![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het toelatingsexamen geneeskunde kan je via internet alle examenvragen kopen die sinds de inrichting van het examen werden gesteld (15 euro). Als je die allemaal kan oplossen ben je voorzeker geslaagd. Vele vragen komen immers terug (soms ook gewoon met andere cijfers wat de vraagstukken betreft). Men kan immers niet oneindig blijven variëren op de toch nog altijd beperkte stof van de humaniora. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die eerste selectiejaren worden tegenwoordig omzeild door voorafgaandelijk te kiezen voor een professionele bachelor (veel grotere slaagkansen) om daarna via een schakelprogramma de masters aan te vatten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Antwoord : "wat is een differentiaalvergelijking ?" Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 18 september 2011 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat pol en soc de vuilbak is van de unif, en dat veel mensen dat gewoon kiezen als richting omdat ze anders niet weten wat gedaan. Dus voor dergelijke richting lijkt het me niet overdreven om eens te zien of we er wel zoveel nodig hebben met zo een diploma.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Voor mij is dat geen probleem, want ik maak zelden of nooit dt-fouten. In principe is het echter wel mogelijk dat iemand bv. een briljante wiskundige is maar gewoon weinig taalgevoel heeft. Ik vind schrijftalent dan een pak minder belangrijk dan in de menswetenschappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Eigenlijk zou zoiets moeten leiden tot het buitengooien van de student in kwestie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kameraad van mij moest voor zijn thesis een kwatitatief onderzoek doen (eigenlijk een simpel lineaire regressie). Bij de output had je dan een F-test die stelde dat al zijn variabelen geen enkele voorspellende kracht hadden. Hij is toen met z'n data beginnen knoeien totdat het wel een significante waarde had. Je moet het maar doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En begint dan opnieuw, of pakt een deel mee via IAJ contracten e.d. In het eerste jaar komen er trouwens ook heel wat mensen op af die zich compleet mispakken aan hun studiekeuze en dan stoppen of het opgeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een diploma wil gewoon zeggen dat je het karakter hebt gehad om zelfstandig te kunnen bepalen wat belangrijk is en wanneer te studeren. De mails die ik stuur bevatten fouten. Door onkunde (denk ik) en omdat ik te lam ben om dat op te zoeken. Zo een mail dat moet vooruit gaan.
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou je persé een master willen?
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij het traden is dit ook een miserie. Je neemt dan een hoop historische prijsdata en je gaat testen doen om te zien wat geld op zou brengen in het verleden en je begint je parameters te optimaliseren. Vervolgens eindig je dan met een systeem dat perfect afgesteld is op de historische data en compleet waardeloos is out of sample.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wnat dat stelt helemaal niets voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan ook weer belachelijk. Anaal zijn over taal; jezus, christus. Dat is je opleiding moeilijker maken op de verkeerde marge; zeker van een richting die toch dominant in het Engels gebeurd.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 19 september 2011 om 07:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() GebeurT (QED)
Laatst gewijzigd door omaplop : 19 september 2011 om 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Hij zegt toch net dat er niet anaal moet gedaan worden over taal, tenzij in een richting waar taal ertoe doet.
Pleiten sommige mensen misschien om alle studenten Nederlandse taalkunde en taalbeheersing te geven? Dat is toch gewoon tijdverspilling. Het zou ook niet eerlijk zijn voor mensen die geen aanleg hebben voor taal en die geen taalrichting doen (buisvak). Nederlands omvat meer dan de dt-regels hoor. [EDIT] Ik wil maar zeggen dat het niveau dat moet bereikt worden op het einde van het secundair onderwijs zeer laag is. Dat is altijd zo geweest. Maar als het Nederlands van studenten erop achteruitgaat, zou ik dat eerder steken op de steeds groter wordende overheersing van het Engels in alle media, alsook het feit dat veel jonge mensen steeds minder (Nederlandstalige boeken) lezen.
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 19 september 2011 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ze zijn dat serieus aan het veranderen. En dat stoort mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |