Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2011, 19:16   #41
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann Bekijk bericht
De rode beer is al 30 jaar lang dood. Rusland produceerd al jaren niks niet meer behalve aardgas en olie. hun nukes zijn al lang versleten er zijn 1000den dorpen gedurende 20 jaar verdwenen rusland gaat failliet en ik hoop hoe sneller hoe beter, want een marginale land met permanent zatte bevolking die niks kunnen als kleine buurlanden te terroriseren heeft geen recht om te als een federatie bestaan.
Bedenkelijk wat u daar allemaal schrijft.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 20:05   #42
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Buiten brullen kunnen ze niet veel doen helaas. Als ze Syrië aanvallen, kunnen ze hen niet eens gaan redden. Rusland is geen grootmacht. Op het gebied van kernwapens wel natuurlijk. Maar ja, wat gaan ze doen, nuken?
Waarschijnlijk neuken...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 22:16   #43
zomdupar
Banneling

Standaard

Poetin en zen handlanger zijn weer stoere praat aant verkopen, je zou haast denken dat er verkiezingen zijn in Rusland.
zomdupar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 09:42   #44
alain_bergmann
Partijlid

alain_bergmann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Bedenkelijk wat u daar allemaal schrijft.
sorry mijnheer de supo, maar de russische censuur geldt hier niet gelukkig nog, hieronder de rapport van het onderzoek van WHO de meest zatte land is Rusland verklaard: http://www.who.int/substance_abuse/p...ruprofiles.pdf

ze hebben geen industrie, geen grote bedrijven behalve Gasprom en Transneft(oliebedrijf) als je 20 buiten Moskou gaat en alle grote steden zou je zien dat ze nog in de jaren 80 leven!

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 30 november 2011 om 09:45.
alain_bergmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 10:02   #45
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sorry mijnheer de supo, maar de russische censuur geldt hier niet gelukkig nog, hieronder de rapport van het onderzoek van WHO de meest zatte land is Rusland verklaard: http://www.who.int/substance_abuse/p...ruprofiles.pdf

ze hebben geen industrie, geen grote bedrijven behalve Gasprom en Transneft(oliebedrijf) als je 20 buiten Moskou gaat en alle grote steden zou je zien dat ze nog in de jaren 80 leven!
En op welke manier is deze info relevant voor de geopolitiek of de Russische militaire slagkracht ? Ik zie jammer genoeg het verband niet.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 10:53   #46
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
En op welke manier is deze info relevant voor de geopolitiek of de Russische militaire slagkracht ? Ik zie jammer genoeg het verband niet.
zie je geen verband? naar waar exporteren de russen hun olie en aardgas ? juist = naar europa, geopolitiek wil dat zeggen dat ze afhankelijk zijn van de dollar en de europese aankopers. in feite als de europese land maar de contracten opzeggen gaan de russen dan vailliet!

P;s; een zatte leger is gene leger, zo'n soldaten kunnen niks!

u mocht gerust zijn de russen hebben geen militaire slagkracht en dus ook nits te zeggen!!! alles wat ze zeggen, zeggen alleen met de toestemming van VS, puur om hun eigen volk dom te houden dat de volk niet op straat komt als ze te weten komen dat ze kwetsbaar zijn.

De grootste aankoop dat de russische ministerie defentie laatste jaren gedaan heeft zijn de opblaasbare tanken en MIG's omdat ze geen geld hebben om de echte te kopen.Het Russische leger heeft de manier gevonden om de vijand om de tuin te leiden én tegelijkertijd geld te besparen: opblaasbare tanks. http://www.sevendays.nl/artikel/184212
Oud 30 november 2011, 11:02   #47
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zie je geen verband? naar waar exporteren de russen hun olie en aardgas ? juist = naar europa, geopolitiek wil dat zeggen dat ze afhankelijk zijn van de dollar en de europese aankopers. in feite als de europese land maar de contracten opzeggen gaan de russen dan vailliet!

P;s; een zatte leger is gene leger, zo'n soldaten kunnen niks!

u mocht gerust zijn de russen hebben geen militaire slagkracht en dus ook nits te zeggen!!! alles wat ze zeggen, zeggen alleen met de toestemming van VS, puur om hun eigen volk dom te houden dat de volk niet op straat komt als ze te weten komen dat ze kwetsbaar zijn.

De grootste aankoop dat de russische ministerie defentie laatste jaren gedaan heeft zijn de opblaasbare tanken en MIG's omdat ze geen geld hebben om de echte te kopen.Het Russische leger heeft de manier gevonden om de vijand om de tuin te leiden én tegelijkertijd geld te besparen: opblaasbare tanks. http://www.sevendays.nl/artikel/184212

Ah zo, wie bouwt dan al die MIG's, Ilyushins, Sukhois en Soyoez raketten?
De kaboutertjes?

De russische economie is inderdaad niet duurzaam, heeft problemen en staat voor een periode van grote aanpassingen maar ze is niet verwaarloosbaar, het is de 11-de economie wereldwijd op basis van GDP.
http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Russia
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 12:44   #48
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ah zo, wie bouwt dan al die MIG's, Ilyushins, Sukhois en Soyoez raketten?
De kaboutertjes?
MIG's, Ilyushins, Sukhoi's en Soyuz raketten zijn gecreerd geweest 30j. geleden tegenwoordig zijn er een aantal modificaties gebeurd maar de basis blijf hetzelfde die dat door USSR gecreerd is. En nu als je zegt al die.. kunt u mij dan de juiste aantallen geven? niet vergeten om te vermelden hoeveel voor exprort en voor zichzelfs dat ze gemaakt hebben en uiteindelijk maakt niet veel uit dat ze raketten en vliegtuigen bouwen voor andere landen. als je de volgende interview leest zou je zien in hoe diepe shit dat russische defentie ziet;
Citaat:
According to Makarov, the head of Russia’s General Staff, current Russian armaments “put the armed forces into a no-win position. Take our widely discussed T-90 tank and compare it to the Israeli Merkava. I don’t even mention T-72 and the others. Our tanks aren’t even protected from mines,” Makarov said, as cited by Interfax.

During his speech at the Russian Public Chamber November 17, Makarov mentioned other types of armament, which are disadvantageous for the army. “Let’s have a look at our artillery. Foreign armies have high-precision ammunition and a longer striking range,” Makarov said.

He also noted that foreign military satellites have a lifespan of 15 years, while the Russian ones – only three to five years.

“We need to produce five times more satellites and each of them costs about 8 billion rubles ($266.5 million). Where are we supposed to get all this money from?” Makarov literally shouted, as cited by Interfax.

Previous criticism of Russian tanks gave way to a big scandal, which the Russian President Dmitry Medvedev and the Prime Minister Vladimir Putin were forced to react to. Medvedev supported the army officials, having advised them “not to buy any junk.”

The Moscow Times reported November 15 that Russia spends 2 billion rubles ($64.8 million) every year to store 20 million tons of old weapons, half of which have exceeded their service life.

To deal with the massive stockpile of rapidly degrading arms, the Kremlin has allocated 39 billion rubles ($1.3 billion) to a reprocessing program for expired weapons, Putin said Monday. By 2020, 600 strategic weapons, more than 500,000 regular arms and equipment and 140,000 rockets will be processed, according to The Moscow Times.

The 10 million tons of expired weapons that include guns, rockets and regular arms will be sold for scrap metal, Putin said. The weapons could provide 3.5 million tons of ferrous metals, 520,000 tons of nonferrous metals and 35 tons of precious metals, valued in total at 10.5 billion rubles ($340 million), The Moscow Times reported.

Citaat:
De russische economie is inderdaad niet duurzaam, heeft problemen en staat voor een periode van grote aanpassingen maar ze is niet verwaarloosbaar, het is de 11-de economie wereldwijd op basis van GDP.
http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Russia
volgens de wikipedia de helft van russische economie is het winst dat ze hebben op verkoop van olie en aardgas
Citaat:
Payments from the fuel and energy sector in the form of customs duties and taxes accounted for nearly half of the federal budget's revenues
.

als de prijzen van olie gaan zakken gaat rusland vailliet!!

