Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 september 2011, 07:17   #41
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik had graag N-VA gestemd maar kon toen niet. Wat is er zo rekkelijkheid aan mijn mentaal ?

Dat ik een onderscheid maak tussen land en staat ? Uiteraard maak ik een onderscheid tussen land en staat. De twee zijn hetzelfde niet. Da's toch duidelijk ?
Niet voor iedereen, dat is wel duidelijk. Meer zelfs, ik denk juist dat het gegeven dat veel mensen daar geen onderscheid in kunnen maken juist een van de medeoorzaken is voor het instandhouden van de politieke malaise in België.
SDG is offline  
Oud 16 september 2011, 07:28   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Niet voor iedereen, dat is wel duidelijk. Meer zelfs, ik denk juist dat het gegeven dat veel mensen daar geen onderscheid in kunnen maken juist een van de medeoorzaken is voor het instandhouden van de politieke malaise in België.
Het is de voornaamste reden waarom ik niet tegen het behoud van het LAND Belgie ben, en dat er sommige symbolen van dat land (Vlag, Koning.... ) voor mijn part mogen blijven. Ze mogen ook weg gaan, kan mij niet schelen, maar ik heb er geen problemen mee dat ze blijven.

Wat gewoon moet verdwijnen, of tot een lege doos herleid worden, is dat scharminkel waar vertegenwoordigers van de Vlamingen en vertegenwoordigers van de Franstaligen gedwongen worden om tot "gezamelijk beleid" te komen ; maw, de federale staat.

Die staat is niks anders dan een organisatie die orde handhaaft, recht spreekt, belastingen heft, geld uitgeeft, en sommige diensten verstrekt. Een soort van bedrijf met speciale rechten.

Wat toch telt is welke de kwaliteit is van de diensten, in welke mate je zeggenschap hebt over hoe het draait, en hoeveel het van je komt af pakken he ? Welnu, dat bilan is abominabel slecht voor de Belgische staat maar vooral veel slechter langs Vlaamse kant dan langs Franstalige kant (hoewel het daar ook niet schitterend is).

Wat is er "extreem" om dat gescheiden georganiseerd te willen zien met de hoop dat het dan veel beter zal werken ?
Oud 16 september 2011, 07:52   #43
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel keer heb ik dat al gehoord "volgend jaar, volgende verkiezingen, dan zal het veranderen".

Er verandert juist niets, met verkiezingen alleen zal er nooit iets veranderen. Enkel met revolutie kan er iets veranderen, maar daar is de Vlaming te laf voor.

Dus deze dramatische toestand zal minstens voor decennia nog blijven duren.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 16 september 2011, 08:03   #44
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik ben niet optimistisch. Een mooie kans voor het einde van dit land is voorbij gegaan.
Ieder zijn mening...

Citaat:
Ik vrees dat men snel zal overgaan tot de orde van de dag en dat het sociaal economische zal belangrijker worden.
Jij vreest dat... Ik denk dat de meeste mensen in dit landje al meer dan een jaar lang hopen dat het sociaal-economische opnieuw belangrijk zal worden...

Citaat:
Ook thema's als migratie en veiligheid zullen opnieuw belangrijker worden, dat is voor Filip Dewinter dan wel goed nieuws.
Tja... Filip Dewinter... Ook al zo en geval apart natuurlijk...

Citaat:
Ik vrees dat het land op zich gered is en dat ik zal sterven in België en niet in een onafhankelijk Vlaanderen of Dietsland.
Ieder zijn mening...

Citaat:
Spijtig dat we niet meer kunnen rekenen op de Duitsers om Vlaanderen te bevrijden.

Neen ik ben zeer pessimistisch gestemd.

Ik heb op dit forum al heel wat onzin gelezen, maar deze kan zeker tellen...
Heimwee naar de tweede wereldoorlog (die je zelf waarschijnlijk nooit meegemaakt hebt)?...
Meen je dit echt of zit er iets grondig verkeerd?...
LcGrs is offline  
Oud 16 september 2011, 08:04   #45
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Proficiat aan Beke om de 6 faciliteiten gemeenten als geschenk in een doosje met een strikje errond te versturen naar Brussel.

Door deze staatsmanschap zijn we eindelijk van die 6 vervelende faciliteiten gemeenten af!!! Vlaanderen is weer eens kleinder geworden, hoerraaaah...
Inderdaad, en nu aan het werk want Vlaams Brabant gaat zichzelf niet bij Brussel voegen hé...hop hop...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be