Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2011, 19:39   #41
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht

en wie niks kan doet dan maar rechten. En landt zo wel in de politiek ...
Dat heeft ook geen zin .
Voor het toelatingsexamen geneeskunde kan je via internet alle examenvragen kopen die sinds de inrichting van het examen werden gesteld (15 euro).
Als je die allemaal kan oplossen ben je voorzeker geslaagd. Vele vragen komen immers terug (soms ook gewoon met andere cijfers wat de vraagstukken betreft). Men kan immers niet oneindig blijven variëren op de toch nog altijd beperkte stof van de humaniora.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 20:03   #42
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Dit vind ik toch ook wel een onzinnige uitspraak. Een aanzienlijk percentage van de studenten in nagenoeg elke richting valt af in het eerste jaar.
Die eerste selectiejaren worden tegenwoordig omzeild door voorafgaandelijk te kiezen voor een professionele bachelor (veel grotere slaagkansen) om daarna via een schakelprogramma de masters aan te vatten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 21:24   #43
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ohja, ook tegengekomen onlangs: een student ir. die zijn thesis compleet gefantaseerd had.

Alle data uit zijn duim gezogen. Moet ge toch maar durven...er zullen daar ook wel zijn die daar mee wegkomen....
Twee jaar geleden een Master-student gehad die "fantastische studies had gemaakt op basis van eindige differenties". Veel show en powerpoints. Tot ik hem vroeg op welke differentiaalvergelijking die FDM-berekeningen zich steunden.

Antwoord : "wat is een differentiaalvergelijking ?"

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 18 september 2011 om 21:26.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 21:30   #44
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Zouden dat linkse mannen zijn, denkt ge?
dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat pol en soc de vuilbak is van de unif, en dat veel mensen dat gewoon kiezen als richting omdat ze anders niet weten wat gedaan. Dus voor dergelijke richting lijkt het me niet overdreven om eens te zien of we er wel zoveel nodig hebben met zo een diploma.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 21:50   #45
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat pol en soc de vuilbak is van de unif, en dat veel mensen dat gewoon kiezen als richting omdat ze anders niet weten wat gedaan. Dus voor dergelijke richting lijkt het me niet overdreven om eens te zien of we er wel zoveel nodig hebben met zo een diploma.
Op zich ben ik het daar mee eens, maar voor sociologie is dat niet echt een probleem. We zitten nu met 10-15 man in ons masterjaar. Trouwens, 'zelfs' in het gedeelde eerste jaar pol & soc vallen heel veel studenten af.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 21:54   #46
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Ik neem dat mee in de evaluatie. Het kan van een 10 een 9 maken.
Voor mij is dat geen probleem, want ik maak zelden of nooit dt-fouten. In principe is het echter wel mogelijk dat iemand bv. een briljante wiskundige is maar gewoon weinig taalgevoel heeft. Ik vind schrijftalent dan een pak minder belangrijk dan in de menswetenschappen.
Oud 18 september 2011, 21:57   #47
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Ohja, ook tegengekomen onlangs: een student ir. die zijn thesis compleet gefantaseerd had.

Alle data uit zijn duim gezogen. Moet ge toch maar durven...er zullen daar ook wel zijn die daar mee wegkomen....
Eigenlijk zou zoiets moeten leiden tot het buitengooien van de student in kwestie.
Oud 18 september 2011, 21:58   #48
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een kameraad van mij moest voor zijn thesis een kwatitatief onderzoek doen (eigenlijk een simpel lineaire regressie). Bij de output had je dan een F-test die stelde dat al zijn variabelen geen enkele voorspellende kracht hadden. Hij is toen met z'n data beginnen knoeien totdat het wel een significante waarde had. Je moet het maar doen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 22:01   #49
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je ook zeggen van richtingen zoals geschiedenis, kunstgeschiedenis, filosofie, pedagogie, (psychologie), Afrikaanse talen, ... Daar studeert heel wat meer volk op af als van pol&soc. De pol&soc'ers die ik ken op mijn werk vallen trouwens best mee qua kennis hoor.
Oud 18 september 2011, 22:02   #50
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Een kameraad van mij moest voor zijn thesis een kwatitatief onderzoek doen (eigenlijk een simpel lineaire regressie). Bij de output had je dan een F-test die stelde dat al zijn variabelen geen enkele voorspellende kracht hadden. Hij is toen met z'n data beginnen knoeien totdat het wel een significante waarde had. Je moet het maar doen.
Data mining is ook een plaag. Gewoon zoveel verschillende hypotheses testen dat je uiteindelijk wel iets vindt, zonder rekening te houden met de implicaties van herhaaldelijk testen.
Oud 18 september 2011, 22:03   #51
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit vind ik toch ook wel een onzinnige uitspraak. Een aanzienlijk percentage van de studenten in nagenoeg elke richting valt af in het eerste jaar.
En begint dan opnieuw, of pakt een deel mee via IAJ contracten e.d. In het eerste jaar komen er trouwens ook heel wat mensen op af die zich compleet mispakken aan hun studiekeuze en dan stoppen of het opgeven.
Oud 18 september 2011, 22:08   #52
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een maat van mij doet nu dezelfde studie als die die ik gedaan heb. We spreken maar over een jaar of zes-zeven verschil en het niveauverschil is écht merkbaar. Alles wordt in stukjes en brokjes gesneden, veel dingen die wij nog manueel moesten kunnen uitrekenen doen ze nu enkel nog met de pc of rekenmachine (ter info, bij ons hadden we die ook al, maar men stond erop dat je het nog kon op de oude manier), algemene vorming is veel slechter, ...
Iedereen vindt het de dag van vandaag ook blijkbaar maar normaal dat je tweede zit hebt, of IAJ en zo. Als je zei dat de meeste in uw jaar er in eerste zit doorwaren, bekijken ze u raar.
Ook in het secundair is het prijs: dt fouten maken in de lessen fysica kostte u ook punten. Nu is dat blijkbaar enkel het geval in de lessen nederlands... Waar gaat dat allemaal naartoe? Het niveau van de taalvakken is ook bedenkelijk aan het worden. Ik heb geen taalrichting gedaan, maar mijn frans is beter dan van die gasten die net uit een taalrichting komen in het secundair. Ik weet niet wat ik er moet van denken, maar het zijn toch maar rare ontwikkelingen
Als ik dat allemaal lees heb ik zo iets van "zagevent".
Een diploma wil gewoon zeggen dat je het karakter hebt gehad om zelfstandig te kunnen bepalen wat belangrijk is en wanneer te studeren.