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 30 november 2011 om 12:47.
Oud 30 november 2011, 12:44   #49
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain bergmann
De rode beer is al 30 jaar lang dood. Rusland produceerd al jaren niks niet meer behalve aardgas en olie. hun nukes zijn al lang versleten er zijn 1000den dorpen gedurende 20 jaar verdwenen rusland gaat failliet en ik hoop hoe sneller hoe beter, want een marginale land met permanent zatte bevolking die niks kunnen als kleine buurlanden te terroriseren heeft geen recht om te als een federatie bestaan.
Dit is een serieuze discussie, geen K&K. Reacties als deze zijn gestoeld op populistisch "Ik heb gehoord van den dienen dat em zei dat het zo zit en dat dat daar zo is!" zijn hier overbodig. Wat jij hier typt is was de zin boven samenvat.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 30 november 2011 om 12:44.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 13:07   #50
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Dit is een serieuze discussie, geen K&K. Reacties als deze zijn gestoeld op populistisch "Ik heb gehoord van den dienen dat em zei dat het zo zit en dat dat daar zo is!" zijn hier overbodig. Wat jij hier typt is was de zin boven samenvat.
onzin
waar zie je dat ik getypt heb "Ik heb gehoord van den dienen dat em zei dat het zo zit en dat dat daar zo is!"??? ik ben 15j in rusland gebleven en weet hoe dat daar alles in een zit. ik spreek hier alleen over de feiten;
Citaat:
Deze trend heeft een dramatisch effect gehad op het Russische platteland, dat door de lange strenge winters en de grote afstanden toch al economisch kwetsbaar is. Er is een groot gebrek aan goede arbeidskrachten. Overal vergrijzen de dorpen en sterven uit als de laatste baboesjka's overlijden. Bij de census van 2002 bleek dat van alle 155.000 dorpen die Rusland in 1989 nog telde, er 17.000 helemaal verlaten waren en 38.000 minder dan tien inwoners telden en dus 'perspectiefloos' waren.
Oud 30 november 2011, 13:24   #51
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
onzin
waar zie je dat ik getypt heb "Ik heb gehoord van den dienen dat em zei dat het zo zit en dat dat daar zo is!"??? ik ben 15j in rusland gebleven en weet hoe dat daar alles in een zit. ik spreek hier alleen over de feiten;
Neen, ik zeg dat die zin jouw tekst samenvat. Ik zet daar niet voor niets bij "gestoeld op" Die tekst komt op hetzelfde neer als die zin. Overigens, dat je 15jaar in Rusland hebt gewoond wilt ook niets zeggen, tenzij jij door heel Rusland hebt getrokken met bijkomende vakantiekiekjes en vriendjes, maar voor de rest zie ik dat niet als een argument, laat staan dat iedereen op het internet een acteur is, dus ik kan bv. zeggen dat ik een Jamaicaan, een Filipijn of een hond ben.

Dat je dan nog eens zegt van "Ik spreek hier alleen over de feiten" zegt al genoeg. Ik kan met die zin ook afkomen en zeggen dat ik ook nog zovele jaren in Rusland gewoond heb. Je kan ook als Libiër zeggen dat Khaddafi een pracht van een vent was, maar dan op het internet. Dan nog vervolgens zeggen dat je over feiten spreekt en dat jij gelijk hebt omdat je dan Libiër, Rus of wat dan ook bent en klaar is kees.

