![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Een concept die ik enkel ken uit sprookjes en bij Harry Potter.
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Darwin wordt door sommige religieuzen verward met een profeet blijkbaar. Men vergeet dat wetenschap anders te werk gaat. Wetenschap is niet zo statisch als de woorden van profeten geacht worden door volgelingen van 'een boek'.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 november 2011 om 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarom gaat deze topic ook niet zozeer over religie, wetenschap of wat theistische gelovigen denken, maar over wat heel veel atheistische gelovigen beweren. Laatst gewijzigd door porpo : 15 november 2011 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Als u niet in staat bent om te discussieren over de meeste actieve thema's in alle tijden en bij alle volkeren en culturen, dan weet u wat u moet doen. Exit knopje opsporen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
scheppen:http://nl.wiktionary.org/wiki/scheppen het doen ontstaan uit niets In het begin schiep God de hemel en de aarde. Het is niet zo dat als een paar miljard mensen dit aannemen dat het ook zo is en men het ernstig moet nemen. ![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor Darwin, noch voor de godsdienst was evolutie tijdelijk en veranderlijk. Juist de kerk is tijdelijk en veranderlijk gebleken. Ze is onder de last van de evolutietheorie bezweken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als Darwin in die brief schrijft dat agnostic de meest correcte omschrijving is van zijn geestes ingesteldheid, en dat staat er zwart op wit, bent U eraan gebonden om dat te respecteren. Die 'not always' verwijst naar zijn twijfels. Maar als hij zoals hier uitdrukkelijk zegt wat de correcte omschrijving is van zijn levensvisie en mentale toestand(agnost) moet men daar niet proberen iets anders van te maken. Dat zal niemand aanvaarden.
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() En je meent werkelijk dat Darwin zich nog het meest agnost voelde zonder een sceptische visie over de Bijbel? Wees vooral gelukkig met uw strohalm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus dat betekent eigenlijk niets voor mij. Natuurlijk gebruiken we dezelfde worden, wat niet voor betekenissen geldt. Ik gebruik theorie voor tijdelijke veranderlijke meningen. Schepping is geen tijdelijke veranderlijke overtuiging, maar een ultiem antwoord. De kerk is niet door evolutie bezweken, deze theorie (filosofie volgens mij) had niet gemoderniseerd kunnen worden zonder een kerkelijke Augustijn (G. Mendel). De, gedeeltelijke, val van de kerk is te wijten aan dezelfde politiek die kerk voerde, maar dan wel gevoerd door extremistische secularistische kerk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelfs tijdens mijn zwaarste periodes die ik heb meegemaakt heb ik Gods bestaan niet ontkend. Ik ben agnost [[maar niet altijd]]. Je moet niets op uw manier interpreteren want dat is duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Mijn eigen woordenboek? Feit dat we verschillende religies volgen impliceert het bestaan van verschillende woordenboeken. Zelfde woorden van dezelfde taal maar verschillende en tegenstrijdige betekenissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is uw vrije keuze, maar bedenk wel één ding hier betaald men een prijs voor. En dat is dat niemand nog uw woorden gaat respecteren. p.s. een agnost spreekt zich niet uit over het wel of niet bestaan van een God.
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Piero : 16 november 2011 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |