![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb mijn mond voorbijgepraat, de reptielen zullen dat niet appreciëren. ![]() Soit, dit is niet k&k, maar een doodernstige discussie over een doodernstig onderwerp in een doodernstig subforum. Sorry voor even offtopic te gaan. ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 28 december 2011 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige uitspraak die wel zorgen baart is http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=16 Een mod die iemand's posts ineens allemaal dergradeert tot pa's maakt volgens mij een stevige uitschuiver. Zeker als de poster in kwestie al veelvuldig ontopic reageerde en enkel op de discussiemanier van een andere poster reageerde. Een discussiemanier die eerder al voor wrevel zorgde bij vele forummers. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het al even gewoon dat jij er niet in slaagt om je te beperken tot beargumenteerde discussie en jij graag aan je post onnozele opmerkingen toe voegt, waarvan je niet eens kan/wil/durft uitleggen wat de bedoeling is.
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, het is jouw redenering.
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In dat geval kan men de "geviseerde" enkel nog maar negeren. Wat ik hierbij dan ook zal doen en ik raad iedereen aan hetzelfde te doen. |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Neen, dit is mijn redenering :
Dit is mijn inziens inderdaad een persoonlijke aanval omdat er op de persoon gespeeld wordt. Bovendien bevat de overpeinzing geen argumentatiewaarde en is het geen reactie op een bericht van de persoon in kwestie.Dit is jouw redenering |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
@de moderatie : Blijkbaar is het echt wel nodig om een duidelijke en eenduidige uitleg te geven. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is daar nu wenselijk aan, dat regelmatige gebruikers elkaar moeten negeren omdat ze niet kunnen nalaten om elkaar uit te schelden of persoonlijk aan te vallen alleen voor het plezier daarvan?. Het is dodelijk voor communicatie, het doel van dit prachtig forum. OK, de politiekers schelden elkaar ook uit. Maar die worden daar zwaar voor betaald. Laatst gewijzigd door eno2 : 28 december 2011 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
persoon B: de schoenen zijn duurder dan de handtas. Ze noemen dat een logische conclusie. Geen 'redenering'.
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We houden ons aan de wet Beleefdheid is essentieel voor een goede discussie. Je moet van Mod ook niet teveel verwachten Een mod had zelfs eens geen bezwaar om zwart op wit te verklaren dat grofheden niet onbeleefd zijn..Ik krijg dan liever geen antwoord. Ik heb dat een tijdje in mijn handtekening gevoerd. Daarna vond die mod mij een trol ![]() |
|
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan niet veel goeds betekenen eh ![]()
![]() |
#55 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als voorbeeld hoe sommige forummers de discussie laten lopen :
Wie is "we", specificeer... Bron? Linkje van? Bewijs? Citaat:
Citaat:
Heb je een voorbeeld dat je als basis gebruikt voor deze bewering? Citaat:
Citaat:
Men zou voor minder tureluurs worden hé... |
||||
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit een persoonlijke aanval gericht aan jezelf?
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je bent een idioot.
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||||
Super Moderator
|
![]() Citaat:
Er kunnen inderdaad verschillende visies bestaan over wat precies een persoonlijke aanval is en wat niet, maar grosso modo zijn de meeste gevallen voor iedereen duidelijk. Citaat:
Persoonlijk ga ik er van uit dat wanneer iemand een bericht meldt waar er volgens hem een persoonlijke aanval in komt, hij die per definitie beledigend vindt. Waarom zou hij anders melding maken? Dus: -als u een persoonlijke aanval niet beledigend vindt, meld hem dan niet. -als u een persoonlijke aanval wel beledigend vindt, maar u bent tolerant en breeddenkend genoeg om er u boven te zetten en de schelder zichzelf te laten exposeren als arm aan argumenten, meld hem dan niet. Zodoende bespaart u ons dat stuk werk dat ik persoonlijk tot het meest overbodige en infantiele aspect van modereren reken. Citaat:
De grenzen tussen wat beledigend is bij een persoonlijke aanval en wat niet, tussen wat we tolereren, en wat niet, kunnen in een paar gevallen inderdaad vaag zijn. En ook het reglement daaromtrent kan onhandig lijken. Dit is echter misschien het gevolg van te proberen remediëren aan forummers die niet langer uit zijn op inhoudelijke discussie, maar op het tergen van mekaar, als het niet via rechtstreekse persoonlijke aanval kan, dan maar met taktieken die de kantjes en zwakheden van wet en reglement aflopen, of desnoods via misbruik van net dat reglement en moderatieteam. Vandaar dus mijn raad aan alle forumers: voer inhoudelijke in plaats van formele discussies, en kweek een dikke huid tegenover al wat uw persoontje in diskrediet lijkt te brengen. Citaat:
Zelfs sommige 'inhoudelijke' tekst is het lezen niet waard. Vandaar de opdeling in subfora, (zodat u kan selecteren op voor u relevante inhoud) en de negeerfunctie (zodat u oninteressante of voor u beledigende posters kan wegfilteren) Citaat:
Het reglement en moderatie zijn er in feite slechts voor noodgevallen. Wat zeker NIET de bedoeling is van het forumreglement en de moderatie: het gebruik ervan om een discussie in uw voordeel te beslechten. Reglement zowel als moderatoren zijn per definitie niet flawless. Het is dus ongewenst dat iemand die zwakheden uitbuit en misbruikt om de zaken naar zijn hand te zetten. We rekenen op ieders volwassenheid, ten onrechte, ik besef het, maar we blijven volharden. Pontifex Laatst gewijzigd door Pontifex : 28 december 2011 om 14:36. |
|||||
![]() |