Rusland begint een groeiende economie te krijgen, kijk maar naar de docu van "Back in the USSR". Wat jij hier dus hebt zitten typen is gewoon een cliché. Mocht je nog steeds afkomen met je excuus dat je 15 jaar in Rusland hebt gewoond: ik ken zelf Russen die anders beweren, dus kan ik ook zo beginnen.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 30 november 2011 om 13:31.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 14:20   #52
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na lezing van het voorgaande ben ik dat volledig met je eens.
Oud 30 november 2011, 22:23   #53
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Neen, ik zeg dat die zin jouw tekst samenvat. Ik zet daar niet voor niets bij "gestoeld op" Die tekst komt op hetzelfde neer als die zin. Overigens, dat je 15jaar in Rusland hebt gewoond wilt ook niets zeggen, tenzij jij door heel Rusland hebt getrokken met bijkomende vakantiekiekjes en vriendjes, maar voor de rest zie ik dat niet als een argument, laat staan dat iedereen op het internet een acteur is, dus ik kan bv. zeggen dat ik een Jamaicaan, een Filipijn of een hond ben.
amaai ge weet precies wie ik ben, wat ik gedaan heb, waar dat ik geweest ben en waar zou ik nartoe gaan

Citaat:
Dat je dan nog eens zegt van "Ik spreek hier alleen over de feiten" zegt al genoeg. Ik kan met die zin ook afkomen en zeggen dat ik ook nog zovele jaren in Rusland gewoond heb.
heeft u op de link geklikt en gekijken naar bewijzen? of negeert u speciaal mijn bewijzen?
Citaat:
Je kan ook als Libiër zeggen dat Khaddafi een pracht van een vent was, maar dan op het internet. Dan nog vervolgens zeggen dat je over feiten spreekt en dat jij gelijk hebt omdat je dan Libiër, Rus of wat dan ook bent en klaar is kees
.

Rusland begint een groeiende economie te krijgen, kijk maar naar de docu van "Back in the USSR". Wat jij hier dus hebt zitten typen is gewoon een cliché. Mocht je nog steeds afkomen met je excuus dat je 15 jaar in Rusland hebt gewoond: ik ken zelf Russen die anders beweren, dus kan ik ook zo beginnen.[/quote]
Oud 30 november 2011, 22:52   #54
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
amaai ge weet precies wie ik ben, wat ik gedaan heb, waar dat ik geweest ben en waar zou ik nartoe gaan en u typte in uw eerste post dat een sereuze discussie is. jij spreek jijzelf tegen met uw onzinnen over filipijnen en honden. Als je nits over Rusland weet zwijgt u dan beter, zo ziet u ten minste niet kinderlijk uit.

Citaat:
Dat je dan nog eens zegt van "Ik spreek hier alleen over de feiten" zegt al genoeg. Ik kan met die zin ook afkomen en zeggen dat ik ook nog zovele jaren in Rusland gewoond heb.Je k als Libiër zeggen dat Khaddafi een pracht van een vent was, maar dan op het internet. Dan nog vervolgens zeggen dat je over feiten spreekt en dat jij gelijk hebt omdat je dan Libiër, Rus of wat dan ook bent en klaar is kees
. idem. weer over mijn identiteit bezig en weer mijn bewijzen negeren.

Citaat:
Rusland begint een groeiende economie te krijgen, kijk maar naar de docu van "Back in the USSR". Wat jij hier dus hebt zitten typen is gewoon een cliché. Mocht je nog steeds afkomen met je excuus dat je 15 jaar in Rusland hebt gewoond: ik ken zelf Russen die anders beweren, dus kan ik ook zo beginnen.
hieronder een verslag van een Nederlandse journalist over het algemene toestand in Rusland;
Citaat:

Bij Pauw en Witteman was oud journalist Peter D'Hamencourt te gast.
Hij vertelde dat in Rusland de macht in handen is van 2000 personen die gegroepeerd zijn rond Poetin. Rusland kent een bevolking van 140 miljoen mensen! D'Hamencourt vertelde dat er nog geen serieuze oppositie in Rusland bestaat omdat er door 70 jaar communistische dictatuur en staatsterreur geen burgerlijke samenleving meer bestaat in Rusland.

D'Hamencourt noemde Medvedev een schertsfiguur. Medvedev is de marionet van Poetin. Witteman noemde Poetin een genadeloze dictator. Volgens D'Hamencourt zijn er in de tweede Tsjetsjeense oorlog waarvan Poetin de aanstichter is zeker 40.000 doden gevallen. Volgens D'Hamencourt heeft niemand het daarover in Rusland. Er wordt ook geen onderzoek gedaan naar het aantal slachtoffers in die oorlog. Zelfs in de russische geschiedenisboekjes wordt niet gemeld dat er in die Tsjetsjenië in beide oorlogen minimaal 60.000 doden zijn gevallen.

Het programma Pauw en Witteman en ook Al Jazeera lieten beelden zien van het ontslag van Koedrin die het had aangedurfd om Medvedev te bekritiseren.
Koedrin werd in een rechtstreekse uitzending op de televisie van het russische kabinetsberaad onder leiding van Medvedev te kakken gezet.
Koedrin wil dat er wordt bezuinigd op de defensie-uitgaven omdat hij vreest voor een nieuw faillissement van Rusland zoals in de jaren '90 onder Jeltsin.
De basis van de russische economie is smal. Rusland heeft vooral inkomsten door de onuitputtelijke gas- en olievoorraden. Rusland zou failliet gaan als Europa besluit om geen olie- en gas meer af te nemen van Rusland.

Onder de marionet Medvedev (natuurlijk met goedkeuring van zijn mentor Poetin) wordt 40% van de olie- en gasinkomsten gespendeerd aan beveiliging.
40% van de russische begroting wordt besteed aan salarissen en wapens voor het russische leger, de speciale veiligheidstroepen en de geheime dienst.
Slechts 4 �* 5% van de russische begroting wordt besteed aan onderwijs en gezondheidszorg.

Nog een ander cijfer.
De russische regering keert ieder jaar 60 miljard uit aan pensioenen.
Dat is per russische gepensioneerde niet meer dan € 125,00 per maand.
Veel russische gepensioneerden leven onder de armoedegrens. Primaire levensbehoeften worden in Rusland met de dag duurder. Veel russische gepensioneerden zijn dan ook alcoholist.

Poetin heeft in zijn "verkiezingscampagne" opgenomen dat de corruptie in Rusland moet worden aangepakt. Onder Poetin is Rusland een maffiastaat geworden. Volgens veel Russen is de partij van Poetin een partij van zwendelaars en dieven. Iedereen in Rusland weet dat veel partijleden van Poetin alleen maar lid zijn omdat ze er financieel een slaatje uit kunnen slaan.
De moordenaar van Lidwinenko, Andrei Lugowoj, zit voor de partij van Poetin in de Doema!

Volgens D'Hamencourt worden er voor de vorm verkiezingen georkestreerd.
Voor de vorm want de uitslag is al bekend. Poetin wordt opnieuw president en zijn trekpop Medvedev wordt premier. Medvedev mag weer allerlei voorstellen doen zoals de aanpak van de corruptie, de hervorming van de rechterlijke macht en het respecteren van de mensenrechten maar die worden toch nooit uitgevoerd want die voorstellen krijgen onverbiddelijk een veto van Poetin.
Poetin orkestreert verkiezingen omdat de Raad van Europa dat van de leden eist.

D'Hamencourt had geluisterd naar een van de weinige kritische radiozenders in Rusland. Die lieten mensen naar de studio bellen. In 3 uur tijd hadden 7000 mensen gereageerd. 80% van deze mensen wil naar het buitenland vertrekken als Poetin opnieuw president wordt.

Voor demonstraties tegen het beleid van Poetin krijgen de organisatoren van die demonstraties geen toestemming. In Rusland bestaat er een wet die bepaald dat demonstranten op de 31e van iedere maand mogen demonstreren.
Die wet is echter een wassen neus. Er komen maximaal 2000 moedige russen op deze demonstraties weg. Meestal zijn er ook knokploegen aanwezig om de demonstraties uit elkaar te slaan. De leiders van de demonstraties worden flink mishandeld en vervolgens na een showproces in de gevangenis gegooid.
Dat is volgens Peter D'Hamencourt (woont al 30 jaar in Rusland) democratie in het Rusland van Poetin!

