![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kom, Jan, geloof jij nog in de leiding van het VB? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Oh, laten we nu niet van de domme spelen, Jan. We weten beiden erg goed wat ik bedoel met revisionisme en separatisme. Ik denk toch echt niet dat ik je overschat op dat vlak. Laat de oogkleppen je verstand en geloof niet verblinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik zie geen verband tussen Vlaams-nationalisme en revisionisme. Separatisme natuurlijk wel, maar ik zie niet in waar dit onverenigbaar zou zijn met de christelijke leer. De Ieren hebben zich ook afgescheiden en kregen daarbij niet onmiddellijk de kerkban over zich... Dus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Léonard keurde Dewever af, en vele flaminganten-katholieken hebben hun ware gezichten getoond. Dat overtuigde me. Trouwens waren de Ieren eerst ook een onafhankelijk volk, maar dat heeft dan weer te maken met het vorige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vanhecke? Van den Eynde? Dillen? Van overmeire? Ceder? Stevenheydens? Arckens? Geef me ook maar van één van hen een "verwaterd" standpunt. Laatst gewijzigd door Helias : 6 april 2012 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mgr. Léonard, voor wie ik een boontje heb, hoef ik niet te volgen als het over zaken gaat die niets met de drie pijlers van het geloof te maken hebben. Indertijd hoefden we ook niet mgr. Suenens en diens stemadvies te volgen. Evenmin de visies van mgr. Mercier over onderwijs in onze eigen taal. Allemaal standpunten van Belgische bisschoppen die uiteindelijk waren ingegeven door politieke motieven; niet door religieuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Volgt u dan de VB-Christenen zoals Colen, de neoliberaal? Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 6 april 2012 om 23:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, u geeft een lijstje namen waarvan de verscheidenheid vrij groot is. Er zitten halfzachte figuren tussen als een Vanhecke, maar ook sterkhouders als Ceder en Van Overmeire van wie de uittrede te betreden valt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgen? In geloof volg ik alleen Jezus. In de kerkelijke leer die van de pausen, en, nogmaals, bij mijn weten, is er geen dogmatisch document van de katholieke Kerk waarin de liefde voor het eigen volk en het streven naar een eigen staat een zonde wordt genoemd. Indien wel, mag u mij daar gerust op wijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit lijkt me nu even voorbijgaand aan de zaak die voor m'n neus gooide, nl. dat streven naar Vlaamse onafhankelijkheid, Vlaams-nationalistische overtuiging of lidmaatschap van een Vlaamsgezinde partij niet vereenigbaar is met het christelijk geloof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 7 april 2012 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie echter geen tekenen waarop u zich zou kunnen baseren. Het is immers niet zo dat het partijprogramma wordt verwoord door een illustere onbekende die om twee uur 's nachts uit een kroeg komt gelopen en die iets brult tegen vreemdelingen... |
|
![]() |
![]() |