De mails die ik stuur bevatten fouten. Door onkunde (denk ik) en omdat ik te lam ben om dat op te zoeken. Zo een mail dat moet vooruit gaan.
Oud 18 september 2011, 22:10   #53
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Die eerste selectiejaren worden tegenwoordig omzeild door voorafgaandelijk te kiezen voor een professionele bachelor (veel grotere slaagkansen) om daarna via een schakelprogramma de masters aan te vatten.
Waarom zou je persé een master willen?
Oud 18 september 2011, 22:10   #54
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Data mining is ook een plaag. Gewoon zoveel verschillende hypotheses testen dat je uiteindelijk wel iets vindt, zonder rekening te houden met de implicaties van herhaaldelijk testen.
Bij het traden is dit ook een miserie. Je neemt dan een hoop historische prijsdata en je gaat testen doen om te zien wat geld op zou brengen in het verleden en je begint je parameters te optimaliseren. Vervolgens eindig je dan met een systeem dat perfect afgesteld is op de historische data en compleet waardeloos is out of sample.
Oud 19 september 2011, 07:17   #55
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Probeer ouders er maar eens van te overtuigen dat de toekomst van hun kind niét noodzakelijk om zeep is wanneer ze een beroeps- of technische richting kiezen in het secundair onderwijs.
Dat is het ook.

Wnat dat stelt helemaal niets voor.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2011, 07:18   #56
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik neem dat mee in de evaluatie. Het kan van een 10 een 9 maken.
Dat is dan ook weer belachelijk. Anaal zijn over taal; jezus, christus. Dat is je opleiding moeilijker maken op de verkeerde marge; zeker van een richting die toch dominant in het Engels gebeurd.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 19 september 2011 om 07:24.
Oud 19 september 2011, 09:30   #57
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat is dan ook weer belachelijk. Anaal zijn over taal; jezus, christus. Dat is je opleiding moeilijker maken op de verkeerde marge; zeker van een richting die toch dominant in het Engels gebeurd.
GebeurT (QED)

Laatst gewijzigd door omaplop : 19 september 2011 om 09:31.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2011, 09:43   #58
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
GebeurT (QED)
Hij zegt toch net dat er niet anaal moet gedaan worden over taal, tenzij in een richting waar taal ertoe doet.

Pleiten sommige mensen misschien om alle studenten Nederlandse taalkunde en taalbeheersing te geven? Dat is toch gewoon tijdverspilling. Het zou ook niet eerlijk zijn voor mensen die geen aanleg hebben voor taal en die geen taalrichting doen (buisvak). Nederlands omvat meer dan de dt-regels hoor.

[EDIT]

Ik wil maar zeggen dat het niveau dat moet bereikt worden op het einde van het secundair onderwijs zeer laag is. Dat is altijd zo geweest. Maar als het Nederlands van studenten erop achteruitgaat, zou ik dat eerder steken op de steeds groter wordende overheersing van het Engels in alle media, alsook het feit dat veel jonge mensen steeds minder (Nederlandstalige boeken) lezen.

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 19 september 2011 om 09:58.
donzigschaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2011, 09:46   #59
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Een diploma wil gewoon zeggen dat je het karakter hebt gehad om zelfstandig te kunnen bepalen wat belangrijk is en wanneer te studeren.

.
Dat is nét mijn punt: wat je hier zegt, zo w�*s het idd. Je moest tonen dat je zelfstandig een hoop leerstof kon verwerken op een manier die je door de examens haalde.

Maar ze zijn dat serieus aan het veranderen. En dat stoort mij.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2011, 10:24   #60
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
GebeurT (QED)
Inderdaad. QED.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be