Lees meer: http://www.nujij.nl/algemeen/russisc...#ixzz1fECSvfLD
Nu zou onze communst Marxmannetje de Nederlandse journalist met honden, pterodactylus ен Jerboa vergelijken en weer mijn bewijzen negeren, wat typisch is voor zo'n eencellige zoogdieren als communisten!!!

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 30 november 2011 om 23:00.
Oud 30 november 2011, 22:55   #55
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Juist, de censuur geldt hier niet. Dus staat het mij vrij om te zeggen dat ik het bedenkelijk vind.

Best wel grappig dat u zo een fixatie heeft op alcoholverbruik. Ook wel griezelig eigenlijk, zo'n leger van honderd duizenden die allemaal een stuk in hun voeten hebben. Kan u zich voorstellen wat die zo allemaal met u zouden kunnen aanrichten?
Oud 30 november 2011, 23:15   #56
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Juist, de censuur geldt hier niet. Dus staat het mij vrij om te zeggen dat ik het bedenkelijk vind.

Best wel grappig dat u zo een fixatie heeft op alcoholverbruik. Ook wel griezelig eigenlijk, zo'n leger van honderd duizenden die allemaal een stuk in hun voeten hebben. Kan u zich voorstellen wat die zo allemaal met u zouden kunnen aanrichten?
Citaat:
The average Moldovan citizen consumes 18.22 litres of alcohol annually. The top rating of the heaviest drinking nations include the Czech Republic with an annual per capita alcohol consumption of 16.45 litres, Hungary (16.27 litres), Russia (15.76 litres), Ukraine (15.6 litres), Estonia (15.57 litres), Andorra (15.48 litres), Romania (15.3 litres), Slovenia (15.19 litres), Belarus (15.13 litres) and Britain (13.37 litres).
bron: WHO.int

in moldova wonen zo'n 5.6% russen allemaal te samen zijn ze slaven, de russen staan nu op de 4de plaats volgens WHO maar in feite zit er niet zo groot verschil tussen moldovaan en een Rus. 15.76liter p.P. in het land waar dat 140.000.000 mensen wonen is bijzonder straf.

Nu de liter zijn p.p. berekend, gaan wij dan effe vergelijken hoeveel moldovanen zijn
Oud 1 december 2011, 00:40   #57
Elio di Supo
Banneling

Standaard

http://online.wsj.com/article/SB123780272456212885.html

Dit artikel dateert al van 2009 maar dat neemt niet weg dat Rusland en China nog steeds dezelfde verzuchting hebben en willen uitgevoerd zien, nl. dat de Dollar niet meer gehanteerd wordt als internationale waardemeter voor de olieprijzen. Rusland is in grote mate afhankelijk van zijn energie-uitvoer en de Chinezen zouden graag afwillen van de blijvende druk om steeds een deviezenvoorraad in Dollars te blijven houden.

Aangezien Amerika nooit zal ingaan op deze wensen zullen belangenconflicten steeds meer de wereldpolitiek blijven kenmerken en wordt het moeilijker om de grootmachten op 1 lijn te krijgen in regionale conflicten waarin ze alledrie een belang hebben.
Oud 1 december 2011, 08:13   #58
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

de marginale Rusland in beeld.

en dit zelf geen russische wagen. tis nen tweeling van italiaanse fiat.

Oud 1 december 2011, 08:14   #59
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

ik zou een apparte topic moeten openen voor uigebreide info voor de liefhebbers van rusland
Oud 1 december 2011, 08:23   #60
poxers
Lokaal Raadslid

poxers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Het is niet meer dan normaal dat niet democratische landen verhinderen dat er maatregelen getroffen worden tegen dictaturen...

Waarschijnlijk uit eigenbelang..
En die maatregelen zijn niet uit eigen belang ?
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be