![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarmee ik zeker niet bedoel dat de manier waarop hij zijn rijkdom heeft vergaard niet correct of minderwaardig zou zijn. Laatst gewijzigd door speurneus : 19 september 2011 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh, dat is heel eenvoudig, hoor.
Dat hoeft daarom niet eens nominaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin; ik kan ook gerust de statisitiek opzoeken hoeveel alle loonarbeiders tesamen verdienen en kunnen zeggen dat je daar ookg erust 7 miljard van kan nemen, maar wat zou ik daarmee aantonen? Niet veel.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik begrijp het wel: het geld is op en men probeert er te halen waar er is, maar zal men hierdoor echt meer belastingen innen? Ik kom helaas niet in aanmerking om vermogensbelasting te betalen, ik wou van wel, maar ik garandeer je dat op de dag dat ik dat wel doe, een constructie op poten zet waardoor dit niet zal hoeven. En ik denk dat er nog zo mensen denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Miljardair word je niet op een belastbaar inkomen [quote] Citaat:
zegt Obama 3 triljoen... Citaat:
P.B.-tje sturen naar Zwitser |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind niet dat werknemers lagere lonen moeten krijgen. Ik ben dan ook tegen deze maatregel. Net zoals alle andere belastingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat de arbeiders dan ook hun loon zelf bepalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat de arbeiders hun eigen lonen maar bepalen. Veel beter.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 20 september 2011 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld Er was eens een ondernemer die geld wilde verdienen. Daarvoor wilde hij bier fabriceren en dat verkopen met winst. Hij kocht dus grondstoffen, wierf arbeiders aan en verschafte zich een winkel om het eindprodukt te verkopen. Voor de grondstof rekende hij 1€. De arbeider gaf hij 1€ en zelf nam hij 1€ winst. Dus kostte zijn pintjes 3€. ‘Mooie prijs’ zei hij en plaatste het biertje te koop in zijn winkel Wie zou dat pintje nu komen kopen? Denk je. Iemand die dorst had en geld natuurlijk. En wie had er geld gekregen en veel dorst? Juist de arbeider. Maar toen deze in de winkel verscheen bleek hij maar over 1€ te beschikken, te weinig om zijn biertje te kopen. ‘Geen nood ‘ riep de ondernemer ‘ Ga terug naar de fabriek en maak nog 2 pintjes. Dan hebt ge 3€.’ Verheugd om zoveel schranderheid van zijn patroon en de goede vooruitzichten op zijn zo begeerde object keerde de arbeider huppelend naar zijn fabriek terug en vervaardigde de 2 nodige pintjes zodat hij over 3 euro beschikte. Met ijn loon ging de arbeider naar de winkel en kocht een pintje. Maar nu had de ondernemer nog twee pinten in zijn winkel. Aan wie zal hij die verkopen? Tegen een andere arbeider met 1€, begon hetzelfde verhaal. Een pintje verkocht maar ook weer 2 pinten over. Dus al vier. En zo ging dat nog een tijdje voort tot hij honderden pinten teveel had. Crisis, zie je. Het onvermijdelijke probleem van de private ondernemer. Wat kan hij doen? Even het fabriekje sluiten tot alles verkocht is? Maar dan verdienen de arbeiders niets meer om zijn pinten te kopen. Zijn arbeiders minder betalen bv. 0,65 €? Dan kost een pint maar 2.60 €. Goed toch. OK, maar dan moet de arbeider er al 4 maken om 1 pint te kunnen kopen en dan zit de ondernemer met 3 pintjes overschot. Dus, de 7 miljard moet men bij hen gaan halen. Men kan er zelfs nog meer halen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() De staat kan perfect bedrijven charteren, deze cooperatiev bedrijven zijn dan in handen van het volk. De kapitalisten hebben wij niet nodig, een minimum aan staat is wel noodzakelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Je moet ze dan wel een fonds geven waaruit ze hun eigen lonen kunnen betalen, net zoals die gastjes in de boards die zichzelf en hun aandeelhouders hun eigen beloning uitbetalen (zoniet ontbreekt er een belangrijk element in de vergelijking)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denk je dat lonen en prijzen allemaal arbitrair zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |