Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2011, 11:44   #41
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik zie geen autoritaire vorst, geen onderdrukking en...

...helemaal geen volksdraging:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tiek/1.1126247
Nee, nu is er -erger nog- een corrupte vorst die zijn bevoegdheden ver te buiten gaat en politieke beslissingen en combines orchestreert!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 11:44   #42
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Natuurlijk was die revolutie 'legitiem'. Een revolutie is altijd legitiem als ze slaagt. Indien ze niet legitiem is, dan wordt ze niet gedragen en dan mislukt ze uiteindelijk.
Durf je dat ook toepassen op Congo?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 11:47   #43
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Nee, nu is er -erger nog- een corrupte vorst die zijn bevoegdheden ver te buiten gaat en politieke beslissingen en combines orchestreert!
De laatste keer dat de vorst "zijn bevoegdheden ver te buiten ging en politieke beslissingen en combines orkestreerde", was gedurende Wereldoorlog II, en toen hield Vlaanderen van hem en waren de Luikse steden tegen hem.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 11:49   #44
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
België is ontstaan uit een bloemkool.
Ik dacht dat er gevraagd was niet te trollen!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 31 december 2011, 11:50   #45
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
De laatste keer dat de vorst "zijn bevoegdheden ver te buiten ging en politieke beslissingen en combines orkestreerde", was gedurende Wereldoorlog II, en toen hield Vlaanderen van hem en waren de Luikse steden tegen hem.
Nee, dat was in de dagen tussen 7 juli en 20 juli 2011.

Citaat:
Oud 31 december 2011, 11:52   #46
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat was in de dagen tussen 7 juli en 20 juli 2011.
Kun je dat ook staven?

...

Oud 31 december 2011, 11:53   #47
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Kan er iemand van de Belgen me vertellen of er een meerderheid was voor de oprichting van dit land.Ik vind daar niks van terug.Liefst met wat getallen.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 11:54   #48
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
Kan er iemand van de Belgen me vertellen of er een meerderheid was voor de oprichting van dit land.Ik vind daar niks van terug.Liefst met wat getallen.
Moest die er zijn? Het volk had geen stemrecht...

Huidige democratische principes terugprojecteren op het verleden is erg anachronistisch.
Oud 31 december 2011, 11:57   #49
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zie geen autoritaire vorst, geen onderdrukking en...

...helemaal geen volksdraging:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tiek/1.1126247
Dat is Belgicistische propaganda van de VRT, de echte titel had moeten zijn
Citaat:
"54 procent van de Vlamingen vrij trots Belg te zijn"
Deze enquête was een poll over kiesgedrag, waar N-VA als grote overwinnaar uitkwam. Maar daar durven ze in dit artikel nog niets over zeggen. Manipulatie dus.

Bovendien zegt dit niets over de mening van de Vlaming over overdrachten van bevoegdheden naar de regio's.

Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Oud 31 december 2011, 12:00   #50
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht

Deze enquête was een poll over kiesgedrag, waar N-VA als grote overwinnaar uitkwam. Maar daar durven ze in dit artikel nog niets over zeggen. Manipulatie dus.

Bovendien zegt dit niets over de mening van de Vlaming over overdrachten van bevoegdheden naar de regio's.

Nee, de titel klopt.

54 + 20 = 74, die 73 komt waarschijnlijk van het feit dat die eerste twee afgerond zijn.
Oud 31 december 2011, 12:00   #51
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Prachtig, een heel betoog met verwijzingen naar bekende historici, en dat wordt 'weerlegd' door wat sloganeske zinnen zonder enige nuance en met een hoop lacunes.
Trek het u niet aan, dat zien wij ook wel hoor.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 12:02   #52
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
In ieder geval was er geen meerderheid in het Zuiden voor de oprichting van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden (VKN) van Willem I, zoals ik heb aangetoond.

Wat België betreft:
"Op 4 oktober 1830 verklaarde het, dat de Belgische provincies vanaf dat moment een eigen staat vormden. Het benoemde een commissie voor de opstelling van een nieuwe grondwet. Op 10 oktober schreef het verkiezingen uit voor een Nationaal Congres. Het Congres werd verkozen via rechtstreekse verkiezing, maar door een cijnskiesstelsel waren slechts 45 000 Belgische mannen kiesgerechtigd. De verkiezing vond plaats op 3 november, slechts
30 000 kiezers kwamen opdagen. Het Congres kwam voor het eerst bijeen op 10 november. Het bestond uit 200 leden, vooral leden uit de burgerij. Tot op dat moment had het Voorlopig Bewind alle macht in handen. Het regeerde via decreten. Het kondigde enkele vrijheden af, zoals de vrijheid van vereniging, pers, godsdienst en onderwijs."

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 december 2011 om 12:03.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 12:02   #53
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, dat vind ik niet. Helemaal niet zelfs.

Ga maar een Koninckske drinken. Dat gaat u wellicht beter af dan historische parellellen te trekken.
Gewoon neen zeggen was niet voldoende zeker ?
Er is op zijn minst een parallel in het feit dat het noorden uitgezogen wordt ten voordele van het zuiden. Voila, als u niet genuanceerd hoeft te antwoorden dan ik ook niet.
Oud 31 december 2011, 12:06   #54
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
In ieder geval was er geen meerderheid in het Zuiden voor de oprichting van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden (VKN) van Willem I, zoals ik heb aangetoond.

Wat België betreft:
"Op 4 oktober 1830 verklaarde het, dat de Belgische provincies vanaf dat moment een eigen staat vormden. Het benoemde een commissie voor de opstelling van een nieuwe grondwet. Op 10 oktober schreef het verkiezingen uit voor een Nationaal Congres. Het Congres werd verkozen via rechtstreekse verkiezing, maar door een cijnskiesstelsel waren slechts 45 000 Belgische mannen kiesgerechtigd. De verkiezing vond plaats op 3 november, slechts
30 000 kiezers kwamen opdagen. Het Congres kwam voor het eerst bijeen op 10 november. Het bestond uit 200 leden, vooral leden uit de burgerij. Tot op dat moment had het Voorlopig Bewind alle macht in handen. Het regeerde via decreten. Het kondigde enkele vrijheden af, zoals de vrijheid van vereniging, pers, godsdienst en onderwijs."
Dat was de vraag niet! Je ontwijkt ze weer opzettelijk en komt weer af met de 'weer' waar je nu al dagen in allerlei draden op zit!

Citaat:
Oud 31 december 2011, 12:08   #55
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Gewoon neen zeggen was niet voldoende zeker ?
Er is op zijn minst een parallel in het feit dat het noorden uitgezogen wordt ten voordele van het zuiden. Voila, als u niet genuanceerd hoeft te antwoorden dan ik ook niet.

U doet maar. Zo heel veel verschil met uw vorige posten maakt dit toch niet uit.
Oud 31 december 2011, 12:10   #56
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar, man, in die tijd beslisten degenen die het geld hadden om zo een opstand te bekostigen of die slaagde of niet. de gewone man was blij dat hij overleefde!
De Franse revolutie kwam uiteindelijk ook tot stand door de burgerij. De bevolking had honger, dat klopt allemaal, maar de burgerij heeft de bevolking handig opgehitst.
Wat maakt een revolutie trouwens legitiem ?
Is ze legitiem omdat ze slaagt ?
Dat is bij het ontstaan van Belgie volgens mij niet anders. De gemiddelde burger kon niet lezen en schrijven, dus waar haalt die zijn informatie vandaan ?
Oud 31 december 2011, 12:10   #57
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was de vraag niet! Je ontwijkt ze weer opzettelijk en komt weer af met de 'weer' waar je nu al dagen in allerlei draden op zit!
De poster vraagt me iets.Ik antwoord. En voor wat België betreft, is dit een zeer duidelijk antwoord. Meer valt er niet over te zeggen.
Oud 31 december 2011, 12:12   #58
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Als u iets niet aanstaat in peilingen dan is plots het 'Belgische propaganda'. U bent wat te doorzichtig.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 december 2011 om 12:14.
Oud 31 december 2011, 12:14   #59
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, de titel klopt.

54 + 20 = 74, die 73 komt waarschijnlijk van het feit dat die eerste twee afgerond zijn.
Als de titel klopt, mag ik ook een titel maken:

Citaat:
80% van de Vlamingen is niet zeer trots Belg te zijn
en in de tekst:

“Ik ben Vlaming en daar ben ik fier op”: het is een vaak gehoorde leuze in vele Vlaamse kringen. Deze realiteit wordt bevestigd, zo blijkt. 80 procent van de Vlamingen zegt niet zeer trots te zijn om Belg te zijn.

Oud 31 december 2011, 12:15   #60
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk was die revolutie 'legitiem'. Een revolutie is altijd legitiem als ze slaagt. Indien ze niet legitiem is, dan wordt ze niet gedragen en dan mislukt ze uiteindelijk.
Wat een ongelooflijke onzin.
Dat iemand zoiets durft te schrijven is toch wel hemeltergend.
U zegt hier in feite dat het neerslaan van de studenten revolte in China met het nodige geweld gerechtvaardigd was omdat het zogenaamd niet voldoende draagvlak had bij de bevolking.
Wat er nu gebeurt in Syrië, dat heeft ook niet genoeg draagvlak zeker ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be