Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2012, 10:27   #1
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard 1/3 van Vlaams Belangers stapt over naar NV-A

Euforie in de pers. 1/3 van de Vlaams Belangers stappen over naar NV-A. Euforie, 1000x euforie. Ze hoeven zich echter geen illusies te maken. Ik ben ook zo'n overloper. Maar sta nog altijd grotendeels achter het VB programma. Net zoals zoveel overlopers van VB naar NV-A is dit een voorlopige stap om te proberen een rechtse partij boven de 50% te tillen. Maar niet getreurd, van zodra NV-A te veel afwijkt van haar programma zetten ik en nog vele anderen die ik ken de stap terug naar het VB. Een traditio zal ik nooit worden, die hebben bewezen het vertrouwen niet waard te zijn, vandaag niet, morgen niet en binnen 20 jaar ook niet.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 10:55   #2
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Euforie in de pers. 1/3 van de Vlaams Belangers stappen over naar NV-A. Euforie, 1000x euforie. Ze hoeven zich echter geen illusies te maken. Ik ben ook zo'n overloper. Maar sta nog altijd grotendeels achter het VB programma. Net zoals zoveel overlopers van VB naar NV-A is dit een voorlopige stap om te proberen een rechtse partij boven de 50% te tillen. Maar niet getreurd, van zodra NV-A te veel afwijkt van haar programma zetten ik en nog vele anderen die ik ken de stap terug naar het VB. Een traditio zal ik nooit worden, die hebben bewezen het vertrouwen niet waard te zijn, vandaag niet, morgen niet en binnen 20 jaar ook niet.
Waarom al die moeite doen? Dat NVA u uiteindelijk gaat teleurstellen staat in de sterren geschreven.....eigenlijk een beetje ondankbaar jegens de ECHTE Vlaams-nationalisten als een Annemans, Dillen zaliger en Vanhecke
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 11:28   #3
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Waarom al die moeite doen? Dat NVA u uiteindelijk gaat teleurstellen staat in de sterren geschreven.....eigenlijk een beetje ondankbaar jegens de ECHTE Vlaams-nationalisten als een Annemans, Dillen zaliger en Vanhecke
Ik geloof niet in waarzeggers. Ik heb ook nooit het vlaams belang gestemd maar als NVA me teleursteld zal men stem niet richting CD&v of een andere traditionele partij gaan.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 12:15   #4
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke sterren?
De sterren van tegen de sterren op?
De sterren op de dansvloer?
De sterren ...
Oud 5 april 2012, 12:15   #5
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Heeft u het over mandatarissen of heeft u het over kiezers?
Oud 5 april 2012, 12:42   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een proces waar de gemiddelde Vlaming eerst nog door moet.
Oud 5 april 2012, 16:24   #7
-Jo-
Banneling

Standaard

Zowel N-VA als VB wensen een Vlaanderen als lidstaat van de EU.

Beiden hebben dus geen nationale staat voor ogen als hoogste politiek-institutioneel referentiepunt. De EU beslist immers over minstens 75% van de wetgeving van haar lidstaten en heeft met de recentste kuiperijen van de door machtsgroepen aangestelde president Van Rompuy nu ook strikte controle over de begrotingen van de lidstaten, die bijgevolg niet langer baas zijn over hun eigen geld. Voor zover ze dat al waren met het monster genaamd "euro" natuurlijk...

Kortom, zowel N-VA als VB zijn eigenlijk nepnationalisten. N-VA weliswaar nog meer dan VB.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 16:26   #8
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Welke sterren?
De sterren van tegen de sterren op?
De sterren op de dansvloer?
De sterren ...
Uiteraard zal N-VA ontgoochelen. Aangezien het een anti-revolutionaire partij is die via overleg binnen het bestaande plutocratisch-parlementaire systeem wil handelen. Dit kan niet anders dan verandering via toegevingen betekenen. Dit ontkennen is het licht van de zon ontkennen.
Oud 5 april 2012, 18:30   #9
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Vind ik in feite ook.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 21:53   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Zowel N-VA als VB wensen een Vlaanderen als lidstaat van de EU.

Beiden hebben dus geen nationale staat voor ogen als hoogste politiek-institutioneel referentiepunt. De EU beslist immers over minstens 75% van de wetgeving van haar lidstaten en heeft met de recentste kuiperijen van de door machtsgroepen aangestelde president Van Rompuy nu ook strikte controle over de begrotingen van de lidstaten, die bijgevolg niet langer baas zijn over hun eigen geld. Voor zover ze dat al waren met het monster genaamd "euro" natuurlijk...

Kortom, zowel N-VA als VB zijn eigenlijk nepnationalisten. N-VA weliswaar nog meer dan VB.
Als Niveaan en overtuigd EU'er, moet ik reageren:
de EU heeft alleen controle over wan-begrotingen van de lidstaten.
En zo te kijken hoe Griekenland, met instemming van De Gucht, ons liggen heeft, is dat een zeer goede zaak.
Zelfs voor onze eigen actuele verkozenen, is het een goede zaak, want ze zijn voor geen haar te vertrouwen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 21:55   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Uiteraard zal N-VA ontgoochelen. Aangezien het een anti-revolutionaire partij is die via overleg binnen het bestaande plutocratisch-parlementaire systeem wil handelen. Dit kan niet anders dan verandering via toegevingen betekenen. Dit ontkennen is het licht van de zon ontkennen.
De slagzin van het ontkennen van het licht van de zon, is meer gebruikt om te trachten handig leugens te camoefleren, dan voor wat het eigenlijk wil zeggen.

D�*t weten ze van hier tot in Pluto.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 22:36   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Ja, ik kan u begrijpen, daar het een strategische zet is om aldus de traditionele partijen zwaar in het defensief te duwen. Ik bleef evenwel trouw.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 22:39   #13
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, ik kan u begrijpen, daar het een strategische zet is om aldus de traditionele partijen zwaar in het defensief te duwen. Ik bleef evenwel trouw.
U steunt dus het Vlaams Belang? Hoe rijmt u dat eigenlijk met de katholieke sociale leer?
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 23:09   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
U steunt dus het Vlaams Belang? Hoe rijmt u dat eigenlijk met de katholieke sociale leer?
Ik zie geen enkele tegenstelling. U wel?
Oud 5 april 2012, 23:13   #15
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als Niveaan en overtuigd EU'er, moet ik reageren:
de EU heeft alleen controle over wan-begrotingen van de lidstaten.
En zo te kijken hoe Griekenland, met instemming van De Gucht, ons liggen heeft, is dat een zeer goede zaak.

De EU kan lidstaten sanctioneren indien ze niet het gewenste liberale wanbeleid voeren.
Dat vreemdelingen gaan zeggen hoe hier of elders moet bestuurd worden is hoe dan ook afkeurenswaardig én antinationaal. Merkel en Sarkozy patroneren de EU. lidstaten verliezen binnen de EU steeds meer oanfhankelijkheid en soevereiniteit, en dat is ook de bedoeling van die leugenaarsbende: verhinderen dat nationale staten in Europa nog op "eigen houtje" kunnen handelen en beslissen. Ongeveer 75% van de wetgevende activiteit in nationale parlementen zijn gewoon omzettingen van EU-richtlijnen.
Ik bedank daarvoor als Vlaming. Ik wens als Vlaming bestuurd te worden door Vlamingen in Vlaanderen. Niet door Finnen, Fransen, Grieken of Hollanders.

Citaat:
Zelfs voor onze eigen actuele verkozenen, is het een goede zaak, want ze zijn voor geen haar te vertrouwen.
Tja, een volk krijgt waarvoor het stemt. Liberaal-plutocratie draagt de neiging tot middelmatigheid in zich.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 5 april 2012 om 23:16.
Oud 5 april 2012, 23:16   #16
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De slagzin van het ontkennen van het licht van de zon, is meer gebruikt om te trachten handig leugens te camoefleren, dan voor wat het eigenlijk wil zeggen.

D�*t weten ze van hier tot in Pluto.

Sterke inhoudelijke reactie, proficiat!

Weerleg gerust die zogenaamde "leugens".
Oud 5 april 2012, 23:25   #17
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkele tegenstelling. U wel?
Christus Koning van het Heelal werd toch ingevoerd als tegengewicht tegen het opkomende nationalisme? De omvorming van het begrip solidariteit in de beginselverklaring van het Vlaams Belang?

Dan nog maar te zwijgen over de racismeklachten...
Oud 5 april 2012, 23:27   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Christus Koning van het Heelal werd toch ingevoerd als tegengewicht tegen het opkomende nationalisme? De omvorming van het begrip solidariteit in de beginselverklaring van het Vlaams Belang?

Dan nog maar te zwijgen over de racismeklachten...
Wat is dat allemaal voor onzin...!
Oud 5 april 2012, 23:39   #19
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard Nationalisme en Christenheid

Citaat:
Zo was het nochtans, Christus Koning was een antwoord op nationalisme en secularisme. Recentere pausen wijzen het nog steeds af (Johannes Paulus II, nog een keer, nog een keer, nog een keer, nog een keer, nog een keer, Paulus VI voor de afwisseling) Of bent u soms één van die sedisvacantisten die zulke pausen afwijst?

En dat racisme:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...isch-was.dhtml

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 5 april 2012 om 23:41.
Oud 6 april 2012, 00:52   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge ziet Jean, er zijn er hier nog veel straffere dan ik...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be