud 31 augustus 2011, 11:04   #53
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals je zelf zegt maak ik voor mezelf uit dat ik me wel verbonden voel bij Borlée en de Belgische vlag.

Eigenlijk is het ereder onverdraagzaam wat ik bedoelde.
Okee, jij mag je verbonden voelen, daar heb ik niets op tegen.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Oud 31 augustus 2011, 11:17   #54
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij bepaalde linken niet kan zien kan ik daar niet aan doen. Link sport en politiek is niet ver weg dezer dagen maar dat zal ook wel niet waar zijn volgens jou... De politiek heeft namelijk invloed op verschillende aspecten binnen de maatschappij.
Graag gedaan om je even voor te lichten.
Die link is er omdat jij hem maar al te graag wil maken. Graag gedaan om je even voor te lichten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 31 augustus 2011, 11:18   #55
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Geef mij toch maar Jurgen Van den broeck. Zo ne coole pee. Hangt aaneen van de wielerclichés. Zalig gewoon. Ook Cavendish kan ik wel smaken. Hollandse wielrenners zeggen me de laatste jaren niet zoveel. Er gaat weinig vanuit vind ik in tegenstelling tot hun voetballers.
Oud 31 augustus 2011, 12:07   #56
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die link is er omdat jij hem maar al te graag wil maken. Graag gedaan om je even voor te lichten.
Zo gaat dat met elk topic, iemand dat het graag wil maken
Oud 31 augustus 2011, 12:18   #57
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Welke vier Belgische ploegen? Genk en Brugge zijn Vlaams. Anderlecht ligt in het Brussels Gewest en Luik is eigendom van een Vlaming.

Het voetbal is in Wallonië tot in de fundamenten verrot door corruptie en vriendjespolitiek. Als de prestaties van Vlaamse ploegen dan plots wel goed genoeg zijn om met een driekleurige snotdoek te staan zwaaien, bedank ik daar feestelijk voor.

On est quand-même tous des belges, non?

Citaat:
Waar heb je het nu weer over?
Anderkleurigen/buitenlanders die in Vlaanderen wonen en de Vlaamse identiteit hebben zijn Vlamingen. De broers Borlée (die overigens geen letter Nederlands spreken) zijn dit niet, bijgevolg zijn het buitenlanders. Dat is toch niet moeilijk te begrijpen?

Laatst gewijzigd door poekieJ : 31 augustus 2011 om 12:19.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 13:10   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik vind: Dikke proficiat aan alle hardwerkende mensen die door weer en wind ons voorzien van basisbehoeften maar nooit door onzekere burgers, die blijkbaar een nood hebben aan helden op onbelangrijke en verwerpelijke vlakken als professionele sport en oorlog, als voorbeeld voor alle Belgen worden beschouwd.
Dat is zo. Alleen zijn sport en spelen wel opium voor het volk.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 13:11   #59
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar het blijft wel zo dat je die verbondenheid zelf bepaalt. Neem nu Standard, ik ken een aantal vrienden die Standard als Genk supporter steunen. Sommigen steunen Standard absoluut niet omdat het een rivaal is, maar ik steun hen gewoon niet omdat ik me niet verbonden voel, ik steun enkel Brugge, en natuurlijk Genk.
De Rode Duivels steun ik ook al lang niet meer, vroeger was ik een grote aanhanger van de Duivels, maar vandaag al lang niet meer, ik voel me niet verbonden met de Franstaligen en ik supporter niet voor een land waar ik me niet aan gebonden voel, al spelen er Vlamingen en zelfs Hollanders (Dries Mertens, volgens Kompany ), ik kan moeilijk de ploeg die dit land vertegenwoordigt steunen.

Laatst gewijzigd door Lavox : 31 augustus 2011 om 13:13.
Oud 31 augustus 2011, 13:20   #60
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Welke vier Belgische ploegen? Genk en Brugge zijn Vlaams. Anderlecht ligt in het Brussels Gewest en Luik is eigendom van een Vlaming.
Het voetbal is in Wallonië tot in de fundamenten verrot door corruptie en vriendjespolitiek. Als de prestaties van Vlaamse ploegen dan plots wel goed genoeg zijn om met een driekleurige snotdoek te staan zwaaien, bedank ik daar feestelijk voor.

Anderkleurigen/buitenlanders die in Vlaanderen wonen en de Vlaamse identiteit hebben zijn Vlamingen. De broers Borlée (die overigens geen letter Nederlands spreken) zijn dit niet, bijgevolg zijn het buitenlanders. Dat is toch niet moeilijk te begrijpen?
4 Belgische ploegen: Genk, Brugge, Standard en Anderlecht.
Indien u in een andere geestesruimte leeft dan kan dat maar België is nog steeds een land. Vlaanderen is dit niet!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be