![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet voor iedereen, dat is wel duidelijk. Meer zelfs, ik denk juist dat het gegeven dat veel mensen daar geen onderscheid in kunnen maken juist een van de medeoorzaken is voor het instandhouden van de politieke malaise in België.
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gewoon moet verdwijnen, of tot een lege doos herleid worden, is dat scharminkel waar vertegenwoordigers van de Vlamingen en vertegenwoordigers van de Franstaligen gedwongen worden om tot "gezamelijk beleid" te komen ; maw, de federale staat. Die staat is niks anders dan een organisatie die orde handhaaft, recht spreekt, belastingen heft, geld uitgeeft, en sommige diensten verstrekt. Een soort van bedrijf met speciale rechten. Wat toch telt is welke de kwaliteit is van de diensten, in welke mate je zeggenschap hebt over hoe het draait, en hoeveel het van je komt af pakken he ? Welnu, dat bilan is abominabel slecht voor de Belgische staat maar vooral veel slechter langs Vlaamse kant dan langs Franstalige kant (hoewel het daar ook niet schitterend is). Wat is er "extreem" om dat gescheiden georganiseerd te willen zien met de hoop dat het dan veel beter zal werken ?
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoeveel keer heb ik dat al gehoord "volgend jaar, volgende verkiezingen, dan zal het veranderen".
Er verandert juist niets, met verkiezingen alleen zal er nooit iets veranderen. Enkel met revolutie kan er iets veranderen, maar daar is de Vlaming te laf voor. Dus deze dramatische toestand zal minstens voor decennia nog blijven duren. |
![]() |
![]() |
#44 | |||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik heb op dit forum al heel wat onzin gelezen, maar deze kan zeker tellen... Heimwee naar de tweede wereldoorlog (die je zelf waarschijnlijk nooit meegemaakt hebt)?... Meen je dit echt of zit er iets grondig verkeerd?... |
|||||
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat: